Strona 2 z 5

: 27 cze 2009, o 09:52
autor: nygus7
Tak, pochylenie auta ma wplyw na odczyt poziomu plynow spryskiwaczy/chlodzacego w naszych autach.

: 25 lip 2009, o 09:44
autor: Gerri
V126 pisze:Zawsze wywala błąd zbyt niskiego płynu chłodniczego i do spryskiwaczy na raz, bez względu na to, którego brakuje.
Układ działa więc NIEPRAWIDŁOWO.
Jeżeli takie było założenie konstruktorów to zrobiliby jedną kontrolkę z dwoma ikonami na raz - nieprawdaż ?
Jeżeli przepali się przykładowo kontrolka z chłodnicy, a braknie w chłodnicy płynu - to która kontrolka się zapali? Brak płynu w spryskiwaczu. Kierowca spokojnie będzie jechał dalej, i silnik ma UGOTOWANY :rotfl:

Tutaj:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... 1880a9bf7b

jest zasada działania tego układu, a tutaj

http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... 1880a9bf7b

parametry czujników. Co prawda dla E-klasy 210, ale oporności chyba są w W 203 takie same.

: 25 lip 2009, o 12:15
autor: V126
Wszystkim pokazuje oba błędy na raz, nie wiem jak jest u nas, bo nigdy się nie zdarzyło, żeby było mniej jak pół zbiornika płynu.

: 25 lip 2009, o 13:55
autor: Gerri
V126 pisze:Wszystkim pokazuje oba błędy na raz,
U mnie pokazuje osobno... (niski stan płynu to nie jest błąd!)

: 21 gru 2009, o 11:18
autor: marecki
Podepnę się pod ten temat.
Wyskakuje mi napis na wyświetlaczu taki jak w tytule tego tematu.
Taka sytuacja jest tylko wtedy gdy auto stoi kilka godzin na dworzu i zostanie uruchomione, jeżeli stoi w garażu i odpalę wszystko jest ok.
Oczywiście płyn w chłodnicy jest w odpowiedniej ilości.
Po przejechaniu autem kilkaset metrów z zapalonym komunikatem wystarczy się zatrzymać, wyjąć kluczyk, ponownie odpalić i wszystko jest ok.
Nie wiem co o tym sądzić, czy elektonika Pani Mercedes wariuje na mrozie, czy coś zaczyna się dziać ? W zeszłym roku nie miałem takich problemów.
Profilaktycznie zaznaczę sobie jakąś kreskę na zbiorniczku aby dokładnie poobserwować poziom płynu w zbiorniczku.
Proszę kolegów mercmaniaków o jakieś rady i wskazówki :bezradny:

: 23 gru 2009, o 23:14
autor: w0wacik
marecki sprawdź poziom płynu spryskiwacza, nalej pod korek najlepiej. Było już na forum o tym, że czasem mieszają się sygnały z tych czujników...

: 22 lip 2010, o 09:51
autor: dancio
Witam. Wczoraj jadac w trase wlaczyl mi sie komunikat "sprawdz poziom płynu chłodniczego". Sprawdzając poziom nie zauwazyłem na zbiorniczku min. i max. Jestem laikiem w temacie wiec powiedzcie jaki mam kupic płyn np na jakiejs stacji benzynowej i ile go dolać. Pozdrawiam

: 22 lip 2010, o 11:30
autor: V126
Tyle, żeby na zimnym silniku było między min i max (pamiętaj, żeby nie dolewać płynu na gorącym silniku!).

: 22 lip 2010, o 15:00
autor: jjanicki
(pamiętaj, żeby nie dolewać płynu na gorącym silniku!).
Uwaga słuszna, jeśli układ jest opróżniony po np. zagotowaniu.
W innym wypadku, jeśli na dnie zbiorniczka widać jeszcze płyn, temperatura silnika i dolewanego płynu nie ma znaczenia, bo zanim zimny płyn doleci do gorących części silnika, dawno zmiesza się z gorącym, który już w układzie krąży...

: 22 lip 2010, o 17:47
autor: Rumcajs
Witam :hejka: dancio , sprawdź w pierwszej kolejności jaką temperaturę zamarzania ma płyn w układzie Twojego autka :usmiech: , jeżeli mieści się w normie to znaczy minimum -35C i braki nie są duże to udajesz się do najbliższej stacji paliw nabywasz wodę destylowaną i lejesz w układ :usmiech: . A kiedy ubytki są duże? , :mysli: albo kiedy temp. zamarzania jest poniżej normy ?? :usmiech: to też , stacja paliw i wlewasz wodę destylowaną , :haha: przecież to końcówka lipca dopiero :usmiech: do jesieni znajdziesz przyczynę ubytku płynu , (jeżeli takowa jest) , a płyn przed zimą i tak będziesz zmuszony wymienić . :mysli: A jaki płyn?? , to już zależy od Ciebie , na pewno nie jakieś badziewie , które zeżre Ci chłodnicę :usmiech: . Pozdrowionka :hejka:

: 20 gru 2010, o 19:04
autor: chodzyn84
Witam od dwóch tyg. dolałem już 5 litrów płynu i ciągle ubywa, zauważyłem że szybcej po przejechaniu odcinka z większą prędk. Dziś był sprawdzany od dołu i mechanik nie zauważył wycieku, olej w silniku był wymieniany 5 tyś km temu i jest podobno ok, natomiast w automacie jest go za dużo ale niby też dobrze wygląda może po prostu za dużo było wlane na wymianie (10 tyś km). Co o tym myślicie? Raczej korkiem nie ucieka sucho na górze

: 20 gru 2010, o 19:11
autor: Kompresssor
chodzyn84 pisze:Witam od dwóch tyg. dolałem już 5 litrów płynu i ciągle ubywa, zauważyłem że szybcej po przejechaniu odcinka z większą prędk. Dziś był sprawdzany od dołu i mechanik nie zauważył wycieku, olej w silniku był wymieniany 5 tyś km temu i jest podobno ok, natomiast w automacie jest go za dużo ale niby też dobrze wygląda może po prostu za dużo było wlane na wymianie (10 tyś km). Co o tym myślicie? Raczej korkiem nie ucieka sucho na górze
ASB ma wspólną chłodnicę z silnikiem. Jeżeli dojdzie do przecieku wewnętrznego to płyn może iść do ASB.

: 20 gru 2010, o 19:27
autor: chodzyn84
o masz czyli najgorsze, od dwóch tyg nie zauważyłem żadnej różnicy w zmianie biegów. Czy gdyby to się potwierdziło to ASB do wymiany?

: 20 gru 2010, o 19:49
autor: V126
chodzyn84 pisze:Czy gdyby to się potwierdziło to ASB do wymiany?
Wymieniaj jak najszybciej chłodnicę i olej w ASB, bo będziesz miał do wymiany skrzynię! Jeśli skrzynia jeszcze działa, to jest duża szansa, że ocaleje, ale nie jeździj tak, bo każdy kilometr może okazać się tym ostatnim!

: 20 gru 2010, o 20:09
autor: chodzyn84
oczywiście jutro jade na dokładny przegląd. Tylko jak się dostaje płyn do skrzyni to czy coś z tym wspólnego ma chłodnica?