Problem z ustawieniem zbieżności

Moderator: Dziki Mar

krzymech
VIP
Posty: 829
Rejestracja: 24 mar 2015, o 20:18
VIN:
Lokalizacja: wschowa

Re: Problem z ustawieniem zbieżności

Post autor: krzymech »

pewnie że się da ustawić w wahaczach jest miejsce montażu gdzie przechodzi śruba jest otwór owalny i tym można ustawić a jeżeli nie da to rezultatu to autko miało przygode w przeszłości i potrzebne są specialne sruby regulacyjne w aso bez problemu i w hurtowniach moto. a tak przy okazji to ten kąt mocno odbiega od ustawien fabrycznych czy gra warta swieczki :)
w201 2,0b+lpg 1989r.
w124 2,0b+lpg 1992r. e-klasse
w202 1,8b 1996r
s203 c200 cdi 2001r.
s203 c220 cdi 2007r aktualnie
wdb2032081f939394
Awatar użytkownika
igleski
VIP
Posty: 62
Rejestracja: 19 lis 2016, o 02:23
VIN: WDB2030081F797073
Lokalizacja: Łódź

Re: Problem z ustawieniem zbieżności

Post autor: igleski »

Zaraz znajdę wydruk ze zbieżności i podeśle :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3298
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Problem z ustawieniem zbieżności

Post autor: Przybek »

@igleski, jak masz nowa zawieche to jedź na geometrie do gościa do Brzezin. Idealnie ogarnia MB.
Awatar użytkownika
igleski
VIP
Posty: 62
Rejestracja: 19 lis 2016, o 02:23
VIN: WDB2030081F797073
Lokalizacja: Łódź

Re: Problem z ustawieniem zbieżności

Post autor: igleski »

Tylko czy napewno ogarnie ten kat pochylenia i zrobi geometrię zgodnie z zasadami.
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3298
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Problem z ustawieniem zbieżności

Post autor: Przybek »

Gość jest taki, że jak Ci znajdzie nawet minimalny luz w zawieszeniu (którego diagnosta by nie wyłapał) to już dalej nic nie robi, bo wie że to nie ma sensu. Mam sporo znajomych z MB (heh, taka praca) i nawet ich mechanicy na geometrie wysyłają do Brzezin. Jedyna wada - terminy. Moje auto też tam miało robioną geometrię przez poprzedniego właściciela (mechanik z Retki), także nie ma się czego obawiać.
Awatar użytkownika
igleski
VIP
Posty: 62
Rejestracja: 19 lis 2016, o 02:23
VIN: WDB2030081F797073
Lokalizacja: Łódź

Re: Problem z ustawieniem zbieżności

Post autor: igleski »

Tylko pytanie czy ogarnie ten kąt pochylenia koła :P
ricoh90
VIP
Posty: 12
Rejestracja: 29 lut 2020, o 17:53
VIN: WDB2030421A755383
Lokalizacja: Płock

Re: Problem z ustawieniem zbieżności

Post autor: ricoh90 »

Przybek pisze: 3 sty 2018, o 00:35 @igleski, jak masz nowa zawieche to jedź na geometrie do gościa do Brzezin. Idealnie ogarnia MB.
czy mógłbyś podać jaki namiar na tą osobę?
ewentualnie kogoś z okolić Warszawy godnego polecenie na ustawienie geometrii (przy puszczonej kierownicy auto ściąga w prawo)
_________
Adrian
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3298
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Problem z ustawieniem zbieżności

Post autor: Przybek »

ricoh90 pisze: 31 sie 2020, o 14:12
Przybek pisze: 3 sty 2018, o 00:35 @igleski, jak masz nowa zawieche to jedź na geometrie do gościa do Brzezin. Idealnie ogarnia MB.
czy mógłbyś podać jaki namiar na tą osobę?
ewentualnie kogoś z okolić Warszawy godnego polecenie na ustawienie geometrii (przy puszczonej kierownicy auto ściąga w prawo)
SKP Małczewska 27 Brzeziny
46 874 39 20
lechita
VIP
Posty: 646
Rejestracja: 8 maja 2016, o 17:09
VIN: WDB2030071F447330
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Problem z ustawieniem zbieżności

Post autor: lechita »

W moim MB ustawiana była geometria (3D), w serwisie Point S, Fabiańczyk, Łomianki, ul. Prosta 2C.
Inni się motali (kilka warsztatów), i nie potrafili ustawić geometrii w taki sposób, aby kierownica była poziomo, a samochód żeby jechał na wprost i nie ,,ściągał". Tam ustawili poprawnie geometrię przy jednym podejściu. Oczywiście zawieszenie jest u mnie bez luzów. U Ciebie może być potrzeba użycia śrub serwisowych.
Największym wrogiem postępu nie jest błąd, lecz lenistwo.
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: Problem z ustawieniem zbieżności

Post autor: polofix »

Panowie. Dziś pojechałem na geometrię i się trochę przeraziłem.
https://zapodaj.net/250e402db8f63.jpg.html
https://zapodaj.net/dc2f9c77d45e5.jpg.html
Doradźcie co zrobić. Z przodu chińskie wahacze, z tyłu nowe dobrej firmy prawie nowe.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
HatoriHanzo
Użytkownik
Posty: 94
Rejestracja: 21 sty 2017, o 17:46
VIN: WDB 2030461F471324
Lokalizacja: Szczecin

Re: Problem z ustawieniem zbieżności

Post autor: HatoriHanzo »

Sprzęt też widzę wiekowy. Wszytko zepsute fest. Takich wartości nie masz po wymianie wahacza :)

Trzeba pomierzyć odległości newralgicznych punktów. Same kręcenie drążkiem nic nie da jeśli nie masz regulacji kątów i kąta wyprzedzenia sworznia (kąt wyprzedzenia sworznia żeby ustawić jest potrzebna ta "legendarna" śruba regulacyjna z wcięciem w jednym miejscu. Kątów pochylenia z przodu nie ustawisz.

//Staramy się nie używać słów powszechnie uznawanych za nieprzyzwoite. Przybek
Mercedes-Benz w203 c180 Kompressor 2004r 143KM AVANTGARDE, automat .
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3298
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Problem z ustawieniem zbieżności

Post autor: Przybek »

Z przednimi kątami pochylenia się nie zgodzę bo je ustawiasz na dolnych wahaczach (zakładam że to pomiar od W203).

@polofix, co do tyłu: jak masz nowe wahacze to jeżeli pochylenia nie da się skorygować regulacją na głównych wahaczach to odchyłka sugeruje że zbliża się czas wymiany sprężyn lub masz wyklepane podkładki gumowe. Co do tulei pływających - żeby miały wpływ na pochylenie to już byś je słyszał od bardzo dawna. Z przodu jak nie ma śrub regulacyjnych na tulejach to nic nie zrobisz.
Pilnuj zawsze żeby gość w kompie wybrał prawidłową wersję auta bo są różne nastawy.
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: Problem z ustawieniem zbieżności

Post autor: polofix »

Przybek, pilnowałem gościa i widziałem, to ustawił ''maszynę'' dobrze. Na pewno nie ustawił do niskiego prześwitu. Co do sprężyn, to założyłem używki w idealnym stanie, takie jak powinny być[2xyellow] i z tego względu, że ma LPG podkładki są o rozmiar wyższe. Czyli co tu zmienić jak tył stoi jak powinien.
HatoriHanzo, no przecież jak by założył 4 takie śruby, to kąt pochylenia też by skorygował.
Pytanie jest co zrobić z tyłem? Rzeźbić, żeby jakoś skorygować kąty pochylenia?
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
HatoriHanzo
Użytkownik
Posty: 94
Rejestracja: 21 sty 2017, o 17:46
VIN: WDB 2030461F471324
Lokalizacja: Szczecin

Re: Problem z ustawieniem zbieżności

Post autor: HatoriHanzo »

Pardą. Zgadza się. Na tych wahaczach także montuje się te śruby. Ale to nadal nie jest rozwiązanie :)

Auto wyjeżdżając z fabryki nie ma tych śrub i jest dobrze. Ja mam zwykle a geometria jest idealnie. Coś musisz mieć wywalone w zawieszeniu. Zamiast wymieniać te śruby (raczej nie naprawia problemu w 100% mogą tylko lekko polepszyć sprawę.) trzeba byłoby szukać przyczyny takiej geometrii.
Mercedes-Benz w203 c180 Kompressor 2004r 143KM AVANTGARDE, automat .
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: Problem z ustawieniem zbieżności

Post autor: polofix »

Już pisałem, że z przodu mam nieoryginalne wahacze, być może one nie trzymają wymiarów, ale to są tylko domniemania.
No i po coś wymyślił Mercedes te śruby. Czyli dlatego, że po latach może się zawieszenie rozjeżdżać?
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ kierowniczy”