interfejs diagnostyczny z oprogramowaniem

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
Gerri
expert
Posty: 1255
Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
VIN: WAUZZZ8P9BA087930
Lokalizacja: Limerick

Post autor: Gerri »

Oba linki nie zawierają w składzie Star Diagnozy. To tylko multiplekser i kabelki.
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Aha, nawet bym nie powiedzial.
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
mercedess_ml
VIP
Posty: 430
Rejestracja: 19 lis 2007, o 11:04
VIN:
Lokalizacja: RZEPIN
Kontakt:

Post autor: mercedess_ml »

chyba się mylisz, ponieważ aukcje przedstawione w dwóch pierwszych linkach zawierają interface który co prawda nie jest prawdziwym stardiagnosis lecz podróbą. Według tego co mi wiadomo mozna nim zdzialać dokładnie to samo co SD. Trzeci link natomiast jest to faktycznie sam multiplekser z prostym interfacem pracującym pod carsoftem - mozna nim zrobić proste testy i odczytać błędy.
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

http://cgi.ebay.de/DB-Mercedes-Benz-OBD ... 286.c0.m14

Witam ponownie,

Czy to co podalem w linku powyzszym nadaje sie do czegos? Pytam, bo nie chce mi sie jezdzic do ASO na kazde badanie diagnostyczne. Czy moge nim wykonac kodowanie wariantowe (chodzi mi o napis w nim ECU-Kodierung) - Kodowanie ECU?

I czy jak kupie kabel RS232 10m to czy nie bedzie problemow z komunikacja? Pytam bo w laptopie mam tylko USB, nie mam gniazda PCI Express ani PCMCIA. Mam w mieszkaniu kompa w ktorym mam RS232, ale odleglosc od auta do kompa to ok. 10m, dlatego pytam.

Z gory za odpowiedzi dziekuje, oraz serdecznie pozdrawiam
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Piotr55
Użytkownik
Posty: 97
Rejestracja: 8 cze 2008, o 18:50
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotr55 »

Witam wszystkich. Pozwoliłem sobie podłączyć się do tematu interfejs diagnostyczny. Właśnie zaznajamiam się z programem Carsoft 7.4 /narazie czarna magia/z myślą o dokupieniu Interfejsu do diagnostyki z wtyczką OBD2 / koszt na Allegro ok.200zł./ do C200 kompresor 2002r. Chciałem się zapytać, czy ktoś może mi powiedzieć czy to będzie działało w moim mb / ewentualnie co?/ Ponadto jakąś podpowiedz instrukcji obsługi tego programu /np. jak odczytać błądy i jak je wykasować itp./. Z tego co zrozumiałem z tej całej Waszej dyskusji to, że te podróby nie wiele pokazują w tym programie.
garii
VIP
Posty: 76
Rejestracja: 8 gru 2008, o 17:34
VIN:
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: garii »

Witam
Czy komuś udało się coś w temacie???
Interesuje mnie taka wtyczka, ale nie wiem czy ktoś ją testował??
interface
interface

Czy warto coś takiego nabyć?
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Sama wtyczka to mało musisz mieć multiplexer czyli aukcja 2. Mam taki wynalazek, co ciekawe jeszcze nie podłączałem, bo nie mam 2 kompów, żeby jeden mieć w garażu. Swoją drogą bardzo atrakcyjna cena ja dałem 500zł a normalnie to było 800zł (miesiąc temu). Tym wynalazkiem nie zaprogramujesz nic, ale powie ci co jest źle i mniej więcej naprowadzi jak to ugryźć.
P.S. Stardiagnosis oryginał w wersji z laptopem, itp. dla samochodów do 2005 kosztuje 15tys, więc przesadzacie. Tym można diagnozować naszą 203 klase s, e... nawet Actrosa i sutobusy. Program do stardiagnosis jest do pobrania przed formatem miałem link nawet, ale...
1. Trzeba mieć laptopa IBM T23, T28 lub T30
2. Trzeba mieć multiplexer, co jest nieosiągalne.
Podruba stradiagnosis, która nie diagnozuje tirów zaczyna się od 4000 tys (okazja) normalnie to coś koło 5000, a ta co i tiry diagnozuje to 5500zł.
Nie jest to koszt 100tys, ale i tak dużo, więc na moje potrzeby wystarczy carsoft 7.4
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Jara
VIP
Posty: 502
Rejestracja: 12 cze 2008, o 12:14
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Jara »

