Mały Tuning C 200 Kompressor

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Karol_Szczecin
expert VIP
expert VIP
Posty: 485
Rejestracja: 24 lut 2008, o 17:39
VIN:
Lokalizacja: Szczecin/Stargard

Post autor: Karol_Szczecin »

bartek.iz, Twój kompressor ma nr A2710902680 (podobnie jak i starsze -1780, -2080, -2380) - to EATON M65 :usmiech:

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 11 maja 2011, o 05:56 przez Karol_Szczecin, łącznie zmieniany 1 raz.
Obecne:
'13 Jaguar F-Type V8 S Roadster :rotfl:
'10 NISSAN 370Z Roadster Pack 2 || :ok:
'04 MB C220 CDI Sportcoupe
'01 MB C32K AMG T-Modell :ok:
EX:
'05 MB C200 Kompressor Sportcoupe Sport Edition+
'09 MB C63 AMG || :rotfl:
Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1513
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Post autor: pleban »

bartek.iz pisze:jaki mam typ komperssora M45 czy M65 wydaje się ze mam M65
Dobrze myślisz masz M65.
Czytaj dokładnie cały temat tu są zdjęcia porównawcze i wszelkie informacje.
viewtopic.php?t=137&postdays=0&postorder=asc&start=15
http://img341.imageshack.us/img341/7171 ... 5part2.jpg
ML W164 350
Opel Ampera
Awatar użytkownika
Karol_Szczecin
expert VIP
expert VIP
Posty: 485
Rejestracja: 24 lut 2008, o 17:39
VIN:
Lokalizacja: Szczecin/Stargard

Post autor: Karol_Szczecin »

Początkowo wydawało mi się, że w M271 montowane były Eaton'y M45. Co ciekawe taką informację znalazłem na wielu zagranicznych forach i stronach. Ponadto na oficjalnej stronie producenta (eaton.com) nie ma żadnej wzmianki o M65, natomiast jest wszystko o M45 i M62.

Dopiero porównanie zdjęć umieszczonych przez tereche z rysunkiem z EPC pozwaliło mi na stwierdzenie, że to M65... Co ciekawe do M271 wystarczyłby M45, bo przeznaczony jest do aut od 2 do 3 litrów, zaś M65 od 2,5 do 4 litrów. Chyba pierwszy raz widzę, by MB dał coś na wyrost do tego silnika :ok:

Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Obecne:
'13 Jaguar F-Type V8 S Roadster :rotfl:
'10 NISSAN 370Z Roadster Pack 2 || :ok:
'04 MB C220 CDI Sportcoupe
'01 MB C32K AMG T-Modell :ok:
EX:
'05 MB C200 Kompressor Sportcoupe Sport Edition+
'09 MB C63 AMG || :rotfl:
Awatar użytkownika
bartek.iz
VIP
Posty: 750
Rejestracja: 13 mar 2008, o 00:12
VIN: WDB2030461F850320
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bartek.iz »

dzięki koledzy. czyli mam mocniejszy kompressor tylko motor trochę za słaby hehe :haha:
Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony 11 maja 2011, o 11:13 przez bartek.iz, łącznie zmieniany 1 raz.
C180 Kompressor, sedan - Avantgarde 2006r.
Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1513
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Post autor: pleban »

bartek.iz pisze:dzięki koledzy. czyli mam mocniejszy kompressor tylko motor trochę za słaby hehe :haha:
Pozdrawiam!
Nic straconego w tych kompresorach też stosowano różne średnice kół.
Jestem skłonny stwierdzić, że mam mniejsze kółko od twojego stąd mam większą moc.
Rok temu przerabiałem temat z kolegą Kompressor-em. Wykonywałem nawet pomiar. Poniżej zamieszczam zdjęcie jaki jest u mnie.
A temat tu: viewtopic.php?p=48804&highlight=#48804
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 11 maja 2011, o 13:01 przez pleban, łącznie zmieniany 1 raz.
ML W164 350
Opel Ampera
Awatar użytkownika
bartek.iz
VIP
Posty: 750
Rejestracja: 13 mar 2008, o 00:12
VIN: WDB2030461F850320
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bartek.iz »

pleban napewno masz mniejsze kółko ode mnie kiedyś swoje mierzyłem ale teraz nie pamietam ile ma mm, zmierze jeszcze raz i wtedy napisze.
C180 Kompressor, sedan - Avantgarde 2006r.
iee
Użytkownik
Posty: 340
Rejestracja: 5 lip 2011, o 23:27
VIN:
Lokalizacja: WLKP

Post autor: iee »

