interfejs diagnostyczny z oprogramowaniem
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 93
- Rejestracja: 6 maja 2009, o 19:17
- VIN:
- Lokalizacja: warszawa
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
Z SRS, ESP, ABS tak przeczytasz i skasujesz, ale coś w stylu czujnika deszczu itp, to zapomnij. ten biały kabel łączy to czarne z kompem, ten z płaską wtyczką to do nowych samochodów takich jak W203, ten okrągły do starczych jak na przykład W202, a ten co ma 3 kolorowe małe wtyczki to jest do bardzo starych lub jeśli masz ochotę, to każdy samochód tym zdiagnozujesz ,ale musisz przekładać kable pomiędzy pinami odpowiadającymi za moduły.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
-
- Użytkownik
- Posty: 93
- Rejestracja: 6 maja 2009, o 19:17
- VIN:
- Lokalizacja: warszawa
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
- jjanicki
- VIP
- Posty: 780
- Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
- VIN: WDD2122251A291175
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Dodam, że przy użyciu programu jak Carsoft (bo sam interfejs to nie wszystko - potrzebny laptop z wejściem RS232 i program) często zdarza się, że opisy zdiagnozowanych błędów są od czapy (lub z kosmosu, jak kto woli)...
ale przydatne jest jak najbardziej...
ale przydatne jest jak najbardziej...
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
- jjanicki
- VIP
- Posty: 780
- Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
- VIN: WDD2122251A291175
- Lokalizacja: Szczecin, PL
- homontos
- Moderator VIP
- Posty: 504
- Rejestracja: 4 lis 2007, o 21:58
- VIN:
- Lokalizacja: gdynia
Trochę mam doświadczenia z tymi "tanimi " interfejsami i powiem wam że nie jest aż tak tragicznie. Pomijając już fakt że każdemu odradzam zakup multipleksera który podwyższa wartość tzw taniego feju o ponad 300 zł to gra nie warta świeczki bo można kupić taką zabawkę za 190 niż przepłacać i płacić 500 zł. Ale jak najbardziej zgadzam się z jjanicki warto takie coś mieć do użytku prywatnego. Warto to uzupełnić fejsem typowo do diagnostyki silnika obd II bo to chyba najważniejsze, niż martwić się że carsoft wykrył błąd klap silnika nawiewu bo taki mi ostatnio znalazł błąd i faktycznie na stardiagnosis się to potwierdziło.
W203 C180 Kombi
album_personal.php?user_id=54
album_personal.php?user_id=54
- noc
- Ekspert
- Posty: 2082
- Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
- VIN: WDB2030461F911681
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.
Przy Carsofcie najbardziej denerwowały mnie podawane dziwne kody przy błędach bez opisu.Kodów tych nigdzie nie opublikowano, a nijak się miały do kodów MB.Na szczęście to już przeszłość.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K
Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K
Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
- jjanicki
- VIP
- Posty: 780
- Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
- VIN: WDD2122251A291175
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Podam przykład wykorzystania Carsoftu z interfejsem 38-pin w znalezieniu przyczyny gaśnięcia w202 2.2D '94 mojego ojca. Auto coraz częściej przy pierwszym odpalaniu rano (garaż, pozioma podłoga, tzn. nie z górki) potrafiło zgasnąć po kilku/nastu sekundach od zapalenia, przy czym dwie kolejne próby rozruchu kończyły się zaskoczeniem silnika i natychmiastowym gaśnięciem. Nieszczelność przewodów paliwowych (cofanie paliwa w ciągu nocy) wykluczona, sprawność pompy Lucas również potwierdzona w 100%.
Podłączyłem Carsoft, wykonałem test analogowy EDS na czwartym pinie i w kilku kolejnych testach z rzędu wyświetlił jeden błąd wspólny - wadliwy czujnik temperatury powietrza. Inne, towarzyszące opisy mówiły o aktuatorze podciśnienia, zaworze EGR (nota bene blisko ww. czujnika) i jeszcze coś tam.
Pomiar rezystancji czujnika temperatury (dużo za mało, a po przypadkowym upadku na podłogę, dużo za dużo) potwierdził diagnozę. Nowy oryginał ok. 70pln i auto z powrotem pali od strzała i nie gaśnie...
