[PORADNIK] M111 WYMIANA ELEKTROMAGNESU
: 6 lut 2016, o 20:39
Do wymiany potrzebujemy:
- obcęgi / szczypce / kombinerki (na zdjęciach widać, o co chodzi)
- zestaw kluczy nasadowych
- zestaw nasadek E-Torx
- preparat do czyszczenia silników
- papier kuchenny, szmaty warsztatowe
- elektromagnes (w ASO pod numerem A111 051 01 77)
- zaślepka (w ASO pod numerem A111 997 01 86)
- pasta silikonowa / uszczelniacz / uszczelka płynna (wiele nazw, jeden produkt - oryginalny środek dostępny w ASO pod numerem A002 989 45 20. Środki firm typu HYLOMAR, LOCTITE dostępne w odpowiednich sklepach)
1: Otwórz maskę, zlokalizuj elektromagnes. Znajduje się na wprost pod osłona plastikową. Osłonę ściągamy porządnym zdecydowanym ruchem bez szarpania, wyginania, ciągnięcia itd..
2: No i jest skubanie. Brudny i cieknący. Kabelek zabezpieczający zwany adapterem już jest zamontowany. WIDOCZNY BLISKO MAGNESU, TEN Z ZIELONĄ METKĄ.
3: Odpinamy kabel, który jest podłączony do magnesu i przewód od płynu chłodzącego, odpowiednio go zabezpieczamy.
4: Odkręcamy śruby elektromagnesu i go powoli wyciągamy.
5: No i jesteśmy w połowie. Czyścimy wszystko ostrożnie preparatem i usuwamy resztki oleju.
6: Brudas kontra Peweks.
7: Uszczelniamy nowy elektromagnes i wszystko składamy do kupy. Ważny jest tutaj uszczelniacz. Bez niego tego nie róbcie a jeśli trochę wypłynie, nic nie szkodzi.
8: No i po sprawie. Wszystko złożone do kupy.
Kontroluj elektromagnes, co kilka tygodni. Niestety sama jego konstrukcja jest wadliwa, więc również ten nowy będzie ociekał. Można go obcierać, co kilka tygodni dla wyglądu i świętego spokoju. Kilka kropelek na 2-3 miesiące jest ok. Koniecznie zamontuj adapter, żeby zapobiec przenikaniu oleju do sterownika.
- obcęgi / szczypce / kombinerki (na zdjęciach widać, o co chodzi)
- zestaw kluczy nasadowych
- zestaw nasadek E-Torx
- preparat do czyszczenia silników
- papier kuchenny, szmaty warsztatowe
- elektromagnes (w ASO pod numerem A111 051 01 77)
- zaślepka (w ASO pod numerem A111 997 01 86)
- pasta silikonowa / uszczelniacz / uszczelka płynna (wiele nazw, jeden produkt - oryginalny środek dostępny w ASO pod numerem A002 989 45 20. Środki firm typu HYLOMAR, LOCTITE dostępne w odpowiednich sklepach)
1: Otwórz maskę, zlokalizuj elektromagnes. Znajduje się na wprost pod osłona plastikową. Osłonę ściągamy porządnym zdecydowanym ruchem bez szarpania, wyginania, ciągnięcia itd..
2: No i jest skubanie. Brudny i cieknący. Kabelek zabezpieczający zwany adapterem już jest zamontowany. WIDOCZNY BLISKO MAGNESU, TEN Z ZIELONĄ METKĄ.
3: Odpinamy kabel, który jest podłączony do magnesu i przewód od płynu chłodzącego, odpowiednio go zabezpieczamy.
4: Odkręcamy śruby elektromagnesu i go powoli wyciągamy.
5: No i jesteśmy w połowie. Czyścimy wszystko ostrożnie preparatem i usuwamy resztki oleju.
6: Brudas kontra Peweks.
7: Uszczelniamy nowy elektromagnes i wszystko składamy do kupy. Ważny jest tutaj uszczelniacz. Bez niego tego nie róbcie a jeśli trochę wypłynie, nic nie szkodzi.
8: No i po sprawie. Wszystko złożone do kupy.
Kontroluj elektromagnes, co kilka tygodni. Niestety sama jego konstrukcja jest wadliwa, więc również ten nowy będzie ociekał. Można go obcierać, co kilka tygodni dla wyglądu i świętego spokoju. Kilka kropelek na 2-3 miesiące jest ok. Koniecznie zamontuj adapter, żeby zapobiec przenikaniu oleju do sterownika.