Strona 1 z 1

Serwis klimy Łódź

: 15 mar 2010, o 19:04
autor: Wesoł
Poszukuję dobrego i sprawdzonego serwisu klimatyzacji. Wiem, że takich warsztatów w łodzi mnóstwo, ale często robią ludzi w konia albo zdzierają kasę. Co polecacie?

: 15 mar 2010, o 21:19
autor: Rumcajs
Witam Wesoł :hejka: jeżeli nikt Ci nie zapoda serwisu do klimy , to chwytaj za telefon , albo osobiście i pytasz , jakim systemem odgrzybiają klimatyzację . Kiedy Ci powiedzą , że trysną Ci sprejem to tu to tam , :haha: to daj sobie spokój z takimi gamoniami :haha: Są dwie metody odgrzybiania klimy w aucie , która lepsza ? :mysli: , sam se zdecyduj , dla mnie obie dobre :usmiech:
1) Metoda ultradźwiękowa - chemiczna , 2) Metoda ozonowa.

Żebyś kumał o co biega to wyjaśniam : Metoda ultradźwiękowa - chemiczna.
to urządzonko do odgrzybiania metodą chemiczną nazywane również "czajnikiem" rozpyla płyn czyszczący metodą ultradźwiękową. Płyn za pomocą wentylatorka zamontowanego wewnątrz urządzenia wyprowadzany jest na zewnątrz rurką elastyczną podłączoną do urządzenia. Urządzenie może współpracować tylko z czynnymi chemicznie środkami , które dostosowane są do rozpylania metodą ultradźwiękową. Nie można zatem zastosować w urządzeniu pierwszego lepszego środka dezynfekującego czy grzybobójczego. Najlepiej dezynfekcję w pojeździe prowadzić na dwie fazy. Najpierw zastosować płyn odgrzybiający, a następnie płyn niszczący zapachy. Procedura postępowania :
- Ustawiamy obieg wewnętrzny
- Regulator temperatury ustawiamy na minimum
- Wentylator dmuchawy ustawiamy na najmniejszą prędkość
- Ustawiamy wylot powietrza do nawiewów czołowych i oczywiście otwieramy te nawiewy.
- Wyłączamy klimatyzację jeżeli jest ona manualna. Jeżeli mamy do czynienia z klimatyzacją automatyczną to wciskamy przyciskiem funkcję "ECONOMY" i ustawiamy minimalną temperaturę docelową.
- Nie demontujemy filtra przeciwpyłowego.
- Ustawiamy "czajnik" na podłodze po stronie pasażera możliwie blisko deski rozdzielczej. - rurkę rozprowadzającą parę ustawiamy tak, by jej wylot znajdował się w pobliżu miejsca zasysania powietrza do układu wentylacji.
- Włączamy urządzenie i opuszczamy samochód.
- Proces należy przeprowadzać przez 20 minut. Po odłączeniu urządzenia ustawiamy obieg zewnętrzny i dmuchawa powinna pracować jeszcze przez 10 minut.
- Wietrzymy następnie auto otwierając wszystkie drzwi przez ok. 30 minut. Dmuchawa powinna być wyłączona. :usmiech:

Metoda ozonowa.
Metoda ozonowa z punktu widzenia czysto ekonomicznego ma jedną zasadnicza zaletę w stosunku do metody chemicznej. Przy użyciu urządzenia nie jest wymagany zakup jakichkolwiek eksploatacyjnych środków chemicznych . W przypadku metody chemicznej musimy wziąć pod uwagę konieczność zakupu środków chemicznych, (dobry serwis takimi dysponuje). Odgrzybiacz ozonowy jest niczym innym jak wytwornicą ozonu . Wytworzony ozon mający wysoka zdolność utleniania zabija i usuwa bakterie, pleśń, kurz oraz wszelkiego rodzaju nieprzyjemne zapachy.
- Ustawiamy urządzenie na desce rozdzielczej (jeśli to możliwe) w okolicach nawiewu powietrza . Zaleca się ustawiać urządzenie maksymalnie wysoko ze względu na fakt, że ozon ma tendencje do opadania.
- Włączamy silnik pojazdu
- Włączamy wentylator lub układ klimatyzacji pojazdu na maksymalną wartość
- Włączamy obieg wewnętrzny
- Podłączamy urządzenie do gniazda zapalniczki lub do sieci (w zależności od sposobu zasilania)
- Wybieramy czas działania, wg wielkości kabiny pojazdu (np. pojazdy klasy B - 15 minut, vany i terenówki - 30 minut, Minibusy - 60 minut
- Zamykamy wszystkie okna i opuszczamy pojazd.
- Urządzenie tego typu najczęściej wyłącza się automatycznie po zadanym czasie.
- Po zakończeniu należy wywietrzyć pojazd przez 5 minut a następnie wyłączyć silnik i układ klimatyzacji. :usmiech:

Wiem wiem dużo czytania , ale nie dasz się wpuścić w maliny :haha: , też lubię wiedzieć co nieco zanim podjadę do serwisu :haha: Będziesz mógł dopilnować czy wszystko robią dobrze .
Jeszce została metoda piankowa , którą np ja sam przeprowadzam raz w miesiącu w sezonie letnim. Polega ona na : po zaopatrzeniu się w piankę do czyszczenia klimy,osobiście używam - AIR CO CLEANER - ZMYWACZ DO KLIMATYZACJI - http://www.data.com.pl/5_narzedzia/luna ... ferta.html , (czyści odgrzybia i odsmradza) :usmiech: i od strony silnika.
-wyjąć filtr przeciwpyłkowy
-ustawić nawiew w kabinie tylko na centralne kratki.
-ustawić obieg zewnętrzny
-ustawić maksymalne obroty dmuchawy
-ustawić pokrętło temperatury na minimum
-przed użyciem mocno wstrząsnąć opakowaniem z pianką
-rozpylić preparat do komory wentylatora wprowadzając wężyk
-wyłączyć klimatyzację , piankę dozować do chwili kiedy pokaże się na kratkach w kabinie i gotowe :usmiech:
Aha w przypadku , rozszczelnienia układu nie daj sobie wmówić , że wystarczy "dobić" uzupełnić czynnik , z uwagi na wieloskładnikowość nie wiadomo , którego składnika w czynniku brakuje więcej a którego mniej. Dlatego prawidłowo wymienia się go a nie dopełnia.
Jak będziesz w serwisie klimy to niech lukną do filtra osuszacza , w środku jest środek pochłaniający wilgoć który z czasem się zbryla :usmiech: no to by było na tyle , reszta Wesoł zależy od Ciebie :dokuczacz: :haha: Pozdrawiam :hejka:

: 15 mar 2010, o 22:35
autor: Wesoł
Rumcajs, normalnie nie wierzę własnym oczom. Nie wiedziałem, że masz aż taką wiedzę w tym temacie i że jesteś w stanie napisać tak fachowego posta. Zaskoczyłeś mnie. Masz pomógł ciesz się i raduj z rodziną :haha: A ja dziękuję.

To jak koledzy z Łodzi? Jakiś namiar?

: 15 mar 2010, o 23:09
autor: mercfan
Ja klimę wiesz u kogo serwisuję... Jest jeden zakład pabianicka/starorudzka, uczciwi goście podobno, nie byłem u nich osobiście więc 100% pewności nie mam...