Prośba o pomoc po zakupie W203 C180
: 26 sie 2020, o 22:19
Cześć wszystkim.
Jestem nowy na forum i nie wiem, czy w dobrym miejscu zakładam temat, ale proszę wszystkich znawców modelu o podpowiedzi.
A mianowicie. Kupiłem z 2 tygodnie temu Mercedesa C180 Kompressor, rok produkcji 2005, kombi, wersja classic, nr VIN:WDB2032461F738377, przebieg auta 283059km. Ogólnie autko zadbane, spodobało mi się. Auto odkupione z prywatnych rąk w Polsce.Poprzedni właściciel kupił go sprowadzonego z Niemiec(jeden właściciel) rok temu w lipcu. Porobił sporo rzeczy i dał mi fakturę z tej roboty. Zrobione były: klocki,tarcze, regeneracja zacisków przód i tył, wymieniony płyn hamulcowy, sprzęgło alternatora, wszystkie filtr+olej, pasek osprzętu + rolki.
Wiem , że za 1000km mam wymienić olej.
Moje pytanie:
Jaki olej najlepiej zalać? Gość powiedział, że jeździł na 5w40 oryginalny mecedesa i wynika to z tej faktury.
Kontynuować jazdę na takim oleju, czy lepiej coś innego polecacie?
Jak sprawa wygląda z rozrządem. Bo trochę poczytałem i część wymienia a część nie? Od czego to zależy?? U mnie nic niby nie słychać ,żeby głośniej pracował, aczkolwiek zauważyłem że np. po nocy pierwsze uruchomienie to jakby coś tam "zażęźi" na ok. 2sekundy i potem jest cisza????Czy to normalny objaw???
Jaki koszt jest takiej wymiany+materiały? Jakiej firmy sprzęt dobrać najlepiej??Co przy tej robocie jeszcze warto zrobić??
Co powinienem jeszcze sprawdzić,ewentualnie wymienić, żeby się nie zdziwić,że coś odmówiło posłuszeństwa???
I najgorsze dla mnie. Z zewnątrz nic nie było widać, żadnych ognisk korozji. Ale wczoraj podjechałem sobie na kanał i trochę się zdziwiłem bo spód/tył wygląda tak jak na załączonych zdjęciach. Widać, że ktoś coś robił, ale słabo wyszło pewnie pod sprzedaż. Podpowiedzcie co z tym robić? Zaprowadzić do fachowca na porządną konserwacje???? Ile ta konserwacja wytrzyma??? Czy w ogóle jest sens to robić????
Bardzo proszę o pomoc.
Z góry dziękuje
Pozdrawiam
Jestem nowy na forum i nie wiem, czy w dobrym miejscu zakładam temat, ale proszę wszystkich znawców modelu o podpowiedzi.
A mianowicie. Kupiłem z 2 tygodnie temu Mercedesa C180 Kompressor, rok produkcji 2005, kombi, wersja classic, nr VIN:WDB2032461F738377, przebieg auta 283059km. Ogólnie autko zadbane, spodobało mi się. Auto odkupione z prywatnych rąk w Polsce.Poprzedni właściciel kupił go sprowadzonego z Niemiec(jeden właściciel) rok temu w lipcu. Porobił sporo rzeczy i dał mi fakturę z tej roboty. Zrobione były: klocki,tarcze, regeneracja zacisków przód i tył, wymieniony płyn hamulcowy, sprzęgło alternatora, wszystkie filtr+olej, pasek osprzętu + rolki.
Wiem , że za 1000km mam wymienić olej.
Moje pytanie:
Jaki olej najlepiej zalać? Gość powiedział, że jeździł na 5w40 oryginalny mecedesa i wynika to z tej faktury.
Kontynuować jazdę na takim oleju, czy lepiej coś innego polecacie?
Jak sprawa wygląda z rozrządem. Bo trochę poczytałem i część wymienia a część nie? Od czego to zależy?? U mnie nic niby nie słychać ,żeby głośniej pracował, aczkolwiek zauważyłem że np. po nocy pierwsze uruchomienie to jakby coś tam "zażęźi" na ok. 2sekundy i potem jest cisza????Czy to normalny objaw???
Jaki koszt jest takiej wymiany+materiały? Jakiej firmy sprzęt dobrać najlepiej??Co przy tej robocie jeszcze warto zrobić??
Co powinienem jeszcze sprawdzić,ewentualnie wymienić, żeby się nie zdziwić,że coś odmówiło posłuszeństwa???
I najgorsze dla mnie. Z zewnątrz nic nie było widać, żadnych ognisk korozji. Ale wczoraj podjechałem sobie na kanał i trochę się zdziwiłem bo spód/tył wygląda tak jak na załączonych zdjęciach. Widać, że ktoś coś robił, ale słabo wyszło pewnie pod sprzedaż. Podpowiedzcie co z tym robić? Zaprowadzić do fachowca na porządną konserwacje???? Ile ta konserwacja wytrzyma??? Czy w ogóle jest sens to robić????
Bardzo proszę o pomoc.
Z góry dziękuje
Pozdrawiam