Witam szacowne grono,

właśnie zakupiłem W203 180 Kompressor 143 KM, z IV 2004 roku, silnik M271 i jestem zainteresowany zakupem kółka do kompresora, w celu uzyskania większej mocy.
Kto może mi w tym pomóc lub gdzie mogę je kupić ? Proszę o informację na forum lub PW.

pozdrawiam
L.K.
Ostatnio zmieniony 7 lip 2011, o 20:03 przez iee, łącznie zmieniany 1 raz.
robertj71

Post autor: robertj71 »

Kontaktuj się z terechą
damzzii
Użytkownik
Posty: 225
Rejestracja: 11 gru 2010, o 12:16
VIN:
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: damzzii »

Zdecydowanie odradzam montaż samego kółka, w mojej opinii prędzej czy później to się rozpadnie. Po mojej "przygodzie" z kółkiem i późniejszym odratowaniem kompresora zrobiłem inaczej... zmieniłem kompresor na wersje z c230k.
Rezultat jest taki że silnik od niskich obrotów ciągnie zdecydowanie lepiej, przy wyższych obrotach bez zmian, moim zdaniem przepustnica przy kompresorze odcina go po osiągnięciu nominalnego ciśnienia, trzeba by grzebać w sterowniku.
Także jedyny plus to wcześniejsze osiągnięcie pożądanego doładowania i tym samym lepszy "dół".
Najśmieszniejsze jest to że nie czułem aż takiej poprawy przy wymianie samego kółka, coś tam było niby lepiej ale nie tak jak jest teraz :) Dźwięk kompresora też był inny, sądzę że jest między nimi więcej różnic niż sama średnica kółka.

Swoją drogą dysponuje ktoś wykresem z hamowni seryjnego silnika 143ps, albo po wymianie samego kółka? Kusi mnie przejechać się na hamownie i porównać.

iee jeżeli chcesz odsprzedam Ci swoje, zdjęcia znajdziesz dwie strony wcześniej ;)
C180K, 2004r, rodzinne kombi ;)
iee
Użytkownik
Posty: 340
Rejestracja: 5 lip 2011, o 23:27
VIN:
Lokalizacja: WLKP

Post autor: iee »

irekgaz pisze:Mam warsztat i jest to temat do ogarnięcia dla mnie. Kółko kupiłem u kolegi terecha ale przymierzam się aby zrobić takie kółka i montować. Kiedy i za ile jeszcze nie wiem. To kółko co kupiłem było trochę źle wytoczone gdyż było za wysokie w porównaniu z oryginałem, i musiałem obsadzić tak aby było wysunięte na zewnątrz 3,5 mm (aby pasek wielorowkowy nie pracował po skosie)(oryginał był równo z końcem ośi kompresora , to nowe jest wysunięte 3,5mm), poza tym otwór wewnętrzny był wytoczony w tolerancji na plusie (kółko zjeżdżało z ośki po 10 km) i musiałem trochę napunktować ośkę kompresora, na kleju wcisnąć i zrobiłem 2 kliny zabezpieczające przed zsunięciem. Cała operacja zajęła mi ok 6 godzin.

Wrażenia z jazdy - jak bym miał jeszcze jeden cylinder, nie do opisania. :mb:
Irek,

możesz napisać jak sprawuje się Twoje kółko po jakimś czasie ?
Czy faktycznie jedynymi różnicami w C180, C200 i C230 K na M271 są kółka od kompresorów ?
Proszę o Wasze opinie.
damzzii
Użytkownik
Posty: 225
Rejestracja: 11 gru 2010, o 12:16
VIN:
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: damzzii »

Czy faktycznie jedynymi różnicami w C180, C200 i C230 K na M271 są kółka od kompresorów ?
Nie, nie różnią się kółkami od kompresorów...
Przede wszystkim różnią się doładowaniem (od 0,55 do 0,9 bara) i stopniem sprężania (od 10,0:1 do 8,5:1).
Wynika to z dwóch rodzajów tłoków i dwóch rodzajów kompresorów (c180k i c200k mają te same, c230k miał inne tłoki i inny kompresor).
Natomiast każda wersja miała inny sterownik silnika.

