[m271] KOMPRESOR EATON. WYMIANA OLEJU.
: 18 sie 2015, o 12:42
Do wymiany potrzebujemy:
- olej AC DELCO 10-4041, GM 12345982 lub MB A0009896201 i ew. 09 (koszt AC Delco 120pln z przesyłką z DE)
- torx 10 i 30
- strzykawka z rurką akwarystyczną lub podobną (koszt 4pln kpl.)
- szmatka
- klamerka na nos żeby nie zdechnąć ze smrodu
- klucz grzechotka z przedłużeniem
- lusterko
Demontujemy najpierw rurę dolotu powietrza pierwszą od góry, potem luzujemy obejmy na rurze powietrza doładowującego niżej i odkręcamy dwie śruby po jej lewej stronie. Nie trzeba wyjmować tej rury a można ją opuścić niżej i położyć. Mamy wszystko odsłonięte. Po wpisaniu na YOUTUBE hasła „m271 kompresor” jest filmik, a link poniżej pokazuje która śruba to korek w kompresorze. Śruba odkręca się dość łatwo i ma przy gwincie malutką uszczelkę także ostrożnie żeby jej nie zgubić. Lusterko pomoże w jej lokalizacji, choć z góry też widać to miejsce. Po obejrzeniu filmiku dajcie załadować samoistnie drugi film, który obrazuje dalszy proces uzupełniania. Generalnie ten użytkownik wstawił kilka ciekawych operacji na m271 do sieci.
https://www.youtube.com/watch?v=JZT4gfhcGFk
Podcinamy koniec rurki na skos i delikatnie wpychamy ją w otwór starając się wsunąć ją jak najbardziej w dół kompresora. Odciągamy starego śmierdziela ile się da przy pomocy strzykawki, wcześniej zakładając klamerką na nos. Potem podkładamy tam szmatkę lub gąbkę i w podobny sposób aplikujemy świeży olej przy pomocy strzykawki i rurki aż do przelania przy gwincie. Zakręcamy śrubę/korek wlewu z wyczuciem z powrotem, wycieramy resztki oleju, sprawdzamy lustereczkiem czy jest sucho, zakładamy rurę doładowania powietrza a potem dolotu i zrobione.
U mnie wyssano 35-40ml starego oleju i zalano 75-80ml nowego do przelania przy przebiegu 112 tys. kilometrów, więc ubytek był plus stan starego oleju … fuj.
- olej AC DELCO 10-4041, GM 12345982 lub MB A0009896201 i ew. 09 (koszt AC Delco 120pln z przesyłką z DE)
- torx 10 i 30
- strzykawka z rurką akwarystyczną lub podobną (koszt 4pln kpl.)
- szmatka
- klamerka na nos żeby nie zdechnąć ze smrodu
- klucz grzechotka z przedłużeniem
- lusterko
Demontujemy najpierw rurę dolotu powietrza pierwszą od góry, potem luzujemy obejmy na rurze powietrza doładowującego niżej i odkręcamy dwie śruby po jej lewej stronie. Nie trzeba wyjmować tej rury a można ją opuścić niżej i położyć. Mamy wszystko odsłonięte. Po wpisaniu na YOUTUBE hasła „m271 kompresor” jest filmik, a link poniżej pokazuje która śruba to korek w kompresorze. Śruba odkręca się dość łatwo i ma przy gwincie malutką uszczelkę także ostrożnie żeby jej nie zgubić. Lusterko pomoże w jej lokalizacji, choć z góry też widać to miejsce. Po obejrzeniu filmiku dajcie załadować samoistnie drugi film, który obrazuje dalszy proces uzupełniania. Generalnie ten użytkownik wstawił kilka ciekawych operacji na m271 do sieci.
https://www.youtube.com/watch?v=JZT4gfhcGFk
Podcinamy koniec rurki na skos i delikatnie wpychamy ją w otwór starając się wsunąć ją jak najbardziej w dół kompresora. Odciągamy starego śmierdziela ile się da przy pomocy strzykawki, wcześniej zakładając klamerką na nos. Potem podkładamy tam szmatkę lub gąbkę i w podobny sposób aplikujemy świeży olej przy pomocy strzykawki i rurki aż do przelania przy gwincie. Zakręcamy śrubę/korek wlewu z wyczuciem z powrotem, wycieramy resztki oleju, sprawdzamy lustereczkiem czy jest sucho, zakładamy rurę doładowania powietrza a potem dolotu i zrobione.
U mnie wyssano 35-40ml starego oleju i zalano 75-80ml nowego do przelania przy przebiegu 112 tys. kilometrów, więc ubytek był plus stan starego oleju … fuj.