Strona 1 z 28

Mały Tuning C 200 Kompressor

: 3 gru 2007, o 21:31
autor: jankes.81
Jak mozna zauważyc jestem posiadaczem C200 1.8.komprssora 163 kuca
Jak w kazdym samochodzie mozna podniesc jego moc. Chce z przerobic kompresor mianowice chce zmienic kókło kompresora na mniejsze.
.Znam jednego magika co sie tym zajmuje - dorabia mniejsze kółka
Są dwie opcje zmiany

1 OPCJA. Z tego co mowil jesli zmienie samo kółko na mniejesze czyli otrzyma wiecej powietrza bo będzie się kręcić szybciej podnosząc moc z 163KM na ok 190KM
podobno komputer sam dostosuje się do nowych parametrów ( do ilości powietrza ) a jeśli Się doda przeprogramowanie komputera moze z tych silnikow wyciagnac ok 210 KM
nie wiem ile jest w tym prawdy z tą mocą.

2 OPCJA. Nakładka na koło pasowe wału korbowego czyli dało by to zwiększenie prędkości obrotowej na kompresora w tym przypadku trzeba by zastosować mniejsze kółko na pompę wody aby prędkość pompy się nie zmieniła.

Jest kilka firm za granicą które sie tym zajmują profesjonalnie i z tego co wydzielam zmieniają koła pasowe i przeprogramowują komputery i moce są różne zależy jaki silnik
C180K –od 163 do 180PS
C200K –od 193do 210PS
C230K …225PS

Przykładowe link
http://www.kleemann.dk/site/Main/perfor ... rmancekits Kleemann TUNING
http://www.carlsson.de/de/tuning/c-klas ... tor/04.php Carlsson TUNING

Pyt. 1 Czy ktos z was juz przerabial w ten sposob silnik -(kompresor) C180k lub C200K chodzi mi o model silnika M 271 a nie M 111 to proszę o informacje

Pyt.2 Czy zmiana samego kółka nie spowoduje błędu w komputerze i czy ta zmiana (bez przeprogramowania komutera) będzie zgrana z mapą paliwa. bo więcej powietrza powoduje inne spalanie mieszanki dawki paliw itp..
Jakie są wasze opinie
Pozdro

: 8 gru 2007, o 20:15
autor: TomaszK
Witam mam c180 143ps nawt nie wiem jake oznaczenie ma ten silnik,ale ciekaw jestem w jaki sposób mozna podrasować silnik jak coś wymiślisz to napisz może da sie to zastosować u mnie, ale nie mam zamiaru wymieniac silnika:D bo widziałęm że jakiś chcesz sprzedać .pzdrawiam

: 8 gru 2007, o 23:46
autor: jankes.81
Ja bede modyfikowac na wiosne jak bedzie troche cieplej.
Twoj silnik to taki sam jak moj tylko ze ja mam 163 kuca a ty 143
oznaczenie twojego silnika to M 271... 946 moj ma koncowke 940 masz inne oprogramowanie i troche inne tloki w silniku. z tad troche mniejsza moc..
ale jesi chcesz podniesc moc kółko dalo by ci kolo 170 KM + chip 10 KM = okolo 180 KM
ale moment obrotowy w tej chwili masz 220Nm a mial bys 270Nm.

Jak bedziesz chcial cos zmienic daj znac

: 9 gru 2007, o 18:55
autor: mrnoone
czesc, ja też zastanawiam się nad taka modyfikacją, czytałem że bez większego problemu można z 143 do 190PS podnieść moc, zastanawiam się tylko jak z żywotnością i gwarancją, bo moja fura ma dopiero rok wiec nie chce za bardzo ryzykować. Wiecie może jaki to koszt, takiej przeróbki? i gdzie to można zrobić, może samemu :usmiech:

Znalazłem na stronie Kleemann-a, że w Polsce ich przedstawicielem jest firma Kocar, napisaałem do nich ile by kosztował montaż modułu K-Box w mojej furze, jak mi odpiszą dam znać.

[ Dodano: 2007-12-14, 19:17 ]
Dowiedziałem się jaki jest koszt tej modyfikacji dla c180k, około 3tysie w zależności od kursu EUR, co mnie zdziwiło to to, że w mojej furze też jest wymagana zmiana koła pasowego mimo że, kleemann na swojej stronie pisze że jest ono wymieniane w mocniejszych silnikach.

: 6 mar 2008, o 19:11
autor: arcus4
jankes.81,
witam,
to samo chcę zrobić i szukam warsztatu , który to zrobi i do tego w dobrej cenie , może ty już przetarłeś temat ,jeżeli tak to mi napisz.
pozdrawiam ,
Marek

: 6 mar 2008, o 20:29
autor: Patryk
jankes.81, wszystko to pięknie wygląda, ale jest jeden poważny minus.Po takim zabiegu
co ok 25tys km powinienes roibic pełen przegląd kompressora.

