Strona 1 z 1

regeneracja pompy wspomagania kierownicy

: 8 paź 2014, o 20:39
autor: przecinek
Witam, jako ze mam łatwy dostęp do obróbki metalu postanowiłem rozebrać do części pierwszych pompę wspomagania powodem było bardzo głośne wycie oraz ciężko kręcąca się kierownica
1. demontujemy pompę wspomagania
2. gdy już mamy ją złapaną w jakimś imadle odkręcamy dekiel z tyłu (klucz 10)
3. należy podważyć śrubokrętem tak żeby równo zszedł
4. teraz staramy się wszystkie bebechy wyciągnąć ucząc się przy tym jak to ma być potem złożone :)
5. zdjęcia :

https://photos.app.goo.gl/McvLLaN549i6pSeS9

6. część z obrazka nr1 będzie ciężko wyjąć w sumie nic jej nie trzyma aby jest wciśnięta na o-ring tak ze podhaczymy i do góry następnie wyciągamy z niej wszystko aby zostało same aluminium
7. korpus z kołem pasowym odkładamy
8. gdy mamy już wszystko w częściach pierwszych (części ze zdjęć ) robimy ocenę stanu u mnie wytarte były dekiel górny i dolny oraz przytarta głowica na 10 blaszek blaszki zamiast lekko chodzić w tych szczelinkach siedziały na tyle mocno ze siła odśrodkową nie dała rady ich wypchać .
9. głowice traktujemy papierkiem wodnym wszystkie rowki oraz blaszki przeszlifować na czymś płaskim żeby wyluzować
10. aluminiowe dekle które przylegają do głowicy trzeba zabielić , jeśli efektu nie daje papier wodny np 300>600>800>1000 i dalej są głębokie rysy jak u mnie należy udać się do tokarza lub szlifierza płaszczyzn w celu zabielenia tych powierzchni
11. gdy już mamy nasze zregenerowane części montujemy wszystko w kolejności odwrotnej pamiętając o montażu wszystkich oringów które wcześniej zdemontowaliśmy


Polecam ! u mnie pomogło pompa jak pracuje jak nowa warto spróbować przed zakupem taniego zmiennika

Re: regeneracja pompy wspomagania kierownicy

: 9 maja 2019, o 14:48
autor: janko
Witam możesz podesłać zdjęcia z regeneracji pompy, bo na gogle już ich nie ma.
janko.rj@wp.pl
Pozdrawiam Rafał

Re: regeneracja pompy wspomagania kierownicy

: 28 maja 2019, o 19:34
autor: przecinek
poprawiłem link :)

Re: regeneracja pompy wspomagania kierownicy

: 18 mar 2020, o 23:19
autor: bulionk2
Dzięki Wielkie!! Pompa strasznie wyła przed regeneracją. Po regeneracji i wymianie oleju na MB 345.0 cisza, i kierownica lżej chodzi.Polecam też wymienić oring w deklu obudowy. Mój był trochę rozciągnięty. ciężko było znaleść ten rozmiar ale znalazłem w serwisie rolniczym :wysmiewacz:.

Re: regeneracja pompy wspomagania kierownicy

: 8 gru 2020, o 15:20
autor: Krzychu1983
Witam. Co oznacza "zabielenie" części u szlifierza? Chidzi o wypełnienie czymś ubytków? Czy poprostu zeszlifowanie ?? I czy jest możliwość wymiany łożysk w pompie ?Pozdrawiam.

Re: regeneracja pompy wspomagania kierownicy

: 8 gru 2020, o 15:51
autor: maciekolo
Zabielenie - zeszlifowanie, stoczenie.
Jakie łożyska chcesz tam wymieniać?

Re: regeneracja pompy wspomagania kierownicy

: 8 gru 2020, o 16:46
autor: Krzychu1983
No chyba jest tam jakieś łożysko od strony kola pasowego ??

Re: regeneracja pompy wspomagania kierownicy

: 5 cze 2021, o 22:57
autor: phalt
Witam. Pomocy. Wymieniłem wszystkie oringi (3 sztuki) i jest gorzej niż było.
Wcześniej pompa wyła nawet przy delikatnych ruchach kierownicy. Kupiłem drugą, używaną, która po wymianie zachowywała się podobnie jak moja oryginalna. Po rozebraniu ruchome płytki nie były zatarte - luźno się przesuwały w szczelinach. Po wymianie oringów pompa nie wyje, ale na wolnych obrotach silnika nie ma wspomagania. Podczas jazdy nie ma problemu, ale przy parkowaniu jest katastrofa. Muszę dobrze wkręcić silnik na obroty żeby skręcić kierownicą i mam wrażenie, że pompa potrzebuje coraz większe obroty. Dodam, że płyn był tylko uzupełniany o tyle ile wylało się ze zbiorniczka i pompy przy dwóch wymianach. Proszę o pomoc.