Wspomaganie kierownicy

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
benzik
Użytkownik
Posty: 516
Rejestracja: 26 paź 2007, o 14:53
VIN:
Lokalizacja: Trojmiasto

Post autor: benzik »

Skoro 4 raz juz wkladasz przekladnie to moze juz czas sobie odpuscic regeneracje wogole lub chociaz w tej firmie.
C 200 kompressor 2004r sedan
E 250 CGI AMG sedan
wilkm09
VIP
Posty: 37
Rejestracja: 17 kwie 2011, o 17:32
VIN:
Lokalizacja: Kazimierza

Post autor: wilkm09 »

A czy jeżeli nie mam sevotronica to mogę założyć przekładnię z sevotronic-kiem? wołałbym założyć młodsza przekładnie a one już go maja. Czy są tam kable aby go podłączyć i będzie działał?
Sport Coupe 2.2Cdi 143KM. 2001
jarekter
VIP
Posty: 222
Rejestracja: 25 paź 2008, o 11:30
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: jarekter »

V126 pisze:generalnie jednym palcem kierownicy nie przekręcisz
jest na to rozwiązanie:
kupujemy olej od skrzyni automatycznej ( ja użyłem ELF ELFMATIC G3 SYN 1.5L)
wyciągamy ze zbiorniczka olej i kilka razy kręcimy kierownica prawo-lewo wyciągamy to co pokazało się w zbiorniczku.
następnie odkręcamy przewód kolo wlewu płynu do spryskiwaczy na metalowa końcówkę nakładamy przewód i do pojemnika wkładamy.
wlewamy do pełna :!: oleju do zbiorniczka
odpalamy samochód i kręcimy kierownica prawo-lewo aż zacznie lecieć olej "nowy" kontrolując stan płynu w zbiorniczku
skręcamy przewody tak jak były.
kręcimy jeszcze kilka razy kierownica prawo-lewo.
czekamy aż wszystko ostygnie do okolic temperatury dla dolnej wartości temperatury na miarce :usmiech: u płynu ma być max dla tej wartości.
po tej operacji można kręcić jednym palcem wskazującym kierownica :haha: (jak w mojej w202)
p.s wina słabego wspomagania jest zużycie pompy i rzadkiego oleju :usmiech:
na zdjęciu zaznaczyłem przewód który trzeba rozpiąć
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 18 maja 2012, o 21:42 przez jarekter, łącznie zmieniany 2 razy.
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

jarekter pisze: po tej operacji można kręcić jednym palcem wskazującym kierownica :haha: (jak w mojej w202)

Zastanowiłeś się kiedyś, że taka charakterystyka pracy układu kierowniczego może być założona przez producenta?? Dlaczego zmieniasz to co ktoś kiedyś przemyślał i zrobił dobrze?
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
jarekter
VIP
Posty: 222
Rejestracja: 25 paź 2008, o 11:30
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: jarekter »

Gdyniak siedziałem w benzynowej w203 z przelotem 40tyś km i kierownica chodziła lekko tak że można było kręcić jednym palcem a po jakimś czasie przyjechał jakiś niemieć w identyczna w203 jak tą ze zdjęcia i też tak lekko chodziła kierowca po rozmowie z nim powiedział ze przy przebiegu 180tyś km wymieniał pompę wspomagania na nowa bo też topornie chodziło :!:
Awatar użytkownika
Lysy84
Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 20 sty 2012, o 23:07
VIN:
Lokalizacja: Lincoln Uk

Post autor: Lysy84 »

ahhh no i stalo sie , cieszylem sie jazda az do dzisiejszego ranka. Zawiozlem zone do pracy i wracajac stwierdzilem ze sobie zrobie nawrot na 180stopni. Bylo strasznie mokro wiec zrobilem to bez problemu i przy wyjezdzie z parkingu zaobserwowalem calkowity brak wspomagania :zly: jak przygazuje do 1,5 tys to wtedy czuc ze uklad chodzi lzej ale w miejscu nie moge praktycznie ruszyc kierownica :mysli: odczekalem pol gtodziny sprawdzilem poziom tego plynu niby jest na full , ma zielonkawy kolor wzxialem na palec bardziej przezroczysty lekko gesty zaczalem wachac i tak mi sie wydaje jakby ten plyn byl przepalony nigdzie nie cieknie ale jak jade wolno to slychac wycie z pod maski bardziej z prawej strony :placz: czyzby pompa juz kompletnie padla ?
C180 coupe 2.0 2001r
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

Lysy84 pisze:poziom tego plynu niby jest na full

Na miarce są dwa zakresy pomiary - dla silnika zimnego i ciepłego - odczytałeś poziom dla nagrzanego silnika?
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
MarekRulez
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 20 sie 2013, o 23:26
VIN:
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: MarekRulez »

