Pompa wspomagania czy przekładnia
Moderator: Dziki Mar
-
- VIP
- Posty: 156
- Rejestracja: 24 lis 2016, o 08:32
- VIN: WDB2032071F937539
- Lokalizacja: Siedlce
Pompa wspomagania czy przekładnia
Hej,
proszę o pomoc w celu diagnozy uszkodzonej pompy wspomagania lub przekładni.
Wcześniej stawiałem na samą pompę, teraz po przeczytaniu paru postów sam już nie wiem.
Wspomagania jest bardzo słabe. Na postoju ciężko się kręci kierownicą. W czasie jazdy zdecydowanie lżej.
Podczas ruszania kierownicą widać wachania obrotów i czuć takie jakby wibracje podobne do tych jak się kręci kierownicą do maksymalnych skrętów.
Płyn we wspomaganiu jest czyściutki, było dolane może ze 50-100 ml.
Oprócz tego mam stuki takie łącznikowe na lewym kole przy mocniejszych dołkach, tak jakby dobijało, po wymianie końcówek drążków i łączników problem nadal nie ustąpił z prawej strony jakby też coś było słychać delikatnie.
Stawiałem na poduszkę amortyzatora.
W czasie jazdy auto jedzie prosto, ale jak puszczę kierownicę lekko ucieka w prawo. Zacząłem łączyć te fakty i wskazywało by to na przekładnie, ale brak typowych objawów czyli przekładnia jest sucha, podczas krótkich skrętów na postoju słychać tylko małe stuknięcie przy energicznym skręcaniu nic, ale to chyba normalne.
Jak skręce w prawo lub w lewo kierownica odbija i wraca do normalnej pozycji. Auto nie myszkuje i nie stuka na zakrętach czy przy skręcaniu.
Wiem, że potrzebna jest diagnoza mechanika, ale wolałbym mieć jakiś namiar bo ilu mechaników tyle diagnoz.
Pozdrawiam
R0rk
Wysłane z mojego SM-J320FN przy użyciu Tapatalka
proszę o pomoc w celu diagnozy uszkodzonej pompy wspomagania lub przekładni.
Wcześniej stawiałem na samą pompę, teraz po przeczytaniu paru postów sam już nie wiem.
Wspomagania jest bardzo słabe. Na postoju ciężko się kręci kierownicą. W czasie jazdy zdecydowanie lżej.
Podczas ruszania kierownicą widać wachania obrotów i czuć takie jakby wibracje podobne do tych jak się kręci kierownicą do maksymalnych skrętów.
Płyn we wspomaganiu jest czyściutki, było dolane może ze 50-100 ml.
Oprócz tego mam stuki takie łącznikowe na lewym kole przy mocniejszych dołkach, tak jakby dobijało, po wymianie końcówek drążków i łączników problem nadal nie ustąpił z prawej strony jakby też coś było słychać delikatnie.
Stawiałem na poduszkę amortyzatora.
W czasie jazdy auto jedzie prosto, ale jak puszczę kierownicę lekko ucieka w prawo. Zacząłem łączyć te fakty i wskazywało by to na przekładnie, ale brak typowych objawów czyli przekładnia jest sucha, podczas krótkich skrętów na postoju słychać tylko małe stuknięcie przy energicznym skręcaniu nic, ale to chyba normalne.
Jak skręce w prawo lub w lewo kierownica odbija i wraca do normalnej pozycji. Auto nie myszkuje i nie stuka na zakrętach czy przy skręcaniu.
Wiem, że potrzebna jest diagnoza mechanika, ale wolałbym mieć jakiś namiar bo ilu mechaników tyle diagnoz.
Pozdrawiam
R0rk
Wysłane z mojego SM-J320FN przy użyciu Tapatalka
- siwix
- JuniorAdmin
- Posty: 4588
- Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
- VIN: WDB2032521F833745
- Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
- Kontakt:
Re: Pompa wspomagania czy przekładnia
Jednak obstawiałbym pompę. A jak na postoju zwiększysz obroty to lżej się kręci?
-
- VIP
- Posty: 156
- Rejestracja: 24 lis 2016, o 08:32
- VIN: WDB2032071F937539
- Lokalizacja: Siedlce
Re: Pompa wspomagania czy przekładnia
Nie sprawdzałem tego pod tym kontem jeszcze.siwix pisze:Jednak obstawiałbym pompę. A jak na postoju zwiększysz obroty to lżej się kręci?
