Co po w203?

Rozmowy na wszystkie inne tematy, niekoniecznie związane z tematyką forum.

Moderator: Dziki Mar

larry.bigl
VIP
Posty: 401
Rejestracja: 23 cze 2017, o 23:09
VIN: WDB2030161F451606
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Co po w203?

Post autor: larry.bigl »

Właśnie taka sztuka jaką masz ale w kombi by mi pasowała :)
Ceny robią się zawrotne na OTOMOTO. Oglądam oferty i biję się w sobie. Polift W204 kilka sztuk do 50k fajnych jest. Tylko nie do końca jestem przekonany czy W204 polift (2012) za ok 50k będzie lepszym wyborem niż W211 końcówka produkcji (2009).

W212 chyba jest mi zbędny do szcześcia :E
270CDI - użytkowany od Czerwca 2017
JakubPentek
Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 14 sty 2021, o 17:50
VIN: no VIN

Re: Co po w203?

Post autor: JakubPentek »

Gdzie wybrałeś, przyjacielu? A może zmieniłeś zdanie na temat zabrania nowego samochodu?
Awatar użytkownika
procsa
Użytkownik
Posty: 179
Rejestracja: 31 lip 2015, o 21:56
VIN:
Lokalizacja: Kalisz

Re: Co po w203?

Post autor: procsa »

Kiedy dałem zonie W203 , przymierzałem się do W204, obejrzałem jedną sztukę, przejażdżka... no i niby mercedes, no nowszy młodszy, ale plastyk i jakoś taki chyba głośniejszy był przy większej prędkości... z ciekawości trafiłem na W211, w ogóle nie ma co porównywać jakby inne wykonanie, chodzi o elementy z których jest chociażby środek zrobiony wszystko miękkie przytulne no bajka ! Ale W211 to już taki trochę krążownik, to już nie to samo co W203 niby lekkie małe i zwinne :) Po prostu W211 czuć już masę pojazdu, według mnie bardziej na dłuższe trasy niż do ciągłej jazdy po mieście.

Możliwe , że za parę lat przymierzę się ponownie do jakiegoś W204, lub W212, ale obecnie trafiłem w zeszłym roku na zajefajny egzemplarz W211 i nie zamieniam ! Ale trafić zadbany egzemplarz, uczciwy to trafienie 1 na 20. Oglądałem kilka sztuk "igły", a w rzeczywistości to raczej już chyba tylko na złom... ludzie już takie kity cisną w ogłoszeniach że czasami niezłego wkur... idzie dostać jak zajeżdżasz 100km a tam trupa Ci pokazują.
W203 2.2 CDI 2001r. AUTOMAT CLASSIC WDB2032061F210957

W211 2.7CDI 2003r. AUTOMAT ELEGANCE WDB2110161A249766
larry.bigl
VIP
Posty: 401
Rejestracja: 23 cze 2017, o 23:09
VIN: WDB2030161F451606
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Co po w203?

Post autor: larry.bigl »

W204 testowałeś przed czy polift?
Mam styczność z 211 teścia i bardzo lubię tym samochodem jeździć. Komfortowe autko.
270CDI - użytkowany od Czerwca 2017
Awatar użytkownika
Gerri
expert
Posty: 1238
Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
VIN: WAUZZZ8P9BA087930
Lokalizacja: Limerick

Re: Co po w203?

Post autor: Gerri »