Mam tak samo jak Łysy...
Lysy84 pisze:ahhh no i stalo sie , cieszylem sie jazda az do dzisiejszego ranka. Zawiozlem zone do pracy i wracajac stwierdzilem ze sobie zrobie nawrot na 180stopni. Bylo strasznie mokro wiec zrobilem to bez problemu i przy wyjezdzie z parkingu zaobserwowalem calkowity brak wspomagania :zly: jak przygazuje do 1,5 tys to wtedy czuc ze uklad chodzi lzej ale w miejscu nie moge praktycznie ruszyc kierownica :mysli: odczekalem pol gtodziny sprawdzilem poziom tego plynu niby jest na full , ma zielonkawy kolor wzxialem na palec bardziej przezroczysty lekko gesty zaczalem wachac i tak mi sie wydaje jakby ten plyn byl przepalony nigdzie nie cieknie ale jak jade wolno to slychac wycie z pod maski bardziej z prawej strony :placz: czyzby pompa juz kompletnie padla ?
Do usterki doszło w niemal identyczny sposób (wyobraźnia poniosła :P), pełny skret kół i but w podłogę. Ładnie obruciło i mialem chwile radochy... dokładnie to krótką chwile ;].

Przed zdarzeniem, pompkę było słychać lekko, mocniej tylko przy skrajnych położeniach kierownicy, a kierownica obracała się lekko na postoju (obroty jedna reką nie stanowiły problemu).
Teraz pompka jest słyszalna w znacznym stopniu ale najuciążliwsze jest zanikanie wspomagania przy skrętach, na skrzyżowaniach, przy wytracaniu predkości. (czyli przy niskich obrotach silnika, a tego wcześniej nie było). W tych sytuacjach kierownica chodzi strasznie ciężko a nawracanie na skrzyżowaniu jest ledwo wykonalne oburącz.

Co wróżycie? Czy wystarczy wymienić płyn na zalecany 345.0 ?? czy jednak czeka mnie wymiana pompki?

Dodam, że poziom płynu w zbiorniczku wskazuje max dla temperatury 20st. C. Poszukiwałem również wycieków ale nic nie znalazłem.

czekam na sugestie.
Mietek 2001r. C200 2.0 Kompresor 163KM Sportcupe ... czarny :D
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

Wymiana płynu na pewno nie zaszkodzi. Czasem z własnego doświadczenia wiem, że pomaga. Jednak jestem pesymistą. Nie jeździj tak. Podejdź do warsztatu i trzeba zobaczyć czy tylko pompa. Tak mi się wydaje. Płyn radzę z ASO. W przypadku innej marki to robiło różnice.
Awatar użytkownika
przecinek
VIP
Posty: 654
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
VIN: WDB2030451A011961
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: przecinek »

Hej przeczytałem większosc postów ale nie znalazłem czy pompe powinno byc słychać w kabinie przy wszystkich oknach zamknietych i kreceniu kierownica na odpalonym silniku?
Awatar użytkownika
adaśko
Użytkownik
Posty: 762
Rejestracja: 2 paź 2012, o 23:09
VIN:
Lokalizacja: Rumia

Post autor: adaśko »

przecinek pisze:czy pompe powinno byc słychać w kabinie przy wszystkich oknach zamknietych
Raczej nie, a płynu masz odpowiednią ilość?
Pozdrawiam Adam
WDB2032161F389561
Awatar użytkownika
przecinek
VIP
Posty: 654
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
VIN: WDB2030451A011961
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: przecinek »

odpowiedni poziom , dzięki tak myślałem ze cos za głośno chodzi :dobani:
Awatar użytkownika
paszanova
Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: 5 gru 2012, o 12:06
VIN:
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: paszanova »

przecinek pisze:Hej przeczytałem większosc postów ale nie znalazłem czy pompe powinno byc słychać w kabinie przy wszystkich oknach zamknietych i kreceniu kierownica na odpalonym silniku?
na pewno nie.. w mercedesach nie tylko ważny jest poziom, ale i odpowiednia specyfikacja płynu - najlepiej kupić oryginalny mercedesa..
S203 C220 CDI Elegance, 143KM, 2002r., kombi, manual
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

głośna pompa, to zapowietrzona pompa :haha: ..... czasami :)
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
Adamx25
VIP
Posty: 41
Rejestracja: 11 cze 2009, o 09:44
VIN: WDB2032041F350343
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Adamx25 »

Wszyscy piszecie aby wymieniać płyn na wyłaczonym silniku ( poczatkowo).
Co myślicie o tym? : film
Co prawda nie w203 ale w tym przypadku tochyba nie ma znaczenia.
***C200 CDI Classic 2002***
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ kierowniczy”