Strona 1 z 2

ABS / ESP / BAS / brake pad wear / jedzie tylko na 1 biegu

: 15 sty 2020, o 22:36
autor: PablitoS203
Witam,

Przekopałem forum i znalazłem nieco podobny temat, np tutaj http://w203.pl/uklad-hamulcowy-abs-i-es ... 24287.html

Aczkolwiek z tą różnicą, że samochód nie nadaje się do jazdy całkowicie. Problem dotyczy w203 2.0 benz 129km

- Wyświetlane są błędy ABS, ESP, BAS, brake pad wear
- Przełożenie dźwigni na D powoduje szarpnięcie, następnie samochód jedzie jedynie na pierwszym biegu
- Gdy już tak sobie jadę to wskazówka od prędkości podskakuje rytmicznie od zera do +-33km/h
- szarpnięcie wyczuwalne jest również po przełożeniu na R ( występuje w momencie przełożenia dźwigni)

Dodam, że poziom oleju w skrzyni jest prawidłowy i do tej pory skrzynia działała wręcz perfekcyjnie.

Historia problemu zaczęła się niewinnie. Pewnego dnia po odpaleniu błędy pojawiły się, zgaszenie i ponowne uruchomienie samochodu rozwiązało sprawę. Następnie przejechałem kilka tys kilometrów i problem znów się pojawił, tym razem błędy nie chciały zniknąć więc spróbowałem swojej siły przy użyciu komputera Delphi (tak wiem, to nie tym powinienem diagnozowac), niestety SD nie mogę znaleźć nigdzie w okolicy Namysłowa (woj. opolskie). Po pierwszym skanowaniu bylem w stanie skasować błędy i przejechać bezproblemowo około 30km. Problem wystąpił ponownie i w tej chwili błędy nie są kasowalne.

Błędy jakie zanotowałem to:
P1876 - obroty koła z systemu trakcji nie są dostępne na szynie CAN
P202B - CAN: informacja o usterce z ESP, sygnał prędkości własnej pojazdu
P2027 - CAN: informacja o usterce z ESP, SPS i BAS, sygnał nieprawidłowy
P200F - zanotowane kody usterek w sterowniku skrzyni automatycznej
B1101 - CAN: usterka komunikacji z ESP (nieciągły)
C1020 - komunikacja CAN przerwana (stały)
C1022 - usterka komunikacji CAN se sterownikiem silnika (stały)

Zastanawia mnie błąd na temat obrotów koła i sygnał prędkości własnej pojazdu. Parametry w czasie rzeczywistym pokazują 0.7 km/h dla wszyskich 4 czujników ABS w momencie gdy samochód stoi. Czujnik stopu wydaję się działać prawidłowo (wciśnięcie pedała) na komputerze widzę zmiane WŁ / WYŁ.

Chciałbym go poddać analizie SD, natomiast nie mogę odnaleźć żadnego warsztatu władającego takim urządzeniem. Jest jeden w Oławie i jest tak obłożony robotą, że daje 3 tygodniowy termin bez gwarancji że będzie miał czas. Pokładam nadzieję w forumowiczach, może objawy usterki naprowadzą nas na właściwego winowajcę? Z chęcią przyjmę informację na temat warsztatów.

Dziękuję i pozdrawiam.

Re: ABS / ESP / BAS / brake pad wear / jedzie tylko na 1 biegu

: 16 sty 2020, o 01:31
autor: Przybek
Czy udało się sczytać błędy ze skrzyni?
Na szybko szklana kula podpowiada że mogła umrzeć pompa ABS/ESP albo ma uszkodzoną wiązkę.

Re: ABS / ESP / BAS / brake pad wear / jedzie tylko na 1 biegu

: 16 sty 2020, o 09:54
autor: PablitoS203
Przybek pisze: 16 sty 2020, o 01:31 Czy udało się sczytać błędy ze skrzyni?
Na szybko szklana kula podpowiada że mogła umrzeć pompa ABS/ESP albo ma uszkodzoną wiązkę.
Dzięki Przybek za szybką odpowiedź.

Wykonałem pełne skanowanie i owszem udało się też sczytać błędy ze skrzyni i są one następujące:
P2310 - CAN: usterka komunikacji ze sterownikiem trakcji TCS (nieciągły)
P2300- Magistrala CAN: komunikacja CAN (nieciągły)

Jest też jeszcze jeden błąd odnośnie hamulców.
5025 - (wygląda na zapis hexadecymalny) który odpowiada ODB code C1025, czyli: code C1025 is defined as " CAN Communication BAS communication with ESP control unit faulty." Aczkolwiek Delphi podpowiada: Pompa próżniowa -UP28 - MT/AT (cokolwiek miało by to znaczyć).

Jeżeli pompa ABS/ESP to co polecasz? Szukać używki czy możliwa regeneracja?

Re: ABS / ESP / BAS / brake pad wear / jedzie tylko na 1 biegu

: 16 sty 2020, o 16:00
autor: Przybek
Podaj numer z pompy.

Re: ABS / ESP / BAS / brake pad wear / jedzie tylko na 1 biegu

: 16 sty 2020, o 16:08
autor: PablitoS203
Przybek pisze: 16 sty 2020, o 16:00 Podaj numer z pompy.
Numer z pompy A0044310512.

Re: ABS / ESP / BAS / brake pad wear / jedzie tylko na 1 biegu

: 16 sty 2020, o 23:17
autor: we86
Odejmij jeszcze kostkę z pompy abs i sprawdź czy nie ma wody w niej.

Re: ABS / ESP / BAS / brake pad wear / jedzie tylko na 1 biegu

: 17 sty 2020, o 15:53
autor: PablitoS203
Przybek, czy ten numer z pompy coś ci podpowiada?

Na tą chwilę plan jest następujący:
- sprawdzić stan wtyczki przy pompie ABS
- sprawdzić czy do bezpieczników odpowiedzialnych za ABS/ESP dochodzi 12v
- sprawdzić czy obwód jest zamknięty między SAM(gniazdo bezpiecznika) a ABS/ESP (chciałbym to zrobić na takiej zasadzie jak tutaj gość wyjaśnia na przykładzie pompy paliwa https://youtu.be/UFVeZd2yx8U?t=174 ) - Jeżeli jestem w błędzie dajcie znać. Jak sądzę, dzięki temu mogę się dowiedzieć czy nie występuje problem na wiązce lub SAM.

Bezpieczniki do sprawdzenia(patrz załączony schemat):
56 - ESP and BAS control unit
59 - ESP and BAS control unit
60- ESP and BAS control unit

Re: ABS / ESP / BAS / brake pad wear / jedzie tylko na 1 biegu

: 18 sty 2020, o 10:17
autor: PablitoS203
Dziś doszło do ciekawego odkrycia. Po zdjęciu kostki przy pompie ABS pojawił się widok zielonych gniazd i przerdzewiałych luźnych pinów w sterowniku ABS. Jednego wydaje się brakować, dwa inne kołyszą się (są przerdzewiałe przy podstawie). Zamawiam części dam znać jak będzie po wymianie! ObrazekObrazek

Wysłane z mojego GM1913 przy użyciu Tapatalka


Re: ABS / ESP / BAS / brake pad wear / jedzie tylko na 1 biegu

: 20 sty 2020, o 20:36
autor: we86
Czyli dokładnie tak jak mówiłem woda w kostce...

