Witajcie.
Posiadam S203 2.2 CDI z rocznika 2001.
Wczoraj po przejechaniu 300 km i chwilowym postoju zaczęły dziać się cuda z układem kierowniczym. Mianowicie układ zaczął ciężko chodzić, kierownica na zakrętach nie zaczęła powracać do toru jazdy oraz zaczęły dochodzić dziwne dźwięki w postacie skrzypienia (jakby guma o gumę tarła).
Podczas całej trasy nic się nie działo, dopiero gdy wsiadłem do auta po ok. 10 min przerwie.
Dziś sprawdziłem pompę - jest ok. Płyn w normie. Pompa jest raczej sprawna bo skrzypienie dochodzi również na postoju przy wył. silniku podczas delikatnych ruchów kierownicą. Dźwięk pod autem jest w okolicy maglownicy.
Czy macie pomysł co to może być? Maglownica, sworzeń? Proszę o poradę od czego zacząć sprawdzenie.
Pozdrawiam.
Skrzypienie z maglownicy i ciężko chodzący układ kierowniczy.
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 23 lip 2018, o 07:32
- VIN: WDB2032061F86144
- Lokalizacja: Włocławek
Skrzypienie z maglownicy i ciężko chodzący układ kierowniczy.
W203 2.2 CDI 143KM
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3301
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Skrzypienie z maglownicy i ciężko chodzący układ kierowniczy.
Coś się zaciera - wejdź pod auto (kanał) i jedna osoba kręci sterem powoli a Ty po kolei macasz każdy sworzeń, końcówkę, drążek kierowniczy (bez zdjęcia osłony silnika nie sprawdzisz przegubu wał kierowniczy - maglownica), w miejscu gdzie wyczujesz drgania/tarcie masz podejrzanego. Obejrzyj dokładnie tuleje wahaczy czy nie są zerwane. Łożyska amortyzatorów - maska w górę i tak samo macasz mocowanie amortyzatora a drugi kręci sterem.
I popraw VIN bo brakuje jednej cyfry.
I popraw VIN bo brakuje jednej cyfry.