Strona 2 z 6

: 11 paź 2015, o 13:13
autor: Johnnybravo
W samym moście też są łożyska :oczko: więc trzeba wszystko dokładnie obadać bo tutaj możemy sobie tylko gdybać

: 11 paź 2015, o 13:25
autor: supi
Most najczęściej wyje jak jest obciążony tj. przyspieszanie i zwalnianie silnikiem. Naj częściej przyspieszanie. Jeżeli nie, to wówczas sprawdzić trzeba podporę walu i łożyska kol .

: 11 paź 2015, o 13:37
autor: ktos92
Tak jak supi napisał, często pomylić wycie mostu z podporą wału, ja mam na blacie u sibie oryginalne 256 000KM i z mostem nie mam żadnych problemów aczkolwiek miałem podobne objawy kiedy miałem zużytą podpore wału ;)

Edit@
Tylko się przyjżyj dobrze tej podporze ;) najlepiej ją zdjąć :P

: 11 paź 2015, o 14:14
autor: krzys86
Spoko jak jestes pewny to tak, ale nie wszyscy maja taka pewnosc szczegolnie jak kupujesz samochod sprowadzony przez handlarza a wiele jest takich :hejka:

: 11 paź 2015, o 16:17
autor: Johnnybravo
Ciężko opisać słowami wycie/huczenie itp. :mysli: każde może mieć różne przyczyny. U mnie np przy przebiegu ok 90000km trzeba było wymienić łożyska w moście. Demontaż/montaż, rozłożenie/złożenie, wymiana łożysk i płynu. Dlaczego to się stało przy tak małym przebiegu? można gdybać czy to wada fabryczna, materiałowa itp. Tak czy siak dwa tysiaczki i po problemie :oczko:
P.S. ASO zaproponowało wymianę mostu za bodaj 11000zł + robocizna :ok:

: 14 paź 2015, o 22:22
autor: Kamil_xd
Warto sprawdzić stan mostu. Osobiście regenerowałem swój(uszkodzone łożysko i brokat w oleju) koszt wszystkich łożysk i uszczelniaczy to ok 300-350 zł W aucie cichutko :)

: 15 paź 2015, o 14:11
autor: malyjunak
Napisz coś więcej, gdzie kupiłeś łożyska, czy masz jakiś namiar kto to robił, pomoże komuś to na przyszłość.

: 15 paź 2015, o 17:57
autor: Kamil_xd
Łożyska i uszczelniacze kupiłem w dwóch hurtowniach

1. "Gama" Marek Małycha Wiesława Małycha
ul. Lotnicza 18
64-100 Strzyżewice

2. techmech
Karola Szymanowskiego 20, Leszno

Regenerację całkowicie wykonałem sam, mam warsztat. Zajmuje to niecały dzień pracy, wyprasowanie łożysk, demontaż, czyszczenie, malowanie, montaż na nowych łożyskach i uszczelniaczach, korekta luzów

Ciekawostką jest to że obudowa dyferencjału w środku jest pokryta białą emalią, zauważyłem to dopiero po dokładnym wymyciu specjalnym środkiem :)
W moim przypadku wystarczyła nieszczelność, było za mało oleju, a co za tym idzie uszkodzeniu uległo łożysko atakujące

: 17 paź 2015, o 09:34
autor: malyjunak
Opisujesz, że były opiłki w oleju a powiedz jak objawiało się to w czasie jazdy.

: 20 paź 2015, o 22:58
autor: Kamil_xd
Podczas jazdy słychać było hałas w tylnej części auta, ciężko mi go opisać. Podgłaśnianie radia nie było dobrym sposobem :-D Opiłki wzięły się z łożyska ,przykładając magnes olej mienił się na różne kolory .Co tutaj mogę więcej powiedzieć , hałas przypominał lekkie tarcie bądź tzw buczenie. Pozdrawiam

: 9 lis 2015, o 11:06
autor: procsa
Ładny temat odnośnie naprawy mostu powstał :)

Usterka "usunięta" w 90%, nie grzebiąc nic w moście, wale, ani przy kołach :)

Miałem do wymiany poduszki pod silnikiem, jak się okazało obydwie siadły, po wymianie silnik poszedł trochę w górę i prawdopodobnie wał teraz jest pod innym kontem i to wycie/buczenie znikło właśnie o jakieś 90%, teraz trzeba mieć naprawdę wprawne ucho aby to wychwycić :)

Żadnych wycieków nie zauważyłem na moście więc puki co odpuszczam temat z racji znikomego zjawiska w postaci buczenia/wycia.

Dzięki wszystkim za porady.

Re:

: 21 lut 2016, o 06:23
autor: PLsmart0
malyjunak pisze:A jak przyspieszasz z niskich obrotów na wysokich biegach jak zachowuje się most? Buczy czy jest cisza. Napisz jaką masz skrzynie automat czy manual?
Ja mam właśnie taki objaw, że na wyższym biegu przy prędkości obrotowej silnika około 1000-1300 obr/min pojawiają się wibracje całej tapicerki i takie buczenie mega obciążonej ciężarówki. Wystarczy , że minimalnie nacisnę bardziej gaz i to znika. Zjawisko to występuje również przy hamowaniu silnikiem, ale nie jestem w stanie zauważyć przy jakich obrotach. Podpowie ktoś co to może być? Wydaje mi się, że dźwięk ten bardziej jest słyszalny z tylnej części auta. Chociaż wewnątrz klapy bagażnika coś drobnego lata ( muszę to rozebrać i wywalić).

Re: Lekkie wycie, buczenie mostu / wału

: 21 lut 2016, o 06:38
autor: jarod32
Możliwe , że to tylko podpora wału .

Re: Lekkie wycie, buczenie mostu / wału

: 21 lut 2016, o 07:53
autor: migor
Podpora jest podejrzana wowczas gdy drgania wystepuja od jakiejś predkosci i sa caly czas lub do jakiejs prędkości. Most natomiast praktycznie tylko przy obciążeniu tj. właśnie przy przyspieszaniu lub hamowaniu silnikiem. Przy wyzszych biegach lepiej to słychać. Tyle z teorii, a stan faktyczny ocenic mozna z autem w górze. Myślę, ze większość warsztatów z diagnozą da radę.

Re: Lekkie wycie, buczenie mostu / wału

: 21 lut 2016, o 09:08
autor: krzymech
1000-1300 obr ja jakim biegu to masz te wibracje? Ja zauważyłem takie coś u siebie ale to jest przyczyną że jest za wysoki bieg a za niskie obroty proste 5 bieg nie jest do poruszania się z prędkością 50 czy 60 wtedy on się porostu dlawi minimalne to coś koło 1500 chyba i od tej prędkości obrotowej jest ok spalanie i kultura pracy silnika