Parametryczny Układ Kierowniczy PML-servotronic kod vin 213
: 23 lis 2018, o 22:04
Napiszę w skrócie jak w w203 produkowanym do lipca 2001 dołożyć PML servotronic.
("Parametryczny układ kierowniczy zapewnia zależne od prędkości, czyli sterowane parametrami jazdy wspomaganie kierownicy. W miarę wzrostu prędkości wspomaganie maleje i bezstopniowo wzrasta, gdy prędkość spada.") Genaralnie działa to tak, że od odpalenia samochodu do prędkości 80 km/h wspomaganie kierownicy działa bardzo czuło bezstopniowo wraz ze wzrostem prędkości twardnieje, by po przekroczeniu 80 km/h działać ze standardową siłą dla w203 bez tego układu.
Potrzebna maglownica o nr A2034601300 ma wbudowany zawór PML na wysokości wyjścia na kolumne kierownicy z wtyczką 2 pinową. (używana 400-600 zł)
Wtyczka do zaworu wraz z kabelkiem A2035401013 (od clk i i slk występowały osobno koszt około 50 zł w w203 razem z wiazką silnikową 9500 zł)
Druga wtyczka żeby to przedłużyć A2105402081 ( w ASO kilkanaście zł, potrzebne beda do niej 2 piny A0005402305 w ASO 14 zł szt.)
Generalnie nie do zdobycia na rynku wtórnym moduł N49/1 PML A 030 545 50 32 (w ASO około 150 zł)
Poniżej wklejam zdjęcia schematu wg którego to spinamy, interesuje nas część po lewej stronie n49/1 (moduł na zdjęciu poniżej wygląda jak przekaźnik tylko jest 2x wyższy i ma 6 pinów, podstawkę do niego znalazłem w sklepie elektrycznym, nie wiem jaki w aso jest ori wtyk i jaki numer) ponieważ do lipca ten moduł był osobny, niezależny ze sterownikiem ABS/ESP taki duży 6 kątny.
do maglownicy wpinamy wtyczke z kablem a2035401013 z drugiej strony do oprawki a2105402081 wkładamy 2 piny A0005402305 z kabelkami i przeciągamy pod przedni moduł SAM. Do następnej czynności musimy wyjąć moduł SAM, żeby to zrobić ustawiamy wycieraczki w pion, wyciągamy kluczyk ze stacyjki, trzeba powypinać wszystkie wtyczki ze sterownika (3 albo 4) i wszystkie wtyczki od góry wchodzące w moduł sam. Wykręcamy 4 śrubki trzymające moduł SAM torx 20, 2 z przodu 2 z tyłu bliżej grodzi( ciężki dostęp) i targamy SAM na wierzch. Pod spodem bedzie miejsce na wtyk wg schematu nr 24 jest on (przynajmniej u mnie był bez wtyczki) wystają z niego 3 piny 1, 2, i 3) Wpinamy do pinu nr 3 kabelek, jakąś pozyskana wtyczkę i możemy poskładać SAM z powrotem jak było, kabelek wyciągmy na wierzch. Gdzieś na wierzchu modułu SAM (po poskładaniu) a za pomocą probówki szukamy postacyjkowego plusa, który łączymy z wtykiem nr 15 na module n49/1. Masę najlepiej z budy łączymy z pinem nr 31 modułu n49/1. Pozyskany kabelek z spodu modułu SAM łączymy z pinem V modułu n49/1. W module n49/1 zostały nam 3 piny W1, W2 i DI. W1 i W2 łączymy z kabelkami idącymi z zaworu na maglownicy, pin DI zostawiamy wolny. Jest duża szansa, że to zadziała od razu, jeżeli nie robimy przez SD adaptacje modułu w zakładce ABS/ESP i cieszymy sie z super wspomagania, jak przystało na Mercedes.
("Parametryczny układ kierowniczy zapewnia zależne od prędkości, czyli sterowane parametrami jazdy wspomaganie kierownicy. W miarę wzrostu prędkości wspomaganie maleje i bezstopniowo wzrasta, gdy prędkość spada.") Genaralnie działa to tak, że od odpalenia samochodu do prędkości 80 km/h wspomaganie kierownicy działa bardzo czuło bezstopniowo wraz ze wzrostem prędkości twardnieje, by po przekroczeniu 80 km/h działać ze standardową siłą dla w203 bez tego układu.
Potrzebna maglownica o nr A2034601300 ma wbudowany zawór PML na wysokości wyjścia na kolumne kierownicy z wtyczką 2 pinową. (używana 400-600 zł)
Wtyczka do zaworu wraz z kabelkiem A2035401013 (od clk i i slk występowały osobno koszt około 50 zł w w203 razem z wiazką silnikową 9500 zł)
Druga wtyczka żeby to przedłużyć A2105402081 ( w ASO kilkanaście zł, potrzebne beda do niej 2 piny A0005402305 w ASO 14 zł szt.)
Generalnie nie do zdobycia na rynku wtórnym moduł N49/1 PML A 030 545 50 32 (w ASO około 150 zł)
Poniżej wklejam zdjęcia schematu wg którego to spinamy, interesuje nas część po lewej stronie n49/1 (moduł na zdjęciu poniżej wygląda jak przekaźnik tylko jest 2x wyższy i ma 6 pinów, podstawkę do niego znalazłem w sklepie elektrycznym, nie wiem jaki w aso jest ori wtyk i jaki numer) ponieważ do lipca ten moduł był osobny, niezależny ze sterownikiem ABS/ESP taki duży 6 kątny.
do maglownicy wpinamy wtyczke z kablem a2035401013 z drugiej strony do oprawki a2105402081 wkładamy 2 piny A0005402305 z kabelkami i przeciągamy pod przedni moduł SAM. Do następnej czynności musimy wyjąć moduł SAM, żeby to zrobić ustawiamy wycieraczki w pion, wyciągamy kluczyk ze stacyjki, trzeba powypinać wszystkie wtyczki ze sterownika (3 albo 4) i wszystkie wtyczki od góry wchodzące w moduł sam. Wykręcamy 4 śrubki trzymające moduł SAM torx 20, 2 z przodu 2 z tyłu bliżej grodzi( ciężki dostęp) i targamy SAM na wierzch. Pod spodem bedzie miejsce na wtyk wg schematu nr 24 jest on (przynajmniej u mnie był bez wtyczki) wystają z niego 3 piny 1, 2, i 3) Wpinamy do pinu nr 3 kabelek, jakąś pozyskana wtyczkę i możemy poskładać SAM z powrotem jak było, kabelek wyciągmy na wierzch. Gdzieś na wierzchu modułu SAM (po poskładaniu) a za pomocą probówki szukamy postacyjkowego plusa, który łączymy z wtykiem nr 15 na module n49/1. Masę najlepiej z budy łączymy z pinem nr 31 modułu n49/1. Pozyskany kabelek z spodu modułu SAM łączymy z pinem V modułu n49/1. W module n49/1 zostały nam 3 piny W1, W2 i DI. W1 i W2 łączymy z kabelkami idącymi z zaworu na maglownicy, pin DI zostawiamy wolny. Jest duża szansa, że to zadziała od razu, jeżeli nie robimy przez SD adaptacje modułu w zakładce ABS/ESP i cieszymy sie z super wspomagania, jak przystało na Mercedes.