w203 CDI maglownica z czujnikiem skretu vs bez czujnika

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
siwix
JuniorAdmin
Posty: 4575
Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
VIN: WDB2032521F833745
Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
Kontakt:

Post autor: siwix »

Bo ten zawór (to nie czujnik) do otwarcia potrzebuje prądu. do 100km/h ma maksymalne otwarcie wtedy wspomaganie działa lżej. Skoro nie miał podanego prądu to się nie otworzył i wspomaganie chodziło ciężko.
:!: Nie pomagam przez pw-- pytania pozostaną bez odpowiedzi
S203 M272 2.5 V6
Regulamin Forum
MrBurt75
VIP
Posty: 110
Rejestracja: 29 mar 2015, o 19:09
VIN:
Lokalizacja: WI

Post autor: MrBurt75 »

Dokładnie tak samo jest w Galantach. Montowałem maglownicę z auta bez EPS do auta z EPS i odwrotnie. Przy maglownicy z EPS w aucie bez EPS, trzeba było podać 12V na zawór, żeby wspomaganie działało normalnie, odwrotnie trzeba było zostawić zawór w powietrzu, żeby nie było błędu na desce.

Dodatkowa ciekawostka jest taka, że pierwszy element kolumny kierowniczej od strony maglownicy był krótszy ponieważ główka magla z zaworem była dłuższa niż bez zaworu, więc wymiana wiązała się z koniecznością wymiany tego elementu kolumny kierownicy
Ostatnio zmieniony 7 lis 2015, o 20:43 przez MrBurt75, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

MB S203 220 CDi '02 - WDB2032061F377282
Legnum VR-4 '99 - na weekendy
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: - żona i dzieci
Galant 1600 L '82 - zabytek na początku dłuuugiej drogi do perfekcji
MrBurt75
VIP
Posty: 110
Rejestracja: 29 mar 2015, o 19:09
VIN:
Lokalizacja: WI

Post autor: MrBurt75 »

Mitsubishi też - piszę o przeszczepach w Galantach E3x z lat 1988-1992 ;), później księgowy zaprojektował, że EPS jest niepotrzebne i zrobili pompy wspomagania, które działają do ok. 2500 rpm silnika
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

MB S203 220 CDi '02 - WDB2032061F377282
Legnum VR-4 '99 - na weekendy
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: - żona i dzieci
Galant 1600 L '82 - zabytek na początku dłuuugiej drogi do perfekcji
schadook
Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 14 sie 2013, o 21:49
VIN:
Lokalizacja: SJ

Re: w203 CDI maglownica z czujnikiem skretu vs bez czujnika

Post autor: schadook »

Witam.
Ogrzeję trochę kotleta. Koledzy, problem mam taki że zakupiłem przekładnię z zaworem a później okazało się że w aucie jest bez (tak, wiem że to mój błąd że nie sprawdziłem przed zakupem :oops: ) no i powstał problem, wspomaganie chodzi bardzo ciężko. Pytanie brzmi czy można wymontować zawór i wstawić zaślepkę ? czy może trzeba jakoś inaczej kombinować? Wyżej kolega pisał coś o zaspawaniu, może ktoś przerabiał temat i podpowie coś w temacie?
Pozdrawiam.
CLK W209 200K
W203 220CDi
pidoras997
Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: 7 lip 2017, o 12:16
VIN: WDB2037461A808011
Lokalizacja: Warszawa

Re: w203 CDI maglownica z czujnikiem skretu vs bez czujnika

Post autor: pidoras997 »

schadook pisze: 10 gru 2017, o 16:51 Witam.
Ogrzeję trochę kotleta. Koledzy, problem mam taki że zakupiłem przekładnię z zaworem a później okazało się że w aucie jest bez (tak, wiem że to mój błąd że nie sprawdziłem przed zakupem :oops: ) no i powstał problem, wspomaganie chodzi bardzo ciężko. Pytanie brzmi czy można wymontować zawór i wstawić zaślepkę ? czy może trzeba jakoś inaczej kombinować? Wyżej kolega pisał coś o zaspawaniu, może ktoś przerabiał temat i podpowie coś w temacie?
Pozdrawiam.
I udało się znaleźć rozwiązanie?
Czarnobialy
Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 22 mar 2023, o 21:45
VIN: WDB2037351A343490

Re: w203 CDI maglownica z czujnikiem skretu vs bez czujnika

Post autor: Czarnobialy »

Ponawiam czy udało się znaleźć rozwiązanie ,i czy wiecie od kiedy zaczęto stosować ten zawór?

Wysłane z mojego moto g(7) power przy użyciu Tapatalka

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ kierowniczy”