Problem z ustawieniem zbieżności

Moderator: Dziki Mar

parabelum7
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 5 mar 2012, o 20:04
VIN:
Lokalizacja: śląsk

Problem z ustawieniem zbieżności

Post autor: parabelum7 »

Witam Forumowiczów! :mb:
Zakupiłem mb sport coupe 2001 c200k i mam problem z ustawieniem kierownicy tzn. przy zakupie zauważyłem iż samochód sciąga w prawo wiec pomyślałem że to tylko zbieżność i sprawa będzie prosta , nic bardziej mylnego. po wizycie na geometrii ( podobno najnowszy sprzęt do ustawiania geometrii) wszystko pieknie ustawione a samochód po wyjeździe dalej sciąga, pojechałem do innej firmy bo myśle że może ten najnowszy sprzęt zawiódł, i tam kolejna porażka wszystko ustawione a problem ten sam :zly: , pomyślałem że pewnie opony, zakupiłem cztery nowe i dramat jeszcze gorzej ściąga, ręce mi opadły. Wiec udałem się do nieautoryzowanego serwisu mb diagnoza tylna oś zbieżna do wymiany śruby na mimośrodach bo są zapieczone co powoduje problem z jej regulacją, po geometrii bedzie ok tak zapewnili mnie pracownicy serwisu. Niestety poprawa tylko nieznaczna. Nadmienię że samochód nie jest po żadnej stłuczce, wszystkie elementy zawieszenia w bdb stanie, żadnych luzów :smutny: Nie daje mi to spokoju bo jazda na skręconej o 10 stopni kierownicy w lewo do jazdy na wprost psuje całą frajdę z jazdy tym samochodem. Dzisiaj na parkingu spróbowałem skręcić koło kierownicy na maxa w prawo i lewo i liczyłem obroty i tu mnie coś zaskoczyło w lewo 1,5 obrotu koła kierownicy a w prawo nie całe 1,5 brakuje właśnie te 10 stopni i tu moja prośba do Was drodzy koledzy czy w waszych :mb: tak jest że skręt koła kierownicy jest większy w lewą strone niz w prawą czy jest taki sam, proszę Was o odpowiedź, bo wydaję mi się że w tym może być problem a nie wiem co dalej mam już robić :placz: pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 6 mar 2012, o 23:46 przez parabelum7, łącznie zmieniany 3 razy.
MB. C-200 Kompressor (163KM) 2001r.
Awatar użytkownika
jacko
VIP
Posty: 67
Rejestracja: 11 lis 2010, o 21:14
VIN:
Lokalizacja: BRZEG
Kontakt:

rrr

Post autor: jacko »

witam spróbuj zamienić felgi z prawej na lewą a lewą na prawą,morze być ok,albo będzie ściągać w drugą stronę.to znaczy że felgi do wymiany.
Avantgarde. C240 V6 sport edition WDB2030611F443005
parabelum7
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 5 mar 2012, o 20:04
VIN:
Lokalizacja: śląsk

Post autor: parabelum7 »

Dziękuje za podpowiedź ale problem występuje zarówno na stalowych jak i aluminiowych felgach, sprawdzałem też położenie kierownicy na wieloklinie i niestety też jest ustawiona prawidłowo tzn na znakach.
MB. C-200 Kompressor (163KM) 2001r.
Awatar użytkownika
jacko
VIP
Posty: 67
Rejestracja: 11 lis 2010, o 21:14
VIN:
Lokalizacja: BRZEG
Kontakt:

rrrr

Post autor: jacko »

witam a do ustawienia zbieżności użyto rozpórek? dla pewności zamień te koła to nic nie kosztuje a jedno będzie pewne.
Ostatnio zmieniony 7 mar 2012, o 08:37 przez jacko, łącznie zmieniany 1 raz.
Avantgarde. C240 V6 sport edition WDB2030611F443005
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

parabelum7 pisze:Witam Forumowiczów! :mb:

