Strona 1 z 2

Chłodnica (chłodniczka) oleju - wymiana

: 29 sie 2017, o 22:17
autor: mariuszp99
Witam, czy znacie Panowie prosty sposób (w miarę możliwości) wymiany uszczelki w chłodnicy oleju. Zaraz przy filtrze oleju. Czy trzeba ściągać cały kolektor? Dodam że obudowa filtra jest "w jednym kawałku" z obudową rozrządu, a ta chłodniczka jest do tej pokrywy od tyłu za filtrem przykręcona. Jak narazie to mam dwa pomysły : albo kolektor, albo pokrywa rozrządu do ściągnięcia.
Gwiazda to W203.207, kombi po lifcie w automacie.

Pozdrawiam i czekam na pomoc

Re: Chłodnica (chłodniczka) oleju - wymiana

: 19 paź 2019, o 21:02
autor: Przybek
Udało się komuś wymienić tą durną uszczelkę bez rozbierania połowy silnika?

Re: Chłodnica (chłodniczka) oleju - wymiana

: 29 paź 2019, o 14:25
autor: Faraway
Dzisiaj ja się za to biorę, efekty postaram się opisać, sprawę rozpoznałem już dość dobrze i jedno jest pewne, na pewno będzie sporo pracy, ta pioruńska chłodniczka jest w takim miejscu że nie ma szans się do niej dostać bez zdjęcia większości klamotów znajdujących się nad nią.

Re: Chłodnica (chłodniczka) oleju - wymiana

: 29 paź 2019, o 14:44
autor: Przybek
U mnie na szczęście okazało się że wyciek był z filtra oleju - żeby było trudniej znaleźć to tylko na zimnym oring puszczał a potem to wszystko tak fajnie ściekało że wskazywało na uszczelkę pod chłodniczką. Z tego co zdążyłem wykombinować to po odsunięciu zbiornika wspomy i użyciu dwóch grzechotek do "pokręcania" (jak ktoś nie wie o co chodzi - np. proxxon rotary ratchet 23082) teoretycznie - nie mam 100% pewności - dało by się to odkręcić bez rozbierania połowy osprzętu.

Re: Chłodnica (chłodniczka) oleju - wymiana

: 9 lis 2019, o 23:53
autor: Faraway
Wymieniam całą chłodniczkę bo jest uzasadnione podejrzenie że przepuszcza ona olej do układu chłodzenia.
Auto to w123 2.2 automat ( manual i automat mają trochę inne te chłodniczki bo w automacie dochodzą do niej dwa dodatkowe przewody metalowe.)
.................................................
Zrobiłem tą wymianę, ale wymagała dostępu do warsztatu i sterty kluczy, niestety trzeba było zdemontować mnóstwo elementów "nad"
tzn między innymi:
zbiorniczka płynu do wspomagania
części EGR-u
Filtra paliwa
chłodnicy-podgrzewacza paliwa
listwy paliwowej
termostatu
kolektora dolotowego
i tych bulbulatorów przykręconych nad tylną częścią egr
oczywiście nie obyło się bez problemów, w układzie chłodzenia egr jest taki plastikowy łącznik kątowy i on nagminnie się kruszy przy rozbieraniu, u mnie też "poszedł". :zly:
Ponadto kolektora nie wyjmiemy całkowicie bo tam kable przechodzą i można go jedynie odchylić,tzn, można by tę wiązkę wyjąć, ale to multum dodatkowej roboty, praca na odchylonym jest możliwa ale wymaga anielskiej cierpliwości bo większość demontażu i powtórnego montażu części właściwej robimy jedną ręką, ciężko tam użyć obu. :STRES:
Odkręcenie przewodów od skrzyni od tej chłodniczki wymaga zdjęcia osłon pod silnikiem i odkręcenia ich od korpusu,od dołu, inaczej ich nie wysuniemy z chłodniczki. :smutny:
Trzeba bardzo uważać rozłączając "twarde" plastiki paliwowe bo one też są kruche. :nunu:
Po montażu ( polecam robić zdjęcia w trakcie demontażu żeby spowrotem wszystko dobrze poskładać i popodłączać, albo metkować w trakcie dem. ) układ paliwowy jest masakrycznie zapowietrzony i trzeba wiedzieć jak go dobrze odpowietrzyć,( patrz odpowiedni wątek na forum ) trzeba to robić umiejętnie żeby wszystkiego ropą nie zalać i nie zasmrodzić.odpowietrzanie na "plaka" tu się nie zda, bo prędzej "zajedziemy" rozrusznik i akum, jak odpowietrzymy.
Bez dostępu do dobrze wyposażonego warsztatu nie polecam tego robić.potrzeba dużo różnych narzędzi do tego.
Powiedziałbym....hmm..... ta wymiana to level prawie expert :boisie:
Ja mam to szczęście że kolega ma warsztat samochodowy i czasem mi go udostępnia po godzinach, wymiana tej chłodniczki zajeła mi całą noc
Gdybym spróbował tego w garażu to chyba bym się poddał już po jakiejś pół godzinie :placz:
Zdjęcia wkrótce dodam
Pozdrawiam :ok:
P.S. Aha przy zakupie nowej chłodniczki nie zapomnijcie o zakupie nowej uszczelki-oringu pod nią bo jak zacznie wam przeciekać stara uszczelka to czeka was replay całej procedury. :wysmiewacz:

Re: Chłodnica (chłodniczka) oleju - wymiana

: 11 lis 2019, o 22:24
autor: we86
Toż to taka chlodniczka to 3 godziny pracy z dobrym trunkiem. Przez cała noc to ja w 2.7 cdi wymieniłem tłoki, pierścienie, panewki, uszczelka pod głowicą i takie tam inne podzespoły które robi się przy remoncie silnika bez jego demontażu z samochodu. A samo odpowietrzenia układu paliwowego to już spacerek w parku tzw. :haha:

Re: Chłodnica (chłodniczka) oleju - wymiana

: 29 gru 2020, o 18:29
autor: bdamian502
Witam wszystkich tu zgromadzonych, a jak wygląda sytuacja w benzynie 2.0 z kompresorem? Bo rozebrałem termostat z podstawą, pompę od wspomagania, napinacz i parę innych pierdół, ale chłodniczki nadal nie widzę, ani z przodu boku i z tyłu, a cała obudowa filtra oleju wydaje się być jednym monolitem z blokiem i już nie wiem jak się do tego dobrać, zwłaszcza że zostało mi jeszcze zdjąć doloty . Robił ktoś już kiedykolwiek taki temat w benzynie? Będę wdzięczny za wszelaką informacje.

Re: Chłodnica (chłodniczka) oleju - wymiana

: 29 gru 2020, o 18:59
autor: polofix
W M111 nie ma chłodniczki oleju na wierzchu, Wymiennik jest zespolony razem z przednią obudową rozrządu, podstawą filtra oleju.
Wpisz w google, zobaczysz jak to wygląda.

Re: Chłodnica (chłodniczka) oleju - wymiana

: 29 gru 2020, o 19:33
autor: bdamian502
No właśnie widziałem , masakra, czyli żeby dobrać się do tejże chłodniczki muszę zdjąć rozrząd ? Czy samą obudowę można jakoś rozebrać żeby nie ruszać rozrządu?

Re: Chłodnica (chłodniczka) oleju - wymiana

: 29 gru 2020, o 20:18
autor: bdamian502
A dobra wiem o co chodzi.. :boisie: myślałem że jestem już blisko, a tu dopiero początek drogi :placz: dzięki za info pozdrawiam

Re: Chłodnica (chłodniczka) oleju - wymiana

: 29 gru 2020, o 20:27
autor: polofix
Ale co po co chcesz się do tego dostać?

Re: Chłodnica (chłodniczka) oleju - wymiana

: 2 sty 2021, o 20:39
autor: bdamian502
Miesza olej do płynu chłodniczego, ale nie robi dużego ciśnienia w układzie chłodzenia żeby jednoznacznie stwierdzić czy to uszczelka czy chłodniczka , do tego robiłem "testerem uszczelki pod głowicą" na obecność spalin w zbiorniczku wyrównawczym i nic nie wykazywało, ale z wymianą już poległem na kole pasowym , nie potrafiłem go odkręcić , bo nie wiem jak go przyblokować żeby śruba puściła.. a po drugie i tak mam wyciek ( tegoż płynu chłodniczego) z okolic uszczelki pod głowicą, pod kolektorem wydechowym i to leje dość intensywnie więc wyjdzie z tego BMW... Będę Miał Wydatek a tym się musi zająć jaki mechanik . :placz:


Więc w wielkim skrócie wymienię ją przy okazji

Re: Chłodnica (chłodniczka) oleju - wymiana

: 2 sty 2021, o 23:46
autor: polofix
Kombinujesz. Wymień uszczelkę pod głowicą i sprawa załatwiona.

Re: Chłodnica (chłodniczka) oleju - wymiana

: 3 sty 2021, o 10:24
autor: bdamian502
Być może,ale zrzucając głowice zostaje tylko odkręcić obudowę rozrządu i chłodniczke mamy na wierzchu, a mógłbym już nie przeżyć jak by po złożeniu za pół roku strzeliła , albo uszczelka pod nią,bo nie wiem w jakim jest jeszcze stanie, więc chcę przy okazji wymienić wszystko co może wzbudzać podejrzenie usterki , żeby tylko już tam nigdy nie zaglądać :boisie:

Re: Chłodnica (chłodniczka) oleju - wymiana

: 3 sty 2021, o 11:36
autor: polofix
Tak na prawdę to chłodniczki tam nie ma. To jest jeden jebitny odlew aluminium. Będziesz pewnie pierwszym człowiekiem w historii, który wymienia ten element.