Faktycznie multiplekser jest niepotrzebny. Jedyna niedogodność, to przepinanie pin po pinie, gdy chcemy sprawdzić wszystkie sterowniki w aucie.
Jedno z rozwiązań dla zapaleńców, to zrobić sobie breakout-box'a, jak na jednej z aukcji gościa podlinkowanego stronę wcześniej (on chce za to 240pln ). Kwestia tylko pozyskania męskiej wtyczki 38-pin, zakupienia pudełka, nawiercenia otworów i wmontowanie gniazdek pod piny interfejsu i połączenie kabelkami. Na pewno wyjdzie taniej niż 24opln.
Podłączyłem Carsoft, wykonałem test analogowy EDS na czwartym pinie i w kilku kolejnych testach z rzędu wyświetlił jeden błąd wspólny - wadliwy czujnik temperatury powietrza. Inne, towarzyszące opisy mówiły o aktuatorze podciśnienia, zaworze EGR (nota bene blisko ww. czujnika) i jeszcze coś tam.
Pomiar rezystancji czujnika temperatury (dużo za mało, a po przypadkowym upadku na podłogę, dużo za dużo) potwierdził diagnozę. Nowy oryginał ok. 70pln i auto z powrotem pali od strzała i nie gaśnie...
Faktycznie multiplekser jest niepotrzebny. Jedyna niedogodność, to przepinanie pin po pinie, gdy chcemy sprawdzić wszystkie sterowniki w aucie.
Jedno z rozwiązań dla zapaleńców, to zrobić sobie breakout-box'a, jak na jednej z aukcji gościa podlinkowanego stronę wcześniej (on chce za to 240pln ). Kwestia tylko pozyskania męskiej wtyczki 38-pin, zakupienia pudełka, nawiercenia otworów i wmontowanie gniazdek pod piny interfejsu i połączenie kabelkami. Na pewno wyjdzie taniej niż 24opln.
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
Czy jak Carsoft znalazł taki błąd, to mam się nim martwić, czy to jest po prostu jego głupawka i w rzeczywistości wszystko jest OK?noc pisze:Przy Carsofcie najbardziej denerwowały mnie podawane dziwne kody przy błędach bez opisu.Kodów tych nigdzie nie opublikowano, a nijak się miały do kodów MB.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
- noc
- Ekspert
- Posty: 2082
- Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
- VIN: WDB2030461F911681
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.
On znalazł błąd, tylko nie wie co z nim zrobić.Błąd nie został opisany przez firmę Carsoft.
W opisie MB na pewno jest, ale który?
W opisie MB na pewno jest, ale który?
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K
Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K
Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
- homontos
- Moderator VIP
- Posty: 504
- Rejestracja: 4 lis 2007, o 21:58
- VIN:
- Lokalizacja: gdynia
No ale z carsoftem bliżej jednak jak dalej do ustalenia przyczyny wadliwego działania auta i jego podzespołów.
ps. Kolego noc jestem pod wrażeniem wiedzy którą posiadasz strasznie mnie jara ten temat z błędami silnika i jak pójdę na wcześniejszą emeryturę to chcę sobie kupić Stara lub ten sprzęt ze stajni Boscha, tylko pytanie czy przymniesz na praktyki 35-latka ??
ps. Kolego noc jestem pod wrażeniem wiedzy którą posiadasz strasznie mnie jara ten temat z błędami silnika i jak pójdę na wcześniejszą emeryturę to chcę sobie kupić Stara lub ten sprzęt ze stajni Boscha, tylko pytanie czy przymniesz na praktyki 35-latka ??
W203 C180 Kombi
album_personal.php?user_id=54
album_personal.php?user_id=54
- noc
- Ekspert
- Posty: 2082
- Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
- VIN: WDB2030461F911681
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.
Sądząc z wieku jaki podałeś to musiałbym żyć jeszcze ho,ho, a wtedy Star Diagnosis będzie
zapomnianym przedmiotem, gdzieś w magazynach muzealnych.
zapomnianym przedmiotem, gdzieś w magazynach muzealnych.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K
Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K
Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin