Strona 1 z 1

w209 końcówka drążka czy maglownica

: 9 sty 2021, o 12:53
autor: damianeq87
Cześć wszystkim.

Od pewnego czasu słyszę stukanie w lewym przednim kole.
Byłem nawet na diagnostyce, która nie wykryła żadnych luzów. Sam podnosząc samochód i ruszając kołem nie wyczuwam żadnych luzów.

Problem mam z końcówką drążka kierowniczego:
1. Daje się nią lekko poruszać a wydaje mi się że powinna być nieruchoma.
2. Przy poruszaniu drążkiem słychać stuki przy maglownicy - czy to jakiś ogranicznik i tak powinno być ?

Załączam dwa filmy, które obrazują to o czym wspomniałem wyżej. Będę wdzięczny za wskazówki czy wymieniać końcówki drążka czy też szukać przyczyny po stronie maglownicy.
https://youtu.be/ISCZv8elVKI
https://youtu.be/Yz3DdzXeD-Q

Re: w209 końcówka drążka czy maglownica

: 9 sty 2021, o 13:13
autor: Dziki Mar
Nie wiem czy dobrze słyszę ale dźwięku nie wydaje końcówka tylko przegub kardana pod tą oslona. Możesz ją zsunac i sprawdzić czy tam nie widać luzu. Koncowki drążka jeśli w cenie wódki to mimo wszystko możesz śmiało wymieniać.

Re: w209 końcówka drążka czy maglownica

: 9 sty 2021, o 15:08
autor: damianeq87
Chciałem tylko potwierdzić, że to drążek...bo np. po drugiej stronie nie jestem go w stanie obracać jak na filmikach...ale nie wiem czy to sugeruje jego wymianę (wiem że koszt niski bo sama część jakieś 90 zł).

Re: w209 końcówka drążka czy maglownica

: 9 sty 2021, o 17:30
autor: Przybek
Drążek LMI około 60 zeta a końcówka około 50.
Z tym że końcówka powinna dać się trochę obrócić ręką bo tam masz przegub kulisty, a to stukanie przy obracaniu to walisz obudową końcówki w sworzeń.
Kolejna rzecz - luzy sprawdza się na aucie stojącym na kołach z kanału, bo jak go podniesiesz to zawieszenie zaczyna się naprężać i się większość luzów kasuje, tak samo jak część luzów (zwłaszcza na sworzniach wahaczy) nie wyjdzie na szarpakach tylko dopiero jak się zaprzesz breszką pomiędzy wahaczami - luzy osiowe sworzni i te najlepiej i najszybciej słychać w czasie jazdy podczas przejeżdżania poprzecznych nierówności (najszybciej rozwala się górny wahacz).
Jak nie masz kanału to kładziesz się na ziemi i macasz końcówkę i drążek a druga osoba w tym czasie wykonuje szybkie krótkie ruchy kierownicą lewo prawo (silnik odpalony, hamulec wciśnięty do dechy) i będziesz wiedział czy w układzie kierowniczym jest luz czy nie.

Re: w209 końcówka drążka czy maglownica

: 9 sty 2021, o 19:16
autor: damianeq87
1. Stukanie jest po stronie maglownicy a nie po stronie zwrotnicy.
2. Robiłem test luzów na opuszczonym samochodzie i przy pomocy drugiej osoby - nie wyczułem żadnego luzu.

Jedyne czego nie wiem to czy taki ruch końcówki drążka jest normalny (prawego nie mogę tak poruszyć).

Re: w209 końcówka drążka czy maglownica

: 9 sty 2021, o 23:57
autor: Przybek
Ten ruch końcówki po filmie jest ciężko poznać czy jest w normie czy już zbyt luźno bo nie wiadomo jakiej siły używasz. I nie sugeruj się do końca tym, że po drugiej stronie jest supersztywno bo nie wiesz czy końcówki są tej samej firmy i mają ten sam przebieg - sidem robi bardzo ciasne, LMI średnio ciasne a delphi jak wyjmujesz z pudełka to pierwsza myśl że nowe a już rozwalone bo sworzeń da się palcami przestawić, a wszystkie są dobre i nie mają luzów.

Jak stukanie jest przy maglownicy a na drążku nie wyczuwasz luzu to są dwie opcje: albo słabo macasz przez osłonę drążek na jabłku albo maglownica stuka.

Re: w209 końcówka drążka czy maglownica

: 10 sty 2021, o 15:10
autor: Dziki Mar
Damian.. Wstawiłeś ten sam post na forum w211? Raczej nic nowego nie powiedzą.

Re: w209 końcówka drążka czy maglownica

: 10 sty 2021, o 17:36
autor: Przybek
Jeden powiedział to samo co ja wczoraj - że możliwy magiel i wahacz.