Strona 2 z 2

: 7 lis 2015, o 18:57
autor: siwix
Bo ten zawór (to nie czujnik) do otwarcia potrzebuje prądu. do 100km/h ma maksymalne otwarcie wtedy wspomaganie działa lżej. Skoro nie miał podanego prądu to się nie otworzył i wspomaganie chodziło ciężko.

: 7 lis 2015, o 19:11
autor: MrBurt75
Dokładnie tak samo jest w Galantach. Montowałem maglownicę z auta bez EPS do auta z EPS i odwrotnie. Przy maglownicy z EPS w aucie bez EPS, trzeba było podać 12V na zawór, żeby wspomaganie działało normalnie, odwrotnie trzeba było zostawić zawór w powietrzu, żeby nie było błędu na desce.

Dodatkowa ciekawostka jest taka, że pierwszy element kolumny kierowniczej od strony maglownicy był krótszy ponieważ główka magla z zaworem była dłuższa niż bez zaworu, więc wymiana wiązała się z koniecznością wymiany tego elementu kolumny kierownicy

: 7 lis 2015, o 20:43
autor: MrBurt75
Mitsubishi też - piszę o przeszczepach w Galantach E3x z lat 1988-1992 ;), później księgowy zaprojektował, że EPS jest niepotrzebne i zrobili pompy wspomagania, które działają do ok. 2500 rpm silnika

Re: w203 CDI maglownica z czujnikiem skretu vs bez czujnika

: 10 gru 2017, o 16:51
autor: schadook
Witam.
Ogrzeję trochę kotleta. Koledzy, problem mam taki że zakupiłem przekładnię z zaworem a później okazało się że w aucie jest bez (tak, wiem że to mój błąd że nie sprawdziłem przed zakupem :oops: ) no i powstał problem, wspomaganie chodzi bardzo ciężko. Pytanie brzmi czy można wymontować zawór i wstawić zaślepkę ? czy może trzeba jakoś inaczej kombinować? Wyżej kolega pisał coś o zaspawaniu, może ktoś przerabiał temat i podpowie coś w temacie?
Pozdrawiam.

Re: w203 CDI maglownica z czujnikiem skretu vs bez czujnika

: 6 lut 2021, o 15:27
autor: pidoras997
schadook pisze: 10 gru 2017, o 16:51 Witam.
Ogrzeję trochę kotleta. Koledzy, problem mam taki że zakupiłem przekładnię z zaworem a później okazało się że w aucie jest bez (tak, wiem że to mój błąd że nie sprawdziłem przed zakupem :oops: ) no i powstał problem, wspomaganie chodzi bardzo ciężko. Pytanie brzmi czy można wymontować zawór i wstawić zaślepkę ? czy może trzeba jakoś inaczej kombinować? Wyżej kolega pisał coś o zaspawaniu, może ktoś przerabiał temat i podpowie coś w temacie?
Pozdrawiam.
I udało się znaleźć rozwiązanie?

Re: w203 CDI maglownica z czujnikiem skretu vs bez czujnika

: 8 kwie 2023, o 21:30
autor: Czarnobialy
Ponawiam czy udało się znaleźć rozwiązanie ,i czy wiecie od kiedy zaczęto stosować ten zawór?

Wysłane z mojego moto g(7) power przy użyciu Tapatalka