Strona 3 z 6

: 9 lut 2011, o 20:42
autor: V126
kszalek jak tam napchało się drobnego piachu, to WD40 nie pomoże. :ok: Trzeba to rozebrać.

: 9 lut 2011, o 20:58
autor: dziadz25
kszalek pisze:dziadz - bezpieczniki masz w bagażniku po lewej stronie w schowku. Ten od wycieraczki, to chyba numer 14. Poznasz go po oznaczeniu mocy - 15 i dzwiękowi z okolic wycieraczki towarzyszącemu wyjęciu bezpiecznika.
:hejka: :bravo: DZIĘKI WIELKIE BĘDĘ SZUKAŁ :yyy:

[ Dodano: 2011-02-13, 18:10 ]
V126 pisze:kszalek jak tam napchało się drobnego piachu, to WD40 nie pomoże. :ok: Trzeba to rozebrać.
cześć właśnie dziś odebrałem mój silniczek od wycieraczek i jest w 100% sprawny działa widziałem na własne oczy, w środku jest mały stycznik i po załączeniu go włącza się a w aucie go nie załącza i teraz następny kłopot gdzie szukać przyczyny prąd do wtyku przychodzi tylko ten środkowy może myć sterujący i za mało tam przychodzi napięcia ........Jest gdzieś stycznik koło bezpieczników do tego silnika może on nawalił :boisie: nie wiem nie mam już koncepcji :zly: pomocy :bezradny:

: 10 lut 2011, o 22:31
autor: Trebor_GD
Miałem podobny objaw.
Opis problemu dałem tu:
http://www.mercmania.pl/forum/topics33/13534.htm
Zakładam, że możesz mieć ten sam kłopot.
W sklepie z częściami merca widziałem po czasie taką rurkę osobno do kupienia.

Nie opisałem operacji rozmontowania napędu wycieraczki, aby dostać się do mechanizmu.
Ale przy zachowaniu delikatności można to spokojnie zrobić.
Po pierwsze zdemontuj ramię wycieraczki.
Jak zdjąłeś tapicerkę to odłącz kostkę i przewód płynu do spryskiwacza, odkręć śruby mocujące całość do pokrywy bagażnika.
Masz całośc na stole.
Na początek delikatnie szczypcami trzeba wyjąć końcówkę spryskiwacza, (nie przeginaj na boki bo pęknie) pociągnij wzdłuż a na pewno wyjdzie.
Potem odkręć śruby (jak pamiętam to były torxy=gwiazdki).
U mnie mechanizm był tak zardzewiały, że walczyłem 2 godziny aby go uruchomić

Nie wykluczam, że mogły też "skończyć się" szczotki w silniczku.

: 13 lut 2011, o 21:45
autor: V126
Jeszcze raz, powoli bo czegoś nie rozumiem. Prąd dochodzi do kostki przy silniczku, ale silniczek się nie włącza? Czy zasilanie dochodzi, a prąd sterujący jest za mały?

: 14 lut 2011, o 17:14
autor: dziadz25
V126 pisze: Prąd dochodzi do kostki przy silniczku, ale silniczek się nie włącza?
Właśnie tak jest....
V126 pisze: Czy zasilanie dochodzi, a prąd sterujący jest za mały?
Prąd sterujący ,,możliwe że jest zbyt mały ,,,stycznik w silniczku się załączał przy napięci ok 6v ,,teraz nie wiem ten sterujący nie powinien być większy i czy jest jakiś przekażnik do tego :bezradny:

: 14 lut 2011, o 18:42
autor: V126
Ano jest viewtopic.php?t=124 popatrz i sprawdź co należy. :ok:

: 14 lut 2011, o 18:56
autor: dziadz25
V126 pisze:Ano jest
Wielkie dzięki :ok:

: 23 lut 2011, o 15:58
autor: kredol
Witam.
Rowniez mam problem z tylna wycieraczka w kombi aczkolwiek nieco inny.
Wycieraczka dziala ale ledwo dotyka szyby. Wyciera jedynie malutkie pola w obu dolnych rogach szyby a reszta pozostaje nietknieta...
Jakies sugestie?
Z gory dzieki :)

