Strona 41 z 42

Re: interfejs diagnostyczny z oprogramowaniem

: 4 maja 2022, o 08:20
autor: procsa
To nie jest takie proste, te "podróbki" z ali SD za ok tys zł powinny działać na 99.9%, Co do tańszej opcji czyli "Taxtricx openport 2.0 " tutaj zależy od typu sterownika w samochodzie, niby po 2002r. powinno działać z każdym, ale... odczytaj informację i podaj o SW i HW sterownika, tak samo dokładny typ silnika, skrzyni, a może ktoś napisze czy z takim modelem działa prawidłowo "Taxtricx openport 2.0 ".

Dzis z ciekawości przetestowałem Delpi DS150E i odziwo z nowym programem 2020.33 działa odczyt korekty wtryskow, na starszych programach nie działało.

Re: interfejs diagnostyczny z oprogramowaniem

: 24 maja 2022, o 10:20
autor: K. Stefański
Ja mam nadal problem z moim combi w203 z 2003 roku, bo nie działa w nim "Taxtricx openport 2.0", którym dysponuję i działa w drugim aucie, sedanie w203 z 2004-go. Zaświecił mi się SRS i .... U mnie za podpięcie do SD i odczyt biorą 150 zł i nie tak dawno byłem. Skasowane błędy i wszystko ok przez miesiąc. Wsiadam i jest SRS. Żadna mata.
Zainwestowałem w Xentry i Taxtrics i lipa. Może macie jakiś pomysł co można jeszcze podpiąć do laptopa, ale nie 6000, bo to wiem?
Pozdrawiam.

Re: interfejs diagnostyczny z oprogramowaniem

: 3 cze 2022, o 11:07
autor: procsa
Delpi DS150E kupisz do 200zł, wiadomo, że to nie SD, ale ogarnia dużo i co najważniejsze działa.

Re: interfejs diagnostyczny z oprogramowaniem

: 20 cze 2022, o 21:06
autor: K. Stefański
Dzięki. Już mam i pracuję nad instalacją i zobaczymy. Trochę to jeszcze potrwa. Napiszę jak się uporam.
Pozdrawiam.

Re: interfejs diagnostyczny z oprogramowaniem

: 11 lip 2022, o 18:48
autor: K. Stefański
No i mam Delphi i jakiś WURTH. Robi diagnostykę i poduszki też. Wyrzucił mi B1026 - nadmierna rezystancja poduszki kierowcy. Stały błąd. Taśma ok. Na razie nie znalazłem nic takiego i świeci SRS bez możliwości skasowania. Poduszka ma oporność 8,5 Ohma, to chyba dobrze? Jeszcze poszukam połączenia od poduszki do sterownika, ale muszę do niego dotrzeć jako całość, a po drodze dwa złącza. Zobaczymy. Nie mam opisu tych złączy, tylko metoda krok po kroku może cos zmienić.

Re: interfejs diagnostyczny z oprogramowaniem

: 23 lip 2022, o 19:40
autor: K. Stefański
A jednak taśma/zwijak nie ok. Cóż z tego, że komunikacja była jak faktycznie nadmierna oporność i wyrzucało błąd. Miałem nieoryginalną taśmę założoną jakieś pół roku temu, kupiona na allegro za 140 zł, oczywiście noname. Sprzedają je nadal, obecnie po wyższej cenie. Wymieniłem ja na używaną kupiona na OLX, ale oryginalną. No i błąd się skasował od razu. WOW dla M 611.962 już mi się spłaca.

Re: interfejs diagnostyczny z oprogramowaniem

: 22 paź 2022, o 18:19
autor: tomi666
procsa pisze: 4 maja 2022, o 08:20
Dzis z ciekawości przetestowałem Delpi DS150E i odziwo z nowym programem 2020.33 działa odczyt korekty wtryskow, na starszych programach nie działało.
Skąd wziąłeś 2020.33? Mówisz o autocom?

Re: interfejs diagnostyczny z oprogramowaniem

: 25 paź 2022, o 21:49
autor: matrix95
Na alieexpress jest już od jakiś 2 miesięcy nowa wersja 2020.

Re: interfejs diagnostyczny z oprogramowaniem

: 13 mar 2023, o 22:57
autor: Ziel12
Jak wyglada w dzisiejszych czasach icar2 vgate ELM327, działa to trochę lepiej? Słyszałem, ze nawet daje radę z CarScannerem, Wiele nie oczekuje wiadomo nie ta półka, Odczyta błąd i skasuje checka? Om646

Re: interfejs diagnostyczny z oprogramowaniem

: 14 mar 2023, o 17:10
autor: Przybek
W OM646 się łączy z silnikiem (parametry na żywo pokazuje ok, łącznie z ciśnieniem w railu), w Car Scanner dużo protokołów połączenia (łącznie z dedykowanym profilem W203 CDI) nawet w darmowej wersji, płatnej nie sprawdzałem ale myślę że funkcjonalność będzie znacznie większa. Kody błędów czytane prawidłowo, ale opisy trzeba już sprawdzać samemu, bo to co program mówi to już nie do końca się zgadza z opisami MB. Każdy błąd który odczyta to da się skasować.
Icar2 z Car Scanerem (wersja bezpłatna) udało mi się bezproblemowo połączyć z silnikiem w poliftowych W203/W211, W212, Octavia 2 (wszystkie moduły!!!), C4 Grand Picasso 1 HDI, C4 2 gen blue hdi, hyunday sonata, renault thalia 1 gen i jeszcze z kilkoma. Także fejs dobry i program też.

Re: interfejs diagnostyczny z oprogramowaniem

: 6 maja 2023, o 21:51
autor: larry.bigl
Tak właśnie zainteresowałem się interfejsem do domowego użytku. I ten iCar zwrócił moją uwage.
Warto dorzucic do 4 Pro czy 2 wystarczy? Chciałbym żeby łączył się z moim om642 i teścia 646 (2006r e klasa).

Re: interfejs diagnostyczny z oprogramowaniem

: 7 maja 2023, o 14:53
autor: Przybek
Jak masz ajfona to kupujesz 4 Pro (tylko ten się dogada z telefonem), inne przypadki wystarczy 2. Do tego pełna wersja Car Scannera (co jakiś czas są promki na licencje i lifetime'a można ustrzelić poniżej 50 zeta) i taki zestaw na domowy użytek wystarczy żeby odczytać silnik i skrzynię. Z OM646 się połączysz, z OM642 też tylko trzeba pokombinować który profil połączenia wybrać w CS (211 i 212 z dieslem przeważnie łączyły mi się bezproblemowo na profilu "W203 CDI"). Czego nie zrobisz icarem z CS - nie połączy się i nie skasujesz błędów z ABS/ESP, Airbag, z modułami nadwozia - różnie. Dodatkowo trzeba sobie skołować spis błędów, bo program bierze opisy ze standardowej listy obd2 i w MB wychodzą dziwne kwiatki - patrzy się tylko na kod błędu.

Re: interfejs diagnostyczny z oprogramowaniem

: 7 maja 2023, o 16:37
autor: larry.bigl
I za to Cię lubię Przybek, zawsze konkretnie :)
Zamówiłem jednak wersję Pro tam na zaś, gdyby kiedyś inne auto wjechało.
W sumie najbardziej zależy mi na samych kodach i podstawowych parametrach (np sprawdzenie DPF).

Re: interfejs diagnostyczny z oprogramowaniem

: 26 maja 2023, o 07:06
autor: danielxj600
Rozumiem że dobrym rozwiązaniem jest openport 2.0 tactrix + xentry. Ale xentry czy vediamo ? Nie bardzo się na tym znam,a chciałbym mieć. Aktualnie mam delphi i daje radę. Ale chciałbym np. włączyć funkcję '' maxcool'' w klimatyzacji, ilość poaliwa w litrach itp. Przestała działać mi również roleta bagażnika, podobno to często jakiś micro styk, ale takich rzeczy delphi to już nie ogarnia.
Mam kolegę elektronika/informatyka (nie samochodowego), kazałem mu zamówić OP.2.0, ale on mówi że to działa od 2006 w górę. To może jednak miniVci + xentry ? A jak xentry to którą wersję ?

Re: interfejs diagnostyczny z oprogramowaniem

: 7 cze 2023, o 08:15
autor: procsa
Daniel używam '"openport 2.0 tactrix + xentry" na moim W211 z 2003r. i wszystko działa, no prawie wszystko bo z SBC się nie połączy, ale np. z W203 z 2001r. już nie działa bo mają inną magistralę, nie wiem jak funkcja "maxcool" ale np. ilość paliwa w litrach to bez problemu sobie włączyłem tym "tactrix + xentry". Pierwotnie miałem Xentry 2018 czy 2019 i było ok, następnie zainstalowałem 2020, czy 2022 i nadal działa, ale coś się porobiło z programem który imituje stacyjkę i nie chce to działać, czyli jak Xentry/DAS prosi o wyłączenie zapłonu i włączenie to tego nie idzie zrobić. miniVci jest gorszy od tactrix.