Strona 3 z 3

Wspomaganie

: 20 wrz 2018, o 19:38
autor: krystian219
Witam mam takie co może być za przyczyną gdy kierownicą mam ciężko skręcić na postoju ?

Re: Wspomaganie

: 21 wrz 2018, o 02:53
autor: Przybek
Uzupełnij VIN w profilu bo bez tego to nie wiadomo czy masz zwykłą wspome czy servotronic a moja szklana kula jest aktualnie na przeglądzie w serwisie i sam nie zgadnę co tam u Ciebie siedzi...

Brak VIN = brak odpowiedzi/pomocy.

Re: Wspomaganie kierownicy

: 15 lis 2018, o 09:28
autor: zmstr
W moim przypadku na wolnych obrotach ciężko było kręcić kierownicą, słychać było charakterystyczne mruczenie. Po zwiększeniu obrotów problem ustępował. Wymieniłem pompę - problem rozwiązany.

Re: Wspomaganie kierownicy

: 6 kwie 2019, o 15:46
autor: 7dziadek
Kol. sorry za lamerię ale gdzie jest zbiornik z płynem wspomagania w moim CDI w automacie ? - bo w moim w202 był z przodu za chłodnicą a tu silnik jest zabudowany i go nie widzę ??

Re: Wspomaganie kierownicy

: 6 kwie 2019, o 16:03
autor: Przybek
7dziadek pisze: 6 kwie 2019, o 15:46 Kol. sorry za lamerię ale gdzie jest zbiornik z płynem wspomagania w moim CDI w automacie ? - bo w moim w202 był z przodu za chłodnicą a tu silnik jest zabudowany i go nie widzę ??
Stoisz przed autem - patrzysz na bok silnika po stronie kierowcy (górna osłona silnika do zdjęcia) i na wysokości termostatu mniej więcej masz czarny zbiorniczek z czarnym deklem (nad pompą wspomagania).

Re: Wspomaganie kierownicy

: 6 kwie 2019, o 16:09
autor: 7dziadek
ok dzięki - sprawdzę w poniedziałek jaki jest stan bo tam nie zaglądałem :mb:

Re: Wspomaganie kierownicy

: 18 sie 2020, o 09:35
autor: Gato
Witam .

Chciałem dopytać Kolegę "Przybek" o pompę wspomagania. Mianowicie u mnie była taka sytuacja że pompa tak wyła że mimo iż kierownicą dało się kręcić , to hałas/wycie był nie do zniesienia . Postanowiłem poprosić kolegów z FP na FB " W203 Porady, Części" szybko przyszli mi z pomocą ;) i już po dwóch dniach trafiła do mnie pompa -oryginalna ponoć i w bardzo dobrym stanie , jak zapewniał Szanowny kolega . Na pompie widniał numer : 0024669301 oraz logo Luk i Mercedesa .Pompa wyglądała dobrze . Koszt niewielki 100 PLN . Miałem oczywiście świadomość że jest to element używany i że może się popsuć . Nie chciałem jednak zwlekać i czekać aż stara zatrze się całkowicie . Po wymianie u mechanika ( ponoć zgodnie ze sztuką ) odebraliśmy samochód i oczywiście było znacznie lepiej hałas/wycie występował jednak ,był słyszalny przy skręcie w lewo :mysli: . W prawo właściwie trzeba było się dosłuchiwać by usłyszeć wspomniane wycie .Ogólnie jednak znacznie lepiej. Starą pompę zatrzymałem (przez moje niedbalstwo nie sprawdziłem numeru części starej pompy ). I myślę oddać ją do regeneracji kompleksowej. Moje pytanie do "Przybek": Pisałeś w tym poście że występuje "normalne wspomaganie" i "servotronic" . Jak to sprawdzić ? , I czy możliwe jest w związku z tym założenie złej części/pompy? Oraz ostatnie pytanie , czy warto regenerować , czy lepiej kupić oryginał ? Będę wdzięczny za wskazówki . Pozdrawiam .

Re: Wspomaganie kierownicy

: 18 sie 2020, o 12:46
autor: Dziki Mar
Według EPC pompę masz dobrą. Ogólnie występowały 3 numery, ale ten jest ok. Płyn do wspomagania zalany zgodnie ze sztuką 345.0?

Re: Wspomaganie kierownicy

: 18 sie 2020, o 14:54
autor: Gato
Dziki Mar pisze: 18 sie 2020, o 12:46 Według EPC pompę masz dobrą. Ogólnie występowały 3 numery, ale ten jest ok. Płyn do wspomagania zalany zgodnie ze sztuką 345.0?
Cóż wtedy jeszcze Tata podejmował decyzję i jedyne co wiedziałem to to , że pompa została zalana płynem od FEBI który ponoć spełnia normy MB . Pytałem jak odpowietrzali , powiedzieli że zgodnie ze sztuką ale czy podnosili koła do góry czy nie , tego już się nie dowiedziałem . Teraz chciałem zrobić to tak jak należy , tylko właśnie nie wiem czy dawać starą pompę do regeneracji ( ponoć jest taki fachowiec od regeneracji pomp wspomagania i zacisków hamulcowych w Szczecinie nazywa się Sławomir Wróbel ) czy kupić nową , a jeśli to jaką ? Rekomendowana Luk-a kosztuje na iParts 1885 PLN ! Natomiast Regeneracja u wspomnianego Pana 450 PLN , Bosch w granicach 800-900 PLN . Ale tym razem zrobię po swojemu ( tak jak rekomenduje producent ) i z całą pewnością zaleje płynem jak napisałeś 345.0 . Jedyną sprawą do rozważenia jest regenerować czy kupować nowe ? :bezradny:

P.S czy rzeczywiście jest tak że jeśli nie podniesie się przedniego zawieszenia do góry podczas procesu odpowietrzania układu , to oznacza to w 100% zniszczenie pompy?

Re: Wspomaganie kierownicy

: 18 sie 2020, o 15:02
autor: Dziki Mar
Co do płynu to polecam FUCHS TITAN CHF 11S (Fuchs jakiś czas temu kupił markę Pentosin) także obecnie są tylko dwa zamienniku ten fuchs i jakiś sinopec gratewall hf-B.0. W Polsce CHF 11S na ori stronie fuchsa jest za 49 zł za litr.
Tu na dowód
https://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/345.0_en.html
https://olejefuchs.pl/fuchs-titan-pento ... -litr.html

Co do reszty niech ktoś inny się wypowie.

Re: Wspomaganie kierownicy

: 18 sie 2020, o 15:41
autor: polofix
Ciekawe czy układ był płukany przed montażem drugiej pompy? Sądzę, że nie.

Re: Wspomaganie kierownicy

: 18 sie 2020, o 16:29
autor: Przybek
@Gato, masz zwykłe wspomaganie.