śłychać pompę wspomagania

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
tdobe
Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 16 lis 2007, o 13:53
VIN:
Lokalizacja: Wałbrzych

śłychać pompę wspomagania

Post autor: tdobe »

Ostra jazda, ciasne zakręty na parkingu, duże przeciążenia boczne i po zatrzymaniu kręcenie kółkiem powoduje że słychać pompę (wyraźne buczenie, bez względu na stopień skręcenia kierownicą). W trakcie normalnej jazdy nic nie słychać, co się może dziać?

W203 cdi 220, 2002/2003
C220CDI 2002/2003, W203
Przemo
Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 22 sty 2008, o 16:14
VIN:
Lokalizacja: Warszawa/Dzierżoniów

Post autor: Przemo »

Miałem podobny problem (przy parkowaniu bardzo wyraźnie słyszałem pompkę od wspomagania). Uzupełniłem płyn i jest ok.

Sugeruję sprawdzić poziom oraz kolor płynu (najlepiej wyciągnąć trochę strzykawką z wężykiem). Prawidłowo powinien być klarowny o bardzo ładnym czerwonym kolorze (rubinowy) bez mętnych zabarwień. Jeśli jest inaczej, to znaczy, że jest już zmęczony i stracił swoje właściwości. W większości problemów pomaga.
Ostatnio zmieniony 8 kwie 2008, o 10:34 przez Przemo, łącznie zmieniany 1 raz.
Przemo
-------------------------
W203 C200 CDI 2002
matthewue
VIP
Posty: 48
Rejestracja: 2 mar 2008, o 08:58
VIN:
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: matthewue »

podłącze sie pod pytanie u mnie nieraz tez slychac podczas skretow mocnych tą pompę, gdzie znajduje sie pod pokrywa silnika zbiorniczek i korek bo nie moge go cos znalesc pozdrawiam no i do ilu go dolać ! pozdrawiam.
C220 CDI 2002
Przemo
Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 22 sty 2008, o 16:14
VIN:
Lokalizacja: Warszawa/Dzierżoniów

Post autor: Przemo »

Z tego, co pamiętam (C200 CDI):
należy najpierw zdjąć pokrywę silnika, pod którą po prawej stronie powinien zjajdować się zbiorniczek (nie pamiętam koloru, ale chyba ciemna nakrętka, jasny pojemnik). Najprościej upewnić się po charakterystycznym (czerwonym) kolorze płynu.

Na zbiorniku jest zaznaczony maksymalny poziom, którego nie zaleca się przekraczać (podobnie z jak z olejem silnikowym: mniej krzywdy się zrobi zalewając za mało niż przelewając maksimum).
Przemo
-------------------------
W203 C200 CDI 2002
tdobe
Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 16 lis 2007, o 13:53
VIN:
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: tdobe »

Ja mam żółty a nie czerwony, a tak po za tym to jest poziom osobno max dla 80+ stopni i osobno dla 20 stopni, w zależności kiedy sprawdzamy
C220CDI 2002/2003, W203
Awatar użytkownika
bartek137
Użytkownik
Posty: 55
Rejestracja: 20 gru 2009, o 11:52
VIN:
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: bartek137 »

Przepraszam ze poruszam tak stary temat.

Co macie na myśli, mówiąc że słyszycie pompę wspomagania?
Syczenie-mielenie przy skręcaniu podczas parkowania, zawracania?
Chyba muszę sprawdzić poziom płynu :)
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Mielenie? Powiem tak różnica w pracy będzie zawsze słyszalna pomiędzy pracą "na luzie" (gdy nie kręcisz kierownicą - pompa nie pompuje oleju), a pracą pod obciążeniem (gdy pompuje olej - gdy kręcisz kierownicą lub gdy trzymasz na maxa skręconą kierownicę). Chodzi o to, żeby na luzie się nie odzywała, a pod obciążeniem nie odzywała się za bardzo (wyje/jęczy jeśli już się kończy).
Płyn sprawdź oczywiście jeśli coś się nie podoba, to masz ku temu wyraźne powody, ale sprawdzając płyn zobacz czy nie jest on mętny. Musi być klarowny jak olej, tylko, że ma inny kolor niż on. W żadnym wypadku nie może to być nieprzejrzysta zupa w kolorze grafitowym.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ kierowniczy”