Wspomaganie, ciezko chodzi

Moderator: Dziki Mar

damianos1988
Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 16 lis 2008, o 10:11
VIN:
Lokalizacja: Wałbrzych

Wspomaganie, ciezko chodzi

Post autor: damianos1988 »

Mam pytanko w sprawie wspomagania, od zakupu MB (czyli rok temu) wspomaganie ciezko chodzilo, ale nic w tej sprawie nie robilem, przyzwyczailem sie, zaczalem pracowac i jezdzic VW Caddy z 97r i tam moge kierownica krecic jednym palcem, a przesiadajac sie do Mercedesa czuje jakby nie mial tego wspomagania. Wiecie moze czym to moze byc spowodowane? Czy plynem, czy oponami ( raczej nie bo orginal 205/55/16) Pozdrawiam
W203 CLASIC, 220CDI, 2000r, manual
_tata_
VIP
Posty: 978
Rejestracja: 17 kwie 2008, o 20:06
VIN:
Lokalizacja: ???????????/

Post autor: _tata_ »

Lakonicznie , wspomaganiem ,,rządzi" pompa i prędkość .Według mnie tam trzeba szukać przyczyny. Komputer w zależności od prędkości reguluje ciśnienie na pompie wspomagania . Może jest zbyt niski poziom płynu hydraulicznego ? (albo już wsiąkł w asfalt :wysmiewacz: )
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

A tak z ciekawosci, gdzie jest zbiorniczek plynu hydraulicznego od wspomagania kierownicy?
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Awatar użytkownika
ks
VIP
Posty: 81
Rejestracja: 13 kwie 2008, o 19:13
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ks »

Zawsze będziesz odczuwał tę różnicę. W MB jest napęd na tył i już ten element powoduje, że kierownica ciężej chodzi i nie odbija na zakrętach. Ponadto jak kolega wspomniał siła wspomagania zależy od prędkości jazdy. Warto jednak sprawdzić płyn i pompę.
'01 C270 CDI S203 Elegance
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

ks pisze:kierownica ciężej chodzi i nie odbija na zakrętach
U mnie odbija bez problemu, może masz coś też nie tak ze wspomaganiem??
kSmuk pisze:A tak z ciekawosci, gdzie jest zbiorniczek plynu hydraulicznego od wspomagania kierownicy?
Powinien być patrząc na silnik od przodu, po lewej stronie z przodu mały czarny zbiorniczek. Ewentualnie z innej strony ale zawsze z przodu, pod osłonką silnika itp. musi być do niego dobry dostęp.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
wredny
VIP
Posty: 363
Rejestracja: 23 lip 2008, o 07:18
VIN:
Lokalizacja: podlasie

Post autor: wredny »

_tata_ pisze:Lakonicznie , wspomaganiem ,,rządzi" pompa i prędkość .Według mnie tam trzeba szukać przyczyny. Komputer w zależności od prędkości reguluje ciśnienie na pompie wspomagania . Może jest zbyt niski poziom płynu hydraulicznego ? (albo już wsiąkł w asfalt :wysmiewacz: )
No akurat prędkość ma jedynie wpływ jeśli jest zerowa - wtedy przy niesprawnej pompie nie pokręcisz kierownicą. W trakcie jazdy już się nie czuje wspomagania (jeśli dziła sprawnie. Jeśli występuje efekt uniemożliwiający szybki zakręt to masz defekt... pompy.

W moim w203 220CDI '00 nie ma żadnego sprzężenia pompy z komputerem. Być może jest gdzieś elektrozawór hydrauliki, ale na pewno w okolicy pompy nie ma przewodów elektrycznych. Zresztą mechanicy się mocno zdziwili jak im wspomniałem o podobnym wynalazku (serwotronic czy jakoś tak) i po zweryfikowaniu info zaprzeczyli.

Ciężko tzn. nie potrafisz na postoju jednym palcem, ale z wysiłkiem skręcać? Jeśli jesteś facetem to przygotuj się na skromny wydatek który powinien zamknąć się kwotą 300zł za pompę, 100-200zł za robociznę i nowy płyn (dwie porcje bo po 500km trzeba go wymienić). jeśli jesteś kobietą i na parkingu jednym palcem nie skręcisz kierownicy to wszystko w porządku, potrzebujesz całej ręki. Jeśli niezależnie od płci potrzebujesz oobu rąk to mechanik się ucieszy.

Mi pompa padła z dnia na dzień, bez uprzedzeń, ku mojemu ogromnemu zdziwieniu. Wymiana zajmie ok. 1-2h.
Jak już będziesz u mechanika to pomyśl nad wymiana termostatu (jeśli temp. pracy poniżej 80stC), filtrów, innych płynów. Dobrze jest podłączyć się pod kompa (też z 50zł to kosztuje) i sprawdzić jakie zażalenia składa komputer.


Pozdrawiam
[center]
220CDI Classic '00 100kW@?kW [/center]
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Powinien być patrząc na silnik od przodu, po lewej stronie z przodu mały czarny zbiorniczek. Ewentualnie z innej strony ale zawsze z przodu, pod osłonką silnika itp. musi być do niego dobry dostęp.
Dzieki. Chodzi o taki zbiorniczek czarny z taka miarka w srodku, na ktorej sa wypisane miary w °C? Bo taki mam pod ta plastikowa obudowa silnika, ale po prawej stronie, patrzac od przodu silnika.
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Awatar użytkownika
mzibi
VIP
Posty: 96
Rejestracja: 12 maja 2008, o 10:42
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mzibi »

A czy w naszych mb nie jest przypadkiem seryjnie montowana Parametryczna przekładnia układu kierowniczego (na postoju kierownica"chodzi" lekko a wraz ze wzrostem prędkości siła potrzebna do kierowania rośnie).
U mnie wg specyfikacji takie coś jest zamontowane, a kierownica na postoju (zaraz po rozruchu zimnego silnika) chodzi jakby to powiedzieć hmmm - jak w ... maluchu !
Pzdr
Chwilowo bez fury
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

kSmuk, To jest właśnie ten zbiorniczek z miarką temperaturową.
mzibi pisze:A czy w naszych mb nie jest przypadkiem seryjnie montowana Parametryczna przekładnia układu kierowniczego
Parametryczna przekładnia to nie w takiej klasie samochodów, u nas raczej było seryjne wspomaganie, może po lifcie jak u ciebie za dopłatą była taka opcja, ale nie jestem pewny. U mnie nie ma żadnych parametri i chodzi także na postoju lekko, a w czasie jazdy coraz ciężej w zależności od prędkości, to jest normalne zjawisko przecież, że wspomaganie słabnie wraz ze wzrostem prędkości.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
pidoras997
Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: 7 lip 2017, o 12:16
VIN: WDB2037461A808011
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wspomaganie, ciezko chodzi

Post autor: pidoras997 »

Witam, mam zamiar wymienić pompę - przy hamowaniu brak wspomagania. Czy jakas dobra dusza mogłaby opisac po kolei czynności przy zlaniu oleju i wymianie starej pompy?
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Wspomaganie, ciezko chodzi

Post autor: Dziki Mar »

Przecież nie masz samochodu, a jakbyś miał to od 2017 roku miałeś czas, żeby uzupełnić numer VIN. Dalsza publikacja będzie skutkować ostrzeżeniem.
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
pidoras997
Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: 7 lip 2017, o 12:16
VIN: WDB2037461A808011
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wspomaganie, ciezko chodzi

Post autor: pidoras997 »

już uzupełnione
pidoras997
Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: 7 lip 2017, o 12:16
VIN: WDB2037461A808011
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wspomaganie, ciezko chodzi

Post autor: pidoras997 »

Ponawiam pytanie, mam zamiar wymienić pompę - przy hamowaniu brak wspomagania. Czy jakas dobra dusza mogłaby opisac po kolei czynności przy zlaniu oleju (ewentualnie płukaniu układu) i wymianie starej pompy?
Awatar użytkownika
siwix
JuniorAdmin
Posty: 4575
Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
VIN: WDB2032521F833745
Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
Kontakt:

Re: Wspomaganie, ciezko chodzi

Post autor: siwix »

Tam nie ma nad czym myśleć.
Wiszące koła(żeby nie było oporów), odkręcasz powrót do pompy i kręcisz kierownicą aż wypluje olej.Wymieniasz pompę i zalewasz świeży olej i znowu kręcisz żeby odpowietrzyć. Później odpalasz silnik i znowu kręcisz i po sprawie.
Olej Pentosin CHF 11S - to jest to samo co w ASO
:!: Nie pomagam przez pw-- pytania pozostaną bez odpowiedzi
S203 M272 2.5 V6
Regulamin Forum
pidoras997
Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: 7 lip 2017, o 12:16
VIN: WDB2037461A808011
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wspomaganie, ciezko chodzi

Post autor: pidoras997 »

FEBI (MB345.0) zielony nada się?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ kierowniczy”