Problemy z ukladem kierowniczym

Moderator: Dziki Mar

lukasz.gunther
Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 17 gru 2011, o 02:26
VIN: WDC2030462R100393
Lokalizacja: Irl

Problemy z ukladem kierowniczym

Post autor: lukasz.gunther »

Dzien dobry jestem tu nowy wiec nie wiem czy zadaje pytanie w wlasciwym miejscu ale pilnie potrzebuje pomocy otoz wymienilem cale przednie zawieszenie w mojej c klasie w203 wahacze koncowki i stabilizatory i po wymianie go skrecam kierownica w prawo czy w lewo to kirownca odbija w przeciwna strone ciezko utrzymac auto w zakrecie bo caly czas probuje mi wyprostowac kierownice czy mial ktos kiedys taki przypadek z gory dziekuje
marek grunenberg
Użytkownik
Posty: 468
Rejestracja: 25 paź 2009, o 11:56
VIN:
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: marek grunenberg »

lukasz.gunther pisze: Dzien dobry jestem tu nowy wiec nie wiem czy zadaje pytanie w wlasciwym miejscu ale pilnie potrzebuje pomocy otoz wymienilem cale przednie zawieszenie w mojej c klasie w203 wahacze koncowki i stabilizatory i po wymianie go skrecam kierownica w prawo czy w lewo to kirownca odbija w przeciwna strone ciezko utrzymac auto w zakrecie bo caly czas probuje mi wyprostowac kierownice czy mial ktos kiedys taki przypadek z gory dziekuje
Tak,większość kierowców ustawia jeszcze geometrie zawieszenia :haha: :wstyd:
C 200 CDI 2004
lukasz.gunther
Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 17 gru 2011, o 02:26
VIN: WDC2030462R100393
Lokalizacja: Irl

Post autor: lukasz.gunther »

Geometria tez jest zrobiona przepraszam zapomnialem otym wspomniec zaraz po wymianie wszystkich elementow zaczęło się tak dziać więc też pomyslalem że to napewno zbieżność ale niestety po ustawieniu dalej to samo

[ Dodano: 2012-04-06, 01:58 ]
Koledzy jak pisalem wyzej mam problem z układem kierowniczym po wymianie wahaczy i przeglądajac forum dowiedziałem ze MB wyposażony jest w servotronic czyli system który sam prostuje tor jazdy gdy jedziemy po pochylej nawieżchni czy jest możliwe że po wyjęciu wahaczy to coś zwariowalo i dlatego przy skręcie cały czas probuje mnie prostować i czy ktoś wie jak temu zaradzić? Z góry dziękuje
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

lukasz.gunther pisze:Geometria tez jest zrobiona przepraszam zapomnialem otym wspomniec zaraz po wymianie wszystkich elementow zaczęło się tak dziać więc też pomyslalem że to napewno zbieżność ale niestety po ustawieniu dalej to samo

Zbieżność musiała zostać źle ustawiona lub popełniono błąd podczas wymiany elementów zawieszenia. Wracaj do warsztatu i zgłoś reklamację.
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
lukasz.gunther
Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 17 gru 2011, o 02:26
VIN: WDC2030462R100393
Lokalizacja: Irl

Post autor: lukasz.gunther »

Czy moze byc ze wahacze febi moga nie pasowac przeciez to najlepszy zaminnik przy wymiaine tez sie nie pomylono bo sam stalem przy mechaniku wszystko sprawdzalismy juz chyba z 10 razy nie wiem co mam robic

[ Dodano: 2012-04-06, 15:05 ]
A zbieznosc byla ustawiana na maszynie za 60 tys euro wiec mam nadzieje ze sie nie pomylila poza tym bylem sprawdzic zbiznosc laserowo i tez jest dobrze ale kiedy sie jedzie ma sie odczucie ze nie cale kolo dotyka podloza
Awatar użytkownika
zezek1990
Użytkownik
Posty: 673
Rejestracja: 17 paź 2007, o 21:44
VIN:
Lokalizacja: GOSTYNIN PŁOCK

Post autor: zezek1990 »

mogła być ustawiana na sprzęcie za milion $ Wystarczy że pochylenie jest na jednym kole źle i robią się problemy :P :rotfl:
Diagnostyka: STAR DIAGNOSIS
CLIP-RENAULT, TECH -OPEL , LEXIA PLANET CITROEN PEUGEOT. VAG..

