Problem z sondą, błąd P0130
: 9 cze 2021, o 19:54
Witam,
poszukuję porady dotyczące z wyświetlaniem check'u w moim MB W203 1.8K 143KM + gaz BRC.
Problem tyczy się wyświetlania check'u błąd:
P0130 obwód sondy lambda (blok cyl. 1 czujnik 1) wadliwe działanie
Ten problem zaczął się po wymianie oleju (castrol 5w30) oraz obniżeniu ciśnienia przez gazownika ponieważ zrzucał na benzynę nawet podczas jazdy na tempomacie (spokojnej). Filtry wszystkie nówka. Obie operacje wykonane w tym samym czasie.
Problem też jest z przepływką od dłuższego czasu. Na odłączonej auto jak by żwawiej wkręca się na obroty (mniej zamulony).
Niestety nie mam oprogramowania aby sprawdzić jej kondycję.
Dodatkowy problem, że lubi nie raz zakopcić na czarno, spalanie w normie ok. 0,7 na 1000k
I teraz się zastanawuan czy wymienić od razu sondę czy zacząć od przepływomierza? Poczytałem inne tematy i czarny dym też obwinia wadliwą pracę przepływomierza przez złą dawkę paliwo/powietrze.
Liczę na waszą pomoc, pozdrawiam
poszukuję porady dotyczące z wyświetlaniem check'u w moim MB W203 1.8K 143KM + gaz BRC.
Problem tyczy się wyświetlania check'u błąd:
P0130 obwód sondy lambda (blok cyl. 1 czujnik 1) wadliwe działanie
Ten problem zaczął się po wymianie oleju (castrol 5w30) oraz obniżeniu ciśnienia przez gazownika ponieważ zrzucał na benzynę nawet podczas jazdy na tempomacie (spokojnej). Filtry wszystkie nówka. Obie operacje wykonane w tym samym czasie.
Problem też jest z przepływką od dłuższego czasu. Na odłączonej auto jak by żwawiej wkręca się na obroty (mniej zamulony).
Niestety nie mam oprogramowania aby sprawdzić jej kondycję.
Dodatkowy problem, że lubi nie raz zakopcić na czarno, spalanie w normie ok. 0,7 na 1000k
I teraz się zastanawuan czy wymienić od razu sondę czy zacząć od przepływomierza? Poczytałem inne tematy i czarny dym też obwinia wadliwą pracę przepływomierza przez złą dawkę paliwo/powietrze.
Liczę na waszą pomoc, pozdrawiam