śłychać pompę wspomagania
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 29
- Rejestracja: 16 lis 2007, o 13:53
- VIN:
- Lokalizacja: Wałbrzych
śłychać pompę wspomagania
Ostra jazda, ciasne zakręty na parkingu, duże przeciążenia boczne i po zatrzymaniu kręcenie kółkiem powoduje że słychać pompę (wyraźne buczenie, bez względu na stopień skręcenia kierownicą). W trakcie normalnej jazdy nic nie słychać, co się może dziać?
W203 cdi 220, 2002/2003
W203 cdi 220, 2002/2003
C220CDI 2002/2003, W203
-
- Użytkownik
- Posty: 26
- Rejestracja: 22 sty 2008, o 16:14
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa/Dzierżoniów
Miałem podobny problem (przy parkowaniu bardzo wyraźnie słyszałem pompkę od wspomagania). Uzupełniłem płyn i jest ok.
Sugeruję sprawdzić poziom oraz kolor płynu (najlepiej wyciągnąć trochę strzykawką z wężykiem). Prawidłowo powinien być klarowny o bardzo ładnym czerwonym kolorze (rubinowy) bez mętnych zabarwień. Jeśli jest inaczej, to znaczy, że jest już zmęczony i stracił swoje właściwości. W większości problemów pomaga.
Sugeruję sprawdzić poziom oraz kolor płynu (najlepiej wyciągnąć trochę strzykawką z wężykiem). Prawidłowo powinien być klarowny o bardzo ładnym czerwonym kolorze (rubinowy) bez mętnych zabarwień. Jeśli jest inaczej, to znaczy, że jest już zmęczony i stracił swoje właściwości. W większości problemów pomaga.
Ostatnio zmieniony 8 kwie 2008, o 10:34 przez Przemo, łącznie zmieniany 1 raz.
Przemo
-------------------------
W203 C200 CDI 2002
-------------------------
W203 C200 CDI 2002
-
- VIP
- Posty: 48
- Rejestracja: 2 mar 2008, o 08:58
- VIN:
- Lokalizacja: Gdynia
-
- Użytkownik
- Posty: 26
- Rejestracja: 22 sty 2008, o 16:14
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa/Dzierżoniów
Z tego, co pamiętam (C200 CDI):
należy najpierw zdjąć pokrywę silnika, pod którą po prawej stronie powinien zjajdować się zbiorniczek (nie pamiętam koloru, ale chyba ciemna nakrętka, jasny pojemnik). Najprościej upewnić się po charakterystycznym (czerwonym) kolorze płynu.
Na zbiorniku jest zaznaczony maksymalny poziom, którego nie zaleca się przekraczać (podobnie z jak z olejem silnikowym: mniej krzywdy się zrobi zalewając za mało niż przelewając maksimum).
należy najpierw zdjąć pokrywę silnika, pod którą po prawej stronie powinien zjajdować się zbiorniczek (nie pamiętam koloru, ale chyba ciemna nakrętka, jasny pojemnik). Najprościej upewnić się po charakterystycznym (czerwonym) kolorze płynu.
Na zbiorniku jest zaznaczony maksymalny poziom, którego nie zaleca się przekraczać (podobnie z jak z olejem silnikowym: mniej krzywdy się zrobi zalewając za mało niż przelewając maksimum).
Przemo
-------------------------
W203 C200 CDI 2002
-------------------------
W203 C200 CDI 2002
-
- Użytkownik
- Posty: 29
- Rejestracja: 16 lis 2007, o 13:53
- VIN:
- Lokalizacja: Wałbrzych
- bartek137
- Użytkownik
- Posty: 55
- Rejestracja: 20 gru 2009, o 11:52
- VIN:
- Lokalizacja: Gliwice
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
Mielenie? Powiem tak różnica w pracy będzie zawsze słyszalna pomiędzy pracą "na luzie" (gdy nie kręcisz kierownicą - pompa nie pompuje oleju), a pracą pod obciążeniem (gdy pompuje olej - gdy kręcisz kierownicą lub gdy trzymasz na maxa skręconą kierownicę). Chodzi o to, żeby na luzie się nie odzywała, a pod obciążeniem nie odzywała się za bardzo (wyje/jęczy jeśli już się kończy).
Płyn sprawdź oczywiście jeśli coś się nie podoba, to masz ku temu wyraźne powody, ale sprawdzając płyn zobacz czy nie jest on mętny. Musi być klarowny jak olej, tylko, że ma inny kolor niż on. W żadnym wypadku nie może to być nieprzejrzysta zupa w kolorze grafitowym.
Płyn sprawdź oczywiście jeśli coś się nie podoba, to masz ku temu wyraźne powody, ale sprawdzając płyn zobacz czy nie jest on mętny. Musi być klarowny jak olej, tylko, że ma inny kolor niż on. W żadnym wypadku nie może to być nieprzejrzysta zupa w kolorze grafitowym.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!