Strona 3 z 3

Re: [PORADNIK] ZANIM KUPISZ 203 PRZECZYTAJ TEN TEKST!

: 16 mar 2018, o 21:52
autor: Mateusz
Dzieki za info Siwix. 10L/100km to jak dla mnie super spalanie, jak na 6 cylindrow i nienajlzejsze nadwozie...
Moj W209 M271 z 2005r automat ma srednie 9.5/100 i to w 80% na autostradzie (cypryjskiej wiec tempomat 120-130max). Tym bardziej robie sie coraz bardziej przekonany do M272.

Pozdrawiam.

Re: [PORADNIK] ZANIM KUPISZ 203 PRZECZYTAJ TEN TEKST!

: 16 mar 2018, o 22:01
autor: Mateusz
Co do pytania, ktore sam zadalem dwa posty wczesniej, dla nastepnych odwiedzajacych informacja jest taka (szukalem po forach w USA gdzie jest wiecej V6).
Otoz informacja o 9/2006 jest sluszna. Po prostu czesci i silniki (z jeszcze nietrwalym elementem) nie zostaly prawdopodobnie zdjete "z tasmy", ale byly montowane jeszcze przez kolejne miesiace w calej gamie MB. W efekcie nadal rocznik 2007 dostawal te ryzykowne egzemplarze silnikow.

Podobno Mercedes stwierdzil, ze seria W204 nie dostala juz zadnego ryzykownego silnika - nie wiem czy to jest pewne, nie widzialem info u zrodla MB. Nie wiem jak wyglada kwestia w W211 z rocznika 2008.

Silniki z poprawiona czescia maja numer seryjny wyzszy niz: M272 Engine Serial No. 2729..30 468993 i tam podobno problem jest calkowicie rozwiazany.

Nie mam pewnosci jak wyglada kwestia trwalosci lancucha rozrzadu i kol, czy byc moze jest jak w M271 co 100 tys km... nie rzucilo sie to nigdzie w oczy szukajac na forach watku "balance shafts" bedacego glownym (i chyba jedynym) poblemem silnika M272.

Pozdrawiam.

Re: [PORADNIK] ZANIM KUPISZ 203 PRZECZYTAJ TEN TEKST!

: 17 mar 2018, o 10:35
autor: siwix
Większość informacji jest u nas na forum. Łańcuch jest z przodu nie z tyłu. M272 nie ma tego problemu z rozrządem co M271.

Re: [PORADNIK] ZANIM KUPISZ 203 PRZECZYTAJ TEN TEKST!

: 17 mar 2018, o 18:08
autor: Mateusz
Dzieki za info Siwix. To super informacja, gdyz jesli kupi sie egzemplarz z poprawiona czescia (balance shafts), to wyglada na to, ze to silnik bez istotnych wad.

Re: [PORADNIK] ZANIM KUPISZ 203 PRZECZYTAJ TEN TEKST!

: 21 paź 2018, o 17:53
autor: timotey
Bardo fajnie napisane , gratulacje

Re: [PORADNIK] ZANIM KUPISZ 203 PRZECZYTAJ TEN TEKST!

: 27 lis 2018, o 03:14
autor: 7dziadek
Witam All !!!

Fajny poradnik ale za późno go przeczytałem .
Coś mało informacji o ropniaku ?

Re: [PORADNIK] ZANIM KUPISZ 203 PRZECZYTAJ TEN TEKST!

: 27 lis 2018, o 04:06
autor: lechita
Mało informacji o dieslu, ponieważ wg opisów, które można znaleźć w internecie, są one mało awaryjne (2.2 CDI).
Piszą o wtryskach i czymś tam jeszcze, ale to pewnie zależy od stosowanego paliwa oraz rzetelności przeglądów.
Pewnie niemieccy konstruktorzy nie sądzili, ze w Polsce jakiś Dyzio będzie tankować w stacjach benzynowych typu ,,widmo" u Kazia.
A do tego ja nie znam samochodów bezawaryjnych i niekłopotliwych, które mało palą i same jeżdżą, za 5 zł OC i z bezterminowo ważnym przeglądem.
Faktem jest, że z benzynowymi silnikami jest znacznie więcej problemów, a przynajmniej tak słychać.

Re: [PORADNIK] ZANIM KUPISZ 203 PRZECZYTAJ TEN TEKST!

: 4 kwie 2019, o 22:35
autor: kiler22
Mam pytanie odnośnie silnika 271 i może ta informacja by się też znalazła w pierwszym poście przy opisach silników
Ja widziałem co najmniej dwie odmiany tego silnika - z kompresorem po prawej i po lewej stronie silnika
Domyślam się że zmian jest duuuzo więcej niż tylko strona montowania kompresora
Czy te silniki po oznaczeniu 271 mają jakieś inne które pozwalały by je odróżnić ??

Re: [PORADNIK] ZANIM KUPISZ 203 PRZECZYTAJ TEN TEKST!

: 5 kwie 2019, o 00:04
autor: Przybek
kiler22 pisze: 4 kwie 2019, o 22:35 Mam pytanie odnośnie silnika 271 i może ta informacja by się też znalazła w pierwszym poście przy opisach silników
Ja widziałem co najmniej dwie odmiany tego silnika - z kompresorem po prawej i po lewej stronie silnika
Domyślam się że zmian jest duuuzo więcej niż tylko strona montowania kompresora
Czy te silniki po oznaczeniu 271 mają jakieś inne które pozwalały by je odróżnić ??
Dokładne oznaczenie silnika to litera (M beny, diesle mają OM), potem 3 cyfry (gama silnikowa), kropka i po kropce 3 cyfry oznaczające dokładną wersję silnika z danej rodziny.
Ty masz dokładnie M271.940 a ja OM646.963

Re: [PORADNIK] ZANIM KUPISZ 203 PRZECZYTAJ TEN TEKST!

: 5 kwie 2019, o 00:39
autor: we86
Przybek pisze: 5 kwie 2019, o 00:04
kiler22 pisze: 4 kwie 2019, o 22:35 Mam pytanie odnośnie silnika 271 i może ta informacja by się też znalazła w pierwszym poście przy opisach silników
Ja widziałem co najmniej dwie odmiany tego silnika - z kompresorem po prawej i po lewej stronie silnika
Domyślam się że zmian jest duuuzo więcej niż tylko strona montowania kompresora
Czy te silniki po oznaczeniu 271 mają jakieś inne które pozwalały by je odróżnić ??
Dokładne oznaczenie silnika to litera (M beny, diesle mają OM), potem 3 cyfry (gama silnikowa), kropka i po kropce 3 cyfry oznaczające dokładną wersję silnika z danej rodziny.
Ty masz dokładnie M271.940 a ja OM646.963
M271 z kompresorem z prawej strony to nie widziałem bo ich niema. W tym modelu kompresor jest zawsze po lewej stronie silnika (czyli od strony kolektora ssacego). A po prawej stronie(czyli od strony kolektora wydechowego) w późniejszych modelach (cgi) jest montowana turbosprężarka...

Re: [PORADNIK] ZANIM KUPISZ 203 PRZECZYTAJ TEN TEKST!

: 5 kwie 2019, o 00:49
autor: we86
siwix pisze: 17 mar 2018, o 10:35 Większość informacji jest u nas na forum. Łańcuch jest z przodu nie z tyłu. M272 nie ma tego problemu z rozrządem co M271.
A co powiecie o OM651? nie jest wkładamy w w203 . ogólnie pytam o wrażenia z tego silnika.

Re: [PORADNIK] ZANIM KUPISZ 203 PRZECZYTAJ TEN TEKST!

: 5 kwie 2019, o 02:45
autor: Przybek
we86 pisze: 5 kwie 2019, o 00:49 A co powiecie o OM651? nie jest wkładamy w w203 . ogólnie pytam o wrażenia z tego silnika.
Jeżeli chodzi o wrażenia z jazdy to mam styczność z OM651.924 w W212 E250 CDI (coś ponad 200 koni ma) i powiem że to ładnie zap!@#$%^la :D Spalanie jest już mniej fajne jak na diesla...

Re: [PORADNIK] ZANIM KUPISZ 203 PRZECZYTAJ TEN TEKST!

: 8 kwie 2019, o 20:41
autor: Al Capone
Witam,
Mam pytanie odnośnie oceny stanu kół zębatych i wyciągnięcia łańcucha w M271. Jak to wyglądało przy zakupie waszego auta?
Pasuje zdjąć pokrywę zaworów i ocenić ale chyba ciężko o to aby sprzedający pozwolił nam rozkręcać auto...
W deklaracje a nawet w faktury z wymiany nie do końca można wierzyć a wiadomo ,że znaczną czesc aut stanowią te sprowadzone o których sprzedający wie tylko tyle ,że to "igiełki".
Fakty są takie ,że na etapie zakupu jest to dosyć istotne bo może dać szerokie pole do negocjacji ceny. W końcu 2000 zł za rozrząd i 1300 za koła to nie są małe pieniądze. Podzielcie się proszę swoimi doświadczeniami i spostrzeżeniami.

Re: [PORADNIK] ZANIM KUPISZ 203 PRZECZYTAJ TEN TEKST!

: 8 kwie 2019, o 20:53
autor: Dziki Mar
Wpisz w numerze vin, że szukasz samochodu.