Strona 1 z 1

Wybór klocków i tarczy

: 8 lis 2019, o 12:43
autor: poznanjezyce
Witam
Mam do wymiany tarcze, klocki oraz szczęki. Z waszego doświadczenia jaka firmę powinienem wybrać?
Dodam ze Bosch odpada ze względu na piszczenie
Pozdrawiam

Re: Wybór klocków i tarczy

: 8 lis 2019, o 13:32
autor: polofix
poznanjezyce pisze: 8 lis 2019, o 12:43 Witam
Mam do wymiany tarcze, klocki oraz szczęki. Z waszego doświadczenia jaka firmę powinienem wybrać?
Dodam ze Bosch odpada ze względu na piszczenie
Pozdrawiam
Prawie wszystkie piszczą, nawet te markowe i najdroższe

Re: Wybór klocków i tarczy

: 8 lis 2019, o 13:56
autor: Dziki Mar
U żony tarcza ATE i klocki textar i muszę powiedzieć że ładnie to gra. Mniej pyli niż na ATE ATE

Re: Wybór klocków i tarczy

: 8 lis 2019, o 15:34
autor: siwix
Ja mam przód tarcze ATE i klocki ATE Ceramic nie piszczy i mało co pyli, tył tarcza z ASO +klocki Textar nic nie piszczy

Re: Wybór klocków i tarczy

: 8 lis 2019, o 15:40
autor: lechita
Z doświadczenia wiem, że Brembo tarcze i kocki. Nie piszczą, nie huczą i nie ma bruzd na tarczach. Używałem tarcze i klocki również ATE, ale miałem do nich zastrzeżenia. Nieużywam też (po doświadczeniach), tzw. ,,składaków", czyli tarcz i klocków od różnych producentów.

Re: Wybór klocków i tarczy

: 8 lis 2019, o 16:33
autor: Przybek
Ja polecam zestaw tarcze Zimmerman (zwykłe, nienawiercane) + klocki Textar - w W210 to dosłownie "zrywało" asfalt, teraz jak mi się skończy przód to też taki zestaw poleci do W203.

Re: Wybór klocków i tarczy

: 8 lis 2019, o 19:50
autor: polofix
lechita pisze: 8 lis 2019, o 15:40 Z doświadczenia wiem, że Brembo tarcze i kocki. Nie piszczą, nie huczą i nie ma bruzd na tarczach. Używałem tarcze i klocki również ATE, ale miałem do nich zastrzeżenia. Nieużywam też (po doświadczeniach), tzw. ,,składaków", czyli tarcz i klocków od różnych producentów.
Ja mam duże zastrzeżenia do ATE. W moim W203 zaciski tej firmy po prostu zgniły. Jak wiemy ATE robił je na 1 montaż. Wszystkie inne zacisk jakie widziałem w Mb np. produkcji Bosch nie były tak pożarte, nawet w starszych modelach. Samo to mnie zniechęciło do zakupu nawet głupich klocków, które to firma sobie ceni jako jedne z najdroższych. Miałem wcześniej TRW klocki i tarcze, klocki po 2 latach wyglądały jak kupa złomu ale hamowało dobrze. Jakiś czas temu założyłem klocki i tarcze brembo, hamują dobrze. Oba zestawy nie piszczą, ale bardzo pylą.

Re: Wybór klocków i tarczy

: 8 lis 2019, o 21:12
autor: lechita
Muszą pylic, ponieważ przy hamowaniu jak wiesz coś trze i musi się zetrzeć. A kiedy się ściera to jest pył. Gdyby nie było pyłu z klockow, to byłby pył jasny, metalowy z tarcz hamulcowych.
Wtedy trzeba wymieniać tarcze zamiast klocków. A tak zmiana tarcz przy trzeciej parze klocków. Ważne żeby zestaw tarcze-klocki pracował cicho, skutecznie i nie żłobił tarcz ani klocków, a tarcze muszą wytrzymywać dwie zmiany klocków.

Re: Wybór klocków i tarczy

: 9 lis 2019, o 10:09
autor: polofix
Kiedyś już pisałem to, proponuję nie kupować klocków TRW i innych tarcz, ponieważ klocki te są bardzo twarde i bardzo szybko zużywają tarcze.
To moje doświadczenia i kolegi, który bardzo przywiązuje wagę do tego co zakłada do swoich samochodów.

Re: Wybór klocków i tarczy

: 9 lis 2019, o 11:33
autor: żagiel
Ja zakładałem ATE, tarcze i klocki (ceramika), nie mam żadnych zastrzeżeń i mogę tylko polecać.

Re: Wybór klocków i tarczy

: 9 lis 2019, o 19:14
autor: RobsoN47
Dziki Mar pisze: 8 lis 2019, o 13:56 U żony tarcza ATE i klocki textar i muszę powiedzieć że ładnie to gra. Mniej pyli niż na ATE ATE
Potwierdzam. Założyłem taki komplet tarcze ATE + klocki Textar - nie piszczy, mało pyli, hamuje bardzo dobrze.
Wcześniej (akurat jeszcze BMW) miałem cały zestaw ATE i felga non stop czarna, pyliło to ze szok.