regeneracja pompy wspomagania kierownicy
: 8 paź 2014, o 20:39
Witam, jako ze mam łatwy dostęp do obróbki metalu postanowiłem rozebrać do części pierwszych pompę wspomagania powodem było bardzo głośne wycie oraz ciężko kręcąca się kierownica
1. demontujemy pompę wspomagania
2. gdy już mamy ją złapaną w jakimś imadle odkręcamy dekiel z tyłu (klucz 10)
3. należy podważyć śrubokrętem tak żeby równo zszedł
4. teraz staramy się wszystkie bebechy wyciągnąć ucząc się przy tym jak to ma być potem złożone
5. zdjęcia :
https://photos.app.goo.gl/McvLLaN549i6pSeS9
6. część z obrazka nr1 będzie ciężko wyjąć w sumie nic jej nie trzyma aby jest wciśnięta na o-ring tak ze podhaczymy i do góry następnie wyciągamy z niej wszystko aby zostało same aluminium
7. korpus z kołem pasowym odkładamy
8. gdy mamy już wszystko w częściach pierwszych (części ze zdjęć ) robimy ocenę stanu u mnie wytarte były dekiel górny i dolny oraz przytarta głowica na 10 blaszek blaszki zamiast lekko chodzić w tych szczelinkach siedziały na tyle mocno ze siła odśrodkową nie dała rady ich wypchać .
9. głowice traktujemy papierkiem wodnym wszystkie rowki oraz blaszki przeszlifować na czymś płaskim żeby wyluzować
10. aluminiowe dekle które przylegają do głowicy trzeba zabielić , jeśli efektu nie daje papier wodny np 300>600>800>1000 i dalej są głębokie rysy jak u mnie należy udać się do tokarza lub szlifierza płaszczyzn w celu zabielenia tych powierzchni
11. gdy już mamy nasze zregenerowane części montujemy wszystko w kolejności odwrotnej pamiętając o montażu wszystkich oringów które wcześniej zdemontowaliśmy
Polecam ! u mnie pomogło pompa jak pracuje jak nowa warto spróbować przed zakupem taniego zmiennika
1. demontujemy pompę wspomagania
2. gdy już mamy ją złapaną w jakimś imadle odkręcamy dekiel z tyłu (klucz 10)
3. należy podważyć śrubokrętem tak żeby równo zszedł
4. teraz staramy się wszystkie bebechy wyciągnąć ucząc się przy tym jak to ma być potem złożone
5. zdjęcia :
https://photos.app.goo.gl/McvLLaN549i6pSeS9
6. część z obrazka nr1 będzie ciężko wyjąć w sumie nic jej nie trzyma aby jest wciśnięta na o-ring tak ze podhaczymy i do góry następnie wyciągamy z niej wszystko aby zostało same aluminium
7. korpus z kołem pasowym odkładamy
8. gdy mamy już wszystko w częściach pierwszych (części ze zdjęć ) robimy ocenę stanu u mnie wytarte były dekiel górny i dolny oraz przytarta głowica na 10 blaszek blaszki zamiast lekko chodzić w tych szczelinkach siedziały na tyle mocno ze siła odśrodkową nie dała rady ich wypchać .
9. głowice traktujemy papierkiem wodnym wszystkie rowki oraz blaszki przeszlifować na czymś płaskim żeby wyluzować
10. aluminiowe dekle które przylegają do głowicy trzeba zabielić , jeśli efektu nie daje papier wodny np 300>600>800>1000 i dalej są głębokie rysy jak u mnie należy udać się do tokarza lub szlifierza płaszczyzn w celu zabielenia tych powierzchni
11. gdy już mamy nasze zregenerowane części montujemy wszystko w kolejności odwrotnej pamiętając o montażu wszystkich oringów które wcześniej zdemontowaliśmy
Polecam ! u mnie pomogło pompa jak pracuje jak nowa warto spróbować przed zakupem taniego zmiennika