Strona 1 z 2

Które ASO w Poznaniu polecacie, lub gdzie zrobić rozrząd.

: 13 maja 2014, o 12:30
autor: euro_coins
Tak jak w temacie sprowadziłem niedawno celinke ma udokumentowane 172 tys. Jedyny właściciel był, ale po fakturach i ksiażce serwisowej nie widać, żeby coś z rozrządem robił. Jaki warsztat w Poznaniu polecacie, pod katem rozrzadu, a nie wymiany oleju.

: 19 lip 2015, o 09:35
autor: xdamian0@wp.pl
Dołączam się do pytania. Jestem z pod poznania. Wczoraj kupiłem mietka i zanim go zarejestruje to chcialbym zacząć od rozrządu. Ktos poleci jakies miejsce gdzie ktos kompetentny sprawdzi stan silnika?

: 19 lip 2015, o 11:41
autor: spawel
euro_coins pisze: Jaki warsztat w Poznaniu polecacie, pod katem rozrzadu
xdamian0@wp.pl pisze:miejsce gdzie ktos kompetentny sprawdzi stan silnika?
Podpowiedzi przekazałem mailowo. Pozdrawiam

: 23 lip 2015, o 14:10
autor: xdamian0@wp.pl
a wiec byłem u poleconego pana zbyszka z firmy AUTO TIP TOP na dąbrowskiego, generalnie bardzo miły pan, mysle ze w miare kompetentny, wykasował mnie 150zł za sprawdzenie stanu rozrządu, i stwierdził ze mam bardzo zużyte koła zębate od rozrządu i łancuszek rozciągniety, do tego uszczelki pokrywy zaworów do wymiany i jakies tam drobiazgi, prace wyliczył na 1500zł tzn wymiane tych rzeczy aczkolwiek nie mialem mozliwosci samemu sprawdzic stanu zuzycia bo czekalem w poczekalni i jak mnie zawołał to maska byla juz zamknieta, z racji tego ze ja kompletnie nie wyczuwam jakichs dolegliwosci ktore by wskazywaly na zurzycie rozrządu to postanowilem potwierdzic teze pana zbyszka w innym warsztacie, zadzwoniłem do autoryzowanego serwisu mietka DUDAcar w poznaniu gdzie przez telefon wycenili mi sprawdzenie stanu łancuszka rozrządu i napinacza na 760zł takze tu odmowiłem, umowiony natomiast jestem do piły do pana jaworskiego, ktorego wielu mi poleciło, oględziny calego rozrządu z kołami wycenił mi na 300zł i powiedzial ze sama wymiana kól jesli są zuzyte nie wystarczy bo trzeba doszukac sie przyczyny ich zurzycia, mam przebieg 265tys i wg jaworskiego powinienem sie martwic przy 500tys km, takze wszystko sie okaze w srode o 8 rano ;) dam znac co i jak

: 23 lip 2015, o 16:23
autor: Smart
Przyczyny zużycia są znane i opisane w temacie ROZRZĄD M271 natomiast zastanawiają mnie wyceny, które otrzymałeś no bo tak ... na kołach od Spawel (pozdrawiam :hejka: ) plus nowy łańcuch, uszczelki, napinacz to cosik mało chyba, że ktoś Ci to zrobi za darmo w sensie robocizny to te 1500 pln ok ale za same części. :mysli:

Z tego co piszesz Pan Jaworski nie ma pojęcia o czym mówi i odpuścił bym sobie wizytę u niego na bank. :dobani:

Wróć do tego Pana poleconego przez Spawel i nie trać czasu oraz pieniędzy na znachorów. :tak:

: 23 lip 2015, o 17:26
autor: jarod32
Chyba , że kolega na siłę szuka kogoś kto powie " spokojnie .. jest git ... nic nie trzeba robić .. " . Wówczas proponuję mieć telefon do zaprzyjaźnionego laweciarza przy sobie ... Nie wywarza się otwartych drzwi .. bo i po cholerę ?

: 23 lip 2015, o 17:35
autor: Smart
No Pan Jaworski widzę idzie w tą nutę tylko, że żal mi Xdamiana, bo każdy przejechany w tym stanie kilometr przybliża go z prędkością światła do poważnej awarii. :dobani:

: 23 lip 2015, o 23:15
autor: xdamian0@wp.pl
Pan zbyszek polecony od spawel wycenil naprawe wraz z częściami na 6-8 tys zl to jakbym dostal z deski w pysk :p odrazu mu powiedzialem ze gosc z forum polecim mi sie tu zglosic i ze ten sam facet regeneruje kola za 500zl za sztuke i czy moglbym z tymi kolami przyjsc na wymiane to powiedział ze nie ma problemu ale on nie daje zadnej gwarancji na tą naprawę. Wiadomo ze lancuszek napiacz i uszczelki będą wymienione bezdyskusyjnie. Takze podsumowując pan zbyszek moze wymienić mi części za 1000-1500 i do tego trzeba doliczyć cene części. Chce tylko potwierdzic te zużyte kola w serwisie u jaworskiego bo to specjalista z górnej półki jesli chodzi o mietka. A co do tematu rozrządu to jestem ma 20stej stronie takze jeszcze sporo czytania przedemna. Laska mnie wyzywa juz ze ciągle przy kompie siedze odkąd mietka kupilem. I jak tu wszystko pogodzić

: 24 lip 2015, o 07:22
autor: supi
xdamian0@wp.pl, nie może dać Ci gwarancji na naprawę na częściach regenerowanych....to normalne. Cena samej wymiany czyli do 1500zł normalna. Cena wraz z nowymi kołami tez się zgadza , bo jedno nowe koło z aso to ok. 2700zł a potrzebna 2 oraz łańcuch i napinacz oraz komplet uszczelek. Ja tyle właśnie zapłaciłem jakis czas temu. Jak chcesz na regenerowanych to będzie dużo taniej ale nie możesz miec pretensji do fachmana o gwarancję.

: 24 lip 2015, o 08:00
autor: xdamian0@wp.pl
ja to wszystko rozumiem ;) aczkolwiek pan zbyszek ani nie pokazał mi zużycia kół zębatych ani jak bardzo luzny jest łańcuch i generalnie nie przekonał mnie ze to wszystko jest az w tak tragicznym stanie, jade tylko po drugą opinie do piły... swoją drogą to sie dziwie ze nie daje gwarancji na regenerowane koła bo na moje pytanie czy zregenerowane koła mają taką samą zywotnosc odpowiedzial mi ze absolutnie TAK! no ale mniejsza z tym ;) ja czekam do srody, wszystko sie wyjasni

: 24 lip 2015, o 08:57
autor: supi
xdamian0@wp.pl, nie to nie dziwne. Koła nie są regenerowane fabrycznie. Warsztat też nie da gwarancji za robotę kogo innego czyli spawla. Poprostu jak widzieli tą robotę to ocenia wg. własnej wiedzy, że powinno być oki, ale gwarancji nie da, bo jak coś się rozsypie to nie będzie Ci musiał drugiego silnika kupować :usmiech: Nie rozumiem Cię tym jeżdżeniem po fachowcach. U pierwszego trzeba było powiedzieć , że chcesz to widzieć i już. Mnie poinformowali u Noca o problemie i poprosili o fatygę do nich. Zęby były zjedzone na części obwodu i nie w kazdym położeniu było widać. Drugie kolo miało komplet zębów tyle ze zjechanych. Wymienić i tak trzeba komplet. Pamiętaj jak będziesz tak jeździć od Annasza do Kajfasza, że jak Ci łańcuch przeskoczy to możesz stracić zawory i będzie duży bigos :rotfl: Wówczas drugi silnik za 4-5 tysi oraz komplet rozrządu cały czas aktualny, bo używane jednostki przecież też mają swój przebieg :wysmiewacz:

: 24 lip 2015, o 12:01
autor: Smart
Xdamain teraz rozumiem, nie mniej po tym co pisałeś o panu Jaworskim i jego wypowiedziach o 500 tysiącach przebiegu zachował bym dystans do jego kompetencji w sensie meśków, bo jeśli nie zna tematu rorządu w m271 a nie zna, to może przyspożyć Ci tylko kłopotów. Informacyjnie dla Ciebie, żeby Cię nikt nie dymał, wymiana rozrządu na kołach od Spawel plus łańcuch do zakucia, napinacz, uszczelki powinno kosztować +/- nieco ponad 2 tys. łącznie z robocizną. :tak:

Co do jakości kół od Spawel napisane tu już na forum zostało morze słów opartych na empiri i wiedzy poznawczej oraz mówiąc wprost kompetencji osób ogarniających temat z poza forum i dla mnie, również jako użytkownika owego produktu, ta sprawa nie podlega dyskusji także ze spokojnym sumieniem polecam je innym. Zresztą jako ciekawostkę wrzucę, iż dzięki jakości i cenie rozwiązania, którego Paweł jest ojcem biorąc po uwagę typową cenę warsztatową z kołami opri na poziomie 6 tys. użytkownicy 203 i 204 w Polsce, zaoszczędzili łącznie niemal 100 tys. pln. Zaczynamy już stanowić kilkudziesięcio osobową grupę i to ludzi, których stać było kupić te koła w ASO ... tylko po co? :tak: Dymają na s na tym tak samo w ASO jak na sprzedaży oleju silnikowego wi wielu unnych sprawach od lat. Marże wynoszą 100, 200 a nawet 300% gdy w sklepie obok ten sam produkt dosłownie kosztuje 1/3 ceny z ASO. Oczywiście rozumiem ekonomię i ten mechanizm i szanuję go ale jeśli mogę za coś zapłacić mniej utzrymując jakość to wchodze w to. :tak:

TAK CZY OWAK i tu się skup kolego, jeździsz z cykającą bombą zegarową pod maską, która BEZOBJAWOWO może pie*dolnąć z pięć minut lub 50 dni przy takim przebiegu jak Ty masz, więc radzę Ci od serca ... załatw sprawę jak najszybciej póki czas. :ok: Powodzenia. :ok:

PS. I tak od serca jeszcze jedna rada, nie mów w warsztacie, że dasz swoje REGENEROWANE KOŁA tylko, że DASZ SWOJE NOWE CZY NIEZUŻYTE. Gwarantuję jak pewnie WSZYTSKIE OSOBY, które koła widziały, że jeśli ktoś nie wie, że są one zregenerowane to nie masz szans tego zobaczyć gołym okiem. NIE MASZ SZANS nawet jeśli zajmuje się wymianą tych kół na codzień. Wiem co mówię i to nie jest tylko moja opinia. :tak:

: 24 lip 2015, o 14:22
autor: xdamian0@wp.pl
dzieki chlopaki za rady ;) co do tematu rozrządu z naszego forum jestem juz przy 40stej stronie takze sporo sie dowiedzialem, i wlasnie dzieki temu tematowi skłoniłem sie do drugiej diagnozy dlatego ze wielu z was po diagnozie podawało kąty odchylenia bodajże w granicy 2 stopni bylo dopuszczalnie przy 20stopniach byl praktycznie przeskok łańcuszka o ząbek(odsyłam tu do tematu rozrządu), i wielu wlasnie opisywalo jak bardzo mają rozciągniete łancuszki, to taka dla mnie podpora liczbowa którą potrafilbym porównac ze swoim mietkiem gdyby wspomniany wczesniej pan zbyszek takowe rzeczy sprawdzil a następnie mi podał, mietek sobie stoi spokojnie i czeka wiec w srode sie dowiem wiecej ;)

: 24 lip 2015, o 16:27
autor: Smart
Czytaj czytaj ... doczytasz potem jak ważny w tym bajzlu jest tak naprawdę stan nastawników. :tak:

: 29 lip 2015, o 09:12
autor: xdamian0@wp.pl
No i jestem po oględzinach rozrządu w serwisie w pile. Pan jaworski rozebral wszystko na moich oczach i pokazal mi stan kół zębatych jak i lancuszka i napinacza. Dał mi do porównania nowe kola zębate i naprawde niczym sie nie różniły!! Takze koła zębate zostają na swoim miejscu ;) Lancuszek fakt byl lekko rozciagniety ale spokojnie moglbym tak dalej jezdzic. Ale dla świętego spokoju rozrząd wymieniają mi na miejscu. Koszt zestawu jakies 800zl plus robota wstępnie 400zl . Jutro bede znal dokladne koszty jak odbiorę auto. Podsumowując: nie moge z czystym sumieniem polecic pana Zbyszka z autoTopTop poznań. Mozliwe ze potrafilby to wymienić ale jednak bylbym naciagnietly na spore koszty gdybym zasugerował sie tylko jego opinią! Pozdrawiam i zycze bezawaryjnosci! ;) a ja z uśmiechem jade do urzędu celnego zostawic kolejne pieniadze :p