Witam witam po dłuższej nieobecności.
Przez ten czas trochę się pozmieniało. W sumie wszystko na lepsze. Za chwilę (któregoś maja) minie rok od kiedy posiadam W203 i można powiedzieć że w ten rok udało mi się dokonać wszystkich napraw i prac związanych z autem które miały na celu przywrócić mu jego świetność.
Zacznijmy po kolei.
Jakieś czas zrobiłem wycieczkę po nowe felgi do autka
Zakupiłem 17 calowe O.Z Opera. Szukałem felg i szukałem... a jak trafiłem na opery od razu wpadły mi w oko.
Et35, Szerokość 8'', otwór centrujacy jest nieco większy i jest pierścień aluminiowy który redukuje to do 66,6 .
Powiem Wam ze wchodziły bardzo ciężko. nie chciały się dobić do końca. Wyczyściłem piasty i już lepiej. Drugą sprawą były śruby... oryginalne merca do alufelg były za długie. Nie łapały koła. Śruby od stalówek były za krótkie. W końcu kupiłem u jakiegoś wulkanizatora 20 śrub, gdzie długość gwintu to ok 3cm. Pasują. Ale jak byłem zakładać to wulkanizator powiedział ze śruby są dość miękkie i dość długo się dokręcały zanim na kluczu dynanometrycznym kluczu osiągnięto 120 Nm. Tył doszedł fajnie ale przód można by było dokręcać w nieskończoność... takie wrażenie.
Pytałem. Powiedział że długość śrub była okej. Koła się teraz trzymają. Jest okej.
na fotach zobaczycie jak to się komponuje
Dalej...
Mercedes wczoraj wrócił z prac blacharsko-lakierniczych. Był tam lekko ponad 2 tyg. Jak kiedyś wspominałem miałem oddać go na wycięcie uszkodzeń i wspawanie nowych elementów i polakierowanie tego.
Si... oddałem. Ekipa zdjęła osłonę progu i co. Załamka. Dziury na pięść. Powiedzieli że nie ma do czego tego dospawać i trzeba ciąć próg.
Ok. Zamówili reperaturki (nowe), wycieli stare , wspawali nowe i ogarnęli prace lakiernicze. Efekt Powala
:D.
Dodatkowo zrobili prace na tylnych błotnikach i słupki przy szybie z przodu gdyż wyszły pajączki, a chciałem już zrobić wszystko za jednym podejściem jak będzie w zakładzie. Koszt.... 3000 ( znam właściciela haha )
I tak jak mówię robota super. Fv. jest. Gwarancja na prace i lakier 2 lata jest. A co najważniejsze to fura w końcu odzyskała swój blask i elementy które wymagały takiej ingerencji zostały naprawione.
Z rdzy to jest tylko odprysk na klapie bagażnika i purchawa na przednim błotniku od strony pasażera - ale tam wlatują w najbliższym czasie całe nowe elementy. Nie naprawiam tego szpachlą...
Wszystko zaraz zobaczycie sobie na zdjęciach.
Oczywiście czekam na Wasze komentarze, które zawsze są mile widziane.
Z minusów, to coś mi cyka to ustrojstwo - Pompa ESP ??? . Cyka podczas samej jazdy i przestaje, później znowu i przestaje. Nieraz wgl. nie cyka...
To poważne? Jakie są objawy później, jakie są konsekwencje olania tematu? Czy to cykanie to norma czy już coś z tym trzeba robić.
Zdjęcia zrobiłem samego urządzenia i numerów.
A jeszcze robiłem sobie szczelność układu, czy płyn chłodniczy się nie przedostaje do komory spalania i czy spaliny nie przedostają się do płynu chłodniczego. o tak, chyba to drugie było by bardziej prawidłowe
Wg. instrukcji pomiar wyszedł prawidłowy
To by było na tyle, z aktualizacji na 12.05.2020
Blachy mam zrobione, jak zakupie te nowe elementy i je wymienię, w końcu go oddam na woskowanie
Pozdrawiam serdecznie i do usłyszenia