Strona 2 z 4

: 22 lis 2009, o 11:44
autor: w0wacik
jjanicki pisze:Wyczytałeś to w jakiejś dokumentacji, czy powtarzasz, co usłyszałeś :?:
Mój od nowości był niebieskim zalany, każda wymiana w ASO - w zbiorniczku niebiesko... Nawet jak własny płyn był zawożony, to też niebieski.

Z płynami do chłodnic chodzi o kolor, o skład chemiczny. Aprobaty to już dalsza część. Bo jak by tak szukać skąd wziąć wodę destylowaną do roźcieńczenia koncentratu z aprobatą?

: 22 lis 2009, o 12:55
autor: jjanicki
Woda destylowana do koncentratu, to kolejny mit :tak:
Mam dość :rotfl: :rotfl: :rotfl:

: 22 lis 2009, o 13:03
autor: V126
A woda demineralizowana jest bardziej oczyszczona od destylowanej.

: 22 lis 2009, o 14:50
autor: mercfan
Ja też już nie mogę. Normalnym jest dolanie wody prosto z kranu do zbiornika jeżeli brakuje nam płynu, a nie mamy pod ręką koncentratu. Ba ja w czasie jazdy na urlop dolałem gazowanej nałęczowianki po uprzednim odgazowaniu potrząsając butelką :ok:

: 22 lis 2009, o 18:40
autor: w0wacik
jjanicki pisze:Woda destylowana do koncentratu, to kolejny mit :tak:
Mam dość :rotfl: :rotfl: :rotfl:
Ja wiem czy taki mit... Widziałem swój silnik od środka, kanały wodne nie wyglądały zbyt zachęcająco. Przecież po to woda jest demineralizowana/destylowana, żeby nie było w niej minerałów, czyli tego co powszechnie nazywamy kamieniem. Osadza się on wszędzie gdzie popadnie niestety.

: 27 lis 2009, o 18:49
autor: Rumcajs
Nie jest dobrze , dolewać do układu chłodniczego kranówy , woda destylowana jest najlepsza , w0wacik dobrze pisze , sam widziałem w którymś moim wcześniejszym aucie , lałem kranówę , po paru latach wszystko w środku było zakamieniałe , jakieś rude . Kamień i wszelkie osady , działają jak izolator , ciepło nie jest efektywnie "odprowadzane" . Wystarczy zaglądnąć do czajnika w którym zagotowywana jest kranówa , to samo odkłada się w kanałach chłodzących . :hejka:

: 27 lis 2009, o 19:24
autor: Dziadek
Ja leję Petrygo do trzech aut Fiat Brava 1.2 16V (287 tyś km),Passat 1.9 TDI (232 tyś km , i Merola 2.2 CDI 133 tyś/km) i jest bardzo dobrze!.Wymieniam co 3 lata w każdym aucie i w żadnym nie miałem problemów z układem chłodzenia w gorące dni w korku czy w super mroźne zimy na mazurach.U mnie nawet w Mrągowie go rozlewają (firma Tracom) :zacieszacz: .

: 27 lis 2009, o 20:38
autor: mercfan
Ale Panowie rozgraniczmy dwie sprawy, dolewanie wody załóżmy pół litra na dolewkę na długi czas bo kiedy układ szczelny nie ubywa płynu wcale. A zalewanie układu proporcjami - mniej płynu więcej wody bo to różnica. Jeżeli chodzi o drugą konfigurację to faktycznie lepiej rozcieńczyć płyn wodą destylowaną, ale jak na dolewkę to kranówa w swojej ilości 0,5 litra w całym układzie rozejdzie się jak kropla w morzu :usmiech:

: 27 lis 2009, o 20:46
autor: mercmarcin
Panowie wystarczy zalać układ chłodzenia koncentratem z ASO, który grosze kosztuje z rozcieńczoną 50/50 wodą z kranu i styka. Nie osadza sie zaden kamień itp. Od kilku lat stosowałem to w BMW a teraz w MB i każdy mechanior nawet z ASO to potwiedza. BMW maja bardzo delikatny i czuły układ chłodzenia i skoro tam starczyła kranówa to tym bardziej w MB. Najwazniejsze żeby zachować proporcje woda/koncentrat.

: 27 lis 2009, o 21:00
autor: mercfan
O tak, Awaria pompy wody w mojej BMW to katastrofa jeżeli w porę się tego nie zauważy, silnik od razu się grzeje...

: 27 lis 2009, o 22:54
autor: jjanicki
mercmarcin pisze:Panowie wystarczy zalać układ chłodzenia koncentratem z ASO, który grosze kosztuje z rozcieńczoną 50/50 wodą z kranu i styka.
Ufff... dzięki :ok:

: 16 gru 2009, o 22:21
autor: zezek1990
Prestone jest git

: 17 gru 2009, o 09:25
autor: Dziadek
Rumcajs pisze:Dziwię się ludziom , że wyszukują po allegro płynów , olei , jak na rynku jest tego masa i to dobrych marek , widocznie jeszcze mało ludków się sparzyło ,wiadomo , że wszystko ma swoją cenę za darmo nic nie ma , ktoś to musiał w końcu wyprodukować , nic się nie bierze z powietrza . :hejka:
Ja się nie dziwię !!.Wielu przypadkach cena tych samych produktów jest dużo niższa niż w realnych sklepach.Oczywiście trzeba uważać na nieuczciwych sprzedawców ,ale to łatwo zweryfikować .Moim zdaniem kupujcie płyny znanych marek i wymieniajcie regularnie a każdy płyn spełni swoje funkcje.

: 16 paź 2015, o 20:56
autor: mercw203
Panowie i Panie, zgłupiałem.
Właśnie naprawiam sobie taty samochód (tzn. odkupiłem od niego uszkodzony po drobnej kolizji).
Skompletowałem już wszystkie graty i nastał czas wymiany i ogólnie zalania chłodnicy i układu chłodzenia.
Chłodnicę kupiłem Valeo aluminiową i teraz pytanie:
jaki płyn wlać?
Różowy czy niebieski? Tylko nie róbcie mi "wywodów" i ogólnej specyfikacji bo i tak się nie znam na tym, tylko prosto z mostu napiszcie czy różowy czy niebieski czy jakiś inny :)
Wiem, że mercedes stosował niebieski, ale wyczytałem na tym forum, że niebieski szedł do niealuminiowych chłodnic i właśnie przez to głupieje bo są sprzeczne info.
Nie proszę o firmę płynu/koncentratu tylko o to, jaki kolor płynu wybrać do nowej Aluminiowej chłodnicy Valeo?
Z góry dzięki :)

: 16 paź 2015, o 22:56
autor: Smart
Wpisz proszę VIN do profilu lub do stopki. :tak: