Strona 3 z 3

Re: Diagnoza luzu w maglownicy

: 29 lis 2017, o 18:03
autor: krzymech
Razem z poduszka wymień i jak twierdzisz że coś stuka to sprawdź czy nie ma dodatkowo luzu na łożysku koła w piascie bo też się to zdarza często

Re: Diagnoza luzu w maglownicy

: 20 kwie 2018, o 08:54
autor: procsa
Ja tylko jako autor tematu dodam, że na te wszystkie objawy ma duży wpływ jedno felgi i opony, niestety ale nasze "mietki" są bardzo wybredne jeżeli chodzi o felgi i odpowiednie opony.... po zamontowaniu oryginalnych felg od tego auta, po dosyć dobrym ich wyważeniu , zamontowaniu nowych opon, ustawieniu odpowiedniego ciśnienia, auto prowadzi się zupełnie inaczej.

Re: Diagnoza luzu w maglownicy

: 28 sty 2019, o 19:09
autor: wolek1993
Cześć,
Ja też mam problem ze stukaniem przy ruchach kierownicą na boki, na odpalonym silniku, z racji że jestem domorosłym mechanikiem, to po wizycie na stacji kontroli pojazdów i stwierdzeniu przez tamtejszego mechanika że padł wewnętrzny drążek kierowniczy postanowiłem go wymienić sam.
Wszystko szło dobrze, aż przy odkręcaniu drążka od maglownicy zeskoczyła mi kontra (klucz 22) i szarpnąłem drążek bez trzymania listwy zębatej, licząc na to że nic się nie stało, zrobiłem wszystkie kolejne czynności, po skręceniu okazało się że teraz stuka 5 razy bardziej.
Listwa zębata ma teraz spory luz i może obracać się o kilka stopni wokół własnej osi, jak ją delikatnie obróciłem kluczem 22, to tak jakby skasowałem luzy i zrobiła się cisza. Jak wezmę klucz to znów jest luz i stukanie
Co teraz mogę dalej z tym zrobić? Czy to mogło spowodować że zmieniłem luz pomiędzy elementem dociskowym a zębatką, i teraz mogę to wyregulować?
Będę wdzięczny za pomoc.

Re: Diagnoza luzu w maglownicy

: 28 sty 2019, o 22:52
autor: siwix
Regulacja luzu między elementem dociskowym a zębatką.pdf
Kontrola i regulacja położenia środkowego układu kierowniczego na przekładni kierowniczej.pdf