ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.

Moderator: Dziki Mar

spawel
VIP
Posty: 220
Rejestracja: 25 wrz 2010, o 00:11
VIN: WDB2030461A828407
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: spawel »

mariusz361 pisze:Te adaptery przewodów też kasz takie mało giętkie?
Tak, są sztywne na pewnym odcinku i tak ma być

Smart, nie kuś losu :nunu:
w203 / 2005 C180 kompressor
Avantgarde - Sport Edition
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

Tak wiem. Posypuję głowę popiołem i wiążę supeł, żeby znowu nie zapomnieć czyli wpisuję na listę zakupów. :wstyd:

Swoją drogą, zanim nie napisałeś o tym przenikaniu włosowatym, czy jakoś tak, kombinowałem, czy by nie pomogło w tej części gdzie przewód wychodzi z elektromagnesu po skosie w dół a następnie po "przełamaniu zaczyna wędrować w górę i TUTAJ, nie ścisnąć go/ich mocno takim czarnym, szerokim na dwa lub trzy milimetry, samozaciskającym się plastikowym paskiem. Czy by to pomogło i powstrzymało proces? :mysli:

No jednak po tym co napisałeś kiedyś o przenikaniu wewnątrz przewodu moja teoria się zachwiała mocno jeśli nie runęła, bo jak mniemam takie działanie, spowolniło by co najwyżej proces przesiąkania oleju ale go nie powstrzymało. :mysli:

Ha! I kto mi powie, że chodzenie nie pomaga w myśleniu. Poszedłem z psem i rozmyślając o przedmiocie sprawy jako znany forumowy dusigrosz oraz człek uważający, iż takie fora powinny służyć również poszukiwaniu dobrych jakościowo alternatyw do często drogich rozwiązań fabrycznych i wpadłem na taki pomysł. :mysli:

A gdyby tak w miejscu gdzie te kable już się po przełamaniu wznoszą się, przeciąć je a następnie wlutować (założyć) takie przykładowe jak na zdjęciach (bo są przecież bardziej nowoczesne rozwiązania ale to przykład) łączki, połączyć je później z powrotem skutecznie a następnie zaizolować, wcześniej nanizanymi na przewody koszulkami (izolacją termokurczliwą) to przecież uzyskujemy dokładnie taki sam efekt jak w przypadku rozwiązania fabrycznego czyli dodatkowych kabelków. Przecież MB pewnie nie zrobiło nic innego jak wstawiło w przewód spleciony z cieńkich niteczek lub zastąpiło takowy, kawałkiem lub całym przewodem z rdzeniem z litego elementu a wtedy nic nie przesiąka i zailozowali sprawę. Stąd sztywność przedowów tego adaptera MB. :mysli:

Przerywamy tym sposobem połączenie włosowate przewodu kawałkiem metalu czy miedzi, jak zwał, a po litym metalu do góry już olej nie popłynie no i zamiast wydać na to ponad dwieście złotych lub prawie trzysta peelen, wydamy zaledwie kilka złotych a każdy mógłby to sobie zrobić samemu lub przy pomocy elektryka samochodowego lub osoby ogarniającej. W sumie wykonanie takiego połączenia nie jest skomplikowane ... chyba. :tak:

Mam oczywiście na myśli staranne i dokładne wykonanie pomysłu. :mysli:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 16 maja 2015, o 12:00 przez Smart, łącznie zmieniany 3 razy.
CL203 WDB2037461A802397
spawel
VIP
Posty: 220
Rejestracja: 25 wrz 2010, o 00:11
VIN: WDB2030461A828407
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: spawel »

Smart pisze:Przerywamy tym sposobem połączeni włosowate przewodu kawałkiem metalu czy miedzi, jak zwał, a po metalu do góry już nie popłynie
No tak, ale jeżeli zaizolujesz takie połączenie, to powstanie zbiorniczek z którego kolejny odcinek przewodu podciągnie olej dalej. Trzeba by wstawić dren w to nowe połączenie :wysmiewacz:. Wstawki za ponad dwieście zł. to prawdopodobnie roziolowane przewody zalane żywicą, lub wstawki z pojedynczego drutu zamiast linki.
Sprawisz psu przyjemność gdy wybierzesz się na dłuższy spacer - np do ASO po kabelki.
w203 / 2005 C180 kompressor
Avantgarde - Sport Edition
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

spawel pisze:wstawki z pojedynczego drutu zamiast linki
No o to właśnie mi chodzi. Słuszna uwaga z możłiwością zbierania się oleju w tej nazwijmy ją wyseparownej przestrzeni przy pomocy takiego lub podobnego łączenia jakie pokazałem jeśli zostawimy je puste ale jeśli będzie to rodzaj pełnego i zaizolowanego połączenia ... nie przeniknie wbrew grawitacji wyżej tylko odda w dół po przewodzie. To jak ja je nazywam lite vel nielinkowe połączenie musiał by być w takim wypadku na tym zgiętym kolanku przewodów żeby olej nie wrócił i nie wylał się z powrotem do wtyczki elektromagnesu. :mysli:

Wybiorę się najpierw jednak do sklepu elektrycznego polukać co by można było zastosować jako taką wstawkę czy połaczenia a potem zobaczymy. Paweł to nie tylko kwestia dwustu złotych w sensie sumy tylko ewentualnego pomysłu, który można by zrealizować samemu w pół godziny w garażu za kilka złotych jeśli rozkmini się zasadę a różnicę przeznaczyć sobie na przykład, na olej i jeden z filtrów do kolejnego przeglądu. Zwykły pragmatyzm i chłodna kalkulacja eksploatacji. :tak:

Twój pomysł z nastawnikami powstał podobnie ... choć gdyby rozmawiać o nim wcześniej, wielu posądziło by Cię o znachorstwo dlatego dziękuję za uwagę o możliwości zbierania się oleju w tej ewentualnie pustej, zaizolowanej przestrzeni łączenia, które pokazałem. Jeśli znaleść by alternatywę to hmm. :mysli:

Z tego co pisałeś w innym temacie skoro wylał Ci się olej z wtyczki przy elektromagnesie to znaczy, że ma cofkę na kolanku, bo nie może przejść dalej jak przy przewodzie z plecionej linki, gdyż zastąpiono ją przewodem litym. :mysli:

Ps. Mój pies by zdechł po pierwszych 3 kilometrach w ramach spaceru do MB a mam jakieś 6 łacznie w jedną stronę ... buldog francuski. Ju noł. :haha:
Ostatnio zmieniony 16 maja 2015, o 14:48 przez Smart, łącznie zmieniany 2 razy.
CL203 WDB2037461A802397
Awatar użytkownika
mariusz361
Użytkownik
Posty: 148
Rejestracja: 23 lut 2014, o 20:51
VIN:
Lokalizacja: śląskie

Post autor: mariusz361 »

Dzisiaj sprawa została załatwiona.
Nowe magnety siedzą na swoich miejscach oraz adaptery praktytycznie na sztorc do góry.Samochód odpalił i chodzi normalnie czyli sukces-na razie sucho.Wtyki od komputera suche jak wiór były -tylko trochę mokre z oleju tyczki magnetów ale odtłuszczacz w sprayu załatwił sprawę.Wytarte do sucha po godzinie trafiły w adaptery a te w nowe magnety.No to typowe przypadłości w m271 załatwione.Jakby tylko ktoś podrzucił fotkę jak ma poprowadzone adaptery w m271 to było by super dla porównania
Za adaptery -komplet 2 szt dałem 90 zł w pro merc więc czy warto kombinować samemu? :mysli:
Ostatnio zmieniony 16 maja 2015, o 15:51 przez mariusz361, łącznie zmieniany 1 raz.
C200 Kompressor 163KM classic,kombi,lift 2004
Nigdy nie dyskutuj z głupszym od siebie-najpierw zniży Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem ;)
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

Tak. Kwota 90 pln to już zniechęca do inwencji twórczej a zachęca do spaceru do Pro Merc ... bez psa. :haha: Sądziłem, że sprawa jest droższa. :mysli: No nic. Zobaczę czy w sklepie elektrycznym coś mi wpadnie w oko i dam znać a jak nie to już wiadomo, co i jak i za ile. :tak:

Mariusz zrób proszę zdjęcia założonych adapterów i wrzuć tutaj. :prosi:
CL203 WDB2037461A802397
Awatar użytkownika
mariusz361
Użytkownik
Posty: 148
Rejestracja: 23 lut 2014, o 20:51
VIN:
Lokalizacja: śląskie

Post autor: mariusz361 »

Mówisz i masz.
Innej opcji zamontowania tego nie ma z racji że te przewody mało giętkie a na chama lepiej nie próbować. Jakby szły na dół to obcierałyby o rolki a inaczej niż tak jak jest nie pozwalają też oryginalne wtyczki gdyż mają za krótkie przewody i małe pole manewru.
Obrazek
C200 Kompressor 163KM classic,kombi,lift 2004
Nigdy nie dyskutuj z głupszym od siebie-najpierw zniży Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem ;)
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

Nieźle ... jak bizon. Zamiast rogów na masce to pod maską. :haha: Dzięki za wizualizację. :tak: Kto jeszcze jeździ z takimi właśnie rogami? :mysli: :haha:

Widzi mi się, że panowie z MB poszli filozofią naczyń połączonych, czyli tak naprawdę zamiast linki jednożyłowy drut i wyniesienie wtyczek adapterów z jednej strony ponad poziom wtyczek w elektromagnesach. Tam nie ma ciśnienia, więc olej spływa lub zostaje wszystko we wtyczce elektromagnesu po prostu. :mysli:
Ostatnio zmieniony 17 maja 2015, o 10:39 przez Smart, łącznie zmieniany 3 razy.
CL203 WDB2037461A802397
Awatar użytkownika
mariusz361
Użytkownik
Posty: 148
Rejestracja: 23 lut 2014, o 20:51
VIN:
Lokalizacja: śląskie

Post autor: mariusz361 »

No tak to wygląda trochę na dziko ale innej opcji nie widziałem nie łamiąc przy tym zabardzo adapterów.Na boki nie dało rady bo ori wtyki za krótkie a na dół to po rolkach. :glupek:
Ważne że temat rozwiązany i mam spokój :hurra:
Teraz zostało tylko ogarnięcie jakichś denerwujących stuków z tylnego zawieszenia a nigdzie luzu nie stwierdzono na żadnym elemencie :yyy:
Ostatnio zmieniony 17 maja 2015, o 11:06 przez mariusz361, łącznie zmieniany 1 raz.
C200 Kompressor 163KM classic,kombi,lift 2004
Nigdy nie dyskutuj z głupszym od siebie-najpierw zniży Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem ;)
ktos92
Użytkownik
Posty: 1036
Rejestracja: 13 sty 2012, o 14:47
VIN: WDD2040012A607752
Lokalizacja: Galway

Post autor: ktos92 »

Sprawdź sprężyny z tył€ - miałem podobny problem jakieś dziwne stuki, brdęki, mechanik nic nie mógł znaleźć, dopiero jak głowe wsadziłem gdzie trzeba, zobaczyłem, że mam sprężyny pęknięte...
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
EX:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Awatar użytkownika
mariusz361
Użytkownik
Posty: 148
Rejestracja: 23 lut 2014, o 20:51
VIN:
Lokalizacja: śląskie

Post autor: mariusz361 »

Dzięki - sprawdzę
C200 Kompressor 163KM classic,kombi,lift 2004
Nigdy nie dyskutuj z głupszym od siebie-najpierw zniży Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem ;)
adaskoo
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 25 maja 2015, o 17:17
VIN:
Lokalizacja: Łomża

Post autor: adaskoo »

Gdzie dostane taki adapter do tego ustrojstwa ??
kubek84
VIP
Posty: 273
Rejestracja: 8 lut 2015, o 10:08
VIN:
Lokalizacja: Z miasta

Post autor: kubek84 »

A powiedzcie do czego te magnesy służą i jak się może objawiać ich niesprawne działanie :-)?
C180 1.8 Kompressor Kombi Elegance
WDB2032461F297679
Awatar użytkownika
AndrzejZX14
Użytkownik
Posty: 31
Rejestracja: 16 cze 2015, o 11:20
VIN:
Lokalizacja: Konin

Post autor: AndrzejZX14 »

kubek84 pisze:A powiedzcie do czego te magnesy służą i jak się może objawiać ich niesprawne działanie :-)?
A co wg kolegi jest w głowicy? :oops:
Butelka w zieleni
MB W203 C200 Kompressor '06.06.2000
LPG STAG
WDB2030451A020675
Czarna mamba
MB W203 C180 Kompressor '07.05.2003 Sport Coupe

Kawasaki ZX 14 R'2010 Red/BLack- to przy okazji.

Mercuś Łódź, Krakowska 64 uratowali mi SAMA
spawel
VIP
Posty: 220
Rejestracja: 25 wrz 2010, o 00:11
VIN: WDB2030461A828407
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: spawel »

AndrzejZX14 pisze:A co wg kolegi jest w głowicy?
Uszczegóławiając AndrzejAX14 miał na myśli, że w głowicy jest głównie rozrząd i zapłon. Magnesy aktywują okresowo (i pod wpływem impulsu ze sterownika silnika) mechanizmy zmiany faz rozrządu zabudowane w kołach łańcuchowych napędzających wałki rozrządu. Ich wadliwa praca objawia sie załączaniem "checka" gdy fazy rozrządu się nie przestawią choć powinny, lub wyciekami z obudowy elektromagnesu albo do złącza elektrycznego i dalej do wiązki przewodów - co jest najgroźniejsze i bezobjawowe (do czasu gdy przestaną działać zaolejone poprzez migrację oleju we wiązce podzespoły)

Wyciągniety łańcuch także zakłóci poprawność ustawienia faz rozrzadu i może powodować "checka", (choć nie zawsze ten check sie wtedy pojawia)
Ostatnio zmieniony 20 lip 2015, o 09:33 przez spawel, łącznie zmieniany 1 raz.
w203 / 2005 C180 kompressor
Avantgarde - Sport Edition
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”