Wysłane z mojego SM-J320FN przy użyciu Tapatalka
Możliwie, że coś się zmienia lub mi się tylko wydaje. Nie ma w każdym razie ewidentnej różnicy.
-
- VIP
- Posty: 156
- Rejestracja: 24 lis 2016, o 08:32
- VIN: WDB2032071F937539
- Lokalizacja: Siedlce
Re: Pompa wspomagania czy przekładnia
Płyn we wspomaganiu jest żółtego koloru nie wiem czy jego jakość jest ok. Co do wymiany czy jeżeli chce zmienić cały olej na Pentosin zielony to potrzebuje 2L do przeplukania układu?r0rk pisze:Nie sprawdzałem tego pod tym kontem jeszcze.siwix pisze:Jednak obstawiałbym pompę. A jak na postoju zwiększysz obroty to lżej się kręci?
Wysłane z mojego SM-J320FN przy użyciu Tapatalka
Możliwie, że coś się zmienia lub mi się tylko wydaje. Nie ma w każdym razie ewidentnej różnicy.
Wysłane z mojego SM-J320FN przy użyciu Tapatalka
- siwix
- JuniorAdmin
- Posty: 4588
- Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
- VIN: WDB2032521F833745
- Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
- Kontakt:
Re: Pompa wspomagania czy przekładnia
normalnie wchodzi niecały litr to jak chcesz zalać raz i zlać i ponownie zalać świeży to dwa litry wystarczą
normalnie kolor jest taki herbaciany zielony
normalnie kolor jest taki herbaciany zielony
-
- VIP
- Posty: 156
- Rejestracja: 24 lis 2016, o 08:32
- VIN: WDB2032071F937539
- Lokalizacja: Siedlce
Re: Pompa wspomagania czy przekładnia
Ok. Układ wypłukany, zalany zielony Pentosin, pompa zmieniona 2 razy na sprawną używkę i nadal jest tak samo. Czyli pierwsza pompa była również sprawna. Maglownica jest sucha bez wycieków, luzów tez ponoć nie stwierdzono aczkolwiek jakieś stukanie na głębszych dołkach jest, ale rzekomo to nie z magla - może z łożysk amortyzatorów? Zastanawiam się czy przypadkiem ten typ tak ma. Lub gdzie szukać innej przyczyny, kolumna kierownicza?
Wysłane z mojego SM-J320FN przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-J320FN przy użyciu Tapatalka
- siwix
- JuniorAdmin
- Posty: 4588
- Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
- VIN: WDB2032521F833745
- Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
- Kontakt:
Re: Pompa wspomagania czy przekładnia
A może właśnie te łożyska na amorach stawiają opór... nie strzelają przy kręceniu kołami?
Ogólnie w w203 kręcenie kierownicą nie należy do tych najlżejszych ale tak ciężko znowu też nie jest.
Ogólnie w w203 kręcenie kierownicą nie należy do tych najlżejszych ale tak ciężko znowu też nie jest.
-
- VIP
- Posty: 156
- Rejestracja: 24 lis 2016, o 08:32
- VIN: WDB2032071F937539
- Lokalizacja: Siedlce
Re: Pompa wspomagania czy przekładnia
No właśnie nie strzelają, no ale nic będę to musiał sprawdzić jeszcze. Dziwne ze w czasie jazdy jest jakby normalnie tylko na postoju ciężko. Może krzyzak na kolumnie albo jakiś czujnik.siwix pisze:A może właśnie te łożyska na amorach stawiają opór... nie strzelają przy kręceniu kołami?
Ogólnie w w203 kręcenie kierownicą nie należy do tych najlżejszych ale tak ciężko znowu też nie jest.
Wysłane z mojego SM-J320FN przy użyciu Tapatalka
-
- Użytkownik
- Posty: 12
- Rejestracja: 17 kwie 2013, o 01:18
- VIN: WDB2037451A344454
- Lokalizacja: PODKARPACKIE
Re: Pompa wspomagania czy przekładnia
czesc , poradziłeś sobie z tymi utrudnieniami ? mam tak samo... w miejscu praktycznie nie ma wspomagania , podczas jazdy jest trochę lepiej.
