Skrzypienie w układzie kierownicy
Moderator: Dziki Mar
-
- VIP
- Posty: 585
- Rejestracja: 3 sie 2012, o 15:13
- VIN:
- Lokalizacja: Krościenko
Cześć.
Wczoraj robiłem przegląd roczny swojego i odkąd zaczęło być ciepło skrzypienie z układu kierowniczego występuje też u mnie.
Jednak słyszalne jest jedynie gdy skręcam w lewo i mam tak 1/2 i 3/4 skręconą kierownicę. Jak wyłączę silnik to też to słychać... bardziej jest to pisk.
Jednak gdy byłem na szarpakach zauwarzyłem spory luz pionowy na drążkach kierowniczych idących do koła (wychodzących z przekładni...?) Luz od strony przekładni. Lewy przód ma spory luz a prawy mniejszy.
Gdy ruszam koło ręcznie na boki nic się nie dzieje, trzeba użyć płyt by mocno pochylić koła wtedy ten luz jest widoczny.
Na wyłączonym silniku mocne ruchy kierownicą powodują odczuwalny luz gdy owy drążek trzymamy ręką.
Innych luzów z przodu nie ma, wahacze w porządku, płyn w zbiorniczku wporządku, nic nie cieknie... prowadzi się dobrze, wspomaganie działa dobrze, nic nie strzela w układzie kierowniczym.
Owe piski mogą pochodzić z przekładni?
Czy w miejscu wyjścia tych drązków z przekładni powienien być jakiś luz?
W środę mam trasę ponad 2tyś. km. Czy taka "usterka" (jeśli to usterka???) może być niebezpieczna?
Bardzo proszę o możliwe przyczyny lub istotne informacje co się dzieje i czy jazda w tym przypadku jest mozliwa.
pozdr.
Wczoraj robiłem przegląd roczny swojego i odkąd zaczęło być ciepło skrzypienie z układu kierowniczego występuje też u mnie.
Jednak słyszalne jest jedynie gdy skręcam w lewo i mam tak 1/2 i 3/4 skręconą kierownicę. Jak wyłączę silnik to też to słychać... bardziej jest to pisk.
Jednak gdy byłem na szarpakach zauwarzyłem spory luz pionowy na drążkach kierowniczych idących do koła (wychodzących z przekładni...?) Luz od strony przekładni. Lewy przód ma spory luz a prawy mniejszy.
Gdy ruszam koło ręcznie na boki nic się nie dzieje, trzeba użyć płyt by mocno pochylić koła wtedy ten luz jest widoczny.
Na wyłączonym silniku mocne ruchy kierownicą powodują odczuwalny luz gdy owy drążek trzymamy ręką.
Innych luzów z przodu nie ma, wahacze w porządku, płyn w zbiorniczku wporządku, nic nie cieknie... prowadzi się dobrze, wspomaganie działa dobrze, nic nie strzela w układzie kierowniczym.
Owe piski mogą pochodzić z przekładni?
Czy w miejscu wyjścia tych drązków z przekładni powienien być jakiś luz?
W środę mam trasę ponad 2tyś. km. Czy taka "usterka" (jeśli to usterka???) może być niebezpieczna?
Bardzo proszę o możliwe przyczyny lub istotne informacje co się dzieje i czy jazda w tym przypadku jest mozliwa.
pozdr.
Ostatnio zmieniony 8 cze 2013, o 10:11 przez rapez, łącznie zmieniany 1 raz.
Sam naprawiam swój samochód. W203 sedan 2.2CDI + CD 22 C-TRONIC 170KM/385Nm i 4.7 V8 4" winda +zaczepy+simex
WDB2030041A122487
WDB2030041A122487
- adaśko
- Użytkownik
- Posty: 762
- Rejestracja: 2 paź 2012, o 23:09
- VIN:
- Lokalizacja: Rumia
Nie sprawdza się luzów na wyłączonym silniku przy wspomaganiu, takie luzy mają prawo być, gdy odpalisz silnik powinny zaniknąć. Skrzypienie może być spowodowane którymś ze sworzni. Najlepiej jak ktoś inny skręca kierownicą, a drugi pod samochodem dotykając każdy ze sworzni sprawdza.rapez pisze:Na wyłączonym silniku mocne ruchy kierownicą powodują odczuwalny luz gdy owy drążek trzymamy ręką.
[ Dodano: 2013-06-08, 15:22 ]
Tymczasowo można zdjąć delikatnie manszetę ze sworznia i wstrzyknąć trochę smaru, to jest tylko naprawa dla własnego lepszego samopoczucia, wymiana musowa.
Pozdrawiam Adam
WDB2032161F389561
WDB2032161F389561
-
- VIP
- Posty: 585
- Rejestracja: 3 sie 2012, o 15:13
- VIN:
- Lokalizacja: Krościenko
Czyli posiadam taki drążek kierowniczy?
Luz pionowy jest w tej gumie "harmonijkowej - manszecie...?" ; można z tym jechać dalej, czy lepiej jak najszybciej to wymienić?
(nie pytam z oszczędności, tylko mam na to 1 dzień i chyba nie zdążę tego zrobić)
[ Dodano: 2013-06-08, 19:20 ]
Ogólnie, czy to się nie urwie...?
Luz pionowy jest w tej gumie "harmonijkowej - manszecie...?" ; można z tym jechać dalej, czy lepiej jak najszybciej to wymienić?
(nie pytam z oszczędności, tylko mam na to 1 dzień i chyba nie zdążę tego zrobić)
[ Dodano: 2013-06-08, 19:20 ]
Ogólnie, czy to się nie urwie...?
Ostatnio zmieniony 8 cze 2013, o 19:22 przez rapez, łącznie zmieniany 2 razy.
Sam naprawiam swój samochód. W203 sedan 2.2CDI + CD 22 C-TRONIC 170KM/385Nm i 4.7 V8 4" winda +zaczepy+simex
WDB2030041A122487
WDB2030041A122487
-
- Użytkownik
- Posty: 22
- Rejestracja: 2 gru 2011, o 22:03
- VIN:
- Lokalizacja: mielec
-
- VIP
- Posty: 585
- Rejestracja: 3 sie 2012, o 15:13
- VIN:
- Lokalizacja: Krościenko
-
- Użytkownik
- Posty: 18
- Rejestracja: 6 maja 2011, o 14:33
- VIN:
- Lokalizacja: ZG
- memorize
- VIP
- Posty: 65
- Rejestracja: 9 wrz 2014, o 14:29
- VIN:
- Lokalizacja: Szczecin
Witam
Ja też mam taki przypadek że po skręceniu w prawo kierownicą zaczyna skrzypieć mechanik powiedział mi że to jeden z trzech sworzni, od miejsca nie mógł sprawdzić wziął strzykawkę i wcisnął olej i teraz czekałem aż zacznie ponownie skrzypieć i jadę na wymiane..
Ja też mam taki przypadek że po skręceniu w prawo kierownicą zaczyna skrzypieć mechanik powiedział mi że to jeden z trzech sworzni, od miejsca nie mógł sprawdzić wziął strzykawkę i wcisnął olej i teraz czekałem aż zacznie ponownie skrzypieć i jadę na wymiane..
C180 Kompresor W203 Kombi VIN: WDB2032461f840472
- siwix
- JuniorAdmin
- Posty: 4588
- Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
- VIN: WDB2032521F833745
- Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
- Kontakt: