Strona 1 z 2

W203 M111 C20T

: 27 gru 2019, o 13:46
autor: Wookeetookee
Hej. Jestem szczęśliwym posiadaczem auta, którego potencjał jest wciąż nie wykorzystany. Na szczęście tu na forum jest człowiek, który w kilka dni odmienił mój samochód i otworzył drogę do dalszych modyfikacji. Mowa o koledze z Olsztyna, którego postać chciałem uwypuklić. Zaufałem mu dzięki temu forum i oddałem auto nie mając pewności co z nim będzie. Wygląda na to, że auto działa, i osiągi choć dotąd nie zmierzone, powodują szeroki uśmiech na mojej i nie tylko mojej twarzy.

Re: W203 M111 C20T

: 29 gru 2019, o 09:55
autor: przecinek
Wookeetookee pisze: 27 gru 2019, o 13:46 którego potencjał jest wciąż nie wykorzystany.
Opisuj dalsze poczynania ciekaw jestem jak to się rozwinie :)

Re: W203 M111 C20T

: 19 sty 2020, o 17:34
autor: Wookeetookee
W oczekiwaniu na lepszą pompę paliwa cuduje z obudową na dodatkowe zegary. Odkryłem że chiński plastik, nota bene bez oznaczeń, pięknie się układa pod wpływem opalarki. Mam wiele pomysłów jak to potem ładnie zjednoczyć, ale póki co improwizuje. Nie ma co siedzieć bezczynnie.
IMG_20200119_172447944-1040x780.jpg
IMG_20200119_172509233-780x1040.jpg

Re: W203 M111 C20T

: 19 sty 2020, o 18:02
autor: Wookeetookee
Chciałem też w kilku słowach opowiedzieć o poszerzaniu tylnych błotników przy użyciu tego z Chin:
IMG_20191207_143249224-780x1040.jpg
Otóż udało się oczywiście rant zagnieść, ale wypchnąć w tym aucie błotnik jest bardzo trudno. Podwójna blacha nie pozwala tego łatwo przeprowadzić i finalnie zrobiłem 0.7 cm w najwyższym punkcie plus to co rant się ugiął. Szału nie ma. Błotnik do zderzaka trzyma jedną śruba, i trzeba ją odkręcić i tak już zostało. Nie polecam też walcowac w miejscu mocowania listwy bocznej, bo się cholera potem nie będzie dobrze trzymać. Ja popełniłem ten błąd.
Reasumując. Skoro i tak tam jest prędzej czy później rdza, to sobie przyspawam stalowe poszerzenie, bo te "fender flares" do mnie w tym przypadku nie przemawiają. Szkoda czasu i pieniędzy na półśrodki.

Re: W203 M111 C20T

: 19 sty 2020, o 18:12
autor: Wookeetookee
... korzystając z chwilowego natchnienia do pisania pokazuje jak wygląda turbo po pierwszym 1000 km😁:
IMG_20200114_204743001-1040x780.jpg
Muszę się przyznać że po każdym gwizdkowaniu zaglądam pod maskę🧐 i nic niepokojącego nie zauważam. Jednak tyle różnych nieznanych wcześniej zapachów dochodzi spod niej, że nie mogę się przed zagladaniem tam powstrzymać.
A odkąd kręci się tam nowe urządzenie szybko robi się ciepło w środku🤗.

Re: W203 M111 C20T

: 27 lut 2020, o 09:35
autor: Wookeetookee
Po montażu turbiny wyższe ciśnienia doładowania obnażyły nieszczelności. Decyzja: wymiana UPG. Poniżej krótka relacja z wymiany i portingu


IMG_20200218_143921929-1024x1365.jpg
IMG_20200218_192904431-1024x1365.jpg
IMG_20200218_192849583-1365x1024.jpg

Re: W203 M111 C20T

: 27 lut 2020, o 10:16
autor: Wookeetookee
Głowica wyglądała na prostą, ale jak już zdjąłem to splanowałem, koszt nieduży. Na mazowieckiej w Bydgoszczy zakład jest wspaniały, jakby międzywojenny 😀. Coś pięknego. Co jeszcze przemawia za rzędówka to fakt, że planowanie mojej głowicy trwa ok. 1h a planowanie jak się dowiedziałem v-ki ok 5h .

Tak to wyszło:
IMG_20200220_091450466-1040x780.jpg
Porting:
IMG_20200221_122402996-1024x768.jpg
IMG_20200221_114815672-1024x768.jpg
Jeszcze mocniej potem zjechałem ssące prowadnice aczkolwiek próg tworzący nawieksze zawirowania jest w obrębie wydechowych. Prawie wszystkie wióry:
IMG_20200221_124039193-768x1024.jpg

Re: W203 M111 C20T

: 27 lut 2020, o 10:22
autor: Wookeetookee
Szorowanie docieranie szorowanie:
IMG_20200221_144837336-768x1024.jpg
Ludzie mówią że najcieplej przy ścianie grodziowej i widać to po zaworach wydechowych po prawej:
IMG_20200220_125127668-1024x768.jpg
Polerowanie zaworów:
IMG_20200220_224839339-1024x768.jpg
IMG_20200220_224815291-1024x768.jpg

Re: W203 M111 C20T

: 27 lut 2020, o 10:30
autor: Wookeetookee
No i mój mentor z Olsztyna ośmielił mnie do usunięcia tego babola:
IMG_20200218_210150039-1024x1365.jpg
i powiem szczerze, że bez wtornego obiegu powietrza dużo lepsze dojście przy składaniu, a wężyki, bo są dwa, do elektrozaworu wychodzące z kolektora ssącego pasują jeden w drugi więc połączyłem. Wlot węża z zaworu podcisnieniowego na korek od szampana 😁.

Re: W203 M111 C20T

: 11 mar 2020, o 21:40
autor: Wookeetookee
Została zaimplementowana wyjniejsza pompa, która po podłączeniu na stole nie odezwała się. Dopiero podpięta pod prostownik i solidnie wstrząśnięta zaczęła pracować i oby tak pozostało:
IMG_20200228_162758978-1248x1664.jpg
Przewód powrotny z regulatora poprowadziłem razem z resztą, wycinając czesciowo gumowy segregator przewodów:
IMG_20200305_193827926-1040x780-1024x768.jpg
Regulator paliwa działa.bardzo dobrze, jedynie mógłbym sie przyczepic do miejsca mocowania manometru. Na samym stożku jest nie szczelny. Podkładka miedziana uszczelniła, ale plaszczyzne wokół otworu należy splanować.
IMG_20200224_204535807-780x1040.jpg
Z filtrem sam się nie popisałem, i nie zadbałem o staranne ułożenie oringu, nie wszedł w obudowę jak nalezy i wypchnęło go przy butowaniu.
received_210878706634666-536x960.jpeg

Re: W203 M111 C20T

: 14 maja 2020, o 14:42
autor: Gesiorek44
Swietna sprawa. Mas z jakis film jak owy gad jezdzi?

Re: W203 M111 C20T

: 3 cze 2020, o 16:45
autor: Wookeetookee
Dawno nie wchodziłem. Tak szczerze to już się nie wyleczę z tego szaleństwa. Ale czy należy innych namawiać do tuningu to mam wątpliwości. Nałóg jak każdy inny😉. Otoczenie mnie jeszcze toleruje na szczęście.
Gesiorek44: Obecnie to nawet nie mam gdzie przegonić auta i czegoś nagrać bo drogowcy sieją spustoszenie w okolicy. Grzebie w zegarach i czujnikach i póki co kończę słupek, a właściwie czujniki i zaczyna nabierac wyrazu i funkcjonalności:
IMG_20200526_191758082_HDR-1024x1365.jpg
I proszę nie sugerować się wskazaniem ubogiej mieszanki. Po wymianie przepływomierza pięknie utrzymuje na seryjnym sterowniku 12.8-13.5 przy 8 bar nawet na wysokich biegach. Każdy wyjazd to na tym etapie teraz test 😁. Zobaczymy jak długo.

Re: W203 M111 C20T

: 3 cze 2020, o 16:52
autor: Wookeetookee
Upalilo kolano silikonowe z tłoczyska i czekam aż przyjdzie aluminiowe do pospawania. Będzie dłuższe niż w A45 AMG.
IMG_20200602_225256186-1024x768.jpg
Jak zrobię pokażę, a przy okazji jest moment żeby dorobić i zamontować czujnik ciśnienia oleju z bloku obok smarowania turbiny.

Re: W203 M111 C20T

: 3 cze 2020, o 17:10
autor: Wookeetookee
W międzyczasie, tj. ukradkiem wymykając się do "gabinetu" szykuje kulfony przez które trzeba będzie kolejne rzeczy poprzestawiać, bo ciężko je normalnie zmieścić w kołach:
zacisk 1.jpg
zacisk 2.jpg
Dostałem fajne zimówki 16 Zoll od w220 i wygląda na to że z dystansem podejdą:
IMG_20200507_201928387-768x1024.jpg
Dystans 30mm bo był pod ręką, ale wystarczyłby sądzę 15mm:
IMG_20200507_201940294-768x1024.jpg
IMG_20200507_204027271-768x1024.jpg
IMG_20200507_204033367-1024x1365.jpg

Re: W203 M111 C20T

: 3 cze 2020, o 17:28
autor: Wookeetookee
Co by tu jeszcze, bo tak siedze w robocie i..., No dobrze, skoro tak namawiacie😉, to poprawianie fmic'a na kanwie doświadczeń i pomiarów prof. zw. tegoż Forum Przecinka:
IMG_20200524_204403589-1024x1365.jpg
IMG_20200524_204235079-1365x1024.jpg
Urządzenie to Turboworks 550x180x65 z króććcami już seryjnie ok.65mm.