MERCEDES-BENZ W203 C200 COUPE
M111.955 2.0 KOMPRESSOR + LPG
WDB2037451A344454
M111.955 2.0 KOMPRESSOR + LPG
WDB2037451A344454
- siwix
- JuniorAdmin
- Posty: 4588
- Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
- VIN: WDB2032521F833745
- Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
- Kontakt:
Re: Pompa wspomagania czy przekładnia
A w miejscu ale po dodaniu obr powiedzmy na 2-2,5 tys jest lepiej?
-
- Użytkownik
- Posty: 12
- Rejestracja: 17 kwie 2013, o 01:18
- VIN: WDB2037451A344454
- Lokalizacja: PODKARPACKIE
Re: Pompa wspomagania czy przekładnia
Cześć,odrazu po odpaleniu wspomaganie przez około 30sekund działa nieznacznie lepiej ,jednak jest to odczuwalne.Po wkreceniu na obroty jest podobny efekt jak przy odpalaniu czyli działa nieznacznie lepiej niż na wolnych obrotach. Jaka jest Twoja sugestia ? Dzięki za zainteresowanie.
MERCEDES-BENZ W203 C200 COUPE
M111.955 2.0 KOMPRESSOR + LPG
WDB2037451A344454
M111.955 2.0 KOMPRESSOR + LPG
WDB2037451A344454
-
- VIP
- Posty: 156
- Rejestracja: 24 lis 2016, o 08:32
- VIN: WDB2032071F937539
- Lokalizacja: Siedlce
Re: Pompa wspomagania czy przekładnia
Generalnie jest kilka rzeczy.
Tak jak pisze siwix jeżeli dodasz gazu i jest lepiej to pompa wspomagania. U mnie pompa została wymienia i problem nadal występuje.
Czekam właśnie na wymianę górnych obsada amortyzatorow....jednak pomimo tego że maglownica jest sucha wydaje mi się ze to ona...
Wysłane z mojego SM-J320FN przy użyciu Tapatalka
Tak jak pisze siwix jeżeli dodasz gazu i jest lepiej to pompa wspomagania. U mnie pompa została wymienia i problem nadal występuje.
Czekam właśnie na wymianę górnych obsada amortyzatorow....jednak pomimo tego że maglownica jest sucha wydaje mi się ze to ona...
Wysłane z mojego SM-J320FN przy użyciu Tapatalka
- siwix
- JuniorAdmin
- Posty: 4588
- Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
- VIN: WDB2032521F833745
- Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
- Kontakt:
Re: Pompa wspomagania czy przekładnia
pomidor na początek jak wygląda płyn, jego stan i kiedy był wymieniany.
Jak płyn ok to skłaniałbym się ku pompie.
Jak płyn ok to skłaniałbym się ku pompie.
-
- Użytkownik
- Posty: 12
- Rejestracja: 17 kwie 2013, o 01:18
- VIN: WDB2037451A344454
- Lokalizacja: PODKARPACKIE
Re: Pompa wspomagania czy przekładnia
płyn wymieniłem tej zimy i nie było żadnej poprawy, być może nalałem nieodpowiedni ? jednak męcze się już tak od zimy z tym wspomaganiem. jeśli chodzi o moją pompę , jestem raczej za kupnem oryginalnej lecz używanej , niż nowego zamiennika. nr. mojej pompy to : A0024668401 czy może mi ktoś sprawdzić pompy o jakich numerach będą pasować ? mam na myśli kupić pompę z w203 o najmłodszym roczniku , jest sporo anglików z lat 2006-2007 i wydaje mi się ze te pompy będą jeszcze fizycznie w lepszym stanie , choć mogę się mylić jakie jest wasze zdanie ?
MERCEDES-BENZ W203 C200 COUPE
M111.955 2.0 KOMPRESSOR + LPG
WDB2037451A344454
M111.955 2.0 KOMPRESSOR + LPG
WDB2037451A344454
- siwix
- JuniorAdmin
- Posty: 4588
- Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
- VIN: WDB2032521F833745
- Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
- Kontakt:
Re: Pompa wspomagania czy przekładnia
Możesz też wstawić 83 01 są zamienne miedzy sobą.