Strona 4 z 5

: 19 kwie 2014, o 11:33
autor: loneraider
lukasz1212g, Dokładny opis na jakiej zasadzie działają oba czujniki już jest na forum.
Chyba nawet w tym temacie, ale ja za Ciebie szukał nie będę :dokuczacz:

: 19 kwie 2014, o 16:16
autor: lukasz1212g
loneraider pisze:Wymień zbiorniczek na taki z czujnikiem :haha:
...i tak też zrobiłem, zakupiłem nowy/używany z czujnikiem, wymieniłem i dwa błędy szlak trafił zaraz po odpaleniu silnika. Dla mnie problem rozwiązany. Postaram się jeszcze zdiagnozować czy w mojej Melanii osobno załącza się tylko komunikat z braku płynu w spryskiwaczu czy dodatkowo znowu dwa. loneraider dzięki.

: 13 gru 2015, o 11:52
autor: tomftb
Witam serdecznie wszystkich miłośników Mercedes-Benz:-)

Jest to w zasadzie mój pierwszy post, a więc chciałbym się przedstawić. Pochodzę z Torunia i od jakiegoś roku jestem szczęśliwym posiadaczem MB w203 2.2 CDI 2003.

Piszę tutaj ponieważ moja radość nie trwała za długo, a więc tak jak w poprzedzających postach , również mi się zapala komunikat COOLANT CHECK LEVEL.

Sytuacja była i nadal jest dziwna, otóż ten komunikat pojawia sie dopiero po kilku godzinnym staniu, a po odpaleniu i po jakimś czasie, kiedy zgasimy auto i odpalimy je ponownie to komunikat znika.

Na chwile obecną sprawdziłem czujniki i tak:
- od poziomu płynu chłodzącego - 110 ohms;
- od płynu od spryskiwaczy 174 ohms;

Wygląda na to, że są sprawne. Czytałem i nie wiem, czy u mnie nie będzie uszczelka pod głowicą albo sama głowica.

Mogę jedynie dodać, że przy uruchomieniu silnika bardzo głośno pracuje takie małe urządzenie bodajże z filtrem które jest podłączone pod zbiornik płynu chłodzącego.

Poziomy płynów w normie. Nie za mało i nie za dużo. jeżeli chodzi o płyn chłodniczy, przy odpalonym samochodzie, otworzyłem korek i nie zauważyłem bąbelków, a także barwa nie wyglądała na jakąś mieszankę.

pozdrawiam i proszę o odp.

Jeżeli ktoś wymieniał uszczelkę pod głowicą to prosiłbym o podanie ceny orientacyjnej całego zabiegu

: 13 gru 2015, o 12:06
autor: Smart
Uzupełnij proszę na początek VIN w profilu lub stopce. :tak:

: 15 sty 2016, o 13:02
autor: roman.czachor
tomftb pisze:Mogę jedynie dodać, że przy uruchomieniu silnika bardzo głośno pracuje takie małe urządzenie bodajże z filtrem które jest podłączone pod zbiornik płynu chłodzącego.
Niech mnie ktoś poprawi jeśli nie mam racji, ale zdaje się, że owo urządzenie, to, o którym piszesz to zawór sterowania podciśnieniem. Jest zamontowany na zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzenia i do niego jest podpięty taki mały filtr. Ale co to urządzenie ma wspólnego z układem chłodzenia?

