Co założyć ? - poradnik

Wszystko na temat instalacji LPG w C klasie

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

Git .. ale świec bym się nie czepiał .. Nie ma potrzeby wymiany .. Uwierz .. ja też mam "kwity na ldej instalacji , kluczowe jest to , jak jest wykonana (poskładana) . Ulepów typu : coś od jednego , coś od drugiego producenta bym unikał .. Jeśli coś byłio projektowane od początku do końca w jednej firmie , przy odpowiedzialnym strojeniu , musi śmigać .. Co do zbiornika ... Kiedy używałeś ostatnio zapasówki ?
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

To było tak, że o wymianę świec itd. zapytałem osobno jak i o lubryfikator no i dostałem odpowiedź, żeby darować sobie lubryfikator a reszta jak wkleiłem. Co do zapasowego koła to zapomniałem o jego istnieniu ale w cupe nie jest tak jak w sedanie. Jest dojazdówka i mniejsza wytłoka a w dodatku pod skosem. Krótszy bagażnik. Mam sugestię w odpowiedzi, bo pociachać nic nie dam, że jak podjadę to polukają na sprawę, więc może jakaś mała butla ... sam nie wiem. Pamiętam jak wklejałeś tu w temacie te mniejsze. Podumam. :mysli:
CL203 WDB2037461A802397
Awatar użytkownika
gotiger
VIP
Posty: 937
Rejestracja: 2 sty 2015, o 07:17
VIN:
Lokalizacja: LBN

Post autor: gotiger »

Skomentuje ktoś znaczy bed or gud.
Słaby reduktor - lepiej dać z większym zapasem ACR-02
jarod32 pisze:ale świec bym się nie czepiał .. Nie ma potrzeby wymiany ..
Potwierdzam ... jak przyjdzie na nie pora sam zauważysz :ok:
Smart pisze:zapytałem osobno jak i o lubryfikator no i dostałem odpowiedź
Pic na wodę i tyle w temacie :dobani:
Prawidłowa regulacja załatwia sprawę.
jarod32 pisze:Ulepów typu : coś od jednego , coś od drugiego producenta bym unikał ..
coś w tym jest, ale nie wszystkie elementy dobierzesz od Staga - brak np pojedynczych wtrysków :mysli:

[ Dodano: 2015-06-29, 19:14 ]
Smart pisze:więc może jakaś mała butla ...
Będziesz mieć przez to "upierdliwą jazdę" - ledwie zatankujesz i zaraz będziesz się za stacją rozglądać. Wg mnie min to ilość gazu na przejechanie 250-300km, czyli zbiornik ok 45-50L brutto.
Ostatnio zmieniony 29 cze 2015, o 19:10 przez gotiger, łącznie zmieniany 1 raz.
:mb: W203 T C180K AVANTGARDE 2007 WDB2032461F939268
:mb: GLK 250 BLUETEC 4MATIC + pakiet AMG
Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Gabrielll »

Śmiało montuj w Silesia car...ich mogę polecić.
Co do powyższego.....za słaby reduktor jak już ktoś wyżej napisał,reszta jak będzie dobrze ustawiona to będziesz i ty zadowolony.

Zestaw oceniam na bardzo dobry.

P.s
Jakbyś założył lpg rok temu,to dziś rozrząd miałbyś za darmo :dokuczacz:

[ Dodano: 2015-06-29, 19:53 ]
Co do wlewu i butli to już wg. uznania. Szczerze powiem, że jeżdżenie na stację co 250 jest uciążliwe.
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

Ja co 300 ... tak plus minus ... :D
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Gabrielll »

Nigdy nie jeżdżę do pustej butli :p ale i tak jest to problem, jak jadę w trasę i co 2 godziny na stację
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

Czyli walec ani chybi. Bardzo dziękuje Pany za rady i komentarze i w pas sie kłaniam za potwierdzenie opinii. :ok: Jedno pytanie tylko skoro reduktor jest do 150KM a ja mam 143KM to czemu uważacie, że zaproponowano za słaby i o jaki ewentualnie powinienem poprosić i czemu? :mysli:
Ostatnio zmieniony 29 cze 2015, o 21:08 przez Smart, łącznie zmieniany 1 raz.
CL203 WDB2037461A802397
Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Gabrielll »

To,że producent podaje jakąś wartość, nie oznacza, że tyle obsłuży. Z redaktorem jest tak,że zakłada się min 50 koni więcej jak nie chcesz mieć dużych spadków ciśnienia przy max bucie.

Ja polecam kme gold albo acr. 01red do 250 koni.

Lepiej mieć spory zapas niż się bujać z regulacją. O terminie nie wspomnę, ale dla tych co lubią duże obroty :dokuczacz:
Reduktor jest bardzo ważny.
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

Gabrielll pisze:Ja polecam kme gold albo acr. 01red do 250 koni.
po co? do C180 :wysmiewacz:
W zależności od mocy silnika i wymaganej konstrukcji zawór/filtr oferujemy następujące wersje:
- SILVER FZ 6 – do silników o mocy do 150 kW z zewnętrznym elektrozaworem i filtrem, zasilany rurką miedzianą Cu o średnicy 6 mm,
- SILVER FZ 8 – do silników o mocy do 180 kW z zewnętrznym elektrozaworem i filtrem, zasilany rurką miedzianą Cu o średnicy 8 mm,
- GOLD – do silników o mocy do 260kW ze zintegrowanym elektrozaworem i zewnętrznym filtrem, zasilany rurką miedzianą Cu o średnicy 8 mm
oraz inne specjalne wykonania na życzenie (m.in. do silników z turbosprężarka, warianty SILVER ze zintegrowanym elektrozaworem, wersje specjalizowane do silników wysokoprężnych w ciężarówkach, wykonania ze specjalnymi króćcami).
Do C200 KME Silver daje radę bezproblemowo :bezradny: Chyba , że Ci się pomyliło KM\KW :usmiech:
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

Faktycznie pisałeś o tym wcześniej. Starość i wzrok już nie ten. Kurde mam taki stary tiszirt z przed lat i tam jest kieszonka taka mała, którą miałem na lewej piersi a teraz jak go zakładam, mam ja prawie n pępku. :mysli: Czas do gleby. :haha:

Też myślałem żeby poprosić o taki do 200u koni. Dzięki Supi. :tak:
Ostatnio zmieniony 29 cze 2015, o 21:45 przez Smart, łącznie zmieniany 1 raz.
CL203 WDB2037461A802397
Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Gabrielll »

No nie musi być taki duży, podałem godne przykłady. Szczerze powiem, że zapomniałem o kme Silver. Miałem go wcześniej i zero problemów.

Reduktory do 150 koni będą niewydolne.

P.s.
Trzeba zwrócić uwagę na doładowanie i i ciśnienia bo masz kompresor. ... ja i tak dałbym to co poleciłem. czyli reduktory do turbo,...

Powtarzam, ciśnienia i termiki nie da się wyregulować

[ Dodano: 2015-06-29, 22:00 ]
Tzn. Spadków i przerostów. ... dopisuje od razu bo pełno tu czepialskich :dokuczacz:
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

Ludzie są fajni ... Producent robi testy, próby, 100 inżynierów liczy, projektuje , a Polski użytkownik wie lepiej ... Jak napisali tak jest i nie ma sensu wywarzać otwartych drzwi .. Gdyby reduktor był do 100 to kto by pisał do 150 ? jaki sens ? Ale wiemy lepiej :P Jeśli nie daje rady, to może ktoś się nie douczył i nie ogarnia regulacji / strojenia , lub tankujemy szit nie gaz , bo w to , że z wiekiem w aucie "koni" przybywa nie uwierzę ..
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Gabrielll »

jarod32 pisze: Producent robi testy, próby, 100 inżynierów liczy, projektuje , a Polski użytkownik wie lepiej
Niestety tak jest wiem to z autopsji. Reduktor dobrany na styk albo z zapasem + 10 koni nie da rady, a tym bardziej w silniku z kompresorem(doładowaniem).
No może i da radę, więc już prostuję...
Po udanym montażu LPG w auto wsiada 2 osoby - kierowca i pasażer z laptopem na kolanach.
Podczas normalnego korzystania z auta reduktor będzie wydolny ale w przypadku kpl. osób + jazda pod górkę, lub wyprzedzanie reduktor będzie robił za duże spadki ciśnienia (nie wyrabia) - i co wtedy ? ... Piszą ludzie na forum LPG, że przerywa, szarpie, przełącza na bene, nie ma siły, dużo pali....
W życiu bym nie założył komuś reduktora na styk, a w przypadku auta z doładowaniem trzeba założyć reduktor przystosowany do auta z doładowaniem i koniec, a to, że ma taki zapas, to tak musi być.

Więc albo chcemy jeździć i mieć LPG wyregulowane pod każdym zakresem to należy posiadać odpowiednie komponenty. Reduktor odpowiada za ciśnienie oraz termikę, której nie da się ustawić w programie.

To na tyle, a do ludzi planujących montaż LPG - róbta co chceta, w końcu z czegoś musimy żyć :dokuczacz:
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

A może by wystarczyło przewody z butli o większym fi zastosować ? Nie wiesz jak nasi "flachowcy" oszczędzają ? Wówczas jak instalacja z dupy poskładana to i tak nie da rady . Wydatki do mocy są liczone a nie do obciążenia . Większy reduktor , ma większą pojemność komór własnych i kompensuje szybciej spadek ciśnienia na listwie .. Ale gdyby zastosowano wszystko jak należy a nie po taniości ...
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

Zadałem pytanie o reduktor do większej mocy na poziomie 170-200 koni w moim modelu i otrzymałem taką odpowiedź od Pana prowadzącego sprawę w Silesia Cars jako potencjalnemu wykonawcy, który równocześnie będzie gwarantem jakości wykonania oraz braku strat po montażu etc., także poniżej cytuję:

" ... jasne, że jeżeli właściciel myśli o podniesieniu mocy w przyszłości, to warto to uwzględnić przy doborze komponentów. Reduktor ACR-01 mamy wielokrotnie sprawdzony w Pana jednostce napędowej. "

Nie będę w takim razie wyważał otwartych drzwi i zdam się na kompetencję w/w, bo zakładam z wielu względów, że wiedzą co robią, nie mniej bardzo dziekuję Wszystkim za zaopiniowanie proponowanego mi zestawu, firmy wykonującej i wszelkie inne uwagi gdyż w takiej sytuacji każda jest bardzo cenna tym bardziej, że to moje pierwsze takie już poważne podejście do kwestii realizacji zagazowania auta, o której rozmyślałem od długiego czasu i prawdę mówiąc nawet teraz gdy jestem już o włos ... walę w gacie z niepokoju. :haha:
Ostatnio zmieniony 30 cze 2015, o 11:44 przez Smart, łącznie zmieniany 1 raz.
CL203 WDB2037461A802397
ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG - Nowy dział!!!”