Strona 3 z 3

Re: Wymiana płynu hamulcowego

: 10 sie 2019, o 01:45
autor: Przybek
Na foto płyn hamulcowy K2 DOT4 po przebiegu i wieku... No właśnie kto zgadnie jakim (wystarczy albo przybliżony przebieg albo wiek)? :D Styl jazdy dynamiczny, układ był przepłukany przy wymianie. W nagrodę emotka browara :P

Re: Wymiana płynu hamulcowego

: 10 sie 2019, o 07:28
autor: Dziki Mar
Myślę, że 2-3 lata.
Mam nadzieję, że zalejesz teraz prawidłowy DOT 4+, który robi tylko MB, a w cale nie jest taki drogi.

Re: Wymiana płynu hamulcowego

: 10 sie 2019, o 14:00
autor: Przybek
Teraz jest wlany ATE SL6, odpowiednik 0009890807. A zawartość słoika ma 21 miesięcy i niecałe 40 tysięcy km...

Re: Wymiana płynu hamulcowego

: 14 sie 2019, o 21:50
autor: Meniu
Z ciekawości zlalbym po 5tyś km żeby porównać kolor czasem szybko wyglada jak stary a jest ok

Re: Wymiana płynu hamulcowego

: 14 sie 2019, o 21:53
autor: Przybek
Ten nie tylko wyglądał ale już śmierdział starością, pomijam drobinki syfu które tam pływały :P

Re: Wymiana płynu hamulcowego

: 15 sie 2019, o 16:31
autor: Meniu
Przyznam , że nigdy nie spuszczałem płynu w takim stanie . Zazwyczaj był lekko żółty jak słaba herbata.

Re: Wymiana płynu hamulcowego

: 15 sie 2019, o 20:27
autor: polofix
U mnie miałem tylko w w202 taki syf. Skutek tego taki, że w pompie na końcu tłoczka przekorodował zaworek zwrotny. Przez co pompa przepuszczała płyn podczas delikatnego hamowania. Co do wymiany płynu, to jedyną skuteczną wymianą jest odkręcenie wszystkich zacisków i zlanie z nich płynu poprzez wyjęcie tłoczków. Wtedy 10 lat płyn czysty.

Re: Wymiana płynu hamulcowego

: 25 wrz 2020, o 05:47
autor: Przybek
Meniu pisze: 14 sie 2019, o 21:50 Z ciekawości zlalbym po 5tyś km żeby porównać kolor czasem szybko wyglada jak stary a jest ok
ATE SL6 po 25 tysiach zlany praktycznie czysty i bez syfu, kolor delikatnie ciemniejszy niż świeżego. Foty Przybek nie zrobił bo się ufajdolił przy wymianie tarcz jak małe dziecko :P

Re: Wymiana płynu hamulcowego

: 25 wrz 2020, o 09:20
autor: polofix
Kiedyś w moim W202 miałem płyn tak błotnisty, że przez to uszkodziła się pompa hamulcowa. W pompie na końcu tłoczka był zaworek ze sprężynką. On skorodował i podczas powolnego hamowania pedał wpadał. Podczas ostrzejszego już nie, bo się uszczelniał jakoś. Według mnie jak ktoś zapuścił wymianę płynu, lub kupił samochód z takim czymś w zbiorniczku, to ,żeby wymiana miała sens, to 4 zaciski zdemontować , wyjąć tłoczki i wyczyścić je ze szlamu i brudu, który jest na dnie zacisku, bo podczas normalnej wymiany w większości zostaje.