Jeśli pomogłem, kliknij przycisk POMÓGŁ :)
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

lukasz.gunther pisze:Czy moze byc ze wahacze febi moga nie pasowac przeciez to najlepszy zaminnik

Ciekawe... A ja słyszałem, że Lemforder :rotfl:

lukasz.gunther pisze:zbieznosc byla ustawiana na maszynie za 60 tys euro

Ale obsługiwał ją mechanik, który być może jest zatrudniony na "umowę śmieciową"
kiedy sie jedzie ma sie odczucie ze nie cale kolo dotyka podloza
Spróbuj zamienić opony stronami - jeżeli zacznie ściągać w drugą stronę, to znaczy, że opona jest uszkodzona.
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
matrix
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 29 lip 2008, o 16:45
VIN:
Lokalizacja: tomaszow maz.

Post autor: matrix »

siema,powiedz jakie rozmiary masz koł?może koła oparły sie o macperson?
matrix z tom.maz.w203 1.8kompresor 2004,w203 2.2cdi lift kombi
marek grunenberg
Użytkownik
Posty: 468
Rejestracja: 25 paź 2009, o 11:56
VIN:
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: marek grunenberg »

[quote="matrix"
siema,powiedz jakie rozmiary masz koł?może koła oparły sie o macperson?[/quote] nie ma takiej możliwości :usmiech: koło z amortyzatorem pracuje jednocześnie :usmiech:
C 200 CDI 2004
lukasz.gunther
Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 17 gru 2011, o 02:26
VIN: WDC2030462R100393
Lokalizacja: Irl

Post autor: lukasz.gunther »

Kola sa standardow 205/55/16 a czy ma jakies znaczenie ze wahacze by skrecane gdy samochod byl na podnosniku a nie na ziemi w chwili skrecania wahaczy?
Awatar użytkownika
zezek1990
Użytkownik
Posty: 673
Rejestracja: 17 paź 2007, o 21:44
VIN:
Lokalizacja: GOSTYNIN PŁOCK

Post autor: zezek1990 »

Jeśli każde "koło"-zwrotnica zostało uniesione do wysokości w której pracuje gdy jest na ziemi to nie ma problemu jeśli nie To problem jest gdyż szybko wyrobisz/uszkodzisz tuleje na wahaczach, oraz teraz może być wszystko "napięte"
Diagnostyka: STAR DIAGNOSIS
CLIP-RENAULT, TECH -OPEL , LEXIA PLANET CITROEN PEUGEOT. VAG..

Jeśli pomogłem, kliknij przycisk POMÓGŁ :)
lukasz.gunther
Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 17 gru 2011, o 02:26
VIN: WDC2030462R100393
Lokalizacja: Irl

Post autor: lukasz.gunther »

Lemfrder to orginal a nie zamiennik
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

lukasz.gunther pisze:Lemfrder to orginal a nie zamiennik

Oryginał to jest z gwiazdką - i nie interesuje mnie kto to wyprodukował.
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
lukasz.gunther
Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 17 gru 2011, o 02:26
VIN: WDC2030462R100393
Lokalizacja: Irl

Post autor: lukasz.gunther »

Panowie okazalo sie ze gdy mechanik sciagnal wahacze powinien zaznaczyc sobie stare ustawienia wiec teraz wszystko jest zle ustawione czy ktos moze mi powiedziec jak te wszystkie katy od nowa poustawiac a na domiar zlego mieszkam w irlandii w kraju w ktorym wiedza na temat jest 100 lat do tylu prosze pomozcie
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

lukasz.gunther pisze: mechanik sciagnal wahacze powinien zaznaczyc sobie stare ustawienia
A jakie ustawienia miał zaznaczyć? :wysmiewacz:
lukasz.gunther pisze:jak te wszystkie katy od nowa poustawiac
Reguluje się tylko zbieżność - pozostałe kąty geometrii "wyjdą same", no chyba, że samochód jest po dzwonie.

Możesz jedynie regulować pochylenie koła, gdy zajdzie taka potrzeba kupuje się śrubę regulacyjną.
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ kierowniczy”