garii pisze:Witam
Czy komuś udało się coś w temacie???
Interesuje mnie taka wtyczka, ale nie wiem czy ktoś ją testował??
interface
interface

Czy warto coś takiego nabyć?
Pozdrawiam
Taki 3 przewodowy to ma jedną linie diagnostyczne ( dwa pozostałe to napiecie + i uziemienie ). Wiem z VW/Audi że jedną linią diagnostyczną możesz tylko zrobić podstawowe rzeczy jak: odczytać podstawowe parametry bloków pomiarowych + odczytać błedy i je skasować.
Sam interfejs ODB 2 ma chyba z 20 pinów oczywiście może góra 5-7 jest uzywana we spółczesnych autach.

A pozatym jest w sieci polskie formu ODB2 - dużo rzeczy można sie tam dowiedzieć.
garii
VIP
Posty: 76
Rejestracja: 8 gru 2008, o 17:34
VIN:
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: garii »

V126 pisze:Sama wtyczka to mało musisz mieć multiplexer czyli aukcja 2. Mam taki wynalazek, co ciekawe jeszcze nie podłączałem, bo nie mam 2 kompów, żeby jeden mieć w garażu. Swoją drogą bardzo atrakcyjna cena ja dałem 500zł a normalnie to było 800zł (miesiąc temu). Tym wynalazkiem nie zaprogramujesz nic, ale powie ci co jest źle i mniej więcej naprowadzi jak to ugryźć.
Trochę się naczytałem... i aukcja nr.2 też jest bez multiplexera....
Najtańszy z multiplexerem kosztuje 428pln - kabel

Prawdopodobnie tym już wszystko zrobimy... ale czy na pewno... muszę dozbierać kasy i może coś takiego nabędę.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Mam dokładnie identyczny, ale chyba się nie zrozumieliśmy. To, co pokazujesz to są carsofty, nimi zdiagnozujesz samochód, wykasujesz błędy i tyle. Tym nic nie zaprogramujesz. http://www.motoallegro.pl/item560214874 ... act_3.html to jest chyba podruba, bo za tani interfejsu Mercedesa, którym zrobisz wszystko programowanie i wogóle, on podaje konkretnie co jest źle i jak to naprawić, carsoft nie do końca. Jeżeli masz dużo kasy, to to napewno spełni twoje oczekiwania, bo nic lepszego nie ma do Mercedesa, ale jeżeli nie
garii pisze:muszę dozbierać kasy i może coś takiego nabędę
to musisz zadowolić się tym carsoftem.
P.S. Wiem co czujesz przerabiałem ten temat z miesiąc temu i też żal d...e mi ścisakł, że to takie drogie, ale do użytku domowego powinno tobie i to być wystarczające, bo zawsze wiesz czym jedziesz, bo zanim jakaś bezobjawowa usterka narobi poważnych klopotów, to ją w porę wykryjesz i usuniesz.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
garii
VIP
Posty: 76
Rejestracja: 8 gru 2008, o 17:34
VIN:
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: garii »

Czyli na razie chyba sobie daruję...
Mam znajomego co ma oryginalny sprzęt do podłączenie mercedesa... ten co podałeś V126 tylko na nim są znaczki MB i jest razem z laptopem...
I kasuje mnie 50pln za podłączenie.... więc wyjdzie mnie taniej jazda do niego :)
Dzięki za info i pozdrawiam
Awatar użytkownika
koko115
Użytkownik
Posty: 211
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 22:26
VIN:
Lokalizacja: Małopolska

