NAPRAWA ZAMKA
: 22 lip 2009, o 21:46
NAPRAWA ZAMKA
Do naprawy niezbędne są (oprócz samozaparcia oraz cierpliwości):
-zakupinie zamka od dowolnego volkswagena rocznik 1980-95 koszt około 10 pln na złomowisku (fot 5.)celem pozyskania części zapasowych,
-nity zrywne stalowe fi 5mm, parę sztuk wraz z nitownicą
-zestaw kluczy ampulowych,
-wiertarka,
-komplet wierteł,
-plastikowy klin do rozbiórki tapicerek,
-szczypce
-dobrze mieć też troszkę różności w warsztacie gdyż nieda sie opisać dokładnie co i jak
-dla mniej zaawansowanych proponuję zatrudnienie osoby trzeciej do podawanie piwa i podtrzymywania, tzw trzecia ręka.
Demontaż:
-wyjmujemy kluczyk ze stacyjki i odkładamy,nie wkładamy go do końca naprawy, gdy jednak skusi nas chęć sprawdzenia czy naprawa się powiodła na zdemontowanym zamku pamiętamy o podłączeniu wszystkiego co odpieliśmy i sprawdzamy to dwa razy(żeby błędów w komputer nie napchać),
-zdejmujemy tapicerkę z drzwi(jest to proste i opisane już na forum, uwaga na kable od elektrycznych szyb i linkę klamki),
-dla wygody wymontowałem poduszke powietrzną (trzeba rozwiercić nity) nie odpinając jej a tylko podwieszając,
-odklejamy wygłuszenie drzwi do takiego stopnia żeby był swobodny dostęp do okolic zamka i ogólnie było wygodnie,
-rozwiercamy nity prowadnicy szyby i luzujemy ją
-wykręcamy śruby mocujące zamek i wyciągamy go powoli, bez zbędnego pośpiechu z drzwi(proszę zwrócić uwagę na kabel, linkę i położenie zamka w czasie wyciągania-jest ciasno i trzeba pomanewrować powyższym)
-rozbieramy oba zamki czyli od volkswagena i wyciągamy z niego potrzebną sprężynkę fot.2, i zdejmujemy obudowę z zamka naszego szczęścia fot.4
-znajdujemy w uszkodzonym zamku połamaną sprężynę i usuwamy obie jej części,(trzeba je usunąć, mogły by zablokować lub uszkodzić śmiertelnie zamek w przyszłości) jedna z części powinna znajdować się w ramieniu pokazanym na foto 4.
_montujemy sprężynkę dawcy do zamka merola,(jeden koniec do rowka pod ramieniem drugą w otwór w dźwigni i tu przyda się troszkę cierpliwości i zdolności manualnych)ręcznie sprawdzamy czy działa składamy ostrożnie nie pomijając niczego podpinamy do moduły i próba
działania,
-jeśli wszystko gra,a musi montujemy zamek w drzwiach,składamy wszystko trzaskamy drzwiami i jesteśmy szczęśliwi dopijając ostatnie piwko.
Jeśli ktoś znajdzie jakiś błąd w opisie lub niezrozumiałość to piszcie na prv-postaram się rozwiać wątpliwości i poprawić opis.
Padła mi z drugiej strony- od kierowcy. Są dwie sprawy które są ważne przy naprawie i kupnie dawcy sprężynki, dawca musi być z odwrotnej strony, czyli jeśli zdechł prawy zamek kupuje zamek lewy i odwrotnie gdy padnie lewy kupujemy prawy. To rozwiązuje problem niepasującej sprężynki opisany kilka odpowiedzi niżej.
Aby wyjąć zamek z drzwi kierowcy trzeba wymontować klamkę wraz z zamkiem, jest to bardzo proste wystarczy na wysokości zamka zerwać uszczelkę drzwi (dwa zatrzaski) i przez górny otwór wykręcić śrubkę wkrętakiem torx chyba 20. Wkładka wychodzi wraz z częścią klamki.