Witamy się tutaj:

viewforum.php?f=8

parabelum7 pisze:Nadmienię że samochód nie jest po żadnej stłuczce, wszystkie elementy zawieszenia w bdb stanie, żadnych luzów

Skoro masz nowe opony, żadnych luzów w zawieszeniu, porządnie ustawioną całą geometrią a dalej Ci ściąga to znaczy, że jednak ten samochód miał poważnego banana w swojej karierze.
parabelum7 pisze:sprawdzałem też położenie kierownicy na wieloklinie i niestety też jest ustawiona prawidłowo tzn na znakach.
Położenia "zerowego" kierownicy nie zmienia się na wielowypuście - regulacje wykonuje się jedynie podczas ustawiania zbieżności.
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
parabelum7
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 5 mar 2012, o 20:04
VIN:
Lokalizacja: śląsk

Post autor: parabelum7 »

Dzisiaj spróbuje jeszcze przełożyć koła zgodnie z radą kolegi jacko ( tak kierownica była blokowana w trakcie ustawiania geometrii rozpierakiem w położeniu środkowym ), natomiast potrzebuję informacji na temat liczby obrotów kierownicy do maksymalnego skrętu kół w lewą i prawą stronę (czy są identyczne), opisanych na wstępie , co pomoże mi, wykluczyć jedną z przyczyn i szukać przyczyny w czymś innym. A tak poza tym, dziękuję wszystkim za wszelkie porady odnośnie forum, jak i przyczyn mojego problemu.
Ostatnio zmieniony 7 mar 2012, o 09:35 przez parabelum7, łącznie zmieniany 1 raz.
MB. C-200 Kompressor (163KM) 2001r.
Awatar użytkownika
jacko
VIP
Posty: 67
Rejestracja: 11 lis 2010, o 21:14
VIN:
Lokalizacja: BRZEG
Kontakt:

Post autor: jacko »

do prawidłowego ustawienia zbieżności w mb potrzebna specjalna belka rozporowa.
Avantgarde. C240 V6 sport edition WDB2030611F443005
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

jacko pisze:do prawidłowego ustawienia zbieżności w mb potrzebna specjalna belka rozporowa.

Nie jest potrzebna.
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
Awatar użytkownika
zezek1990
Użytkownik
Posty: 673
Rejestracja: 17 paź 2007, o 21:44
VIN:
Lokalizacja: GOSTYNIN PŁOCK

Post autor: zezek1990 »

Jeśli będziesz na warsztacie poproś aby podali Kąty Pochylenia Kół Chociaż przednich. Tylko dokładnie. ( czy na minusie czy na plusie)

Wg mnie tutaj tkwi babol. mieści się pewnie w granicach i nic nie dotykają tylko ustawiają sama zbieżność na pałe.
Ostatnio zmieniony 7 mar 2012, o 14:02 przez zezek1990, łącznie zmieniany 1 raz.
Diagnostyka: STAR DIAGNOSIS
CLIP-RENAULT, TECH -OPEL , LEXIA PLANET CITROEN PEUGEOT. VAG..

Jeśli pomogłem, kliknij przycisk POMÓGŁ :)
parabelum7
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 5 mar 2012, o 20:04
VIN:
Lokalizacja: śląsk

Post autor: parabelum7 »

Witam. :hurra:
Po dwóch dniach spędzonych w różnych warsztatach, i diagnozach typu: krzywy wahacz, skrzywiona zwrotnica, różne miękkości gum w wahaczach, a na koniec do wymiany przekładnia kierownicza, (same zgadywania i próby wyłudzenia pieniędzy od posiadacza :mb:) , wreszcie udało się usunąć problem ściągania dzięki mojemu uporowi i pracownikom pewnego warsztatu w Gliwicach, którzy jako jedyni podeszli do sprawy profesjonalnie i rzeczowo, i nie zostawili mnie na tzw. lodzie z kosztorysem potrzebnych napraw w ręku. Mianowicie ustawili ponownie zbieżność na urządzeniu o nazwie Hanter i poprawili wszystko co wcześniejsi magicy wyczarowali (a wyczarowali), następnie pościągali wszystkie koła wyważyli ponownie, poczyścili wszystkie piasty i felgi i co? i samochód jedzie jak po sznurku ( koszt usługi 140zł). Więc morał z tego taki że nie tylko sprzet ale uczciwość i fachowa obsługa posiadanego sprzętu jest ważna. Wszystkim którzy mają podobny problem, życzę wytrwałości i szczęścia w poszukiwaniu uczciwych warsztatów. Teraz już mnie nie dziwi liczba wypadków w Polsce, mając takich speców od zbieżności, żałosne.
Ostatnio zmieniony 8 mar 2012, o 20:28 przez parabelum7, łącznie zmieniany 1 raz.
MB. C-200 Kompressor (163KM) 2001r.
Awatar użytkownika
maurycyWWL
VIP
Posty: 135
Rejestracja: 28 maja 2010, o 21:20
VIN: WDB2032521F302262
Lokalizacja: WWL

Post autor: maurycyWWL »

Wrzuć namiary na zakład - może komuś się przyda :)
w211 E320 2008
w124 E320 1994 QP
w124 E220 1994 QP
w203 C270 2002
w201 1,8 1992
Awatar użytkownika
Czarek64
Użytkownik
Posty: 73
Rejestracja: 23 maja 2012, o 22:47
VIN:
Lokalizacja: Koło
Kontakt:

Post autor: Czarek64 »

W swojej gwieździe też miałem problem z ustawieniem kierownicy i ściąganiem auta. Pojechałem do serwisu Garcarek - Nowe Skalmierzyce k/Kalisza. Na dzień dobry sprawdzili wszystko i okazało się, że w tylnym zawieszeniu były luzy. Wymienili co trzeba i geometrie ustawili tak że auto jedzie jak po sznurku. Naprawdę polecam takie rozwiązanie. Naczytałem się tu na forum o różnych przygodach z geometrią i dlatego nie kombinowałem tylko pojechałem do serwisu. Nie żałuję!!!.
Szerokiej drogi z GWIAZDĄ!!!
W203 270CDI KOMBI 2004 SPORT PAKIET
silverarrow
Użytkownik
Posty: 238
Rejestracja: 26 sie 2016, o 13:47
VIN: WDB2030641F141343

Re: Problem z ustawieniem zbieżności

Post autor: silverarrow »

Mam małe pytanie, samochód ściąga mi na prawo przy większej prędkości. Wymieniona była niedawno prawa końcówka. Opony fabrycznie nowe, asymetryczne na deszcz. Czy po wymianie końcówki, którą wymieniał bystry mechanik i sobie zaznaczył punkt nadal trzeba jechać na ustawienie zbieżności? Nadmieniam że zawieszenie mam sztywne i wszystko zawsze jest wymieniane w terminie. Pytanie czy geometria, felga, czy ciśnienie w oponach?

Czy może wszystko na raz?
Ostatnio zmieniony 12 paź 2017, o 20:18 przez silverarrow, łącznie zmieniany 1 raz.
NAJLEPSZA MUZYKA TO DŹWIĘK SILNIKA
W203 C320 benz. 3.2 V6 aut. 2001' (bez gazowni)
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Problem z ustawieniem zbieżności

Post autor: Dziki Mar »

Sprawdź zbieżność, a jeśli dawno nie robiłeś geometrii to zrób. Ostatnio zapłaciłem 120 zł za taką usługę.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
sfx
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: 25 mar 2012, o 20:25
VIN: WDB2030161A396647
Lokalizacja: Zamość

Re: Problem z ustawieniem zbieżności

Post autor: sfx »

Przy wymianie koncowki ustawia sie zbieznosc.
VIN : WDB2030161A396647 | 270CDI | OM612
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ kierowniczy”