Problem z ustawieniem zbieżności
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 5 mar 2012, o 20:04
- VIN:
- Lokalizacja: śląsk
Problem z ustawieniem zbieżności
Witam Forumowiczów!
Zakupiłem mb sport coupe 2001 c200k i mam problem z ustawieniem kierownicy tzn. przy zakupie zauważyłem iż samochód sciąga w prawo wiec pomyślałem że to tylko zbieżność i sprawa będzie prosta , nic bardziej mylnego. po wizycie na geometrii ( podobno najnowszy sprzęt do ustawiania geometrii) wszystko pieknie ustawione a samochód po wyjeździe dalej sciąga, pojechałem do innej firmy bo myśle że może ten najnowszy sprzęt zawiódł, i tam kolejna porażka wszystko ustawione a problem ten sam , pomyślałem że pewnie opony, zakupiłem cztery nowe i dramat jeszcze gorzej ściąga, ręce mi opadły. Wiec udałem się do nieautoryzowanego serwisu mb diagnoza tylna oś zbieżna do wymiany śruby na mimośrodach bo są zapieczone co powoduje problem z jej regulacją, po geometrii bedzie ok tak zapewnili mnie pracownicy serwisu. Niestety poprawa tylko nieznaczna. Nadmienię że samochód nie jest po żadnej stłuczce, wszystkie elementy zawieszenia w bdb stanie, żadnych luzów Nie daje mi to spokoju bo jazda na skręconej o 10 stopni kierownicy w lewo do jazdy na wprost psuje całą frajdę z jazdy tym samochodem. Dzisiaj na parkingu spróbowałem skręcić koło kierownicy na maxa w prawo i lewo i liczyłem obroty i tu mnie coś zaskoczyło w lewo 1,5 obrotu koła kierownicy a w prawo nie całe 1,5 brakuje właśnie te 10 stopni i tu moja prośba do Was drodzy koledzy czy w waszych tak jest że skręt koła kierownicy jest większy w lewą strone niz w prawą czy jest taki sam, proszę Was o odpowiedź, bo wydaję mi się że w tym może być problem a nie wiem co dalej mam już robić pozdrawiam.
Zakupiłem mb sport coupe 2001 c200k i mam problem z ustawieniem kierownicy tzn. przy zakupie zauważyłem iż samochód sciąga w prawo wiec pomyślałem że to tylko zbieżność i sprawa będzie prosta , nic bardziej mylnego. po wizycie na geometrii ( podobno najnowszy sprzęt do ustawiania geometrii) wszystko pieknie ustawione a samochód po wyjeździe dalej sciąga, pojechałem do innej firmy bo myśle że może ten najnowszy sprzęt zawiódł, i tam kolejna porażka wszystko ustawione a problem ten sam , pomyślałem że pewnie opony, zakupiłem cztery nowe i dramat jeszcze gorzej ściąga, ręce mi opadły. Wiec udałem się do nieautoryzowanego serwisu mb diagnoza tylna oś zbieżna do wymiany śruby na mimośrodach bo są zapieczone co powoduje problem z jej regulacją, po geometrii bedzie ok tak zapewnili mnie pracownicy serwisu. Niestety poprawa tylko nieznaczna. Nadmienię że samochód nie jest po żadnej stłuczce, wszystkie elementy zawieszenia w bdb stanie, żadnych luzów Nie daje mi to spokoju bo jazda na skręconej o 10 stopni kierownicy w lewo do jazdy na wprost psuje całą frajdę z jazdy tym samochodem. Dzisiaj na parkingu spróbowałem skręcić koło kierownicy na maxa w prawo i lewo i liczyłem obroty i tu mnie coś zaskoczyło w lewo 1,5 obrotu koła kierownicy a w prawo nie całe 1,5 brakuje właśnie te 10 stopni i tu moja prośba do Was drodzy koledzy czy w waszych tak jest że skręt koła kierownicy jest większy w lewą strone niz w prawą czy jest taki sam, proszę Was o odpowiedź, bo wydaję mi się że w tym może być problem a nie wiem co dalej mam już robić pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 6 mar 2012, o 23:46 przez parabelum7, łącznie zmieniany 3 razy.
MB. C-200 Kompressor (163KM) 2001r.
-
- Użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 5 mar 2012, o 20:04
- VIN:
- Lokalizacja: śląsk
- jacko
- VIP
- Posty: 67
- Rejestracja: 11 lis 2010, o 21:14
- VIN:
- Lokalizacja: BRZEG
- Kontakt:
-
- VIP
- Posty: 1952
- Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
- VIN:
- Lokalizacja: Trójmiasto
parabelum7 pisze:Witam Forumowiczów!
