ABS / ESP / BAS / brake pad wear / jedzie tylko na 1 biegu
: 15 sty 2020, o 22:36
Witam,
Przekopałem forum i znalazłem nieco podobny temat, np tutaj http://w203.pl/uklad-hamulcowy-abs-i-es ... 24287.html
Aczkolwiek z tą różnicą, że samochód nie nadaje się do jazdy całkowicie. Problem dotyczy w203 2.0 benz 129km
- Wyświetlane są błędy ABS, ESP, BAS, brake pad wear
- Przełożenie dźwigni na D powoduje szarpnięcie, następnie samochód jedzie jedynie na pierwszym biegu
- Gdy już tak sobie jadę to wskazówka od prędkości podskakuje rytmicznie od zera do +-33km/h
- szarpnięcie wyczuwalne jest również po przełożeniu na R ( występuje w momencie przełożenia dźwigni)
Dodam, że poziom oleju w skrzyni jest prawidłowy i do tej pory skrzynia działała wręcz perfekcyjnie.
Historia problemu zaczęła się niewinnie. Pewnego dnia po odpaleniu błędy pojawiły się, zgaszenie i ponowne uruchomienie samochodu rozwiązało sprawę. Następnie przejechałem kilka tys kilometrów i problem znów się pojawił, tym razem błędy nie chciały zniknąć więc spróbowałem swojej siły przy użyciu komputera Delphi (tak wiem, to nie tym powinienem diagnozowac), niestety SD nie mogę znaleźć nigdzie w okolicy Namysłowa (woj. opolskie). Po pierwszym skanowaniu bylem w stanie skasować błędy i przejechać bezproblemowo około 30km. Problem wystąpił ponownie i w tej chwili błędy nie są kasowalne.
Błędy jakie zanotowałem to:
P1876 - obroty koła z systemu trakcji nie są dostępne na szynie CAN
P202B - CAN: informacja o usterce z ESP, sygnał prędkości własnej pojazdu
P2027 - CAN: informacja o usterce z ESP, SPS i BAS, sygnał nieprawidłowy
P200F - zanotowane kody usterek w sterowniku skrzyni automatycznej
B1101 - CAN: usterka komunikacji z ESP (nieciągły)
C1020 - komunikacja CAN przerwana (stały)
C1022 - usterka komunikacji CAN se sterownikiem silnika (stały)
Zastanawia mnie błąd na temat obrotów koła i sygnał prędkości własnej pojazdu. Parametry w czasie rzeczywistym pokazują 0.7 km/h dla wszyskich 4 czujników ABS w momencie gdy samochód stoi. Czujnik stopu wydaję się działać prawidłowo (wciśnięcie pedała) na komputerze widzę zmiane WŁ / WYŁ.
Chciałbym go poddać analizie SD, natomiast nie mogę odnaleźć żadnego warsztatu władającego takim urządzeniem. Jest jeden w Oławie i jest tak obłożony robotą, że daje 3 tygodniowy termin bez gwarancji że będzie miał czas. Pokładam nadzieję w forumowiczach, może objawy usterki naprowadzą nas na właściwego winowajcę? Z chęcią przyjmę informację na temat warsztatów.
Dziękuję i pozdrawiam.
Przekopałem forum i znalazłem nieco podobny temat, np tutaj http://w203.pl/uklad-hamulcowy-abs-i-es ... 24287.html
Aczkolwiek z tą różnicą, że samochód nie nadaje się do jazdy całkowicie. Problem dotyczy w203 2.0 benz 129km
- Wyświetlane są błędy ABS, ESP, BAS, brake pad wear
- Przełożenie dźwigni na D powoduje szarpnięcie, następnie samochód jedzie jedynie na pierwszym biegu
- Gdy już tak sobie jadę to wskazówka od prędkości podskakuje rytmicznie od zera do +-33km/h
- szarpnięcie wyczuwalne jest również po przełożeniu na R ( występuje w momencie przełożenia dźwigni)
Dodam, że poziom oleju w skrzyni jest prawidłowy i do tej pory skrzynia działała wręcz perfekcyjnie.
Historia problemu zaczęła się niewinnie. Pewnego dnia po odpaleniu błędy pojawiły się, zgaszenie i ponowne uruchomienie samochodu rozwiązało sprawę. Następnie przejechałem kilka tys kilometrów i problem znów się pojawił, tym razem błędy nie chciały zniknąć więc spróbowałem swojej siły przy użyciu komputera Delphi (tak wiem, to nie tym powinienem diagnozowac), niestety SD nie mogę znaleźć nigdzie w okolicy Namysłowa (woj. opolskie). Po pierwszym skanowaniu bylem w stanie skasować błędy i przejechać bezproblemowo około 30km. Problem wystąpił ponownie i w tej chwili błędy nie są kasowalne.
Błędy jakie zanotowałem to:
P1876 - obroty koła z systemu trakcji nie są dostępne na szynie CAN
P202B - CAN: informacja o usterce z ESP, sygnał prędkości własnej pojazdu
P2027 - CAN: informacja o usterce z ESP, SPS i BAS, sygnał nieprawidłowy
P200F - zanotowane kody usterek w sterowniku skrzyni automatycznej
B1101 - CAN: usterka komunikacji z ESP (nieciągły)
C1020 - komunikacja CAN przerwana (stały)
C1022 - usterka komunikacji CAN se sterownikiem silnika (stały)
Zastanawia mnie błąd na temat obrotów koła i sygnał prędkości własnej pojazdu. Parametry w czasie rzeczywistym pokazują 0.7 km/h dla wszyskich 4 czujników ABS w momencie gdy samochód stoi. Czujnik stopu wydaję się działać prawidłowo (wciśnięcie pedała) na komputerze widzę zmiane WŁ / WYŁ.
Chciałbym go poddać analizie SD, natomiast nie mogę odnaleźć żadnego warsztatu władającego takim urządzeniem. Jest jeden w Oławie i jest tak obłożony robotą, że daje 3 tygodniowy termin bez gwarancji że będzie miał czas. Pokładam nadzieję w forumowiczach, może objawy usterki naprowadzą nas na właściwego winowajcę? Z chęcią przyjmę informację na temat warsztatów.
Dziękuję i pozdrawiam.