Strona 1 z 2

Jak dbać o mechanizm szyberdachu ?

: 26 sty 2009, o 18:55
autor: piapia
Witam.
Niestety po zimie nie jest za ciekawie, szyberdach zamyka się tylko gdy trzymam paluchem button. Tarcie znacznie się zwiększyło co widać i słychać.

Czy proces czyszczenia/smarowanie przeprowadzić samemu czy zlecić to warsztatowi?

Zapewne problemem są prowadnice które są ukryte i dostępu do nich bez rozbierania podsufitówki raczej nie widzę.
Jeżeli się już zdecyduję, jaki smar wybrać? Które miejsca smarować?

pozdrawiam

: 26 sty 2009, o 20:57
autor: Gerri
Wszystkie ruchome części szyberdachu można z powodzeniem wymienić bez ściągania podsufitki.
Ze smarowaniem jest tak: w zasadzie sprawny, niezużyty mechanizm powinien dobrze pracować bez smarowania. Jeżeli mechanizm jest "nadszarpnięty zębem czasu" może wymagać smarowania, które znacznie jego mobilność poprawi. Jeżeli jednak decydujemy się na smarowanie, to trzeba je regularnie powtarzać, gdyż nasmarowane elementy mają cudowną właściwość ściągania wszelakiego brudu który wcale sytuacji nie poprawia.

: 26 sty 2009, o 22:06
autor: mercfan
Nie smaruj smarem do zamków, żeby nie był gęsty i przyczepny, ja tak zrobiłem i szyber chodzi bardzo "tępo" słychać, że ma ciężko. Znacznie lepszy jest smar antystatyczny brunox, jest przeznaczony do smarowania elementów pracujących bez osłony przed warunkami zewnętrznymi np. łańcuchy rowerowe czy motocyklowe i świetnie smaruje nasz szyberdach, syfy nie bardzo przywierają :ok:

: 27 sty 2009, o 10:50
autor: V126
Smar silikonowy chyba powinien byc dobry wytrzymuje od -40 do +260 stopni. W sprzęcie elektronicznym i elektrotechnicznym jest cycuć. Dodatkowo on zawiera teflon więc nieco kompensuje zużycie elementów.
P.S. Doskonale usprawnił trochę zużytą panewkę i ośkę talerza w gramofonie, zero luzów, poślizg cudowny.

: 27 sty 2009, o 11:08
autor: Presley
V126 pisze:zero luzów, poślizg cudowny.
jak w życiu kolego... jak w życiu... :rotfl:

: 7 mar 2014, o 13:48
autor: orka
Witam,

Odświeżę temat po zimie.
Chciałbym nasmarować szyberdach czymś, bo przy zamykaniu zatrzymuje się i cofa.
Jak przytrzymam przycisk to zamyka się cały, ale mam wrażeniez że chodzi wolno i strasznie się męczy.

Myślałem o czymś takim:

http://www.wurth.pl/katalog2/karty/A0893%20106%207.pdf

Myslicie że do dobry pomysł?

Poza prowadnicami, warto dobierać się do silnika i reszty?
Bo ja mam 0 doświadczenia, ale jak trzeba to pojade to jakiegoś machera.

Pozdrawiam

: 7 mar 2014, o 13:58
autor: mrbraindeath
NIE, jesli chcesz by szyberdach dzialal dobrze i dlugo, to kup specjalny srodek opracowany przez MB i Webasto tylko i wylacznie do szyberdachow.

: 7 mar 2014, o 14:30
autor: orka
Dzieki, a czy ten środek jest dostępny w ASO?
Czy może ten z ASO też jest wart polecenia?

: 7 mar 2014, o 15:20
autor: mrbraindeath
No jest dostepny w ASO i tylko w ASO dla Kowalskiego.. szyberdachy w Mercedes-ach robi firma Webasto. Oni maja swoj smar do szyberdachu. Ten smar mozesz kupic w ASO - tylko uprzedzam ze jest na prawde drogi jak na ilosc.

Jesli znasz kogos kto jest przedstawicielem handlowym Webasto, to niech Ci ten smar zamowi z listych czesci zamiennych Webasto.

: 10 mar 2014, o 11:14
autor: Smart
Mogę polecić też bardzo skuteczne w tej kwestii rozwiązanie "babuni". Wypróbowane przez lata i bardzo skuteczne choć może brzmi nieco ... hmm. Do smarowania cięgien i prowadnic w szyberdachu czy mechanizmach cabrio bardzo skuteczna jest oliwa do smarowania i konserwacji broni. Można ją nabyć w sklepach branżowych. Można dodać niewielką ilość wazeliny technicznej i rozmieszać dokładnie tak 1/10 ale niekoniecznie. :tak:

Oczywiście wczesniej na ile się da oczyścić mechanizm ze starych smarów a następnie pęzelkiem, pipetą gumową czy strzykawką z wężykiem w trudno dostępnych miejscach aplikować. Brak skutków ubocznych i fenomenalna skuteczność. Polecam ze swojego i nie tylko doświadczenia. :tak:

: 13 mar 2014, o 10:40
autor: orka
A więc dzwoniłem do ASO w Zabrzu. Mają środek takowy dla własnego użytku. Owszem mogą sprzedać, puszka 500g za 340zł, ale mogę sobie odebrać np. 20% puszki i tyleż zapłacić.
Usługa smarowania wraz z materiałem ok 100zł :)

Dzwoniłem do serwisu webasto w gliwicach, to kazali mi smarować smarem grafitowym, bo nie mają nic dedykowanego.

Re: Jak dbać o mechanizm szyberdachu ?

: 13 mar 2014, o 11:16
autor: lisekg
piapia pisze:Witam.
Niestety po zimie nie jest za ciekawie, szyberdach zamyka się tylko gdy trzymam paluchem ?

pozdrawiam
Zawsze do konserwacji prowadnic szyberdachu, uszczelek, mechanizmu używałem sprayu silikonowego lub/i smaru sylikonowego... oczywiście wszystko musi być czyste a potem przesmarowane :ok:

: 13 mar 2014, o 11:17
autor: mrbraindeath
Smart blagam przestan ze swoimi glupotami babuni.. pol roku temu nie znales podstaw mechaniki a teraz doradzasz jakies swoje bzdury i kazesz mu smarowac Ballistol czy Brunox.. na jakies glupiej stronie to pewnie znowu wyczytales i teraz tylko paplasz i powtarzasz bzdury.

Nikogo nie interesuja przepisy Twojej babuni.

orka no mowilem Ci ze to nie jest tanie.

Co do Webasto to widze ze tam kolejne tluki pracuja, banda kretynow bez szkoly, ale nie martw sie, w Warszawie tak samo mowili jak chcialem zamowic srodek konserwujacy ogrzewanie Webasto. Zadzwon ponownie i powiedz by Ci powiedzial ile kosztuje:

WEBASTO 3390363A - ISOFLEX SCHMIERMITTEL 310ML.

Jesli tego tam nie dostaniesz to szukaj po prostu Isoflex Topas L32

: 13 mar 2014, o 11:59
autor: orka
Dzięki za pomoc mrbraindeath :usmiech:

Chyba odżałuje te 100zł i niech mi nasmarują cały mechanizm. Będę spokojniejszy.

Pzdr!

: 14 mar 2014, o 15:34
autor: lorenzo
Nie wszystko co ma gwiazdę jest super..........smarowidło do broni ma ma wyśrubowane normy