: 15 sty 2016, o 21:18
autor: tomftb
Witam,

Dziękuję za odp. Będę szczery, nie znam się na motoryzacji dlatego tutaj postanowiłem napisać. Sytuację bodajże rozwiązałem. U mnie problemem była za mała ilość płynu. Dolanie jego rozwiązało problem. Okazuje się , że pod zbiornikiem na łączeniu delikatnie tego płynu ubywa.

pozdrawiam

Re: coolant check level

: 19 wrz 2017, o 07:15
autor: artur87
Hej wszystkim mnie też dopadła ta kontolka.
Pierwszy raz w marcu br. faktycznie brakowalo plynu do chłodnicy - dolalem ok 0,5l
Czerwiec to samo kontrolka i brak płynu - dodałem ponad 1l tak aby płyn był pod sam korek
Wrzesień znowu pojawia sie komunikat widać, że brakuje płynu :( było ciemno dokładnie nie widzialem na oko ok 0,5l.
Wczoraj wrocilem z trasy ok 700km
Auto ma moc, w ogóle nie kopci nawet gdy jest gaz w podłogę.
I co teraz ? Już się boję ;(

Re: coolant check level

: 19 wrz 2017, o 09:25
autor: siwix
No jak to co szukaj którędy ucieka

Re: coolant check level

: 19 wrz 2017, o 09:35
autor: artur87
Siwix dzięki za odpowiedź. Jakieś podpowiedzi od czego zacząć ? Gdzie waszym zdaniem najprawdopodobniej jest wyciek. Wiem, że wasza wiedza i.doświadczenie przerasta nie jednego dobrego mechanika. Jedyne co dzis rzucilo mi się w oczy to jak by na zbiorniku w okolicy korka byla smuga po wyschnietym płynie. Smuga nie duża max do 10 cm. Moze to jakis trop?

Re: coolant check level

: 19 wrz 2017, o 09:55
autor: Dziki Mar
Ostatnio kolega opisywał walkę z uciekającym płynem, poszukaj na forum.

EDIT:
viewtopic.php?t=8173

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Re: coolant check level

: 21 wrz 2017, o 08:38
autor: artur87
artur87 pisze:Hej wszystkim mnie też dopadła ta kontolka.
Pierwszy raz w marcu br. faktycznie brakowalo plynu do chłodnicy - dolalem ok 0,5l
Czerwiec to samo kontrolka i brak płynu - dodałem ponad 1l tak aby płyn był pod sam korek
Wrzesień znowu pojawia sie komunikat widać, że brakuje płynu :( było ciemno dokładnie nie widzialem na oko ok 0,5l.
Wczoraj wrocilem z trasy ok 700km
Auto ma moc, w ogóle nie kopci nawet gdy jest gaz w podłogę.
I co teraz ? Już się boję ;(
dziś dolałem aż 2 litry płynu, gdyby poszła uszczelka to możliwe, że w ciągu kilku msc ubyło by ok 4,5l płynu ? silnik dalej był poprawnie pracował ?

Re: coolant check level

: 21 wrz 2017, o 11:31
autor: kamykmm
może zwyczajnie gdzieś cieknie Ci ten płyn, sprawdź przewody, chłodnicę

Re: coolant check level

: 21 wrz 2017, o 11:52
autor: kichcio
artur87 Ty masz silnik diesla widze? Nie masz przypadkiem alternatora chlodzonego plynem?

Re: coolant check level

: 21 wrz 2017, o 13:26
autor: artur87
kichcio pisze:artur87 Ty masz silnik diesla widze? Nie masz przypadkiem alternatora chlodzonego plynem?
tak mam ON, 2,2 cdi 150KM. nie mam zielonego pojęcia czy mam alternator chłodzony płynem ;/ ktoś podpowie ?

Re: coolant check level

: 21 lut 2022, o 11:44
autor: 1mario1
Podzielę się moimi doświadczeniami q temacie. Początek komunikat o niskim poziomie płynu chłodzącego. Diagnoza mechanika uszkodzony oring przy plastikowej rurce odchodzacej od głowicy . Nie było śladu na ziemi płyn ściekał po silniku na osłony. Nadmiar pewnie w czasie jazdy spływał z osłony. Dwa miesiące spokój . Robię koło 2-3 k miesięcznie. Powtórka. Oring kupiony u Mercedesa. Założony inny. Mniej Ale dalej cieknie. Czas na rurkę doprowadzającą płyn do głowicy. Co dalej napiszę po wymianie.