Też miałem ten dylemat. Co po 203? Bo szkoda było mojej laluni strasznie - zadbana, oleju nie brała. No ale rocznik 01 to w Irlandii już duże opłaty. Za ubezpieczenie (bo to stare, to auto niebezpieczne i kierowca też jeździ niebezpiecznie bo mu nie zależy). Tylko że jak masz nowe, to zaś mówią, że musi być drogo bo auto nowe i części drogie. Jak masz staż za kierownicą, czyste konto i dobrze trafisz, to za dwulitrówkę płacisz ok. 80€ miesięcznie. Do tego dochodzi podatek drogowy - 200€ za kwartał. No i była konieczność żeby sprzedać. Cena rynkowa za moje piękne auto to było 500€. Żal jak szlag :( Ale syn kupował dla siebie nówkę Koreańczyka no i mógł zostawić moje auto w rozliczeniu. Uff! 3,5 tysiąca upustu dostał. Przynajmniej mi tak szkoda nie było ;) No i naturalna kolejność to niby była 204. Ale absolutnie niezbędnym warunkiem było miejsce na radio 2DIN. No i pierwszy zonk, bo 204 tego nie ma. Ale jednak dalej chciałem Mercedesa - bo już od dawna kręcę się w tej marce, mam dostęp do literatury i systemów serwisowych. Kierując się jednak dewizą, że tylko krowa nie zmienia poglądów rozszerzyłem swój obszar poszukiwań również na inne marki. No i spodobało mi się Audi A3. Wiem - zdrada. Ale mi się spodobało. Wielkość idealna, zadbany, ładnie wykończony, udokumentowany. Kupiłem. Miał 2DIN i miał ten sam rozmiar opon jakie zakupiłem do 203 na zapas. Jakoś krótki czas po zakupie trafił się 204 "na wypasie": ponad 200 koni CDI, ksenony, czujnik deszczu, automat, grzane siodła. "Co ja zrobiłem?" "Czemu nie poczekałem?". No i co było później? Jak zacząłem się interesować 204, to np. się okazało, że w wieku ok. 9-10 lat to już na pewno przewody hamulcowe trzeba wymieniać. Rdza jedzie równo. Chociaż w Irlandii śniegu nie ma i solą nie sypią.
To wam jeszcze coś pokażę - ale to już jest katastrofa!
Tak w modelu 204 i 212 wygląda tylne zawieszenie po dziesięciu latach:
Obrazek
Obrazek
Jak to zobaczyłem w naturze, to przeszły mnie dreszcze...
I wtedy przestałem żałować. Moje auto z czterema kółkami (na masce też) jak na razie mnie nie rozczarowało. Zero rdzy - gdzie byś nie szukał. Silniczek cichutko (jak na dieselka) bzyczy, oleju nie bierze nic a nic, opłaty minimalne. Materiały wnętrza i ich dopasowanie idealne. Tak mówią, że jeżeli chodzi o wnętrze to Golf to plastik, Audi to już jednak lepsza jakość. No i jakieś takie mam wrażenie, że mam więcej miejsca za kierownicą. 204 ma szerszą konsolę środkową i chyba grubsze drzwi. Jestem osobą wysoką i czasami trudno jest mi wmanewrować przydługie kończyny w wygodną pozycję. W automacie Jest jeszcze pod kierownicą znośnie, ale w manualu machanie lewą nogą na sprzęgle bez obijania się o kierownicę jest trochę problematyczne.
Podoba mie się również możliwość dosyć szerokiej ingerencji w oprogramowanie auta - można sobie w różnisty sposób dopasować działanie systemów do swoich oczekiwań. Ale na razie dla mnie to wiedza tajemna.
larry.bigl pisze: 27 gru 2020, o 09:49 Właśnie tego obawiam się w 204, że zawiedzie mnie jakość wnętrza i będzie ono strasznie plastikowe. W203 ma przyjemne miękkie materiały na desce i drzwiach.
W tym punkcie masz niewątpliwą rację. Nie musi od razu skrzypieć, ale jakieś takie to wnętrze "mało miłe" w porównaniu do 203. Zwłaszcza do 203 przedliftowego - bo poliftowy już był jakoś taki nieprzyjemnie "utwardzony"
Awatar użytkownika
procsa
Użytkownik
Posty: 179
Rejestracja: 31 lip 2015, o 21:56
VIN:
Lokalizacja: Kalisz

Re: Co po w203?

Post autor: procsa »

larry.bigl pisze: 28 sty 2021, o 15:27 W204 testowałeś przed czy polift?
Mam styczność z 211 teścia i bardzo lubię tym samochodem jeździć. Komfortowe autko.
Przed-lift, ale z tego co widzę to w nowszych mietkach też chyba nie jest za bogato, jeżeli chodzi o jakość materiałów wykończeniowych, przynajmniej w C klasie.

Kolego Gerri też chciałem zdradzić gwiazdę, bo w pewnym momencie poszukiwań stwierdziłem, że chyba nie ma już "dobrych" egzemplarzy, począwszy od produkcji nowszych egzemplarzy przez producenta od W203, po używane takie jak W211 (90% już zajechane) i właśnie przymierzałem się do AUDI a konkretnie A6, ale stwierdziłem że gwiazdy mam w miarę obcykane, człowiek już wie co i jak w nich działa, oraz zna dobre i słabe strony, na szczęście znalazłem ładne W211 i jestem z tego zadowolony, auto obecnie ma 18 lat !!! Ale W ogóle na tyle nie wygląda, począwszy od tego że jest zadbane a kończąc na jego funkcjonalności oraz rozwiązaniach technicznych... no i ostatnie egzemplarze diesla bez DPF !
W203 2.2 CDI 2001r. AUTOMAT CLASSIC WDB2032061F210957

W211 2.7CDI 2003r. AUTOMAT ELEGANCE WDB2110161A249766
larry.bigl
VIP
Posty: 401
Rejestracja: 23 cze 2017, o 23:09
VIN: WDB2030161F451606
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Co po w203?