LINK Patryk

: 10 mar 2008, o 02:21
autor: jankes.81
Patryk Witam link wymaga zalogowania na w202 niestety cos u nich nie dziala i nie mozna sie zarejestrowac jesli masz dostep do linka to skopiuj mi informacje jakie tam wyczytales.
pozdro. Ps. moim zdaniem przegląd kompressora wygląga nastepujaco sprawdzasz czy nie masz luzu na łożysku gł. (koło kompresora) wzdłużnego ciągniesz od siebie do ciebie jesli jest luz - to kompresor bedzie chałasowac -szrot.
Jedynie mozesz zrobic to wymienic olej w przekładni zębatej. Jedna sruba strzykawka i wężyk. Bo łożyska w srodku kompresora są łożyskami zamonotowanymi na stałe w obudowie te łożyska są nasmarowanie specjalnym (niebieski) smarem i są tam one na stałe.. Tak ze nie wymaga to wcale specjalnych czynnosci.

rozebralem nie jeden kompresor i wiem na czym ten cały bajer polega.
Blem w serwisie mercedes nie przewiduje wymienia oleju w kompresorach ( tak mi przynajmniej powiedziel )...
moim zdaniem powinno sie wymieniac co jakis czas...

: 12 mar 2008, o 19:25
autor: arcus4
witam,gdzie takie kółko dokupić i kto ew. podejmie się wymiany i czy ktoś z was to robił lub ktoś z jego znajomych to niech na forum podzieli sie taką informacją
pozdrawiam
marek

: 22 lut 2011, o 12:50
autor: bartek.iz
Witam odgrzebuje temat prawie z przed 2 lat, czy ktoś z was już robił wymienione wyżej modyfikacje? Bo również chciałbym podnieść trochę mocy w swoim :mb: ale najpierw bez ingerencji w mechanikę, a jedynie samym programem czy to da jakikolwiek rezultat czy to wcale się nie opłaca i trzeba jednak wymnienić kółko kompressora na mniejsze? Fajnie by było jakby ktoś się udzielił w temacie.... :usmiech:

: 24 lut 2011, o 07:41
autor: sq5npb
IMO sam program bez zmiany kółka to pieniądze w błoto - przyrost niewielki a koszty niewspółmiernie wysokie. Żeby zwiększyć moc w silniku benzynowym trzeba mu podnieść ciśnienie doładowania, samym paliwem i zapłonem uzyskasz w maksie 5-10% czyli nic.

Wejdź sobie na stronę Lorinsera i zobacz jak wyglądają wykresy po założeniu mniejszego kółka + sportowy filtr powietrza, IMO wtedy gra jest warta świeczki.

: 24 lut 2011, o 19:48
autor: may_day28
bartek.iz pisze:Witam odgrzebuje temat prawie z przed 2 lat, czy ktoś z was już robił wymienione wyżej modyfikacje? Bo również chciałbym podnieść trochę mocy w swoim :mb: ale najpierw bez ingerencji w mechanikę, a jedynie samym programem czy to da jakikolwiek rezultat czy to wcale się nie opłaca i trzeba jednak wymnienić kółko kompressora na mniejsze? Fajnie by było jakby ktoś się udzielił w temacie.... :usmiech:
Ja zmieniłem swoje kolo od kompresora na mniejsze i powiem Ci że dało rade. Auto się odrazu wyrywa. Nie wiem ile to dało koni ale czuć różnice.

: 25 lut 2011, o 02:03
autor: bartek.iz
may_day28 pisze:Ja zmieniłem swoje kolo od kompresora na mniejsze i powiem Ci że dało rade. Auto się odrazu wyrywa. Nie wiem ile to dało koni ale czuć różnice.
a robiłeś coś z oprogramowaniem czy tylko tak jak piszesz ingerowałeś w sam kompresor i nie trzeba nic zmieniac w sofcie? kurcze chętnie bym to zrobił jak byś mógł opisz swoją modyfikację :ok:

: 5 mar 2011, o 22:03
autor: Cristiano00
To kółko za mną chodzi już dłuższy czas :) Trochę się jednak boje, że może coś strzelić. :mysli:

: 5 mar 2011, o 22:06
autor: pleban
Cristiano00 pisze:To kółko za mną chodzi już dłuższy czas :) Trochę się jednak boje, że może coś strzelić. :mysli:
Takie małe kółko mam fabrycznie i nic nie strzeliło. A mam 192 kucy.

: 5 mar 2011, o 22:21
autor: Cristiano00
No może będę musiał pomyśleć nad zmianą. A tak w ogóle may_day28, to miałeś zmierzyć przyspieszenie od 0 do 100 :haha: