Strona 9 z 12

Re: ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.

: 27 mar 2019, o 19:46
autor: olafik
Ja na ten pomysł wpadłem bez angielskiego forum, i nawet nie nitowałem, bo śruby po przykręceniu trzymają wszystko w kupie.

Re: ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.

: 31 maja 2019, o 12:41
autor: radekrp90
Zastosowałem się do instrukcji o uszczelnieniu obecnych elektromagnesów. Zrobione jakieś 300 km i wydaje się, że jest ok - olej nie cieknie z wtyczek, ale te są jeszcze mimo wszystko tłuste.

Pytanie teraz do bardziej doświadczonych z Was - ile czasu mniej-więcej zajęło zanim instalacja opróżniła się kompletnie z tego oleju?

Moja sonda lambda prawdopodobnie siadła z powodu tego właśnie oleju (pierwsza pokazuje bogatą mieszankę, druga czasami 0V, czasami 0.4V... czasami 0.9V, jak dla mnie kompletnie bez ładu) i zmieniając ją na nową nie chciałbym znów jej uszkodzić pozostającym jeszcze w instalacji olejem.

EDIT:
Zrobione kolejne setki kilometrów i niestety lipa... olej cieknie. Sonda natomiast padła kompletnie (brak przejścia na grzałce, sygnał niezrozumiały).

Teraz w związku z tym mam kilka pytań do Was:
1). Czy zwyczajnie źle zrobiłem uszczelnienie czy olej podciągany jest teraz z instalacji z powrotem do wtyczki?
Dziś zajrzę tam jeszcze raz ale wolę wiedzieć co jeszcze można z nimi zrobić.

2). Zastanawiam się nad montażem adapterów ale myślę nad wykonaniem ich samodzielnie:
2.1). Czy wewnątrz adaptera jest tylko zwyczajny przewód miedziany (drut)?
2.2). Czy jest możliwość aby ktoś wykonał zdjęcia lub spisał numery wtyczek zastosowanych w tym adapterze?

3). Kolejna rzecz to zabezpieczenie sondy lambda przed pozostającym w instalacji olejem i tutaj chciałbym wykonać podobny adapter ale już w dolnej części silnika, przy samej wtyczce sondy:
3.1). Czy w tym miejscu sztywne przewody nie zaszkodzą?
3.2). Czy zastosowanie tam dodatkowych hermetycznych wtyczek nie spowoduje problemów z odczytem?

Do budowy adaptera, jeśli nie będzie dostępnych oryginalnych wtyków chcę wykorzystać uniwersalne wtyczki dostępne w handlu. Stosowałem takie w innym aucie i sprawowały się dobrze.

Re: ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.

: 31 maja 2019, o 14:48
autor: olafik
Kup nowe elektromagnesy, pewnie wytrzymają do końca życia auta.

Re: ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.

: 31 maja 2019, o 15:03
autor: radekrp90
Ale nowe też ciekną niby po krótkim czasie, a poza tym chcę zabezpieczyć jak wspomniałem sondy więc w miarę możliwości proszę odpowiedź na pytanie :)

Re: ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.

: 31 maja 2019, o 15:05
autor: Dziki Mar
To kup adaptery.

Re: ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.

: 31 maja 2019, o 23:23
autor: radekrp90
A co z olejem pozostałym w instalacji. Zwyczajnie obawiam się, że wymienię sondę i założę adaptery, a olej który zalega w przewodach i tak tą nową sondę uwali. Dlatego zastanawiam się czy mi zabezpieczyć jeszcze dodatkowo samej wtyczki sondy.

Re: ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.

: 1 cze 2019, o 05:09
autor: Dziki Mar
Jeśli martwisz się o olej w przewodach, wymień instalacje. Nadal jednak poddaje w wątpliwość, że to olej uszkodził sondę.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka


Re: ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.

: 1 cze 2019, o 08:59
autor: polofix
Dziki Mar ma rację. Wszyscy poza małymi wyjątkami mają olej w sondach itp i jeżdżą nawet o tym nie wiedząc. A przecież sondy mają też swój określony żywot. Podobno producenci określają go na ok 200tys km

Re: ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.

: 1 cze 2019, o 10:37
autor: radekrp90
To prawda, i też dziwi mnie to że mógł ją ten olej uszkodzić. Piszę to tylko i wyłącznie na podstawie tego co przeczytałem na tym forum stąd moje obawy ;)

Re: ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.

: 1 wrz 2019, o 12:23
autor: Hudzio
Co do cieknących elektromagnesów w m271.
Jakieś 3-4 miesiące pojeździłem z nowymi i zaczęły cieknąć aż tak, że pasek i silnik mokry. Wszystko dokręcone z odpowiednią siłą itd. Skąd ten wyciek, wadliwe elektromagnesy?

Re: ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.

: 1 wrz 2019, o 12:34
autor: olafik
Hudzio pisze: 1 wrz 2019, o 12:23 Co do cieknących elektromagnesów w m271.
Jakieś 3-4 miesiące pojeździłem z nowymi i zaczęły cieknąć aż tak, że pasek i silnik mokry. Wszystko dokręcone z odpowiednią siłą itd. Skąd ten wyciek, wadliwe elektromagnesy?
Ale skąd cieknie, z wtyczki, czy z pod obudowy?

Re: ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.

: 1 wrz 2019, o 12:47
autor: Hudzio
Nie napisałem, mój błąd.
Z pod obudowy na obydwu elektromagnesach. Z wtyczek zresztą tez. Wodospad szerokości 2cm prawie.
Ogólnie to ten wtyk od elektromagnesu jest luźny, lata na boki.

Może być to związane ze złym stanem rozrządu? W środę jadę wymienić kompletny.

Re: ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.

: 1 wrz 2019, o 21:19
autor: Meniu
Wg mnie bez związku z rozrządem. A moze spróbować oddać do reklamacji?

Już nie pamiętam czy między obudową a elektromagnesem jest uszczelka?

Re: ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.

: 2 wrz 2019, o 04:55
autor: Hudzio
Tak zrobię, nowe już jadą. Tym razem pierburgi czy jakoś tak.
Te mam z innej firmy, jakiś trucktec automotive.

Re: ELEKTROMAGNES/SY M111 I M271.PYTANIA.

: 2 wrz 2019, o 07:23
autor: piotrtoip
Meniu pisze: 1 wrz 2019, o 21:19 Wg mnie bez związku z rozrządem. A moze spróbować oddać do reklamacji?

Już nie pamiętam czy między obudową a elektromagnesem jest uszczelka?
jest o-ring kupowałem w PROMERC-u jakieś rok temu , koszt około 22,00 PLN szt

... a tak swoją drogą to myślałęm że te "najnowsze elektromagnesy mają już "rozwiązany problem przeciekania"

PZDR