Post autor: larry.bigl »

Kurka, chyba muszę na jakieś "jazdy testowe" się przejechać W204 polift.
Siedziałem ostatnio w Peugotach, VW, Skodach, Citroenie, Hondzie, Audi i BMW z podobnych roczników (2012-2015) i jakoś tak..nie wiem, nie czułem tego czegoś.
270CDI - użytkowany od Czerwca 2017
Awatar użytkownika
Przybek
VIP
Posty: 2178
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Co po w203?

Post autor: Przybek »

Z ciekawości usiądź w C4 Grand Picasso. W zeszłym roku kupiliśmy auto z 2009 roku, 2.0 HDI 136 z manualem 6. Auto komfortowe, fajnie wyposażone, wbrew pozorom nie jest usterkowe, części eksploatacyjne na poziomie peugeota 307, fajnie jeździ, ogrom miejsca i 7 krzeseł a cena jest bardzo przyjazna dla portfela.
Co do 204, to siedziałem i jechałem przed i poliftem i jeżeli już koniecznie miałbym brać C klasę kolejną to byłaby 205...
polofix
VIP
Posty: 1855
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: Co po w203?

Post autor: polofix »

Przybek, to dwa całkowicie inne samochody. Citroen wysoki, sedan. Ewentualnie można by porównać w204 z citroenem C4 [zwykłem] 1 generacji.
Co do Citroena to naprawiałem takiego z kolegą po kolizji i dla mnie ten samochód, to mistrzostwo tandety.
WDB2032451F248605
WDF63981113179735
4JGAB72EXXA108366
Awatar użytkownika
Przybek
VIP
Posty: 2178
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Co po w203?

Post autor: Przybek »

@polofix, tak na marginesie to C4 Grand Picasso jest minivanem a nie sedanem :) W sumie to gdyby to C4 GP było ze zwykłym automatem a nie manualem to bym go wziął dla siebie.
polofix
VIP
Posty: 1855
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: Co po w203?

Post autor: polofix »

Też pisałem, że to dwa całkowicie różne samochody. W205, też jeździłem jako pasażer, podoba mi się, ale silnik miało 115KM Renault i jakoś mnie zniechęciło.
WDB2032451F248605
WDF63981113179735
4JGAB72EXXA108366
lechita
VIP
Posty: 636
Rejestracja: 8 maja 2016, o 17:09
VIN: WDB2030071F447330
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Co po w203?

Post autor: lechita »

Mercedesy podobają mi się, jednak są czasami kłopotliwe (np. z powodu SD), a tylny napęd nie jest taki dobry w zimie i na śniegu, pomimo stosunkowo dobrego rozmieszczenia masy na oś przednią i tylną.
W związku z tym biorę pod uwagę KIA, Toyotę i Audi. Samochody dobrze wyposażone (klasa średnia), i dosyć mało awaryjne.
Obecnie MB klasa C, to albo stary, albo kilkuletni za duże pieniądze. A to dla mnie mało ciekawa oferta.
Za chwilę też nie będą chcieli wpuszczać diesla do miast (centrum), a teraz jeżdżę dieslem (Euro3).
Największym wrogiem postępu nie jest błąd, lecz lenistwo.
larry.bigl
VIP
Posty: 401
Rejestracja: 23 cze 2017, o 23:09
VIN: WDB2030161F451606
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Co po w203?

Post autor: larry.bigl »

No niby coś w tym jest, w cenie mercedesa często jest dużo nowszy Peugot, Opel czy inna Kia..ale no właśnie nie ma dla mnie w nich tego czegoś jak się wsiada. Takiej przyjemności z jazdy. Spędziłem sporo czasu w Peugot 508 2015r, dobrze wyposażony. Dobrze się jeździło ale.. jakoś tak bez polotu, bez tej przyjemności z jazdy i frajdy.

No ale właśnie..za 50k takiego Peugota z 2015 roku się ma, C klasę max 2012-2013..
270CDI - użytkowany od Czerwca 2017
Awatar użytkownika
Przybek
VIP
Posty: 2178
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Co po w203?

Post autor: Przybek »

lechita pisze: 30 sty 2021, o 21:57 tylny napęd nie jest taki dobry w zimie i na śniegu, pomimo stosunkowo dobrego rozmieszczenia masy na oś przednią i tylną
Przez 20 lat jeżdżę autami RWD (z elektroniką wspomagającą i bez). W pewnym momencie przez pół roku miałem przednionapędówkę i właśnie FWD w zimę wyleciałem z drogi :)
Awatar użytkownika
maciekolo
Użytkownik
Posty: 448
Rejestracja: 13 paź 2017, o 08:36
VIN: WDB2153751A006117

Re: Co po w203?

Post autor: maciekolo »

Bo pewnie jeździłeś 2x szybciej niż z RWD :D
Stacyjki MB Klucze Rybka - dorabianie, naprawa, kodowanie, obudowy
Star Diagnosis Radom
Zerowanie sterowników - Virgin
ODPOWIEDZ

Wróć do „Off topic”