Witamy się tutaj:
viewforum.php?f=8
parabelum7 pisze:Nadmienię że samochód nie jest po żadnej stłuczce, wszystkie elementy zawieszenia w bdb stanie, żadnych luzów
Skoro masz nowe opony, żadnych luzów w zawieszeniu, porządnie ustawioną całą geometrią a dalej Ci ściąga to znaczy, że jednak ten samochód miał poważnego banana w swojej karierze.
Położenia "zerowego" kierownicy nie zmienia się na wielowypuście - regulacje wykonuje się jedynie podczas ustawiania zbieżności.parabelum7 pisze:sprawdzałem też położenie kierownicy na wieloklinie i niestety też jest ustawiona prawidłowo tzn na znakach.
W203 OM612
"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
-
- Użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 5 mar 2012, o 20:04
- VIN:
- Lokalizacja: śląsk
Dzisiaj spróbuje jeszcze przełożyć koła zgodnie z radą kolegi jacko ( tak kierownica była blokowana w trakcie ustawiania geometrii rozpierakiem w położeniu środkowym ), natomiast potrzebuję informacji na temat liczby obrotów kierownicy do maksymalnego skrętu kół w lewą i prawą stronę (czy są identyczne), opisanych na wstępie , co pomoże mi, wykluczyć jedną z przyczyn i szukać przyczyny w czymś innym. A tak poza tym, dziękuję wszystkim za wszelkie porady odnośnie forum, jak i przyczyn mojego problemu.
Ostatnio zmieniony 7 mar 2012, o 09:35 przez parabelum7, łącznie zmieniany 1 raz.
MB. C-200 Kompressor (163KM) 2001r.
- jacko
- VIP
- Posty: 67
- Rejestracja: 11 lis 2010, o 21:14
- VIN:
- Lokalizacja: BRZEG
- Kontakt:
-
- VIP
- Posty: 1952
- Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
- VIN:
- Lokalizacja: Trójmiasto
- zezek1990
- Użytkownik
- Posty: 673
- Rejestracja: 17 paź 2007, o 21:44
- VIN:
- Lokalizacja: GOSTYNIN PŁOCK
Jeśli będziesz na warsztacie poproś aby podali Kąty Pochylenia Kół Chociaż przednich. Tylko dokładnie. ( czy na minusie czy na plusie)
Wg mnie tutaj tkwi babol. mieści się pewnie w granicach i nic nie dotykają tylko ustawiają sama zbieżność na pałe.
Wg mnie tutaj tkwi babol. mieści się pewnie w granicach i nic nie dotykają tylko ustawiają sama zbieżność na pałe.
Ostatnio zmieniony 7 mar 2012, o 14:02 przez zezek1990, łącznie zmieniany 1 raz.
Diagnostyka: STAR DIAGNOSIS
CLIP-RENAULT, TECH -OPEL , LEXIA PLANET CITROEN PEUGEOT. VAG..
Jeśli pomogłem, kliknij przycisk POMÓGŁ
CLIP-RENAULT, TECH -OPEL , LEXIA PLANET CITROEN PEUGEOT. VAG..
Jeśli pomogłem, kliknij przycisk POMÓGŁ
-
- Użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 5 mar 2012, o 20:04
- VIN:
- Lokalizacja: śląsk
Witam.
Po dwóch dniach spędzonych w różnych warsztatach, i diagnozach typu: krzywy wahacz, skrzywiona zwrotnica, różne miękkości gum w wahaczach, a na koniec do wymiany przekładnia kierownicza, (same zgadywania i próby wyłudzenia pieniędzy od posiadacza ) , wreszcie udało się usunąć problem ściągania dzięki mojemu uporowi i pracownikom pewnego warsztatu w Gliwicach, którzy jako jedyni podeszli do sprawy profesjonalnie i rzeczowo, i nie zostawili mnie na tzw. lodzie z kosztorysem potrzebnych napraw w ręku. Mianowicie ustawili ponownie zbieżność na urządzeniu o nazwie Hanter i poprawili wszystko co wcześniejsi magicy wyczarowali (a wyczarowali), następnie pościągali wszystkie koła wyważyli ponownie, poczyścili wszystkie piasty i felgi i co? i samochód jedzie jak po sznurku ( koszt usługi 140zł). Więc morał z tego taki że nie tylko sprzet ale uczciwość i fachowa obsługa posiadanego sprzętu jest ważna. Wszystkim którzy mają podobny problem, życzę wytrwałości i szczęścia w poszukiwaniu uczciwych warsztatów. Teraz już mnie nie dziwi liczba wypadków w Polsce, mając takich speców od zbieżności, żałosne.
Po dwóch dniach spędzonych w różnych warsztatach, i diagnozach typu: krzywy wahacz, skrzywiona zwrotnica, różne miękkości gum w wahaczach, a na koniec do wymiany przekładnia kierownicza, (same zgadywania i próby wyłudzenia pieniędzy od posiadacza ) , wreszcie udało się usunąć problem ściągania dzięki mojemu uporowi i pracownikom pewnego warsztatu w Gliwicach, którzy jako jedyni podeszli do sprawy profesjonalnie i rzeczowo, i nie zostawili mnie na tzw. lodzie z kosztorysem potrzebnych napraw w ręku. Mianowicie ustawili ponownie zbieżność na urządzeniu o nazwie Hanter i poprawili wszystko co wcześniejsi magicy wyczarowali (a wyczarowali), następnie pościągali wszystkie koła wyważyli ponownie, poczyścili wszystkie piasty i felgi i co? i samochód jedzie jak po sznurku ( koszt usługi 140zł). Więc morał z tego taki że nie tylko sprzet ale uczciwość i fachowa obsługa posiadanego sprzętu jest ważna. Wszystkim którzy mają podobny problem, życzę wytrwałości i szczęścia w poszukiwaniu uczciwych warsztatów. Teraz już mnie nie dziwi liczba wypadków w Polsce, mając takich speców od zbieżności, żałosne.
Ostatnio zmieniony 8 mar 2012, o 20:28 przez parabelum7, łącznie zmieniany 1 raz.
MB. C-200 Kompressor (163KM) 2001r.
- maurycyWWL
- VIP
- Posty: 135
- Rejestracja: 28 maja 2010, o 21:20
- VIN: WDB2032521F302262
- Lokalizacja: WWL
- Czarek64
- Użytkownik
- Posty: 73
- Rejestracja: 23 maja 2012, o 22:47
- VIN:
- Lokalizacja: Koło
- Kontakt:
W swojej gwieździe też miałem problem z ustawieniem kierownicy i ściąganiem auta. Pojechałem do serwisu Garcarek - Nowe Skalmierzyce k/Kalisza. Na dzień dobry sprawdzili wszystko i okazało się, że w tylnym zawieszeniu były luzy. Wymienili co trzeba i geometrie ustawili tak że auto jedzie jak po sznurku. Naprawdę polecam takie rozwiązanie. Naczytałem się tu na forum o różnych przygodach z geometrią i dlatego nie kombinowałem tylko pojechałem do serwisu. Nie żałuję!!!.
Szerokiej drogi z GWIAZDĄ!!!
W203 270CDI KOMBI 2004 SPORT PAKIET
W203 270CDI KOMBI 2004 SPORT PAKIET
-
- Użytkownik
- Posty: 238
- Rejestracja: 26 sie 2016, o 13:47
- VIN: WDB2030641F141343
Re: Problem z ustawieniem zbieżności
Mam małe pytanie, samochód ściąga mi na prawo przy większej prędkości. Wymieniona była niedawno prawa końcówka. Opony fabrycznie nowe, asymetryczne na deszcz. Czy po wymianie końcówki, którą wymieniał bystry mechanik i sobie zaznaczył punkt nadal trzeba jechać na ustawienie zbieżności? Nadmieniam że zawieszenie mam sztywne i wszystko zawsze jest wymieniane w terminie. Pytanie czy geometria, felga, czy ciśnienie w oponach?
Czy może wszystko na raz?
Czy może wszystko na raz?
Ostatnio zmieniony 12 paź 2017, o 20:18 przez silverarrow, łącznie zmieniany 1 raz.
NAJLEPSZA MUZYKA TO DŹWIĘK SILNIKA
W203 C320 benz. 3.2 V6 aut. 2001' (bez gazowni)
W203 C320 benz. 3.2 V6 aut. 2001' (bez gazowni)
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4172
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: Problem z ustawieniem zbieżności
Sprawdź zbieżność, a jeśli dawno nie robiłeś geometrii to zrób. Ostatnio zapłaciłem 120 zł za taką usługę.
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 330
- Rejestracja: 25 mar 2012, o 20:25
- VIN: WDB2030161A396647
- Lokalizacja: Zamość
Re: Problem z ustawieniem zbieżności
Przy wymianie koncowki ustawia sie zbieznosc.
VIN : WDB2030161A396647 | 270CDI | OM612