Re: ABS / ESP / BAS / brake pad wear / jedzie tylko na 1 biegu

: 24 sty 2020, o 14:13
autor: PablitoS203
we86 dokładnie tak! Twoje podejrzenia okazały się być celne. Dodam, że zakupiłem pompę wraz ze sterownikiem (dawca był dieslem). Numery sterownika były w pełni zgodne. A więc:
- kostka została wyczyszczona specjalnym środkiem
- podmieniony został sterownik
- po przekręceniu zapłonu pełny skan testerem Delphi i mnóstwo błędów (większość z nich bez problemu usunięte)
- reszta błędów została skasowana po rozruchu silnika, następnie samochód został zgaszony na 5 sekund
- ponowny rozruch i 0 błędów na desce jak i w komputerze

Wszystkim zaangażowanym dziękuję za pomoc i pozdrawiam!

Re: ABS / ESP / BAS / brake pad wear / jedzie tylko na 1 biegu

: 27 sty 2020, o 21:46
autor: we86
Uważaj na wodę z kąś musiała się wziąść. Wypij kostkę po paru dniach i sprawdź czy woda się nie zbiera ponownie. Proponuję to sprawdzić już miałem taki przypadek i drugi sterownik po około miesiącu padł tak samo.

Re: ABS / ESP / BAS / brake pad wear / jedzie tylko na 1 biegu

: 27 sty 2020, o 21:50
autor: PablitoS203
we86 pisze:Uważaj na wodę z kąś musiała się wziąść. Wypij kostkę po paru dniach i sprawdź czy woda się nie zbiera ponownie. Proponuję to sprawdzić już miałem taki przypadek i drugi sterownik po około miesiącu padł tak samo.
A w jakiś konkretny sposób zabezpieczyłes aby woda nie dostawała się tam ponownie?

Wysłane z mojego GM1913 przy użyciu Tapatalka


Re: ABS / ESP / BAS / brake pad wear / jedzie tylko na 1 biegu

: 27 sty 2020, o 21:55
autor: we86
Miejsca niestety nie znalazłem którędy woda wchodziła w wiązka ESP. Ale pierwsze podejrzenia z mojej strony padają na czujniki zużycia klocków lub czujniki abs.

Re: ABS / ESP / BAS / brake pad wear / jedzie tylko na 1 biegu

: 25 lut 2021, o 13:39
autor: polofix
Z góry przepraszam, że dopisuję się do tematu nie związanego z W203,dlatego, że forum W639 raczej nie istnieje.
Dziś stanąłem na światłach, ruszyłem i zaświeciło się ładowanie. Nie gaszę, podłączam multimetr, i ładowanie w porządku. Po chwili zaświeca się kontorlka/ rysunek prawdopodobnie ESP, i ikona ABS. Gaszę, odpalam, kontrolka ładowania ginie, ale te dwie ostatnie świecą się dalej. Znowu gaszę, odpalam po kilku minutach i wszystko w porządku. Nie ma żadnych kontrolek.
Diagnoza niestety przeprowadzona Delphi jak na razie pokazała litanię
B1101 CAN usterka komunikacji ESP- nieciągły
B1102 Moduł sterowania silnika CDI uszkodzony- nieciągły
B1103 CAN o usterce układu skrzyni automatycznej -nieciągły
B1105 Wewnętrzna szyna CAN, szyna CAN wyłączona- nieciągły
P2315 CAN usterka komunikacji ze sterownikiem zestawu wskaźników IC- nieciągły
P5505 uszkodzona szyna komunikacyjna CAN nieciągły
P5197 jednostka czujnika ESP niewiarygodny sygnał- nieciągły
P54B7 działanie ESP sygnał niewiarygodny - nieciągły
Proszę o jakieś podpowiedzi. U mnie z SD trzeba się umówić i czekać jak do lekarza.
VIN WDF63981113179735

Re: ABS / ESP / BAS / brake pad wear / jedzie tylko na 1 biegu

: 25 lut 2021, o 15:50
autor: Przybek
Możesz sprawdzić tą wtyczkę o której we86 mówił. Zrobiło się ciepło, wilgoć zaczęła wysychać i coś zaśniedziało.