Wspomaganie ukladu kierowniczego
Moderator: Dziki Mar
-
- VIP
- Posty: 18
- Rejestracja: 19 sty 2009, o 19:52
- VIN:
- Lokalizacja: białystok
Wspomaganie ukladu kierowniczego
Panowie czy wy tez macie takie wrazenie ze kierownica chodzi zbyt ciezko u was w mb?? ja to u siebie zauwazylem gdy sie przejechalem bemka 5 sprawdzilem plyn od wspomagania i poziom jest ok czy to jest normalne w W203 ze ciezkawo chodzi wspoma??pozdrawiam
- MrBrown
- VIP
- Posty: 628
- Rejestracja: 29 lut 2008, o 02:40
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- ddaaffiidd
- Użytkownik
- Posty: 144
- Rejestracja: 3 maja 2008, o 16:27
- VIN:
- Lokalizacja: Polska
-
- VIP
- Posty: 978
- Rejestracja: 17 kwie 2008, o 20:06
- VIN:
- Lokalizacja: ???????????/
Dla niektórych to, że kierownica chodzi ciężko, ale bez przesady jest zaletą. Przy zbyt silnym wspomaganiu traci się wyczucie i jakby łączność z samochodem. A tak przy okazji musiałem przeparkować Poldka znajomego , i uwierzcie mi myślałem że ukręcę kolumnę kierowniczą . o braku hamulców nie wspomnę.
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
- ddaaffiidd
- Użytkownik
- Posty: 144
- Rejestracja: 3 maja 2008, o 16:27
- VIN:
- Lokalizacja: Polska
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
Tu jest takie dziwne wspomaganie jakby tą kierownicę coś trzymało (bez wspomagania tak nie trzyma), ale po przełamaniu ciągnie ładnie, bez wspomagania podczas jazdy kierownica chodzi lekko, ale na postoju jest masakra. W samochodzie bez wspomagania i z przednim napędem kierownica bardziej energicznie odbija. Zbyt "miękkie" wspomaganie nie jest do końca dobre, bo zawsze jest opcja, że po najechaniu na cokolwiek może wyrwać kierownicę, poza tym przy większych szybkościach lżej jest powstrzymać się od nadmiernego kręcenia, które może okazać się nieco niebezpieczne. Fakt po moim pierwszym mercedesie spodziewłem się wspomagania na miarę w123, w którym kierownica prawie sama się kręci. Nie jechałem tym samochodem na trasie więc tak do końca nie wiem jak to się sprawuje.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
-
- VIP
- Posty: 978
- Rejestracja: 17 kwie 2008, o 20:06
- VIN:
- Lokalizacja: ???????????/
Kiedyś pisałem ,że dostałem na jeden dzień 320CLS nówka sztuka i jeżdżąc nią nie zwróciłem uwagi aby kierownica chodziła zbyt miękko, chyba tak jak w moim. Nie mniej na pewno nie chodziła ciężko. W sam raz do bezpiecznego prowadzenia. W programach motoryzacyjnych często pojawia się kwestia zbyd dużego wspomagania kierownicy ,które w czasie parkowania jest zaletą ale nie w czasie jazdy. Tak więc dodge nie masz co się martwić tylko zalać do pełna i jeździć
- BrabusBullit
- VIP
- Posty: 102
- Rejestracja: 20 sie 2008, o 14:59
- VIN:
- Lokalizacja: Poznań
W nowszych samochodach klasy wyższej siła wspomagania jest automatycznie dopasowywana do prędkości, tzn. jak stoisz to wspomaganie działa na pełnej mocy a jak lecisz 200 to prawie nie działa. Dzięki takiemu rozwiązaniu masz pewne prowadzenie, a na parkingu kręcisz 1 palcem. Tak więc porównywanie do CLS-a naszych mb (w kwesti wspomagania) nie ma większego sensu.
