Wspomaganie kierownicy
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 516
- Rejestracja: 26 paź 2007, o 14:53
- VIN:
- Lokalizacja: Trojmiasto
-
- VIP
- Posty: 37
- Rejestracja: 17 kwie 2011, o 17:32
- VIN:
- Lokalizacja: Kazimierza
-
- VIP
- Posty: 222
- Rejestracja: 25 paź 2008, o 11:30
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
jest na to rozwiązanie:V126 pisze:generalnie jednym palcem kierownicy nie przekręcisz
kupujemy olej od skrzyni automatycznej ( ja użyłem ELF ELFMATIC G3 SYN 1.5L)
wyciągamy ze zbiorniczka olej i kilka razy kręcimy kierownica prawo-lewo wyciągamy to co pokazało się w zbiorniczku.
następnie odkręcamy przewód kolo wlewu płynu do spryskiwaczy na metalowa końcówkę nakładamy przewód i do pojemnika wkładamy.
wlewamy do pełna oleju do zbiorniczka
odpalamy samochód i kręcimy kierownica prawo-lewo aż zacznie lecieć olej "nowy" kontrolując stan płynu w zbiorniczku
skręcamy przewody tak jak były.
kręcimy jeszcze kilka razy kierownica prawo-lewo.
czekamy aż wszystko ostygnie do okolic temperatury dla dolnej wartości temperatury na miarce u płynu ma być max dla tej wartości.
po tej operacji można kręcić jednym palcem wskazującym kierownica (jak w mojej w202)
p.s wina słabego wspomagania jest zużycie pompy i rzadkiego oleju
na zdjęciu zaznaczyłem przewód który trzeba rozpiąć
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 18 maja 2012, o 21:42 przez jarekter, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- VIP
- Posty: 1952
- Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
- VIN:
- Lokalizacja: Trójmiasto
jarekter pisze: po tej operacji można kręcić jednym palcem wskazującym kierownica (jak w mojej w202)
Zastanowiłeś się kiedyś, że taka charakterystyka pracy układu kierowniczego może być założona przez producenta?? Dlaczego zmieniasz to co ktoś kiedyś przemyślał i zrobił dobrze?
W203 OM612
"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
-
- VIP
- Posty: 222
- Rejestracja: 25 paź 2008, o 11:30
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
Gdyniak siedziałem w benzynowej w203 z przelotem 40tyś km i kierownica chodziła lekko tak że można było kręcić jednym palcem a po jakimś czasie przyjechał jakiś niemieć w identyczna w203 jak tą ze zdjęcia i też tak lekko chodziła kierowca po rozmowie z nim powiedział ze przy przebiegu 180tyś km wymieniał pompę wspomagania na nowa bo też topornie chodziło
- Lysy84
- Użytkownik
- Posty: 18
- Rejestracja: 20 sty 2012, o 23:07
- VIN:
- Lokalizacja: Lincoln Uk
ahhh no i stalo sie , cieszylem sie jazda az do dzisiejszego ranka. Zawiozlem zone do pracy i wracajac stwierdzilem ze sobie zrobie nawrot na 180stopni. Bylo strasznie mokro wiec zrobilem to bez problemu i przy wyjezdzie z parkingu zaobserwowalem calkowity brak wspomagania jak przygazuje do 1,5 tys to wtedy czuc ze uklad chodzi lzej ale w miejscu nie moge praktycznie ruszyc kierownica odczekalem pol gtodziny sprawdzilem poziom tego plynu niby jest na full , ma zielonkawy kolor wzxialem na palec bardziej przezroczysty lekko gesty zaczalem wachac i tak mi sie wydaje jakby ten plyn byl przepalony nigdzie nie cieknie ale jak jade wolno to slychac wycie z pod maski bardziej z prawej strony czyzby pompa juz kompletnie padla ?
C180 coupe 2.0 2001r
-
- VIP
- Posty: 1952
- Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
- VIN:
- Lokalizacja: Trójmiasto
-
- Użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 23:26
- VIN:
- Lokalizacja: Opolskie
Mam tak samo jak Łysy...
Przed zdarzeniem, pompkę było słychać lekko, mocniej tylko przy skrajnych położeniach kierownicy, a kierownica obracała się lekko na postoju (obroty jedna reką nie stanowiły problemu).
Teraz pompka jest słyszalna w znacznym stopniu ale najuciążliwsze jest zanikanie wspomagania przy skrętach, na skrzyżowaniach, przy wytracaniu predkości. (czyli przy niskich obrotach silnika, a tego wcześniej nie było). W tych sytuacjach kierownica chodzi strasznie ciężko a nawracanie na skrzyżowaniu jest ledwo wykonalne oburącz.
Co wróżycie? Czy wystarczy wymienić płyn na zalecany 345.0 ?? czy jednak czeka mnie wymiana pompki?
Dodam, że poziom płynu w zbiorniczku wskazuje max dla temperatury 20st. C. Poszukiwałem również wycieków ale nic nie znalazłem.
czekam na sugestie.
Do usterki doszło w niemal identyczny sposób (wyobraźnia poniosła ), pełny skret kół i but w podłogę. Ładnie obruciło i mialem chwile radochy... dokładnie to krótką chwile ;].Lysy84 pisze:ahhh no i stalo sie , cieszylem sie jazda az do dzisiejszego ranka. Zawiozlem zone do pracy i wracajac stwierdzilem ze sobie zrobie nawrot na 180stopni. Bylo strasznie mokro wiec zrobilem to bez problemu i przy wyjezdzie z parkingu zaobserwowalem calkowity brak wspomagania jak przygazuje do 1,5 tys to wtedy czuc ze uklad chodzi lzej ale w miejscu nie moge praktycznie ruszyc kierownica odczekalem pol gtodziny sprawdzilem poziom tego plynu niby jest na full , ma zielonkawy kolor wzxialem na palec bardziej przezroczysty lekko gesty zaczalem wachac i tak mi sie wydaje jakby ten plyn byl przepalony nigdzie nie cieknie ale jak jade wolno to slychac wycie z pod maski bardziej z prawej strony czyzby pompa juz kompletnie padla ?
Przed zdarzeniem, pompkę było słychać lekko, mocniej tylko przy skrajnych położeniach kierownicy, a kierownica obracała się lekko na postoju (obroty jedna reką nie stanowiły problemu).
Teraz pompka jest słyszalna w znacznym stopniu ale najuciążliwsze jest zanikanie wspomagania przy skrętach, na skrzyżowaniach, przy wytracaniu predkości. (czyli przy niskich obrotach silnika, a tego wcześniej nie było). W tych sytuacjach kierownica chodzi strasznie ciężko a nawracanie na skrzyżowaniu jest ledwo wykonalne oburącz.
Co wróżycie? Czy wystarczy wymienić płyn na zalecany 345.0 ?? czy jednak czeka mnie wymiana pompki?
Dodam, że poziom płynu w zbiorniczku wskazuje max dla temperatury 20st. C. Poszukiwałem również wycieków ale nic nie znalazłem.
czekam na sugestie.
Mietek 2001r. C200 2.0 Kompresor 163KM Sportcupe ... czarny
- supi
- VIP
- Posty: 4956
- Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
- VIN:
- Lokalizacja: Muranów
Wymiana płynu na pewno nie zaszkodzi. Czasem z własnego doświadczenia wiem, że pomaga. Jednak jestem pesymistą. Nie jeździj tak. Podejdź do warsztatu i trzeba zobaczyć czy tylko pompa. Tak mi się wydaje. Płyn radzę z ASO. W przypadku innej marki to robiło różnice.
WDB2032421F298682 S203
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
- przecinek
- VIP
- Posty: 654
- Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
- VIN: WDB2030451A011961
- Lokalizacja: Olsztyn
Hej przeczytałem większosc postów ale nie znalazłem czy pompe powinno byc słychać w kabinie przy wszystkich oknach zamknietych i kreceniu kierownica na odpalonym silniku?
Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
WDB2030451A011961
WDB2030451A011961
- adaśko
- Użytkownik
- Posty: 762
- Rejestracja: 2 paź 2012, o 23:09
- VIN:
- Lokalizacja: Rumia
Raczej nie, a płynu masz odpowiednią ilość?przecinek pisze:czy pompe powinno byc słychać w kabinie przy wszystkich oknach zamknietych
Pozdrawiam Adam
WDB2032161F389561
WDB2032161F389561
- przecinek
- VIP
- Posty: 654
- Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
- VIN: WDB2030451A011961
- Lokalizacja: Olsztyn
odpowiedni poziom , dzięki tak myślałem ze cos za głośno chodzi
Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
WDB2030451A011961
WDB2030451A011961
- paszanova
- Użytkownik
- Posty: 22
- Rejestracja: 5 gru 2012, o 12:06
- VIN:
- Lokalizacja: Słupsk
na pewno nie.. w mercedesach nie tylko ważny jest poziom, ale i odpowiednia specyfikacja płynu - najlepiej kupić oryginalny mercedesa..przecinek pisze:Hej przeczytałem większosc postów ale nie znalazłem czy pompe powinno byc słychać w kabinie przy wszystkich oknach zamknietych i kreceniu kierownica na odpalonym silniku?
S203 C220 CDI Elegance, 143KM, 2002r., kombi, manual
- jarod32
- Użytkownik
- Posty: 4437
- Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
- VIN: Honda_PILOT
- Lokalizacja: DLW
- Kontakt: