Wspomaganie kierownicy

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

maniutek jakie miałeś objawy padającej pompy? Bo u mnie przy ruszaniu oraz przy przyspieszaniu z małej prędkości tak mniej więcej w okolicy 1800 obrotów pojawia się buczenie (jakby Golf z tłumikiem z wiaderka), które występuje tylko przy mniej więcej tych obrotach i jest tym silniejsze im bardziej skręcone są koła i im mocniej próbuję ruszać. Obstawiam pompę, ponieważ kiedyś pękł przewód i trochę popracowała przy braku/poważnym niedoborze płynu. Od tamtego czasu wspomaganie pracuje niby normalnie, ale po odpalaniu silnika po całej nocy słychać pewien odgłos. W garażach podziemnych jest to jakby sprężarka tłokowa na biegu jałowym (CZ CZ CZ), a na wolnym powietrzu nabiera bardziej metalicznego brzmienia. Poza tym przy gaszeniu jest takie jakby piśnięcie/skrzypnięcie. O ile te objawy były i wszystko było normalnie, o tyle ostatnio pojawiło się to buczenie i tak się zastanawiam ile tej pompie pozostało życia i czy można ją regenerować?
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
wilkm09
VIP
Posty: 37
Rejestracja: 17 kwie 2011, o 17:32
VIN:
Lokalizacja: Kazimierza

Post autor: wilkm09 »

Witam mam pytanie czy podczas gwałtownego hamowania gdy ABS intensywnie pracuje to czy może być czuć lekkie szarpnięcia na kierownicy? oraz czy w czasie jazdy po drodze z wielkimi wybojami (np. polna droga itp.) to czy kierownica może sama się poruszać). maglownica regenerowana z Łodzi na oryginalnej nie przypominam sobie takich objawów lecz teraz może jestem bardziej wyczulony. Pozdrawiam
Sport Coupe 2.2Cdi 143KM. 2001
benzik
Użytkownik
Posty: 516
Rejestracja: 26 paź 2007, o 14:53
VIN:
Lokalizacja: Trojmiasto

Post autor: benzik »

tak, to normalne zachowanie.
C 200 kompressor 2004r sedan
E 250 CGI AMG sedan
wilkm09
VIP
Posty: 37
Rejestracja: 17 kwie 2011, o 17:32
VIN:
Lokalizacja: Kazimierza

Post autor: wilkm09 »

u brata w Jaguarze i u drugiego w BMW E46 czuć bardzo delikatne ruchy a u mnie są spore
Sport Coupe 2.2Cdi 143KM. 2001
sheaker
Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 28 gru 2011, o 02:23
VIN:
Lokalizacja: Toruń

Post autor: sheaker »

to jak najbardziej normalne zachowanie , a moc szarpniecia zalezy od wielkosci dziury predkosci z jaka sie poruszamy i zawieszenia jakim dysponuje dane auto ;)
W203 2.2 cdi 2003 rok
wilkm09
VIP
Posty: 37
Rejestracja: 17 kwie 2011, o 17:32
VIN:
Lokalizacja: Kazimierza

Post autor: wilkm09 »

Witam pojechałem reklamować maglowinice wymienili wyjechałem sprawdzić wszystko ok nie szarpało już na boki na dziurach jednak w drodze do domu słychać było buczenie pompy oraz jak kierownica przy powolnym kręceniu na postoju pulsuje sprawdziłem poziom płynu i brakowało dolałem i okazało się ze maglownica jest nieszczelna. Pojechałem znów reklamować złożyli kolejną przekładnie buczenie ustało ale kierownica nadal pulsuje przestaje gdy zwiększę obroty i wtedy też pracuje jeszcze lżej, dodam iż pasek był zmieniany 3tyg temu. Czy mogła paść pompa z braku płynu? Dodam iż przez cały czas kierownica chodzi dość lekko kręcę jednym palcem ciężko ale się da. tylko te pulsacje takie jak gdyby kierownica chciała wracać.

[ Dodano: 2012-04-15, 11:38 ]
dodam iż końcówki drążków kierowniczych, drążki jak i wahacze dolne są nowe na pozostałych elementach niema żadnych luzów
Sport Coupe 2.2Cdi 143KM. 2001
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

wilkm09 pisze:Czy mogła paść pompa z braku płynu?

Oczywiście. Płyn hydrauliczny spełnia jednocześnie funkcję smarowania dla pompy.


Pytanie dodatkowe - czy masz zalaną pompę wspomagania prawidłowym płynem hydraulicznym?
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
wilkm09
VIP
Posty: 37
Rejestracja: 17 kwie 2011, o 17:32
VIN:
Lokalizacja: Kazimierza

Post autor: wilkm09 »

zalewali w tym warsztacie czerwony maja w beczkach 20L wiec nie wiem jaki :bezradny:

[ Dodano: 2012-04-15, 13:59 ]
Czy jest szansa iż to właśnie płyn powoduje takie zachowanie wspomagania. Dodam jeszcze iż przy pierwszej wizycie zalali płynem z małej butelki która otwierał przy mnie i nie było takiego efektu ale to była inna przekładnia no i jeszcze przed tym powrotem gdzie było mało płynu.
Sport Coupe 2.2Cdi 143KM. 2001
Peeter
Użytkownik
Posty: 76
Rejestracja: 9 mar 2012, o 17:41
VIN:
Lokalizacja: kraków

Post autor: Peeter »

...że dołącze do wontku :) mianowicie koledzy a co to za objaw na zimno kierownica chodzi prawidlowo na max w lewo na max w prawo z lekkim oporem i tak ma byc a jak plyn cieply krecimy w prawo na max to pozniej w lewo pudzian by nie dał rady tak cieżko, podobny objaw krecimy w lewo to pozniej w prawo ciezko ale tylko podczas manewrowania tzw. Parkingowego podczas jazdy wszystko normalnie. Aha no i pod czas tego manewrowania jak dodamy gazu too od razu lepiej ;) a plyn nowy czyżby pompa się kończyła??
Peeter

W203 CDI 2003r
W211 CDI 2008r
marek grunenberg
Użytkownik
Posty: 468
Rejestracja: 25 paź 2009, o 11:56
VIN:
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: marek grunenberg »

Peeter pisze: a plyn nowy czyżby pompa się kończyła??
Pewnie tak :mysli:
C 200 CDI 2004
benzik
Użytkownik
Posty: 516
Rejestracja: 26 paź 2007, o 14:53
VIN:
Lokalizacja: Trojmiasto

Post autor: benzik »

wilkm09 pisze:zalewali w tym warsztacie czerwony maja w beczkach 20L wiec nie wiem jaki :bezradny:
Powinien byc zielony (typowy dla w203), ewentualnie żółty (tez czasem stosowany).
C 200 kompressor 2004r sedan
E 250 CGI AMG sedan
wilkm09
VIP
Posty: 37
Rejestracja: 17 kwie 2011, o 17:32
VIN:
Lokalizacja: Kazimierza

Post autor: wilkm09 »

Witam zalałem oryginalny płyn niestety objawy nie ustąpiły :smutny: ma ktoś jakieś propozycje ? i jak sprawdzić ciśnienie pompy? albo czy jest uszkodzona?
Sport Coupe 2.2Cdi 143KM. 2001
marek grunenberg
Użytkownik
Posty: 468
Rejestracja: 25 paź 2009, o 11:56
VIN:
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: marek grunenberg »

wilkm09 pisze: jak sprawdzić ciśnienie pompy? albo czy jest uszkodzona?
Wymontować uszkodzoną pompę i zregenerować :tak: :usmiech: lub wymienić na nową :usmiech:
C 200 CDI 2004
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Post autor: noc »

Lub auto ma w nr.Vin PML i wysiadło.Np: "kabelek". :dokuczacz:
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
wilkm09
VIP
Posty: 37
Rejestracja: 17 kwie 2011, o 17:32
VIN:
Lokalizacja: Kazimierza

Post autor: wilkm09 »

Pompa według mechanika daje 116 barów twierdzi ze takie ciśnienie jest poprawne i niewiele odbiega od normy.Natomiast na aucie dziś wylądowała 4 z kolei maglownica, po 20km drogi powrotnej do domu wyciek oleju w poprzedniej to samo było. Regenerują w Łodzi w firmie Dynamika ale zakładają w ich fili w Sosnowcu czy ktoś miał doświadczenia z nimi? :zly:
Sport Coupe 2.2Cdi 143KM. 2001
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ kierowniczy”