POZDRO
Niebawem uzupełnię foto story.
Do naprawy niezbędne są (oprócz samozaparcia oraz cierpliwości):
-zakupinie zamka od dowolnego volkswagena rocznik 1980-95 koszt około 10 pln na złomowisku (fot 5.)celem pozyskania części zapasowych,
-nity zrywne stalowe fi 5mm, parę sztuk wraz z nitownicą
-zestaw kluczy ampulowych,
-wiertarka,
-komplet wierteł,
-plastikowy klin do rozbiórki tapicerek,
-szczypce
-dobrze mieć też troszkę różności w warsztacie gdyż nieda sie opisać dokładnie co i jak
-dla mniej zaawansowanych proponuję zatrudnienie osoby trzeciej do podawanie piwa i podtrzymywania, tzw trzecia ręka.
Demontaż:
-wyjmujemy kluczyk ze stacyjki i odkładamy,nie wkładamy go do końca naprawy, gdy jednak skusi nas chęć sprawdzenia czy naprawa się powiodła na zdemontowanym zamku pamiętamy o podłączeniu wszystkiego co odpieliśmy i sprawdzamy to dwa razy(żeby błędów w komputer nie napchać),
-zdejmujemy tapicerkę z drzwi(jest to proste i opisane już na forum, uwaga na kable od elektrycznych szyb i linkę klamki),
-dla wygody wymontowałem poduszke powietrzną (trzeba rozwiercić nity) nie odpinając jej a tylko podwieszając,
-odklejamy wygłuszenie drzwi do takiego stopnia żeby był swobodny dostęp do okolic zamka i ogólnie było wygodnie,
-rozwiercamy nity prowadnicy szyby i luzujemy ją
-wykręcamy śruby mocujące zamek i wyciągamy go powoli, bez zbędnego pośpiechu z drzwi(proszę zwrócić uwagę na kabel, linkę i położenie zamka w czasie wyciągania-jest ciasno i trzeba pomanewrować powyższym)
-rozbieramy oba zamki czyli od volkswagena i wyciągamy z niego potrzebną sprężynkę fot.2, i zdejmujemy obudowę z zamka naszego szczęścia fot.4
-znajdujemy w uszkodzonym zamku połamaną sprężynę i usuwamy obie jej części,(trzeba je usunąć, mogły by zablokować lub uszkodzić śmiertelnie zamek w przyszłości) jedna z części powinna znajdować się w ramieniu pokazanym na foto 4.
_montujemy sprężynkę dawcy do zamka merola,(jeden koniec do rowka pod ramieniem drugą w otwór w dźwigni i tu przyda się troszkę cierpliwości i zdolności manualnych)ręcznie sprawdzamy czy działa składamy ostrożnie nie pomijając niczego podpinamy do moduły i próba
działania,
-jeśli wszystko gra,a musi montujemy zamek w drzwiach,składamy wszystko trzaskamy drzwiami i jesteśmy szczęśliwi dopijając ostatnie piwko.
Jeśli ktoś znajdzie jakiś błąd w opisie lub niezrozumiałość to piszcie na prv-postaram się rozwiać wątpliwości i poprawić opis.
Padła mi z drugiej strony- od kierowcy. Są dwie sprawy które są ważne przy naprawie i kupnie dawcy sprężynki, dawca musi być z odwrotnej strony, czyli jeśli zdechł prawy zamek kupuje zamek lewy i odwrotnie gdy padnie lewy kupujemy prawy. To rozwiązuje problem niepasującej sprężynki opisany kilka odpowiedzi niżej.
Aby wyjąć zamek z drzwi kierowcy trzeba wymontować klamkę wraz z zamkiem, jest to bardzo proste wystarczy na wysokości zamka zerwać uszczelkę drzwi (dwa zatrzaski) i przez górny otwór wykręcić śrubkę wkrętakiem torx chyba 20. Wkładka wychodzi wraz z częścią klamki.
POZDRO
Niebawem uzupełnię foto story.