: 23 lut 2011, o 16:12
autor: V126
Jakies sugestie?
Taaaak! :haha:
Musisz wyjąć pióro, najlepiej jeszcze odkręcić ramię i całość umyć z soli, nasmarować, złożyć i sprawdzić czy zadziała. Możesz mieć jeszcze za słabą sprężynę, ale najpierw wymyj sól, piach i cały ten syf, który gromadzi się na zawiasach. :ok:

: 23 lut 2011, o 16:23
autor: kredol
Dzieki... obadam to jak deszcz przestanie padac ;)

: 20 mar 2011, o 00:12
autor: th33nd
Jak rozebrać tapicerkę z klapy żeby dobrać się do silnika? Odkręciłem wszystkie śrubki, ciągnę, wyginam, odklejam i łamię plastyki, które są wkoło tapicerki a ta trzyma się jak zaczarowana. Czy jest jakaś ukryta śruba? czy może przejechaliście ją nożem do tapet żeby wydłubać silnik? :zly:

: 20 mar 2011, o 12:46
autor: V126
th33nd odkręcasz te dziwne śrubki co są po obwodzie tapicerki, później wyciągasz takie jakby gniazda tych śrubek, bo te dziwne śrubki i te gniazda to razem dają spinkę. Później ciągniesz prostopadle do płaszczyzny klapy. Ta jasna część, co jest dookoła szyby zostaje, ale musisz zwracać uwagę czy na łączeniu tych dwóch części dochodzi do ich przesunięcia (chodzi o to, żebyś nie połamał takich łączników). Spinki są pod tą miękką częścią, ale one łatwo nie poddają się. Ja trochę odchyliłem drewnem, później włożyłem tam rękę pod spód i w taki sposób to wyważyłem.

: 20 mar 2011, o 13:24
autor: th33nd
V126 pisze:bo te dziwne śrubki i te gniazda to razem dają spinkę
tak, tak to zauważyłem :tak:

A więc to spinki pod miękką częścią nie chcą się poddać. Ten plastyk ze śrubkami po obwodzie tapicerki powinien był :smutny: pozostać do niej przyklejony tak jak jedność stanowi tapicerka np przednich drzwi, która ściąga się bardzo łatwo.

Proponuję jakoś dokleić twą odpowiedź do tematu ZRÓB TO SAM.

Dziękuje V126. Mam piękna pogodę idę poznęcać się nad ta klapą :)

[ Dodano: 2011-03-20, 15:32 ]
OK uporałem się jakoś z tapicerką uszkadzając przy tym jedną spinkę. odkręciłem nakrętkę 13mm ukrytą pod kapslem ramienia wycieraczki i za Chiny ludowe nie wiem jak je wyjąć :placz:
Odkręciłem dostępną część obudowy mechanizmu wycieraczki i było tam oprócz smaru mnóstwo rdzy. Oczyszczenie tego z jednej strony nie przyniosło oczekiwanego skutku, wycieraczka nadal się zacina, pstrykając dość głośno w pewnych momentach. Da się odkręcić tą wycieraczkę bez spec. narzędzia żeby można było zdemontować silnik?

[ Dodano: 2011-03-20, 15:51 ]
Czyżby niezbędny był ściągacz?
http://www.ceneo.pl/showPicture.aspx?productID=1222200

: 20 mar 2011, o 21:26
autor: benzik
kup sobie od razu nowe wszytkie kolki i spinki bo bedzie ci trzeszczec ta tapicerka jak zlozysz na starych kolkach

: 6 gru 2011, o 10:25
autor: zdun
Pozwolę sobie się podłączyć pod temat. Mam problem z tylnym spryskiwaczem wycieraczki. Od dłuższego czasu nie tryska płyn. Próbowałem igiełką odetkać wylot spryskiwacza - nie pomogło. Co może być przyczyną?