Ostatnio zmieniony 22 sty 2009, o 22:24 przez BrabusBullit, łącznie zmieniany 1 raz.
W203 C200 KOMPRESSOR
- Wesoł
- VIP
- Posty: 915
- Rejestracja: 9 wrz 2008, o 14:33
- VIN:
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
- mugger
- VIP
- Posty: 1785
- Rejestracja: 20 sie 2008, o 10:27
- VIN:
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
to fiat punto jest chyba autem z klasy wyższej bo też to maBrabusBullit pisze:W nowszych samochodach klasy wyższej siła wspomagania jest automatycznie dopasowywana do prędkości, tzn. jak stoisz to wspomaganie działa na pełnej mocy a jak lecisz 200 to prawie nie działa. Dzięki takiemu rozwiązaniu masz pewne prowadzenie, a na parkingu kręcisz 1 palcem. Tak więc porównywanie do CLS-a naszych mb (w kwesti wspomagania) nie ma większego sensu.
co do samego wspomagania - to ciężko chodzi i kolega zwrócił mi uwagę na to zaraz jak kupiłem auto - u niego w e-klasie chodzi bardzo lekko
w168, w203, w123
- wredny
- VIP
- Posty: 363
- Rejestracja: 23 lip 2008, o 07:18
- VIN:
- Lokalizacja: podlasie
U mnie wspomaganie chodziło średnio, ale brak wspomagania odczułem jak nagle pompa padła, uwierzcie mi, że wtedy dopiero jest cieżko, jak przy niskich obrotach w mieście musisz skręcić. Wymiana pompy polepszyła wspomaganie tylko odrobinę względem tego co było na początku. Nie widze konieczności mocniejszego wspomagania, bo na parkingu mogę kręcić 1 palcem (z wysiłkiem, ale jednak) na każdych obrotach. Nie wiem jak po lifcie, ale przed liftem W203 nie miał adapcyjnego wspomagania, a przynajmniej pompa nie ma żadnej regulacji ani sterowania w sobie.
[center]
220CDI Classic '00 100kW@?kW [/center]
220CDI Classic '00 100kW@?kW [/center]
- BrabusBullit
- VIP
- Posty: 102
- Rejestracja: 20 sie 2008, o 14:59
- VIN:
- Lokalizacja: Poznań
-
- Użytkownik
- Posty: 13
- Rejestracja: 13 gru 2008, o 23:14
- VIN:
- Lokalizacja: Wrocław
Witaj wredny!wredny pisze:U mnie wspomaganie chodziło średnio, ale brak wspomagania odczułem jak nagle pompa padła, uwierzcie mi, że wtedy dopiero jest cieżko, jak przy niskich obrotach w mieście musisz skręcić. Wymiana pompy polepszyła wspomaganie tylko odrobinę względem tego co było na początku. Nie widze konieczności mocniejszego wspomagania, bo na parkingu mogę kręcić 1 palcem (z wysiłkiem, ale jednak) na każdych obrotach. Nie wiem jak po lifcie, ale przed liftem W203 nie miał adapcyjnego wspomagania, a przynajmniej pompa nie ma żadnej regulacji ani sterowania w sobie.
Mam podobny problem, ale zastanawia mnie fakt, iż wymiana pompy u Ciebie niewiele zmieniła.
U mnie wspomaganie działa bez zarzutu (tzn. mogę kręcić kierą jednym palcem) ale tylko na zimnym silniku. Gdy temperatura oleju osiągnie około 70 stopni, to na postoju wspomaganie przestaje działać.
Dopiero zwiększenie obrotów silnika powoduje prawidłowe działanie wspomagania.
Czy tylko uszkodznie pompy może mieć taki wpływ?
(oczywiście poziom płynu i jego jakość jest ok, kolor płynu czerwony przeźroczysty, wymieniany w całości rok temu).
Wojtal, Mercedes W203 C220CDI Avantgarde, 2000rok, Limuzyna.