interfejs diagnostyczny z oprogramowaniem
Moderator: Dziki Mar
- Gerri
- expert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
- VIN: WAUZZZ8P9BA087930
- Lokalizacja: Limerick
- kSmuk
- Użytkownik
- Posty: 1968
- Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
- VIN:
- Lokalizacja: Garmisch-P.
-
- VIP
- Posty: 430
- Rejestracja: 19 lis 2007, o 11:04
- VIN:
- Lokalizacja: RZEPIN
- Kontakt:
chyba się mylisz, ponieważ aukcje przedstawione w dwóch pierwszych linkach zawierają interface który co prawda nie jest prawdziwym stardiagnosis lecz podróbą. Według tego co mi wiadomo mozna nim zdzialać dokładnie to samo co SD. Trzeci link natomiast jest to faktycznie sam multiplekser z prostym interfacem pracującym pod carsoftem - mozna nim zrobić proste testy i odczytać błędy.
- kSmuk
- Użytkownik
- Posty: 1968
- Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
- VIN:
- Lokalizacja: Garmisch-P.
http://cgi.ebay.de/DB-Mercedes-Benz-OBD ... 286.c0.m14
Witam ponownie,
Czy to co podalem w linku powyzszym nadaje sie do czegos? Pytam, bo nie chce mi sie jezdzic do ASO na kazde badanie diagnostyczne. Czy moge nim wykonac kodowanie wariantowe (chodzi mi o napis w nim ECU-Kodierung) - Kodowanie ECU?
I czy jak kupie kabel RS232 10m to czy nie bedzie problemow z komunikacja? Pytam bo w laptopie mam tylko USB, nie mam gniazda PCI Express ani PCMCIA. Mam w mieszkaniu kompa w ktorym mam RS232, ale odleglosc od auta do kompa to ok. 10m, dlatego pytam.
Z gory za odpowiedzi dziekuje, oraz serdecznie pozdrawiam
Witam ponownie,
Czy to co podalem w linku powyzszym nadaje sie do czegos? Pytam, bo nie chce mi sie jezdzic do ASO na kazde badanie diagnostyczne. Czy moge nim wykonac kodowanie wariantowe (chodzi mi o napis w nim ECU-Kodierung) - Kodowanie ECU?
I czy jak kupie kabel RS232 10m to czy nie bedzie problemow z komunikacja? Pytam bo w laptopie mam tylko USB, nie mam gniazda PCI Express ani PCMCIA. Mam w mieszkaniu kompa w ktorym mam RS232, ale odleglosc od auta do kompa to ok. 10m, dlatego pytam.
Z gory za odpowiedzi dziekuje, oraz serdecznie pozdrawiam
Pozdrawiam.
Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
-
- Użytkownik
- Posty: 97
- Rejestracja: 8 cze 2008, o 18:50
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
Witam wszystkich. Pozwoliłem sobie podłączyć się do tematu interfejs diagnostyczny. Właśnie zaznajamiam się z programem Carsoft 7.4 /narazie czarna magia/z myślą o dokupieniu Interfejsu do diagnostyki z wtyczką OBD2 / koszt na Allegro ok.200zł./ do C200 kompresor 2002r. Chciałem się zapytać, czy ktoś może mi powiedzieć czy to będzie działało w moim mb / ewentualnie co?/ Ponadto jakąś podpowiedz instrukcji obsługi tego programu /np. jak odczytać błądy i jak je wykasować itp./. Z tego co zrozumiałem z tej całej Waszej dyskusji to, że te podróby nie wiele pokazują w tym programie.
-
- VIP
- Posty: 76
- Rejestracja: 8 gru 2008, o 17:34
- VIN:
- Lokalizacja: Częstochowa
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
Sama wtyczka to mało musisz mieć multiplexer czyli aukcja 2. Mam taki wynalazek, co ciekawe jeszcze nie podłączałem, bo nie mam 2 kompów, żeby jeden mieć w garażu. Swoją drogą bardzo atrakcyjna cena ja dałem 500zł a normalnie to było 800zł (miesiąc temu). Tym wynalazkiem nie zaprogramujesz nic, ale powie ci co jest źle i mniej więcej naprowadzi jak to ugryźć.
P.S. Stardiagnosis oryginał w wersji z laptopem, itp. dla samochodów do 2005 kosztuje 15tys, więc przesadzacie. Tym można diagnozować naszą 203 klase s, e... nawet Actrosa i sutobusy. Program do stardiagnosis jest do pobrania przed formatem miałem link nawet, ale...
1. Trzeba mieć laptopa IBM T23, T28 lub T30
2. Trzeba mieć multiplexer, co jest nieosiągalne.
Podruba stradiagnosis, która nie diagnozuje tirów zaczyna się od 4000 tys (okazja) normalnie to coś koło 5000, a ta co i tiry diagnozuje to 5500zł.
