Strona 70 z 91

Re: Dobór sprężyn zawieszenia.

: 24 kwie 2021, o 12:12
autor: siwix
ja bym obstawiał na A 203 321 42 04 FRONT AXLE SPRING (SPREZYNA PRZEDNIA) COLOR MARKING: 3 X RED
Skoro nie ma w punktacji 427+203.220 to nic nie dodajemy.
Zawsze można to próbować zweryfikować w ASO chociaż z wiedzą tam też bywa różnie.

Re: Dobór sprężyn zawieszenia.

: 24 kwie 2021, o 13:07
autor: Dziki Mar
Też mi się tak wydaje, choć to pierwszy raz gdy się z takim czymś spotkałem.

Re: Dobór sprężyn zawieszenia.

: 27 kwie 2021, o 20:11
autor: jaro4444
Dzień dobry.
Jeśli mogę to poproszę o właściwy dobór amorów i sprężyn przód i tył oraz podanie ich oznaczeń dla mojego nr VIN WDB2030461A785056. Jeśli to nie stanowiłoby problemu to proszę przeliczyć tył też dla + LPG (zbiornik toroid).
Z góry dziękuję.

Re: Dobór sprężyn zawieszenia.

: 29 kwie 2021, o 18:35
autor: Dziki Mar
Amortyzator przód A 203 320 53 30
Sprężyna przód:
przedział 195-204, twój 196, także tutaj bym nic nie zmieniał
A 203 321 40 04 FRONT AXLE SPRING (SPREZYNA PRZEDNIA) COLOR MARKING: 2 X RED

amortyzator tył A 203 326 30 00
sprężyna tył:
przedział dość duży bo w grę wchodzi podkładka, 167-191, twój 168.
A 202 324 18 04 REAR SPRING (RESOR TYLNY) COLOR MARKING: 2 X GRAY
Podkładka fabrycznie to A 210 325 01 84 SPRING RETAINER INSERT (WKLAD KRAZKA SPREZYNY) AS REQUIRED; NUMBER OF BURLS: 1 (5 MM)
dlatego jeśli masz gaz to montował bym A 210 325 02 84 RUBBER BOOT (WKLADKA GUMOWA) AS REQUIRED; NUMBER OF BURLS: 2 ( 9 MM ) lub A 210 325 03 84 RUBBER BOOT (WKLADKA GUMOWA) AS REQUIRED; NUMBER OF BURLS: 3 ( 13 MM ). To już musisz wybrać sam.

Re: Dobór sprężyn zawieszenia.

: 30 kwie 2021, o 12:01
autor: jaro4444
Serdecznie podziękował :haha: :zacieszacz:

Upewnię się tylko A 203 321 40 04 = Sachs 998 642

Re: Dobór sprężyn zawieszenia.

: 30 kwie 2021, o 13:03
autor: Dziki Mar
Tak

Re: Dobór sprężyn zawieszenia.

: 1 maja 2021, o 14:10
autor: jaro4444
Jeszcze raz dzięki. Już jadą do mnie dwie kropki czerwone :haha:
Miałem w jednej przedniej pół zwoju walnięte.

Re: Dobór sprężyn zawieszenia.

: 8 maja 2021, o 21:56
autor: Mariusz_M
Poproszę o pomoc w dobraniu sprężyn P+T.
Nie mam żadnych dodatków, brak koła zapasowego (oryginalnie), brak haka, rowery czasem idą na dach.
Proszę podpowiedzcie co jeszcze w związku z wymianą sprężyn z przodu oraz z tyłu warto wymienić aby mieć spokój.

Przód muszę wymienić mimo tego, że sprężyny wyglądają jak nowe gdyż auto stoi bardzo wysoko, niczym s203 allroad :)

(Jak jak się cieszę, że to forum istnieje. Dziś na grupie w203 na FB dowiedziałem się, że wszystkie sprężyny są takie same..)
(Mechanik, który będzie mi robił kilka tematów w innym aucie chciał dobierać po wersji wyposażenia...)

Będę wdzięczny za fachową pomoc :)

Re: Dobór sprężyn zawieszenia.

: 9 maja 2021, o 06:37
autor: Dziki Mar
Mechanik był mimo wszystko bliżej :P
Do twojego modelu na przód jest 7 numerów.....
Nie bardzo bym liczył na to, że przód siądzie, chyba, że wiesz, że aktualne sprężyny to jakieś słabe zamienniki.
Jeśli nie oryginał to polecane są tylko sachsy. Można na ich stronie dobrać po numerze MB.
Odpowiedni to A 203 321 39 04 FRONT AXLE SPRING (SPREZYNA PRZEDNIA) COLOR MARKING: 1 X YELLOW
oraz A 210 324 36 04 REAR SPRING (RESOR TYLNY) COLOR MARKING: 2 X YELLOW
plus na tył A 210 325 02 84 RUBBER BOOT (WKLADKA GUMOWA) AS REQUIRED; NUMBER OF BURLS: 2 ( 9 MM )

Re: Dobór sprężyn zawieszenia.

: 9 maja 2021, o 15:56
autor: Przybek
@Mariusz_M, jak tył Ci nie siedzi pod obciążeniem to ja bym nie ruszał na razie, bo na pusto wysokość masz w miarę ok.
Na przód oprócz springów nowe łożyska z poduchami (LMI albo sachs) i jak amory średnie to pomyśl na nad nowymi bo po wymianie springów stare amory zdychają przeważnie po pół roku.

Re: Dobór sprężyn zawieszenia.

: 9 maja 2021, o 17:51
autor: Mariusz_M
Przybek pisze: 9 maja 2021, o 15:56 @Mariusz_M, jak tył Ci nie siedzi pod obciążeniem to ja bym nie ruszał na razie, bo na pusto wysokość masz w miarę ok.
Na przód oprócz springów nowe łożyska z poduchami (LMI albo sachs) i jak amory średnie to pomyśl na nad nowymi bo po wymianie springów stare amory zdychają przeważnie po pół roku.
Dzięki,
dobry plan. Finansowo może mniej korzystny na pierwszy rzut oka ;)

Ale muszę coś zrobić bo to nie jest naturalne:

Re: Dobór sprężyn zawieszenia.

: 14 maja 2021, o 19:44
autor: Tataradek
Mariusz_M pisze: 9 maja 2021, o 17:51
Przybek pisze: 9 maja 2021, o 15:56 @Mariusz_M, jak tył Ci nie siedzi pod obciążeniem to ja bym nie ruszał na razie, bo na pusto wysokość masz w miarę ok.
Na przód oprócz springów nowe łożyska z poduchami (LMI albo sachs) i jak amory średnie to pomyśl na nad nowymi bo po wymianie springów stare amory zdychają przeważnie po pół roku.
Dzięki,
dobry plan. Finansowo może mniej korzystny na pierwszy rzut oka ;)

Ale muszę coś zrobić bo to nie jest naturalne:
Mariusz muszę Cię zmartwić, raczej niedawno ktoś wymieniał sprężyny z przodu.
U mnie wyglada tak samo a w tamtym tyg wymieniłem komplet P+T i siedzi tak samo.
U mnie wpadły jeszcze nowe felgi na lato i jestem maga zadowolony z efektu wizualnego, jest troje wysoko ale widocznie tak ma być.

Re: Dobór sprężyn zawieszenia.

: 15 maja 2021, o 07:16
autor: mb124
Dzień dobry. Otóż jestem po wymianie sprężyn zawieszenia w swoim Mercedesie. Jednak po wymianie auto stoi za wysoko (między nadkole a oponę wchodzi 5 palców(!)). Bardzo bym prosił o podanie numerów sprężyn jakie powinny być. Chodzi mi o przednią oś. Mogłoby być trochę niżej niż oryginalnie. VIN: Dzień dobry, chciałbym się zapytać o cenę i numer zestawu uszczelnień do pompy wtryskowej do auta VIN: WDB2093161F086526 . Z góry dziękuje za pomoc.

Re: Dobór sprężyn zawieszenia.

: 15 maja 2021, o 09:48
autor: siwix
mb124
Powinieneś mieć A 203 321 43 04 FRONT AXLE SPRING (SPREZYNA PRZEDNIA) COLOR MARKING: 3 X YELLOW
Możesz spróbować zamontować A 203 321 42 04 FRONT AXLE SPRING (SPREZYNA PRZEDNIA) COLOR MARKING: 3 X RED jak chcesz eksperymentować, może siadzie trochę niżej.

Re: Dobór sprężyn zawieszenia.

: 16 maja 2021, o 01:37
autor: Mariusz_M
Tataradek pisze: 14 maja 2021, o 19:44
Mariusz_M pisze: 9 maja 2021, o 17:51
Przybek pisze: 9 maja 2021, o 15:56 @Mariusz_M, jak tył Ci nie siedzi pod obciążeniem to ja bym nie ruszał na razie, bo na pusto wysokość masz w miarę ok.
Na przód oprócz springów nowe łożyska z poduchami (LMI albo sachs) i jak amory średnie to pomyśl na nad nowymi bo po wymianie springów stare amory zdychają przeważnie po pół roku.
Dzięki,
dobry plan. Finansowo może mniej korzystny na pierwszy rzut oka ;)

Ale muszę coś zrobić bo to nie jest naturalne:
Mariusz muszę Cię zmartwić, raczej niedawno ktoś wymieniał sprężyny z przodu.
U mnie wyglada tak samo a w tamtym tyg wymieniłem komplet P+T i siedzi tak samo.
U mnie wpadły jeszcze nowe felgi na lato i jestem maga zadowolony z efektu wizualnego, jest troje wysoko ale widocznie tak ma być.
U Ciebie wygląda bardzo ok. U mnie jest dużo wyżej. Byłem w ASO po uszczelki pod pompki spryskiwaczy i zapytałem o sprężyny. Jest na dziś dzień niby 7 modeli sprężyn do w203, a z zamiennikami to loteria. Do mojego auta 1 sztuka w ASO 370 netto... Lubię jakość, ale nie lubię przepłacać.
Czy ktoś z Was wie, które sprężyny do mojego auta będą najlepsze? Bo patrząc na numery zgodne z OEM to pasują prawie wszystkie. Ciekawe bo różnice między długością, średnicą zwoju, grubością pręta itd. u poszczególnych producentów bywają znaczne.
Nie mam gwarancji, że jak kupię markę x to będzie niżej niż obecnie i tak samo jakbym wydał majątek w ASO.

Nie chodzi mi tylko o wygląd auta, ale także o prowadzenie. Jest zupełnie inaczej niż w dwóch moich poprzednich modelach.

Pozdrawiam :)