Strona 1 z 1

CLC - 1.8K 5G-TRONIC vs 2.5 V6 7G-TRONIC

: 26 gru 2021, o 20:01
autor: WhiteMandingo
Hej, witam wszystkich.
Mocno przymierzam się do zakupu CLC jako taniego, całkiem dynamicznego autka z automatem. Rozważam dwie wersje:
1.8K 5G-TRONIC i 2.5 V6 7G-TRONIC. Mam kilka pytań dotyczących różnic pomiędzy tymi wersjami.

1. Z tego co rozumiem wersja z kompresorem jest nieco bardziej udana i mniej awaryjna niż v6. Czy potwierdzicie tą opinie?
2. Czy dysponuje ktoś realnymi dotyczącymi spalania dla obu silników ?
3. Jak wyglada kwestia skrzyń ? Czy 5 biegowy automat jest istotnie głośniejszy przy autostradowych prędkościach ? Słyszałem coś o 3k RPM przy 140 km/h. Czy 7G zmienia biegi nieco szybciej niż 5G ?


Z góry dzięki i pozdrowienia.

Re: CLC - 1.8K 5G-TRONIC vs 2.5 V6 7G-TRONIC

: 27 gru 2021, o 00:30
autor: Przybek
W 1.8 problematyczny rozrząd, w 7G jak się coś popsuje to osiwiejesz zanim trafisz na kogoś kto będzie miał pojęcie. Złoty środek to 2.2 CDI z ASB 5G - takie moje prywatne zdanie.

Re: CLC - 1.8K 5G-TRONIC vs 2.5 V6 7G-TRONIC

: 28 gru 2021, o 13:10
autor: Gummo
Czesc

1. W M271 tak jak Kolega napisal powyzej problematyczny jest rozrzad i kola lancucha. Ja sprawdzam co roku. Reszta silnika w miare udana i jesli zmieniasz olej co 10k km i rozsadnie eksploatujesz nie powinno byc problemow.

2. Dublin przy ekonomicznej jezdzie 10-10.5l, gdy przycisniesz spokojnie 11.5-13l, po za miastem ok. 7l przy 100km i 8-8.5l przy 120-140km.
Dotyczy W209 CLK. CL202 jest lzejsze.

3. 5G przy 90km/h jest mniej wiecej 2000-2100 RPM ( o ile pamietam) przt 140km/h faktycznie 3000.

Przepraszam za brak polskich znakow.

Re: CLC - 1.8K 5G-TRONIC vs 2.5 V6 7G-TRONIC

: 28 gru 2021, o 13:55
autor: polofix
Koszt naprawy w UK rozrządu to pewnie wartość samochodu, nie to co u nas. A sądzę, że nikt niespodzianki w postaci nowego zestawu nie zostawi przyszłemu nabywcy. Samochód może być w dobrym stanie z niedużym przebiegiem, jedynie z niewinnie wyglądającą kontrolką check engine, a tu okaże się, że koła wytarte i łańcuch wyciągnięty. V6 s tej serii miał problem z wycierającą się zębatką wałka wyrównoważającego w pierwszych rocznikach. Wszystko jest opisane na forum. Temat jest o rozrządzie w 1,8 i wałku z serii v6.

Re: CLC - 1.8K 5G-TRONIC vs 2.5 V6 7G-TRONIC

: 29 gru 2021, o 00:09
autor: WhiteMandingo
Temat rozrządu w 1.8 w miarę rozumiem i jestem świadom potencjalnych problemów i kosztów - nie wygląda to źle moim zdaniem. Niestety odstraszają mnie wysokie obroty przy autostradowych prędkościach w skrzyni 5G.

Wychodzi na to, że albo v6 albo zupełnie inne auto …

Re: CLC - 1.8K 5G-TRONIC vs 2.5 V6 7G-TRONIC

: 29 gru 2021, o 00:33
autor: polofix
Nic z tego nie rozumiem.