Nie jest to koszt 100tys, ale i tak dużo, więc na moje potrzeby wystarczy carsoft 7.4
P.S. Stardiagnosis oryginał w wersji z laptopem, itp. dla samochodów do 2005 kosztuje 15tys, więc przesadzacie. Tym można diagnozować naszą 203 klase s, e... nawet Actrosa i sutobusy. Program do stardiagnosis jest do pobrania przed formatem miałem link nawet, ale...
1. Trzeba mieć laptopa IBM T23, T28 lub T30
2. Trzeba mieć multiplexer, co jest nieosiągalne.
Podruba stradiagnosis, która nie diagnozuje tirów zaczyna się od 4000 tys (okazja) normalnie to coś koło 5000, a ta co i tiry diagnozuje to 5500zł.
Nie jest to koszt 100tys, ale i tak dużo, więc na moje potrzeby wystarczy carsoft 7.4
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
-
- VIP
- Posty: 502
- Rejestracja: 12 cze 2008, o 12:14
- VIN:
- Lokalizacja: Wrocław
Taki 3 przewodowy to ma jedną linie diagnostyczne ( dwa pozostałe to napiecie + i uziemienie ). Wiem z VW/Audi że jedną linią diagnostyczną możesz tylko zrobić podstawowe rzeczy jak: odczytać podstawowe parametry bloków pomiarowych + odczytać błedy i je skasować.
Sam interfejs ODB 2 ma chyba z 20 pinów oczywiście może góra 5-7 jest uzywana we spółczesnych autach.
A pozatym jest w sieci polskie formu ODB2 - dużo rzeczy można sie tam dowiedzieć.
-
- VIP
- Posty: 76
- Rejestracja: 8 gru 2008, o 17:34
- VIN:
- Lokalizacja: Częstochowa
Trochę się naczytałem... i aukcja nr.2 też jest bez multiplexera....V126 pisze:Sama wtyczka to mało musisz mieć multiplexer czyli aukcja 2. Mam taki wynalazek, co ciekawe jeszcze nie podłączałem, bo nie mam 2 kompów, żeby jeden mieć w garażu. Swoją drogą bardzo atrakcyjna cena ja dałem 500zł a normalnie to było 800zł (miesiąc temu). Tym wynalazkiem nie zaprogramujesz nic, ale powie ci co jest źle i mniej więcej naprowadzi jak to ugryźć.
Najtańszy z multiplexerem kosztuje 428pln - kabel
Prawdopodobnie tym już wszystko zrobimy... ale czy na pewno... muszę dozbierać kasy i może coś takiego nabędę.
Pozdrawiam
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
Mam dokładnie identyczny, ale chyba się nie zrozumieliśmy. To, co pokazujesz to są carsofty, nimi zdiagnozujesz samochód, wykasujesz błędy i tyle. Tym nic nie zaprogramujesz. http://www.motoallegro.pl/item560214874 ... act_3.html to jest chyba podruba, bo za tani interfejsu Mercedesa, którym zrobisz wszystko programowanie i wogóle, on podaje konkretnie co jest źle i jak to naprawić, carsoft nie do końca. Jeżeli masz dużo kasy, to to napewno spełni twoje oczekiwania, bo nic lepszego nie ma do Mercedesa, ale jeżeli nie
P.S. Wiem co czujesz przerabiałem ten temat z miesiąc temu i też żal d...e mi ścisakł, że to takie drogie, ale do użytku domowego powinno tobie i to być wystarczające, bo zawsze wiesz czym jedziesz, bo zanim jakaś bezobjawowa usterka narobi poważnych klopotów, to ją w porę wykryjesz i usuniesz.
to musisz zadowolić się tym carsoftem.garii pisze:muszę dozbierać kasy i może coś takiego nabędę
P.S. Wiem co czujesz przerabiałem ten temat z miesiąc temu i też żal d...e mi ścisakł, że to takie drogie, ale do użytku domowego powinno tobie i to być wystarczające, bo zawsze wiesz czym jedziesz, bo zanim jakaś bezobjawowa usterka narobi poważnych klopotów, to ją w porę wykryjesz i usuniesz.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
-
- VIP
- Posty: 76
- Rejestracja: 8 gru 2008, o 17:34
- VIN:
- Lokalizacja: Częstochowa
- koko115
- Użytkownik
- Posty: 211
- Rejestracja: 6 kwie 2008, o 22:26
- VIN:
- Lokalizacja: Małopolska
Interface diagnostyczny z allegro
Cześć, chciałem kupić sobie interfejs can-owski do diagnozy w moim w203, wcześniej miałem audi, oraz VAGA USB i spisywał się rewelacyjnie. Co polecacie kupić w rozsądnej cenie, zależy mi aby program na którym będzie pracował interface pokazywał mi wszystkie błędy z możliwością ich kasowania, oraz zmianę różnych funkcji, jak wyłączenie brżęczyka pasów bezpieczeństwa i innych. Na allegro znalazłem coś takiego...
ps. Zależy mi też na tym, abym mógł z czytać pamięć komputera, w razie ewentualnego chip tunningu :-)
http://allegro.pl/item708358310_interfe ... 4_1988.htm
Dodam jeszcze jedno, jeszcze za czasów audi, należałem do forum audi, i tam była instrukcja w jaki sposób przebadać swój silnik, i te logi się wystawiało na forum, i kolesie wyczytywali z tego naprawdę wiele ciekawych informacji, mogli nawet określić stan wtrysków itd... Czy na tym forum istnieje coś takiego ?
ps. Zależy mi też na tym, abym mógł z czytać pamięć komputera, w razie ewentualnego chip tunningu :-)
http://allegro.pl/item708358310_interfe ... 4_1988.htm
Dodam jeszcze jedno, jeszcze za czasów audi, należałem do forum audi, i tam była instrukcja w jaki sposób przebadać swój silnik, i te logi się wystawiało na forum, i kolesie wyczytywali z tego naprawdę wiele ciekawych informacji, mogli nawet określić stan wtrysków itd... Czy na tym forum istnieje coś takiego ?
W204 C320 CDI 224KM, 2007r, Avantgarde, Sedan .:WDD2040221A097417:.
W203 C220 CDI 143KM, 2002r, Elegance, Sedan .:WDB2030061A409823:.
W203 C180 143KM, 2006r, Classic, Coupe .:WDB2037421A937121:.
W203 C220 CDI 143KM, 2002r, Elegance, Sedan .:WDB2030061A409823:.
W203 C180 143KM, 2006r, Classic, Coupe .:WDB2037421A937121:.
- homontos
- Moderator VIP
- Posty: 504
- Rejestracja: 4 lis 2007, o 21:58
- VIN:
- Lokalizacja: gdynia
Auta z grupy VAG (Audi Vw Skoda Seat) jako jedyne mają możliwość szerokiego spektrum działania w zakresie modyfikacji oraz adaptacji sterowników w Aucie.
W mercu jest Carsoft 7.4 w którym także odczytasz błędy z wszystkich sterowników nie licząc sterownika silnika (czyli tak samo jak w VAG) tyle że w Carsofcie właściwie możesz tylko skasować te błędy i nic więcej ewentualnie LIVEDATA (podgląd wartości pracującego silnika). Ale Carsoft np nie potrafił wykasować błędu w moim MB czyli wniosek że ten Carsoft jest ok bo czyta ze wszystkich sterowników ale gorzej już z kasowaniem w nowszych modelach.
Dlatego z pomocą przychodzi zwykły skaner albo interfejs OBD2 np na układzie ELM327 który potrafi zczytać błędy i LIVEDATA ale tylko z sterownika silnika.
Jeśli chcesz zrobić to o czym piszesz to musisz wydać ok 3 tyś zł na używanego oryginalnego StarDiagnosis to wtedy możesz coś więcej porobić. Tak więc MB nie jest taki super jak auta i program VAG. Tak przynajmniej się orientuję (zaczołem się bawić diagnostyką amatorsko)
ps. twój link nie działa wpisz go jeszcze raz
W mercu jest Carsoft 7.4 w którym także odczytasz błędy z wszystkich sterowników nie licząc sterownika silnika (czyli tak samo jak w VAG) tyle że w Carsofcie właściwie możesz tylko skasować te błędy i nic więcej ewentualnie LIVEDATA (podgląd wartości pracującego silnika). Ale Carsoft np nie potrafił wykasować błędu w moim MB czyli wniosek że ten Carsoft jest ok bo czyta ze wszystkich sterowników ale gorzej już z kasowaniem w nowszych modelach.
Dlatego z pomocą przychodzi zwykły skaner albo interfejs OBD2 np na układzie ELM327 który potrafi zczytać błędy i LIVEDATA ale tylko z sterownika silnika.
Jeśli chcesz zrobić to o czym piszesz to musisz wydać ok 3 tyś zł na używanego oryginalnego StarDiagnosis to wtedy możesz coś więcej porobić. Tak więc MB nie jest taki super jak auta i program VAG. Tak przynajmniej się orientuję (zaczołem się bawić diagnostyką amatorsko)
ps. twój link nie działa wpisz go jeszcze raz
W203 C180 Kombi
album_personal.php?user_id=54
album_personal.php?user_id=54
-
- Użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 19 kwie 2009, o 21:46
- VIN:
- Lokalizacja: uk
- koko115
- Użytkownik
- Posty: 211
- Rejestracja: 6 kwie 2008, o 22:26
- VIN:
- Lokalizacja: Małopolska
http://allegro.pl/item705867094_interfe ... _kb3c.html
tam piszą że ten OBD2 odczytuje i kasuje błędy..
tam piszą że ten OBD2 odczytuje i kasuje błędy..
W204 C320 CDI 224KM, 2007r, Avantgarde, Sedan .:WDD2040221A097417:.
W203 C220 CDI 143KM, 2002r, Elegance, Sedan .:WDB2030061A409823:.
W203 C180 143KM, 2006r, Classic, Coupe .:WDB2037421A937121:.
W203 C220 CDI 143KM, 2002r, Elegance, Sedan .:WDB2030061A409823:.
W203 C180 143KM, 2006r, Classic, Coupe .:WDB2037421A937121:.