Wracając do kółka, w tej chwili żaden z tunerów mb nie oferuje samego kółka na kompresor, mają tylko na wał i pompe wody, ciekawe dlaczego...
Jedyną chyba opcją jest porządne zabezpieczenie, jak zrobił to Irek bo samo nałożenie bez kołkowania lub klinów prędzej czy później skończy się zsunięciem.
Inna sprawa że ten kompresor nie jest przystosowany do bądź co bądź sporo większych obrotów.
C180K, 2004r, rodzinne kombi ;)
irekgaz
VIP
Posty: 98
Rejestracja: 12 kwie 2011, o 21:52
VIN: WDB2030351A335004
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Wrażenia z jazdy

Post autor: irekgaz »

Witam kolegów
Zrobiłem już 15000km po zmianie kółka na kompresorze, wrażenia mogę opisać jednym słowem - rewelka.
Żadnych problemów z kółkiem, kompresorem czy silnikiem. Spalanie w normie tzn ok 14 l/100km miasto Kraków (trochę korków), trasa 9,5 l/100km trasa po Polsce spokojna jazda do 120km/h, trasa po Europie ok 11 l/100 km przy prędkości do 140km/h , ok 12l/100km przy prędkości do 170km/h.
www.autocentergaz.pl
W210 E200K Pb+LPG
W203 C180 Pb+LPG
iee
Użytkownik
Posty: 340
Rejestracja: 5 lip 2011, o 23:27
VIN:
Lokalizacja: WLKP

Post autor: iee »

damzzii pisze: Wracając do kółka, w tej chwili żaden z tunerów mb nie oferuje samego kółka na kompresor, mają tylko na wał i pompe wody, ciekawe dlaczego...
Jedyną chyba opcją jest porządne zabezpieczenie, jak zrobił to Irek bo samo nałożenie bez kołkowania lub klinów prędzej czy później skończy się zsunięciem.
Inna sprawa że ten kompresor nie jest przystosowany do bądź co bądź sporo większych obrotów.
Czyli co, sugerujesz, żeby sobie odpuścić zabawę w zakładanie mniejszego koła do kompresora ?

Co na to inni użytkownicy, którzy robili takie modyfikacje, jak się sprawdziły po przejechaniu większej liczby kilometrów, jak ze spalaniem i niezawodnością ?
Proszę o opinie.

pozdrawiam
L.K.

[ Dodano: 2011-07-12, 22:53 ]
irekgaz pisze:Witam kolegów
Zrobiłem już 15000km po zmianie kółka na kompresorze, wrażenia mogę opisać jednym słowem - rewelka.
Żadnych problemów z kółkiem, kompresorem czy silnikiem. Spalanie w normie tzn ok 14 l/100km miasto Kraków (trochę korków), trasa 9,5 l/100km trasa po Polsce spokojna jazda do 120km/h, trasa po Europie ok 11 l/100 km przy prędkości do 140km/h , ok 12l/100km przy prędkości do 170km/h.
Dzięki za informację.
Brałeś kółko od Terechy ? Jak było wykonane, dużo było poprawiania i czy moc faktycznie wzrosła ?
daru
Użytkownik
Posty: 289
Rejestracja: 5 cze 2010, o 00:33
VIN:
Lokalizacja: Polska

Post autor: daru »

a ja wam podam fajny link :

http://www.superchargerperformance.com/ ... kompressor

fajnie koleś pokazuje wykresy i modyfikacje silnika c200 kompressor. patrząc na wykresy po jego modyfikacjach jestem przekonany ze "urywa jajca"..
damzzii
Użytkownik
Posty: 225
Rejestracja: 11 gru 2010, o 12:16
VIN:
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: damzzii »

Czyli co, sugerujesz, żeby sobie odpuścić zabawę w zakładanie mniejszego koła do kompresora ?
Moim zdaniem lepiej jest wymienić kompresor na wersje z c230k, lepszy efekt i bezawaryjność. Bał bym się założyć samego kółka, bo już raz miałem.
Jeżeli ktoś jeździ spokojnie to pewnie się nim nacieszy, przy korzystaniu z pełnej mocy nie ma sensu bez porządnego zabezpieczenia. Z drugiej strony po co zmieniać jeżeli jeździ się spokojnie...
Jak było wykonane, dużo było poprawiania
To kółko co kupiłem było trochę źle wytoczone gdyż było za wysokie w porównaniu z oryginałem, i musiałem obsadzić tak aby było wysunięte na zewnątrz 3,5 mm (aby pasek wielorowkowy nie pracował po skosie)(oryginał był równo z końcem ośi kompresora , to nowe jest wysunięte 3,5mm), poza tym otwór wewnętrzny był wytoczony w tolerancji na plusie (kółko zjeżdżało z ośki po 10 km) i musiałem trochę napunktować ośkę kompresora, na kleju wcisnąć i zrobiłem 2 kliny zabezpieczające przed zsunięciem
a ja wam podam fajny link :

http://www.superchargerpe...c200-kompressor
Widziałem już wcześniej. W mojej opinii taki ulep na szybko. Wykresy z kosmosu etc.
C180K, 2004r, rodzinne kombi ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”