Interface diagnostyczny z allegro

Post autor: koko115 »

Cześć, chciałem kupić sobie interfejs can-owski do diagnozy w moim w203, wcześniej miałem audi, oraz VAGA USB i spisywał się rewelacyjnie. Co polecacie kupić w rozsądnej cenie, zależy mi aby program na którym będzie pracował interface pokazywał mi wszystkie błędy z możliwością ich kasowania, oraz zmianę różnych funkcji, jak wyłączenie brżęczyka pasów bezpieczeństwa i innych. Na allegro znalazłem coś takiego...

ps. Zależy mi też na tym, abym mógł z czytać pamięć komputera, w razie ewentualnego chip tunningu :-)

http://allegro.pl/item708358310_interfe ... 4_1988.htm

Dodam jeszcze jedno, jeszcze za czasów audi, należałem do forum audi, i tam była instrukcja w jaki sposób przebadać swój silnik, i te logi się wystawiało na forum, i kolesie wyczytywali z tego naprawdę wiele ciekawych informacji, mogli nawet określić stan wtrysków itd... Czy na tym forum istnieje coś takiego ?
W204 C320 CDI 224KM, 2007r, Avantgarde, Sedan .:WDD2040221A097417:.
W203 C220 CDI 143KM, 2002r, Elegance, Sedan .:WDB2030061A409823:.
W203 C180 143KM, 2006r, Classic, Coupe .:WDB2037421A937121:.
Awatar użytkownika
homontos
Moderator VIP
Posty: 504
Rejestracja: 4 lis 2007, o 21:58
VIN:
Lokalizacja: gdynia

Post autor: homontos »

Auta z grupy VAG (Audi Vw Skoda Seat) jako jedyne mają możliwość szerokiego spektrum działania w zakresie modyfikacji oraz adaptacji sterowników w Aucie.

W mercu jest Carsoft 7.4 w którym także odczytasz błędy z wszystkich sterowników nie licząc sterownika silnika (czyli tak samo jak w VAG) tyle że w Carsofcie właściwie możesz tylko skasować te błędy i nic więcej ewentualnie LIVEDATA (podgląd wartości pracującego silnika). Ale Carsoft np nie potrafił wykasować błędu w moim MB czyli wniosek że ten Carsoft jest ok bo czyta ze wszystkich sterowników ale gorzej już z kasowaniem w nowszych modelach.
Dlatego z pomocą przychodzi zwykły skaner albo interfejs OBD2 np na układzie ELM327 który potrafi zczytać błędy i LIVEDATA ale tylko z sterownika silnika.
Jeśli chcesz zrobić to o czym piszesz to musisz wydać ok 3 tyś zł na używanego oryginalnego StarDiagnosis to wtedy możesz coś więcej porobić. Tak więc MB nie jest taki super jak auta i program VAG. Tak przynajmniej się orientuję (zaczołem się bawić diagnostyką amatorsko)

ps. twój link nie działa wpisz go jeszcze raz
slawkono
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 19 kwie 2009, o 21:46
VIN:
Lokalizacja: uk

Post autor: slawkono »

A co z samochodami od 10/2005 czy CARSOFT-em je zdiagnozuję? wiem, że ELM327 wykasuje błędy silnika i podzespołów ale chyba poduszki i ABS już chyba nie.
Prosze o jakieś opinie

C-clase 2,2CDI 2005
W203 2.2 CDI 2005
Awatar użytkownika
koko115
Użytkownik
Posty: 211
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 22:26
VIN:
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: koko115 »

http://allegro.pl/item705867094_interfe ... _kb3c.html


tam piszą że ten OBD2 odczytuje i kasuje błędy..
W204 C320 CDI 224KM, 2007r, Avantgarde, Sedan .:WDD2040221A097417:.
W203 C220 CDI 143KM, 2002r, Elegance, Sedan .:WDB2030061A409823:.
W203 C180 143KM, 2006r, Classic, Coupe .:WDB2037421A937121:.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektronika”